Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2013
‎Gurea bezalako hezkuntza testuinguru eleaniztunean, atzerriko hizkuntzak irakasteko bide bat CLIL metodologia da. Unibertsitate mailan eta CLILren markoaren baitan, irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsibo erabilienak zeintzuk diren eta jarrera komunikatiboek gelan sortzen duten giroa zein den ikertu da.
‎Ikerlan honetan, estrategia diskurtsiboekin batera doazen jarrera komunikatiboek gelan sortzen duten giroa aztertzeko, Cuadrado k (1991) erabilitako kategorizazio sistema erabili da artikuluan zehar, Love eta Roderick en (1971) kategorizazio sistema osatzen duelarik. Ikerlanean koadro hau hartuko da erreferentziatzat.
‎Azterlan honetan ikusi ahal izan dugu, Sainz eta Sagastak (2005) diotenaren harira, unibertsitate mailan eta CLIL metodologiaren baitan gauzatutako hezkuntza testuinguruan, irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboek eta sustatzen diren jarrera komunikatiboek eragin zuzena dutela gelan ematen den ikaste irakaste prozesuan. Ikerketa honek azaleratzen du irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak eta jarrera komunikatiboek sustatzen duten giroa zuzenean itsu itsuki daudela lotuta ikaste irakasteko moduaren gainean eraikita daukagun kontzepzioarekin (Coll eta Onrubia 2001), nahiz eta ikerketan, irakasleari gauzatutako elkarrizketan horren ebidentzia zuzenik jaso ez den. Litekeena da irakaslearen aldetik ebidentzia jaso ez izana, Cuadrado k (1993) dioen bezala, irakasle gehienak ez direlako kontziente gelan martxan jartzen dituzten komunikazio mekanismoez eta ez dituztelako estrategia horiek ezagutzen.
‎Iruzkin gisa, gaineratu daiteke, ikerketa honen helburu nagusia unibertsitate irakasleak gehien erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren eta, era berean, jarrera komunikatiboek ikasgelan sustatzen duten giroa nolakoa den aztertzea izan dela. Hala ere, ikerketaren jatorria kezka sozial batean kokatzen da, eta ikerketa honen azken xedea kezka hori argitzea izan da.
‎Hala ere, ikerketaren jatorria kezka sozial batean kokatzen da, eta ikerketa honen azken xedea kezka hori argitzea izan da. Horregatik, orain hemen planteatutako ondorioek beste pauso bat haratago joatea ahalbidetzen dute unibertsitate mailan atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan, estrategia diskurtsiboek eta jarrera komunikatiboek sortzen duten giroaren inguruan gogoeta egiteko.
‎Ikerlan honetan, unibertsitatean CLIL metodologia bide dela irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboen egoera erreala deskribatzen da, eta horrekin batera, ikasgelako jarrera komunikatiboek sortzen duten giroa nolakoa den. Horretarako gogoan izan da, hizkuntza ez dela bakarrik ideiak azaltzeko eta komunikatzeko tresna edo bidea:
‎Unibertsitate testuinguruan, CLIL metodologia dela medio, irakaslearen estategiak antzematea eta komunikazio jarrerek ikasgelan sortzen duten giroa zein den aztertzea da.
‎2 Irakasleak sustatzen dituen jarrera komunikatiboek ikasgelan sortzen duten giroa aztertzea.
2015
‎Pilotarien artean bizi duten giro eta gertutasunari «familia» adiera ematea esanguratsua eta azpimarragarria da. Izan ere, berez hitz hori oso hurbileko ahaideekiko lotura adierazteko erabiltzen da gure artean, gehienbat etxekoak direnekiko harreman estuak eta hurbilekoak agertzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia