Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2011
‎aukera handiak dituzte haurrenganako tratu txarrak detektatzeko; izan ere, haur gehienak handik pasatzen dira, eta, gainera, han pasatzen dute denbora gehien. Era berean, hezitzaileek pasatzen dute denbora gehien haiekin, eta horrek haien garapenaren eta jokabidearen lekuko bihurtzen ditu, bai eta tratu txarren egoerak detektatzen gehien lagundu behar duten eragile ere.
‎ZHPa indarrean dagoen araudiaren arabera egin behar da, eta profesionalen taldeko kide guztiek eta, oro har, adingabeekin lan egiten duten pertsona guztiek hartu behar dute parte eta egin behar dituzte ekarpenak. Sektoreen proposamenak behin betiko dokumentuan sartuz, gehienek onartutako baliozkotasuna eta adostasuna izango ditu dokumentuak, eta haren printzipioak bat etorriko dira esku hartzean parte hartzen duten eragile gehienen itxaropenekin.
2012
‎Lehen hurbilketa batean, hezkuntza helburu batzuk lortzeko asmoz aurrez antolaturiko hezkuntza plan edo, programa gisa defini dezakegu curriculuma. Hala ere, gaia aztertzean ematen zaion ikuspuntuaren baitan eta hura lantzen eta garatzen parte hartzen duten eragileen arabera, curriculumaren kontzeptua zabaldu egiten da, eta interpretazio desberdinak egin daitezke. Haietako batzuk ikusiko ditugu jarraian.
2013
‎– Sektorean esku hartzen duten eragile publiko eta pribatuen lehiakortasuna eta bikaintasuna maila gorenetara igotzen laguntzea.
‎– Turismo sektorean parte hartzen duten eragileen arteko lankidetzaren garrantzia baloratzea.
2015
‎Landareen osasunaren kudeaketan esku hartzen duten eragileak: Jabeak, Nekazaritzako eta basozaintzako elkarteak, Administrazioak, enpresa transformatzaileak, inportatzaileak, nekazariak, basoginak, ikertzaileak.
‎izan behar da arau nagusia izurriteen, gaixotasunen eta landare arrotzen (edota inbaditzaileen) arriskuari aurre egiteko orduan. Arazo fitosanitarioei aurre egiteko, eta areago daitezen ekiditeko neurri egokiak hartzeko, funtsezkoa da esku hartzen duten eragile guztiek modu koordinatuan jardutea eta bitarteko egokiak jartzea.
‎Landareen osasunean esku hartzen duten eragile nagusiak ondokoak dira:
2016
‎UC1022_ 3: Gizarte edo lurralde esparru jakin bat osatzen duten eragileen artean garatzen diren gizarte jardunen eta proiektuen eta hiritarrek parte hartzekoen plangintza, garapena eta ebaluazioa dinamizatzea.
‎Egokitzea prozesu aktiboa da, parte hartzen duten eragile guztien inplikazioa eskatzen duena. Normalean, haurrei buruz aritzen garenean, ahaztu egiten dugu aspektu hau, eta arreta guztia eurengan jartzen dugu; batez ere prozesuaren ebaluazioa egiten dugunean.
‎Horren ondorioz, hainbat eragile daude garapen afektiboan, eta elkarreraginak izaten dira haien artean: alde batetik, gertuko harremanek eta elkarreragin zuzena duten eragileek mikrosistema bat osatzen dute (familiak, eskolak, lagunek, sinesmen taldeek?); beste alde batetik, makrosistema dago, hau da, dena delako gizartearen balio kultural eta sozialak, sinesmenak eta tradizioak; eta, azkenik, tarteko beste sistema batzuk daude (mesosistemak eta exosistemak).
‎Ingurumen gaiei lotuta, askotariko partaidetza mailak daude: prozedura batzuek partaidetza azalekoa eta pasiboa bultzatzen dute (informazio publikoaren difusioa edo galdeketa bidezko kontsulta prozedurak dira (zabor bilketaz, Legorretan; AHTri buruzko kontsultak?); beste batzuetan, prozesuetan parte hartzen duten eragileek erabakiak hartzen dituzte edota, prozesuak gauzatzean, haien jarraipenean eta balorazioan parte hartzen dute.
‎Produktuaren ekoizpenetik azken kontsumora arte eragiten duten eragileek osatzen dute mikroingurunea. Eragile horiek enpresak berak kontrola ditzake neurri batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia