2011
|
|
Familia unitatearen barruan dagozkien zereginak betetzeko gai ez izatea, ezta familia bizitzaren garapen funtzional eta emozionala ziurtatzen
|
duten
jarduerak aurrera ateratzeko ere.
|
|
Arrisku sozialean dauden familiak eta adingabeak baloratzea eta diagnostikatzea.Familiarentzako eta adingabearentzako hobekuntza planak egitea beharrezko proposamen tekniko eta administratiboak zehaztu ondoren, betiere adingabearen mesedetan.Familiari eta adingabeari segimendua egitea, bai jatorrizko familian, bai erakundeek esleitutako beste familia batean (familia zabalean edo kanpoko familia batean). Esku hartzen duten talde eta zerbitzuekin lankidetzan aritzea.Haur gaietan oinarrizko arreta ematen duten gizarte zerbitzuei aholkua ematea.Erabiltzailearen oso gertuko maila batean, beste pertsona batzuk ere baditu, hala nola haurrei arreta emateko delegatuak; haur eta nerabeei arreta emateko talde teknikoen proposamenen bidez esku hartzen dute, eta haien segimenduaz arduratzen dira. ...atzuk: Familiari eta adingabeari laguntzea haien arazoak ezagutzen eta haietaz jabetzen.Gatazka egoeretan, irtenbideak bilatzen laguntzea.Elkarreragina sustatzea; jarraibideen bidez, familiaren dinamikan elkarbizitza bultzatzea; eta, harremanei eta jokabideei dagokienez, orientazioak eta arauak sustatzea.Adingabearen garapen egokian eragina duten prozesuak azpimarratzea, eta garapen hori erraztuko
|
duten
jarduerak egitera bultzatzea.
|
2012
|
|
– Egiten
|
duten
jarduerari dagozkion alderdiak: zeregin bakoitzaren erabilgarritasuna, jarduteko jarraibideak, organigraman duen posizioa, etab.
|
|
Aurreko unitatean, bezeroaren arreta lortzeko bezeroa enpresarekin lotzen
|
duten
jardueren multzo gisa definitu dugu bezeroaren arreta. Zerbitzu hori ezartzeak bezeroren arretarako departamentu espezifikoa izateko aukera dakar.
|
|
Enpresek elkarrekiko lotura
|
duten
jarduerek osatzen dute bezeroari emandako zerbitzua. Jarduera horien helburua da bezeroak bere premiak une eta toki egokian asetzeko behar dituen produktuak lortzea.
|
|
Iraupenari dagokionez, txokoak luzarorako muntatu behar dira (hiruhilekorako); beraz, argi izan behar dugu zer helburu lortu nahi diren haurrek eremu horietan egingo duten edo egin
|
duten
jarduera piloaren bidez.
|
|
Kontuan harturik materialak bereziki prestatzea eta hezitzaileek zehazki horretan aritzea eskatzen
|
duten
jarduera zehatzak direla, tailerrak egiteko adin egokia 12 hilabetetik gorakoa da.
|
|
Jolasteko eta mugitzeko gunea. Bertan egingo dira atsedenarekin, garbiketarekin edo jatearekin zerikusirik ez
|
duten
jarduera guztiak.
|
|
komunikazioa eta adierazpena. 2 Eremu bakoitzean proposatzen diren edukiak haurrentzat interesa eta esanahia
|
duten
jarduera globalizatuen bidez landuko dira. EAEko Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta ezartzen duen 12/ 2009 dekretuaren eranskina Edukiak 1 zikloa 2 zikloa ESPERIENTZIA EREMUAK Norberaren ezagutza eta autonomia pertsonala 1 blokea Nortasun pertsonala sortzea Gorputza eta norberaren irudia 2 blokea Ongizate pertsonala eta egunerokotasuna Jolasa eta mugimendua 3 blokea Jarduera eta egunerokotasuna 4 blokea Norberaren zaintza eta osasuna Ingurunearen ezaguera 1 blokea Ingurune fisiko eta naturalarekiko interakzioa Ingurune fisikoa:
|
|
Printzipio horiei jarraituta, haur eskolako jarduerak, jarduera isolatu izatetik, hezkuntza helburu integrala
|
duten
jarduerak izatera igarotzen dira; beraz, egokiago deritzogu haiei hezkuntza proposamen deitzeari.
|
|
Adin horietan, ez dago jolas jardueren eta ikaste jardueren arteko alderik: egiten
|
duten
jarduera ororekin ikasten dute haurrek, eta jarduera horiek, batik bat, jolasak izaten dira.
|
|
6 hilabete, 12 hilabete, 18 hilabete eta 24 hilabete. Aukeratu duzuen taldearentzat erabaki duzuen gaiari lotutako jarduera multzoa osatuko
|
duten
jarduera guztien fitxak prestatu dituzue. Nahi duzuen formatua eta fitxa mota aukeratu dezakezue.
