2006
|
|
Mailegutza formula indarrean jar baledi jipoi galanta hartuko luke Euskal Herriko liburuaren sektoreak. Eta horretan parte hartzen
|
duten
eragile guztiek nekez iraungo dute denbora luzez beren ohiko lanbideetan.y
|
|
Ugari dira gurasoen hautuan eragina izaten ahal
|
duten
eragile estrategiko horiek:
|
|
• Liburutegien kudeaketan, dinamizazioan eta erabileran parte hartzen
|
duten
eragileen ikuspegiaren bilketa: zuzendaritza taldeak, liburutegiko arduradunak, irakasleria eta ikasleria.
|
|
Ebaluazioan parte hartu
|
duten
eragileak hauek izan dira: • Zuzendaritza Taldea, ikastetxeko arduraduna eta lan programa ezberdinen sustatzailea den aldetik.
|
|
Laugarren taula horretan ikus daitekeenez, aukeraketan gehien esku hartzen
|
duten
eragileak liburutegiko arduraduna, irakasleak, zuzendaritza taldea eta ziklo eta mintegiko taldeak dira, ordena horretan. Espainiar Estatuan jasotako datuen arabera, eragileen ordena eta portzentajeak bestelakoak dira:
|
|
Materialen aukeraketari buruz, honako hiru alderdi hauei buruz jaso dira datuak: aukeraketan parte hartzen
|
duten
eragileak, aukeraketarako irizpideak eta erabilitako iturriak.
|
2007
|
|
Herritarren eta instituzioen artean sumatzen den urruntze horren kariaz, loratu dira hainbat gizarte mugimendu berri, esfera publikoan euren eremu propioa aldarrikatzen
|
duten
eragile berriak (Dahlberg 2004).
|
2008
|
|
Prozesu honen edukiak zein formak dira gaitzesgarriak. Formari dagokionez, aipatu bezala, inposaketa hutsa dela, goitik behera egindako prozesua, mundua higiarazten
|
duten
eragileengandik hasi, hezkuntza ministroengandik pasatu, eta errektore zein dekanoenganaino. Herritarrei galdeketa egitearen zilegitasuna bolo bolo dabilen honetan, jendartean eredu lukeen unibertsitatearen partetik" gauzak horrela dira" edota" Bologna galdu ezin dugun trena" bezalako esloganak jasotzen ditugu galdeketa baten ordez.
|
|
Bitartean, Bolognaren bultzatzaileek kanpaina mediatikoa hasia dute. Aipatzekoa da kanpaina hori enpresek ateratako azterketa edota konklusioetan oinarritzen dela; eta enpresak ez dira, berez, zilegitasuna
|
duten
eragileak hezkuntza sistema epaitu eta definitzean.
|
2012
|
|
Herritarrek gizarte egituran parte har dezaten bultzatzeko atala da. Euskarazko hedabideek euskal errealitatearen berri ematea helburu izanik, euskal gizartean parte hartzen
|
duten
eragileak gure errealitatearen albiste iturri naturalak dira, zeren eta haiek sortzen dituzten eztabaidak herritarrek euskal gizartean parte hartzeko esparruak dira. Bigarrenik, Kultura sailak bertako edukiak alboratzean ez du kanpoko kultura eredurik ekarri, bertako akulturazioa eragin baizik.
|
2013
|
|
Argi dugu euskalgintzak bere kabuz ezin duela lan mundua euskalduntzea lortu. Halere, gure ustez, helburu hori lorgarria da lan munduaren euskalduntzean zeresana
|
duten
eragile nagusien, enpresarien, langileen, kontsumitzaileen eta administrazioen laguntzarekin.
|
|
Eta, noski, euskalgintzak ere lan munduaren euskalduntze prozesuan erantzukizunez jokatzeko konpromisoa hartua du. Horrela, eskua luzatu diegu gure ibilbide orrian jaso diren korapilo nagusiei erantzuteko prestutasuna agertzen
|
duten
eragileei. Gure aldetik behar duten lankidetza eta babesa izango dute.
