2013
|
|
Gurea bezalako hezkuntza testuinguru eleaniztunean, atzerriko hizkuntzak irakasteko bide bat CLIL metodologia da. Unibertsitate mailan eta CLILren markoaren baitan, irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsibo erabilienak zeintzuk diren eta jarrera komunikatiboek gelan sortzen
|
duten
giroa zein den ikertu da.
|
|
Ikerlan honetan, estrategia diskurtsiboekin batera doazen jarrera komunikatiboek gelan sortzen
|
duten
giroa aztertzeko, Cuadrado k (1991) erabilitako kategorizazio sistema erabili da artikuluan zehar, Love eta Roderick en (1971) kategorizazio sistema osatzen duelarik. Ikerlanean koadro hau hartuko da erreferentziatzat.
|
|
Azterlan honetan ikusi ahal izan dugu, Sainz eta Sagastak (2005) diotenaren harira, unibertsitate mailan eta CLIL metodologiaren baitan gauzatutako hezkuntza testuinguruan, irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboek eta sustatzen diren jarrera komunikatiboek eragin zuzena dutela gelan ematen den ikaste irakaste prozesuan. Ikerketa honek azaleratzen du irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak eta jarrera komunikatiboek sustatzen
|
duten
giroa zuzenean itsu itsuki daudela lotuta ikaste irakasteko moduaren gainean eraikita daukagun kontzepzioarekin (Coll eta Onrubia 2001), nahiz eta ikerketan, irakasleari gauzatutako elkarrizketan horren ebidentzia zuzenik jaso ez den. Litekeena da irakaslearen aldetik ebidentzia jaso ez izana, Cuadrado k (1993) dioen bezala, irakasle gehienak ez direlako kontziente gelan martxan jartzen dituzten komunikazio mekanismoez eta ez dituztelako estrategia horiek ezagutzen.
|
|
Iruzkin gisa, gaineratu daiteke, ikerketa honen helburu nagusia unibertsitate irakasleak gehien erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren eta, era berean, jarrera komunikatiboek ikasgelan sustatzen
|
duten
giroa nolakoa den aztertzea izan dela. Hala ere, ikerketaren jatorria kezka sozial batean kokatzen da, eta ikerketa honen azken xedea kezka hori argitzea izan da.
|
|
Hala ere, ikerketaren jatorria kezka sozial batean kokatzen da, eta ikerketa honen azken xedea kezka hori argitzea izan da. Horregatik, orain hemen planteatutako ondorioek beste pauso bat haratago joatea ahalbidetzen dute unibertsitate mailan atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan, estrategia diskurtsiboek eta jarrera komunikatiboek sortzen
|
duten
giroaren inguruan gogoeta egiteko.
|
|
Ikerlan honetan, unibertsitatean CLIL metodologia bide dela irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboen egoera erreala deskribatzen da, eta horrekin batera, ikasgelako jarrera komunikatiboek sortzen
|
duten
giroa nolakoa den. Horretarako gogoan izan da, hizkuntza ez dela bakarrik ideiak azaltzeko eta komunikatzeko tresna edo bidea:
|
|
Unibertsitate testuinguruan, CLIL metodologia dela medio, irakaslearen estategiak antzematea eta komunikazio jarrerek ikasgelan sortzen
|
duten
giroa zein den aztertzea da.
|
|
2 Irakasleak sustatzen dituen jarrera komunikatiboek ikasgelan sortzen
|
duten
giroa aztertzea.
|
2015
|
|
Pilotarien artean bizi
|
duten
giro eta gertutasunari «familia» adiera ematea esanguratsua eta azpimarragarria da. Izan ere, berez hitz hori oso hurbileko ahaideekiko lotura adierazteko erabiltzen da gure artean, gehienbat etxekoak direnekiko harreman estuak eta hurbilekoak agertzeko.
|