Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2002
‎Printzipio hau elkartasun kontzeptuarekin lotzen da; horrela, pertsona juridikoen arteko batasunaren oinarrizko ideiak interkooperazioa ahalbidetzen du. Interkooperazioaren bidez, enpresek beren burua indartuko duten jarduerak egingo dituzte, banaka inoizlortuko ez lituzketen helburuak erdietsiz, eta gainerako printzipio kooperatiboen garapenetik ondorioztatzen diren eta bertako giza komunitateagaratuko duten ekintzak abiaraziz.
2004
‎Espainiako Sare Elektrikoak (REE) lan-talde bat sortzea aurreikusi du urtea amaitu baino lehen, hornitzaileek eta kontratistek nahitaez bete beharreko ingurumen irizpideak zehazteko. “2003ko Ingurumen Memorian” zehazten du talde hori sailen artekoa izango dela, hornitzaileekin harreman zuzena duten jarduerak egiten dituzten Sare Elektrikoko antolamendu unitate guztietako ordezkariak sartzeko. “Taldea lanean arituko da hornitzailea edo kontratista kalifikatzerakoan nahitaez bete beharreko ingurumen irizpideak zehazteko, eta, beraz, horien zerbitzuak kontratatzerakoan”, azaldu du.
2005
‎Hitzarmen horren arabera, saltzeko makinak ez dira kokatu behar Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikasleak erraz sar daitezkeen eremuetan; arrantza produktu freskoak, izoztuak eta ultraizoztuak etiketatzen laguntzea; eta arrantza produktuen elikadura segurtasunaren aldeko sustapen ekintzak egitea. Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak material didaktikoa diseinatuz eta Barne Ministerioarekin lankidetzan aritzeko protokolo bati esker elikadura osasungarria eta orekatua sustatzen duten jarduerak eginez lagunduko du ekimen hori. Helburua da ikasleek elikadura orekatua erraztuko duten produktuak kontsumitzea, gatz, azukre edo koipe asko dutenen kalterako.
‎– Altzariak sartzea edo edozein konponketa egitea jabearen baimenik gabe. – Elkarbizitza arauak aldatzen dituzten edo ordena publikoaren aurka jotzen duten jarduerak egitea.
2007
‎Lehenik eta behin, ohikotasunez ematen den informazioa eskuratu ahal izango da (besteak beste, alta txosten klinikoak, kontsulta espezializatukoak, larrialdietakoak, oinarrizko laguntzakoak eta laborategiko proba diagnostikoetakoak eta erradiodiagnostikoetakoak). Bigarren fasean, inbertsioan ahalegin handiagoa eskatzen duten jarduerak egitea aurreikusten da, hala nola, irudi diagnostikoa eskuratzea. Ekimen honen bideragarritasuna eta egokitasuna bermatzeko, esperientzia pilotua egingo da zenbait komunitateren artean.
2008
‎Oro har, informazioarekin zerikusia duten jardueretan egin daiteke telelana, informazioa sortu, aldatu, hedatu, partekatu eta erabiltzen duten jardueretan.
2009
‎Bat nabarmendu bagenu, gela zuria deritzona nabarmenduko genuke. 300 metro karratuko gela bat da, garbitasun maila handiko airea behar duten jarduerak egiteko.
‎Ezaugarri psikosozialei dagokienez, gure ikerketako parte hartzaileek,, osasun egoera ona dute. ...rtuz, ez dute gaixotasun fisiko larririk eta beren osasunegoera positiboki hautematen dute; bestetik, egoera psikologiko onean dago, hauda, depresio eta antsietate maila baxua dute eta bizi asebeteta sentitzen dira; gainera, maiz izaten dituzte erlazio sozialak, erlazio horiekin asebeteta sentitzen dira etalaguntza sozial handia dute; batez ere aisialdiko jarduerak eta osasun fisikoarekinzerikusia duten jarduerak egiten dituzte. Aipaturiko emaitza horiez gain, adin tartehorretan gutxitan aztertu diren faktore interesgarriak izan dira oraingo honetaneskura.
‎Neurrion aplikazioa derrigorrezkoa da estatu kideentzat, EBko 1257/ 1999 Araudiaren arabera, nahiz eta hautazkoa gertatu nekazarientzat. Oinarrian dagoen ideia da nekazariek ingurumena kaltetzen ez duten jarduerak egitearen truke diru ordainketa konpentsatorioak (uko egiten zaion errentagarritasuna berreskuratzearren) jasotzea 5 urtetarako sinatzen den kontratupean. Oro har, denboraldian onartutako eskakizun kopurua hazi zen, nahiz eta 2005 eta 2006 urteetan kontratu berrien kopuruak nabarmenki behera egin zuen aurreko urteetakoekin alderatuta (EJ, 2008b:
‎Egun bat ospatzeko. Oroitzapenezko egun batzuk proposatzen dira ikastetxeek giza eskubideekin zerikusia duten jarduerak egin ditzaten. Hona hemen proposamen batzuk:
‎Mistoa izanen da, borondatezkoa eta derrigorrezkoa. Nahitaezkoa izango da lan istripuengatik eta lanbide gaixotasunagatik kotizatu behar duten ekintzaileentzat, hau da, ekonomikoki mendekoak diren autonomoentzat (diru sarreren %75 gutxienez bezero berarenak dira) eta ezbehar arrisku handiagoa duten jarduerak egiten dituztenentzat. Gaur egun, 539.338 langile autonomo daude kontingentzia profesionalengatik kotizatzen dutenak, nekazaritza sektoreko 176.000 langile autonomo barne.
