2018
|
|
Zentsuraren itzala, hortaz, zentsuratutako produktuak ezabatzetik edo produktu batzuk eraldatzetik haratago doa: eragina du produkzioan parte hartzen
|
duten
eragileen jarreretan eta jokamoldeetan:
|
|
Beraz, egitura ezabatzailea eta errepresiboa den hein berean, zentsura produktiboa (edo integratzailea) ere bada, eta halaxe ulertzen da artikulu honen karietara. Era berean, ezin da ahaztu zentsura egoeretan ez dutela soilik eragiten zentsuraren egitura ofiziala osatzen
|
duten
eragile autoritarioek:
|
|
diskurtsoak sorrarazten ditu, zentralak zein periferikoak izan. Bestalde, ez dira soilik eragile zentsuratzaileak aztertu behar, sormen produktuaren ekoizpen prozesuan eta harreran parte hartzen
|
duten
eragile guztiak baitaude zentsuraren eraginpean. Gainera, errepresio baldintzetan ere jakintza transmititzen da, eta diskurtso berriak sortzen dira, izan menderatzaileak, izan subalternoak (Billiani, 2006:
|
|
Azkenik, gogoratzekoa da itzulpena zentsura ideologia loturaren ikerketan ezinbestekoa dela ikerketa kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartzea. Hala, zentsura fitxen azterketa hutsak eta zenbatzeak ez digu bere horretan ezertarako balioko, ezpada zentsura prozesuan parte hartzen
|
duten
eragileen nolakotasunei eta baldintzei begiratuta, bai eta zentsura aparatuak ezarritako arauei, arau horien harrerari, eragileengan sortutako jokamoldeei... ere, ahaztu gabe barne zentsurak eta kanpo zentsurak eragindakoak izan daitezkeela produktuen eta prozesuen nolakotasunak, eta, era berean, aurretik esandako guztiak baduela alderdi ezabatzailea eta sortzailea, eta bilakatu egiten dela....
|
|
Ikerketa esparru honen baitan aztertzekoak dira, nola itzultzaileen eta editoreen jokaerak eta estrategiak hala zentsoreenak; nolabait, zentsura prozesuan parte hartzen
|
duten
eragileen jokamoldeen argazkia egitea da ikerketa esparru honetako egiteko nagusia. Lehenago aipatu dugu, esaterako, zer nolako estrategiak zerabiltzaten euskal idazle batzuek zentsura aparatuaren egiturarekin lotuta:
|
2023
|
|
Horregatik, harrera eta murgiltze plan hau egikaritzeko ardatza eta oinarria haurren balorazioa eta autoerregulazioa izanik, Pulunpa (e) ta Xin! ek haurrak ikastolan euskaraz integratzeko prozesu inklusibo horri ezinbesteko ekarpena egin diola pentsatzen dugu. Eta hori ondorioztatu dugu, noski, bertan parte hartu
|
duten
eragile guztiek egin dituzten balorazioak aintzat hartuta: haurrak pozik sartu eta irten dira saioetatik, eta esku hartzea bideratu duten profesionalek (hezitzailea, tutorea, orientatzailea) prozesuan zehar euren ustez haurrak nola sentitu diren baloratzean oso positiboki egin dute (3,7 puntukoa izan da erantzunen batezbestekoa).
|
|
1) Murgiltze prozesuaren (2 fasea) programa motz geratu dela baloratu dute parte hartu
|
duten
eragileek.
|