|
|
Lekua dagozkion eginkizunei erantzuteko diseinatu behar da: jolasteko, atseden hartzeko, plastikako jarduerak egiteko, psikomotrizitate jarduerak egiteko, taldekako zein banakako jarduerak egiteko, jarduera isilak, zaratatsuak, musikalak egiteko, zikintzea eragiten duten edo garbitzea eskatzen
|
duten
jarduerak egiteko, etab.
|
|
Kontzentrazio handiagoa eskatzen
|
duten
jarduerak eta ludikoagoak diren jarduerak egunean zehar banatzea.
|
|
Banakako askatasun handiagoa behar
|
duten
jarduerak eta taldean lan egitea eskatzen duten eta bideratuagoak diren jarduerak egun osoan zehar banatzea.
|
|
Laugarren puntuan, hau zehazten da: , hezkuntza edukiak haurraren esperientziei eta garapenari dagozkien arloetan antolatuko dira, eta eduki horiek, haurrarentzat esanahia
|
duten
jarduera orokorren bidez emango dira?. Eta bosgarren puntuan, hau zehazten da:
|
|
Hezkuntza ez formala. Eskolatik kanpo egiten diren eta hezteko asmoa
|
duten
jarduerei dagokie. Hezkuntza formala bezala, sistematizatuta dago, hau da, aldez aurretik ezarritako helburuak lortzeko planifikatu diren jarduerak dira.
|
|
Horregatik guztiagatik, bereziki gizarte esparruan eta osasun sorospenaren esparruan eragozpenak dituzten edo arrisku sozialean dauden haur guztien egoerak edo baldintzak hobetzeko ekimenak erabiltzeko konpromisoa
|
duten
jardueren multzoa da gizarte laguntzako esku hartzea.
|
|
Hizkuntzaren garapena sustatzen
|
duten
jarduerak.
|
|
Programazioa, esan dugunez, aldez aurretik ezarritako jardueren segida bada, argi dago jarduerak programazioaren muina direla. Horregatik, jardueren ezaugarriak, eboluzio etapa bakoitzean lehentasuna
|
duten
jarduera motak eta jarduerok diseinatzeko prozesua zehatz mehatz aztertu beharra dago.
|
|
Hezitzaile onak jarduerak konbinatzen jakin behar du, haurrak, aldi berean, aktibo eta lasai mantentzeko. Haurrek atsedena hartu dutenean, kontzentrazioa eskatzen
|
duten
jarduerak egin behar dira (hizkuntza lanak, berariazko jolasa) eta, nekatuta daudenean, lasaitzeko jarduerak edo jolas jarduerak erabili behar dira (liburutegia edo beste txoko batzuk, kantak, jolas librea).
|
|
Norberaren ezagutza eta autonomia pertsonala. Haurrak garatzen eta heltzen den bitartean bere gorputza ezagutzeko eta kontrolatzeko erabiltzen dituen banako jarduera guztietan arlo hau aipatu behar da, ekintzak zehaztuta; halaber, haurrak egiten dituen ekintza guztietan autonomia sustatzen
|
duten
jarduerak ere (oinarrizkoenetatik hasita, laguntza eskatzeko gaitasuneraino) adierazi egin behar dira. Adibidez, haurraren ekimena edo gorputz atalen bat koordinatzea eskatzen duten jarduerak, hurrenez hurren, mantala esekitzea edo txalo egitea.
|
|
Haurrak garatzen eta heltzen den bitartean bere gorputza ezagutzeko eta kontrolatzeko erabiltzen dituen banako jarduera guztietan arlo hau aipatu behar da, ekintzak zehaztuta; halaber, haurrak egiten dituen ekintza guztietan autonomia sustatzen duten jarduerak ere (oinarrizkoenetatik hasita, laguntza eskatzeko gaitasuneraino) adierazi egin behar dira. Adibidez, haurraren ekimena edo gorputz atalen bat koordinatzea eskatzen
|
duten
jarduerak, hurrenez hurren, mantala esekitzea edo txalo egitea.
|
|
Arlo hau hizkuntza eta pentsamendua garatzeko erabiltzen diren jarduera guztietan aipatu behar da. Adibidez, haurrari ahoz erantzutea eskatzen dioten jardueretan (elkarrizketa, galderei erantzutea, soinuak imitatzea), edo ahozko zein mimikazko hizkuntza erabiltzea eskatzen
|
duten
jardueretan (kantatzea, pertsonaiak antzeztea).
|
|
– Gaixotasuna eragin
|
duten
jarduerek aipatu Errege Dekretuko zerrenda horretan egotea.
|
|
CPM (Critical Path Method) Bide kritikoaren metodo mota bat da, PERTaren antzekoa. Programa osatzen
|
duten
jarduerak planteatzen ditu, bakoitzak ustez iraungo duen denborarekin batera. Programa aldatu ahal izango da erabiltzen diren baliabideen kopurua aldatuta.
|
|
Gertaera traumatikoa gogora ekartzen duen guztia etengabe saihesteko joera dago: ahalegina egiten da gertaera traumatikoaren edota trauma gogorarazten
|
duten
jarduera, leku edo pertsonen inguruko pentsamenduak, sentimenduak edo elkarrizketak ez izateko. Gainera, traumaren alderdi garrantzitsuak gogoratzeko ezgaitasuna dago.