2010
‎– Zainketarekin zerikusia duten jarduerak egitean urduri eta deseroso sentitzenda.
‎Ministroen Kontseiluak Kontsumoko Ministerio arteko Batzorde bat sortzea onartu du, “gaian eragina duten jarduerak egiten dituzten sailen jardueren lankidetza” indartzeko. Halaber, kontsumo osasungarria, segurua, solidarioa eta iraunkorra sustatu nahi da.
‎Horretarako, irakasleak gela hainbat lan eremutan banatzen du, dagozkien materialekin, eta bertan haurrak banaka edo taldeka joan daitezke. Irakasleak aurrez ezarritako arauen arabera, haurrek txoko bakoitzari dagokion arloarekin zerikusia duten jarduerak egiten dituzte bertan. Zertarako balio dute?
‎Aurten, koska bat harago joateko asmoa duela ematen du. Izan ere, peñentzako aurtengo diru laguntzen deialdian udalak baldintza gisa jarri du ez diela dirurik emango izaera politikoa edo protesta izaera duten jarduerak egiten dituzten peñei, ez eta herritarren askatasunaren kontrakoak edo Konstituzioa edo legeak betetzen ez dituzten jarduerak egiten dituztenei ere. Udaleko Kultur idazkari teknikoak esan du zeintzuk betetzen dituzten baldintza horiek eta zeintzuk ez.
2011
‎Errutinak eta eguneroko eginbeharrak baztertzeko gogoz egongo dira asko eta asko, eta eskolarekin zerikusirik ez duten jarduerak egiteko desiratzen.
‎Arrisku sozialean dauden familiak eta adingabeak baloratzea eta diagnostikatzea.Familiarentzako eta adingabearentzako hobekuntza planak egitea beharrezko proposamen tekniko eta administratiboak zehaztu ondoren, betiere adingabearen mesedetan.Familiari eta adingabeari segimendua egitea, bai jatorrizko familian, bai erakundeek esleitutako beste familia batean (familia zabalean edo kanpoko familia batean). Esku hartzen duten talde eta zerbitzuekin lankidetzan aritzea.Haur gaietan oinarrizko arreta ematen duten gizarte zerbitzuei aholkua ematea.Erabiltzailearen oso gertuko maila batean, beste pertsona batzuk ere baditu, hala nola haurrei arreta emateko delegatuak; haur eta nerabeei arreta emateko talde teknikoen proposamenen bidez esku hartzen dute, eta haien segimenduaz arduratzen dira. ...atzuk: Familiari eta adingabeari laguntzea haien arazoak ezagutzen eta haietaz jabetzen.Gatazka egoeretan, irtenbideak bilatzen laguntzea.Elkarreragina sustatzea; jarraibideen bidez, familiaren dinamikan elkarbizitza bultzatzea; eta, harremanei eta jokabideei dagokienez, orientazioak eta arauak sustatzea.Adingabearen garapen egokian eragina duten prozesuak azpimarratzea, eta garapen hori erraztuko duten jarduerak egitera bultzatzea.
‎Hainbat motibo eduki ditzake aukera ezberdinak egiteko: besteek egindako gomendioetara egokitzea; besteek zer egiten ari den galdetzen diotenerako erantzun bat edukitzea; besteen zaletasunetan oinarrituta jarduerak aukeratzea; hutsune sentimenduak eramanda, asebeteko duten jarduerak egitea.
2012
‎Lekua dagozkion eginkizunei erantzuteko diseinatu behar da: jolasteko, atseden hartzeko, plastikako jarduerak egiteko, psikomotrizitate jarduerak egiteko, taldekako zein banakako jarduerak egiteko, jarduera isilak, zaratatsuak, musikalak egiteko, zikintzea eragiten duten edo garbitzea eskatzen duten jarduerak egiteko, etab.
‎Hezitzaile onak jarduerak konbinatzen jakin behar du, haurrak, aldi berean, aktibo eta lasai mantentzeko. Haurrek atsedena hartu dutenean, kontzentrazioa eskatzen duten jarduerak egin behar dira (hizkuntza lanak, berariazko jolasa) eta, nekatuta daudenean, lasaitzeko jarduerak edo jolas jarduerak erabili behar dira (liburutegia edo beste txoko batzuk, kantak, jolas librea).