|
2020
|
|
Bideragarritasun ekonomikoa bilatu. Batetik, aktibitatearen eta aktibitatean ko eraketa politika bat ezarriz, hau da, jardueran eragina
|
duten
eragile guztiak (langile, hornitzaile, bezero/ erabiltzaile, finantza entitateak...) barneratzen dituen erabakiguneak sortuz. Eta bestetik, autonomia eta finantza bideragarritasuna bermatzen duen pluraltasun ekonomikoa landuz, hau da, jatorri ezberdineko (merkatu ekonomiakoak ez kapitalistak lehenetsiz, ez merkatukoak publikoak gehienetaneta ez monetarioak elkarrekikotasuna) baliabideak eta gaitasunak mobilizatzeko eta eskuratzeko gaitasuna garatuz.
|
|
Zein ziren bilbeko hariak? Euskaltzaindia sortzeko eta bere lana aurrera eramateko garai bakoitzean, giro egokia sortu
|
duten
eragile eta erakundeak. Hari multzo baten artetik beste hau igaroaraziz esan nuenehundu da euskara mende batean zehar.
|
|
Hirugarrenik, errealitate sozialaren eraldaketa eta baldintza publiko demokratikoen sorrera, neurri handi batean, nazio estatuaren baldintzetan elkar eragiten ez
|
duten
eragile ekonomiko, politiko eta sozialen mende dago. Errealitate horrek estatuko egitura politikoak eraldatzeko gaitasun txikiagoa dakar; baina, era berean, desorekatutako agertoki politiko, sozial eta ekonomikoak sortzen dira, testuinguru desarautu batean, non eragiteko gaitasun handiagoa duten eragileen garapen baldintzak nagusitzen baitira.
|
|
Hirugarrenik, errealitate sozialaren eraldaketa eta baldintza publiko demokratikoen sorrera, neurri handi batean, nazio estatuaren baldintzetan elkar eragiten ez duten eragile ekonomiko, politiko eta sozialen mende dago. Errealitate horrek estatuko egitura politikoak eraldatzeko gaitasun txikiagoa dakar; baina, era berean, desorekatutako agertoki politiko, sozial eta ekonomikoak sortzen dira, testuinguru desarautu batean, non eragiteko gaitasun handiagoa
|
duten
eragileen garapen baldintzak nagusitzen baitira.
|
|
Zein ziren bilbeko hariak? Euskaltzaindia sortzeko eta bere lana aurrera eramateko garai bakoitzean, giro egokia sortu
|
duten
eragile eta erakundeak. Hari multzo baten artetik beste hau igaroaraziz esan nuenehundu da euskara mende batean zehar.
|
2021
|
|
Jabetu gaitezen, ordea, digitalizazioa PDF bat egitetik haragoko praktika gisara ulertzen badugu, eta hala ulertzen dugu, inbertsio publiko oso esanguratsuak ditugula, inbertsio pribatuak ezin diolako aurre egin garapen jasoak eta iraunkorrak eskatzen dituen finantzaketari. Presazko auzia da, egunez egun ikusten ari garelako, hezkuntza arloan bereziki baina ez bakarrik, euskal curriculumaren garapenetik oso urruti dauden eta horrekiko inolako kezkarik ez
|
duten
eragile teknologiko editorialak ari direla merkatu globalizatu eta homogeneizatuaren logikak eta edukiak gurean txertatzen.
|
2022
|
|
Hemendik aurrera, oraindik aurrera, inoiz baino beharrezkoagoa izango dugu orain artekoa gogoratu eta aitortzeko gaitasuna eta ekarri nahi duguna irudikatu eta grina kolektiboz egingarri egiteko bokazioa izango
|
duten
eragileen sarea. •
|
2023
|
|
Etorkizun posibleez ari garela, kontuan hartu behar da nork eta nola lortzen duen onura, eta nork ez. Eta zer ondorio
|
duten
eragileentzat. Ez dugu esan nahi interes guztiek balio bera dutenik; baina ez ditugu aintzat hartzen, eta hori gure kalterako da.
|
|
Aktoreen arteko loturak hurbiltasun geografiko eta kulturalean, elkafuntsezkoa da arduradun publiko eta pribatuak horren balioaz jabetzea rrenganako konfiantza giroan eta identitate kolektiboaren sentimenduen garapenean oinarritzen dira. Artikulazio sistema hori, funtsean, endogenoa da, eta horrek ez du eragozten tokiz gaindiko agintariek tokiko sistema ekonomiko batean parte hartzen
|
duten
eragileen arteko harremanak ezartzea eta horiek kanpoko sareetan integratzea.
|