2004
|
|
Autodesk en arabera, “Sigma” proiektuaren helburua da ezgaitasuna duten pertsonentzako ibilbiderik eskuragarrienak ezagutzea eta ibilbidean sor daitezkeen zailtasunak erakustea. Horrela, Interneten udalerri eta hirien irisgarritasuna erakusten
|
duten
kale izendegiak garatzea ahalbidetzen du sistemak. Beraz, ezgaitasun fisiko edo sentsorialen bat duen edonork, edo haren laguntzaileek, “on line” ibilbidea planifikatu ahal izango dute hiri berri bat bisitatzeko edo ezgaitasunarentzat oztopo urbanistiko gutxien dituen bi punturen arteko ibilbidea ezagutzeko.
|
2006
|
|
Galiziako gastronomia Santiago bisitatzea gastronomia bikaina dastatzea da. Jatetxe ugari daude katedrala inguratzen
|
duten
kaleetan Santiago eta horietan guztietan dasta daitezke eskaintzen dituen jaki tipikoak eskualde hori. Eguneko edozein unetan gosea arintzeko, has daiteke Galiziako enpanada probatzen.
|
2008
|
|
010 zerbitzua, informazio bide bat ez ezik, herritarren kexa bide bat ere bada. Bide edo hiri altzarietan garbitasunik eza, egunean zehar funtzionatzen jarraitzen
|
duten
kale argiak, gaizki aparkatutako autoak, lorategi arduragabeak edo gaueko zarata dira zerbitzu honetara iristen diren ohiko erreklamazioetako batzuk. … ko teknikariak CONSUMER EROSKI teleoperadoreek egindako kudeaketa egiaztatzeko erabili zituzten.
|
2009
|
|
Oinezkoentzako kaleen inguruan, zirkulazioa izaten
|
duten
kaleak egon ohi dira, eta guk aztertu ditugun kaleen ia erdiak gurutzatu egiten dira horietako kaleren batekin.
|
|
Aztertu ditugun 50 bat kale gurutzatu egiten ziren zirkulazioa izaten
|
duten
kaleekin eta horietatik erdian semaforoak falta ziren eta soinua egiteko gailuak, ikusmen arazoak dituztenentzat
|
|
Oinezkoentzako hamar kaletatik bitan, autoak aparkatuta egon dira edo joan etorrian ibili dira horretarako zehaztuta dagoen ordutegitik kanpo (ordutegi hori
|
duten
kaleez ari gara).
|
2011
|
|
Pere Navarroren arabera, erreformaren zirriborroa “eginda dago”, eta orain “kontsulta eta partaidetza prozesua amaitu behar da”. Nafarroako Pere Navarrok otsailean adierazi zuenez, hirietako bilera batean bide segurtasuneko praktikak partekatzeko, helburua da bizikletei lehentasuna ematea, orduko 30 kilometro baino gutxiagoko muga
|
duten
kaleetan, eta bizikletak espaloian ibiltzeko baldintzak ezartzea. Gaur egun, Zirkulazioko Erregelamendu Orokorraren arabera, bizikletak ibilgailu motordunak dira eta oro har espaloietan ibiltzea debekatzen du.
|
2013
|
|
Garraio publikoa gehiago erabiltzen da, baita oinezko eta txirrindulari gehiago ere. Haurrak, zaharrak, ezinduak eta zirkulazioa
|
duten
kaleetan etxebizitzak dituzten herritarrak dira onuradunak. Ekonomiari mesede egiten dio:
|
2014
|
|
lorategiak Txakur urbanizatua babesteko eta hanketan erredurak saihesteko lehen aholkua da ibilbidea planifikatu aurretik planifikatzea. Horretarako, komeni da itzala
|
duten
kaleak eta espaloiak hautatzea, gehienezko eguzki esposizio orduak saihestea (eguerdia) eta paseatzeko hainbat azalera txandakatzea paseoetan. Ibilbideak lorategietan zehar egin behar dira, lorategiz edo soropil bidez estalita, kuxinak babesteko.
|
|
Hirietan gero eta ahalegin handiagoa egiten da bizikletaz ibiltzeko erraztasunak emateko, eta hiri batzuetan emaitzak nabarmentzeko modukoak dira. Haurrekin bizikletaz ibiltzeko bideak askotarikoak dira Hiri batek bizikleta bide bat egin aurretik, komeni da aldez aurretik ezagutzea zeharkatzen duten bidegorriak, eremu lasaiak, zirkulazioa baretu
|
duten
kaleak, 30 kilometro orduko mugarekin… Interesgarria da, halaber, haurrentzako jarduera bereziak dituzten lekuak kontuan hartzea, hala nola parkeak edo haurrentzako guneak, tarteko geldialdiak egiteko, edo horiek estimulatzeko helburu gisa markatzea. Bide berdeak Bide Berdeen Programak 1993 urtetik aurrera trenbide trazatu zaharrak ibilbide zikloturista eta oinezkoetan egiten ditu, paisaia birgaituz eta lur eremu beheratuak biziberrituz.
|
2016
|
|
Irudia: Ekologistak Martxan 8 Euria egiten ez
|
duten
kaleak ureztatzea Euria txikiagoa den hirietan atmosfera ez da garbitzen eta partikulak etengabe esekita daude, Querol adierazten du. Hori dela eta, zirkulazio puntako ordua baino hiru edo lau ordu lehenago kaleak ureztatzea proposatzen du.
|
2017
|
|
Mikroorganismo gehien hartzen dituztenak honako hauek dira: ateetako heldulekuak (batez ere komun publikoetakoak), barandak, makina saltzaileak, liburutegi bateko egunkariak eta liburuak, ibilgailu trafikoaren kutsadura guztia biltzen
|
duten
kalean egoten diren kutxazain automatikoak, supermerkatuko orgatxoak, igogailuaren botoiak, garraio publikoetako barrak eta heldulekuak eta abar. Hau da, esku zikinak dituen norbaitek ukitu ahal izan duen guztia.
|