‎Zehapen espedientearen jatorria Montesa Honda, S.A.ren (Honda) enpresa emakidadun baten salaketa izan zen. CNCak azaltzen duenez, isilpeko informazio prozedura ireki eta etxez etxeko ikuskapenak egin ondoren, 2010eko apirilaren 26an, Lehiaren Defentsako Legean debekatutako lehia murrizten duten jarduerak egiteagatik zehapen espedientea irekitzea erabaki zuen Ikerketa Zuzendaritzak. Zehazki, Ikerketa Zuzendaritzak uste zuen “arrazoizko zantzuak” zeudela HONDA motorren birsalmentarako gutxieneko prezioak eta emakidadunek beren agenteei (edo azpibanatzaileei) Madril, Toledo eta Guadalajara probintzietan egiten dituzten salmentengatik ematen dizkieten merkataritza marjinak finkatzeko akordioak lortu zirela.
2013
‎Izan ere, saio eta talde guztia antolatzeak koordinazio lan handia eskatzen du. Astean gutxienez ordubete bildu behar dute taldekideek, nahi duten lekuan eta adosten duten jarduera egiteko: kafea hartu, paseatu, mendira joan, korrika egin...
‎4 Adimen korporal zinetikoa: Indarra, azkartasuna, malgutasuna, koordinazioa eta oreka izatea eskatzen duten jarduerak egiteko gaitasuna da.
‎gurasoek kirola egiten badute, seme alabek ere egingo dute. Obesitatea prebenitzeko, haurrek 60 minutu behar izaten dituzte egunero intentsitate neurritsua duten jarduerak egiteko. Nerabezaroan sedentarismoa araua dela egiaztatu berri da.
2014
‎Errege Magoak iritsi aurreko egunetan haurrak gogo biziz jartzen badira, aukera ona izango da pertsonaia horiekin zerikusia duten jarduerak egitea. Artikulu honek zenbait eskulan eskaintzen ditu, bai ordenagailuaren pantailan koloreztatzeko marrazkietatik, bai paperez, Meltxor, Gaspar eta Baltasa irudikatzen dituzten panpinetaraino, komuneko paper biribilkiekin, kartoizko edalontziekin, izozki makilekin edo portzelana hotzarekin egindakoak.
‎55 urtetik gorako biztanleen %93k sistema optikoren bat erabiltzen du ikusmena hobetzeko. Begietako nekea Begien osasuna zaintzeko beste alderdi garrantzitsu bat ikusmen nekea. Gertuko ikuspegia luzaroan erabiltzea eskatzen duten jarduerak egiten dituztenek aukera dute begietako nekearen sindromea. Gainera, ordenagailuak tabletek eta bizitza profesional eta pertsonala inbaditzen duten bestelako gailu elektronikoek areagotu egin dute arazo horiek kontatzen dituzten pertsonen kopurua. Begiak fokatzeko mekanismoaren gehiegizko esfortzua da horren arrazoia, luzera, urruneko objektuak ondo fokatzeko zailtasuna eragiten baitu, eta horrek ikusmen lausoa eragiten du, miopia aztertuko da.Efektuak aldi baterakoak izan arren, erabat desagertzen dira atsedenaldiak Adituen esanetan, garrantzitsua da geldialdi hori ziurtatzea; bestela, ikusmen estresak eragina izan dezake.
2015
‎Egitasmo honen helburua da, euskara ikasten ari direnei kalean hitz egiteko konfiantza hartzen laguntzea. Horretarako, hiru laguneko taldeak osatzen dira (bi euskara ikasle eta laguntzaile euskaldun bat), eta talde hauetako kideek konpromisoa hartzen dute astean behin, ordubetez edo gutxienez, euskaraz aritzeko elkarrekin, kafe bat hartu, kirola egin, paseatu edo nahi duten jarduera egiten duten bitartean:
2016
‎Udak erraztu egiten du haurren atsedena, sendotu egiten ditu pertsona arteko harremanak familiarekin eta lagunekin, eta haurren bilakaera intelektuala, fisikoa eta emozionala laguntzen duten jarduerak egiteko garaia da.
2017
‎Telebista ikusi bitartean baliatutako bigarren pantailak, izan telebistako edukiekin harremana duten jarduerak egiteko, izan bestelako jarduera batzuetarako.Telebista edukien sare sozialak, blogak, webguneak edo aplikazioak baliatzea, eta erabileraren helburua.Telebista saioek interakziorako eskaintzen duten aukerari ematen zaion garrantzia.
2021
‎2.– Ostalaritza establezimenduak eta jatetxeak, baita oturuntza aretoak ere, dantza egiteko aukera ematen duten jarduerak egiten direnean, bertaratuen kopurua zeinahi dela ere.
2022
‎Espazio horren barruan, zirkuluan jarritako aulki batzuk jarri dira, ariketa fisikoa eserita egiteko. Barra duen beste espazio batekin osatzen da, zutik baina laguntzarekin egon behar duten jarduerak egiteko.
‎Guztiak astean behin elkartzen dira, ordu batez. Eta nahi duten jarduera egiten dute: kafea hartu, poteoan ibili, zinemara joan, ibili, mendira joan… Mintzakide izan eta halako taldetxo batean euskara praktikatu nahi dutenek telefono zenbakira hots egin edo hara Whatsapp mezua bidali dezakete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia