2011
|
|
aukera handiak dituzte haurrenganako tratu txarrak detektatzeko; izan ere, haur gehienak handik pasatzen dira, eta, gainera, han pasatzen dute denbora gehien. Era berean, hezitzaileek pasatzen dute denbora gehien haiekin, eta horrek haien garapenaren eta jokabidearen lekuko bihurtzen ditu, bai eta tratu txarren egoerak detektatzen gehien lagundu behar
|
duten
eragile ere.
|
|
ZHPa indarrean dagoen araudiaren arabera egin behar da, eta profesionalen taldeko kide guztiek eta, oro har, adingabeekin lan egiten duten pertsona guztiek hartu behar dute parte eta egin behar dituzte ekarpenak. Sektoreen proposamenak behin betiko dokumentuan sartuz, gehienek onartutako baliozkotasuna eta adostasuna izango ditu dokumentuak, eta haren printzipioak bat etorriko dira esku hartzean parte hartzen
|
duten
eragile gehienen itxaropenekin.
|
2012
|
|
Lehen hurbilketa batean, hezkuntza helburu batzuk lortzeko asmoz aurrez antolaturiko hezkuntza plan edo, programa gisa defini dezakegu curriculuma. Hala ere, gaia aztertzean ematen zaion ikuspuntuaren baitan eta hura lantzen eta garatzen parte hartzen
|
duten
eragileen arabera, curriculumaren kontzeptua zabaldu egiten da, eta interpretazio desberdinak egin daitezke. Haietako batzuk ikusiko ditugu jarraian.
|
2013
|
|
– Sektorean esku hartzen
|
duten
eragile publiko eta pribatuen lehiakortasuna eta bikaintasuna maila gorenetara igotzen laguntzea.
|
|
– Turismo sektorean parte hartzen
|
duten
eragileen arteko lankidetzaren garrantzia baloratzea.
|
2015
|
|
Landareen osasunaren kudeaketan esku hartzen
|
duten
eragileak: Jabeak, Nekazaritzako eta basozaintzako elkarteak, Administrazioak, enpresa transformatzaileak, inportatzaileak, nekazariak, basoginak, ikertzaileak.
|
|
izan behar da arau nagusia izurriteen, gaixotasunen eta landare arrotzen (edota inbaditzaileen) arriskuari aurre egiteko orduan. Arazo fitosanitarioei aurre egiteko, eta areago daitezen ekiditeko neurri egokiak hartzeko, funtsezkoa da esku hartzen
|
duten
eragile guztiek modu koordinatuan jardutea eta bitarteko egokiak jartzea.
|
|
Landareen osasunean esku hartzen
|
duten
eragile nagusiak ondokoak dira:
|
2016
|
|
UC1022_ 3: Gizarte edo lurralde esparru jakin bat osatzen
|
duten
eragileen artean garatzen diren gizarte jardunen eta proiektuen eta hiritarrek parte hartzekoen plangintza, garapena eta ebaluazioa dinamizatzea.
|
|
Egokitzea prozesu aktiboa da, parte hartzen
|
duten
eragile guztien inplikazioa eskatzen duena. Normalean, haurrei buruz aritzen garenean, ahaztu egiten dugu aspektu hau, eta arreta guztia eurengan jartzen dugu; batez ere prozesuaren ebaluazioa egiten dugunean.
|
|
Horren ondorioz, hainbat eragile daude garapen afektiboan, eta elkarreraginak izaten dira haien artean: alde batetik, gertuko harremanek eta elkarreragin zuzena
|
duten
eragileek mikrosistema bat osatzen dute (familiak, eskolak, lagunek, sinesmen taldeek?); beste alde batetik, makrosistema dago, hau da, dena delako gizartearen balio kultural eta sozialak, sinesmenak eta tradizioak; eta, azkenik, tarteko beste sistema batzuk daude (mesosistemak eta exosistemak).
|
|
Ingurumen gaiei lotuta, askotariko partaidetza mailak daude: prozedura batzuek partaidetza azalekoa eta pasiboa bultzatzen dute (informazio publikoaren difusioa edo galdeketa bidezko kontsulta prozedurak dira (zabor bilketaz, Legorretan; AHTri buruzko kontsultak?); beste batzuetan, prozesuetan parte hartzen
|
duten
eragileek erabakiak hartzen dituzte edota, prozesuak gauzatzean, haien jarraipenean eta balorazioan parte hartzen dute.
|
|
Produktuaren ekoizpenetik azken kontsumora arte eragiten
|
duten
eragileek osatzen dute mikroingurunea. Eragile horiek enpresak berak kontrola ditzake neurri batean.
|