|
|
Naturarekin harreman zuzena sustatzen
|
duten
jarduera horiek bistan da aire zabalean egitekoak direla. Natura ingurunean egiten diren jarduerak, ingurunea zeinahi dela ere, hezten eta ikasten laguntzen dute, eta barnean egiten diren jarduerek ez bezalako aukerak eta emaitzak ematen dituzte, sustagarriagoak ere badira eta.
|
|
Animazio aktiboa. Jendearen parte hartzea behar
|
duten
jarduerak dira; jendeak, horretarako, dena delako arloari buruzko ezagutzaren bat izan behar du aldez aurretik, edo ezagutza hori egonaldian bertan jaso. Simulazioak, naturan egiten diren jolasak edota antzezpenak dira, eta aisia dute helburu, irakastea baino areago.
|
2013
|
|
Noiz ezin da sinatu langileak lagatzeko kontratua. Enpresa erabiltzailean greban dauden langileak ordezkatzeko.Arrisku berezia
|
duten
jarduerak egiteko.Aurreko 12 hilabeteetan, bidegabeko kaleratzeagatik, kaleratze kolektiboagatik, arrazoi objektiboengatik edota, enpresariaren kontratua urratu duelako langileak bere borondatez lana uzteagatik amortizatuak izan diren postuak betetzeko.Langileak aldi baterako laneko beste enpresa batzuei lagatzeko.WebguneaJobsite garrantzitsuenak:www.infojobs.netwww.miltrabajos.comwww.inf... Batetik, geroz eta profesional gehiagok eskaintzen dituzte beren zerbitzuak sare horretan, eta, bestetik, gero eta enpresa gehiagok topatzen dituzte han behar dituzten profesionalak.
|
|
d) Produktuen eskaintza dibertsifikatzea. Apurka, helmugak turismo mota berriak eskaintzen hasi dira, urtarokotasunaren eragin handirik ez
|
duten
jardueretan indar eginez, hala nola kulturaturismoa (musika jaialdiak, antzerkia, azokak eta jardunaldi gastronomikoak), kirol turismoa (turismo aktiboko jarduerak eta kirol ekitaldiak), hiru turismoa (city break), osasun turismoa, landaturismoa, hizkuntza turismoa, kongresuen turismoa eta abar. Baina helmugak ez dira dibertsifikazio estrategia burutzen duten bakarrak, sektoreko enpresek ere berdin jokatzen baitute.
|
|
Orain arte, turistek destinoan egiten
|
duten
jarduera nagusiaren arabera sailkatu ditugu turismo tipologiak. Nolanahi ere, komeni da ezagutzea beste kontzeptu batzuk gizarteko zenbait kolektibok egiten dituzten bidaiei erreferentzia egiten dietenak eta izen espezifiko bat dutenak.
|
|
Erakunde horren titular bakarra Donostiako Udala da, eta, estatutuetan jasotzen duenez, helburu hau du: «Zuzenean edo zeharka Donostiako turismoa bultzatzen laguntzen
|
duten
jarduera ekonomiko eta sozialak sustatzea, garatzea eta indartzea».
|
|
|
duten
jarduera ekonomikoetan
|
|
Turismo zerbitzuen bitartekotza, merkataritza edo antolaketa zerbitzuak soilik Internet bidez eskaintzen dituzten enpresek aurrez bidaiaagentzia edo erreserbazentral gisa, egiten
|
duten
jardueraren arabera, gaituta egon behar dute.
|
2015
|
|
Gizarte heziketako eginkizunak aurrera eramatea: Eduki hezigarria
|
duten
jarduerak bete behar dituzte; betiere, beren jendetasuna garatzea helburu dutenak.
|
2016
|
|
Enpresaren emaitzetan eragin handiena izango
|
duten
jarduerak identifikatzea eta haien gaineko kontrol zehatza ezartzea.
|
|
Etekinik emango ez
|
duten
jarduerak ekiditea.
|
2017
|
|
...a publikoaren gardentasuna zabaldu eta indartzea, jarduera horri buruzko informazioa eskuratzeko eskubidea arautu eta bermatzea, arduradun publikoek bete beha rreko gobernu onaren betebeharrak ezartzea eta horiek ez betetzearen ondoriozko ondorioak ezartzea.Beraz, legea betez, administrazio publikoek aldizka argitaratuko dute jarduera publikoaren funtzionamen duaren eta kontrolaren inguruan egiten
|
duten
jardueraren gardenta suna bermatzeko beharrezkoa den informazio eguneratua.
|
|
Laugarren sektoreaEgun, laugarren sektorea eratu dela esaten da, hain zuzen, eza gutza oinarri
|
duten
jarduerak bil tzen dituena eta izaera intelektua leko zerbitzuak ere barne hartzen dituena, hala nola teknologia zerbitzua, informazioa sortu eta trukatzekoa, aholkularitzakoa, eta ikerketarako eta garapenerakoa.
|