2005
|
|
Brontzezko eskulturen gauzarik ederrena horixe da: halako batasuna ematen diote elkarrekin batere zerikusirik ez duten objektuei, zaila baita batasun hori osatzen
|
duten
elementuak elkarrengandik bereiztea. Baina hortxe dago arriskua ere:
|
2013
|
|
Hildakoak erraustearen aurkakoek diotenez, gorpuarekin batera plastikozko mokorrak, balbula koronarioak, merkurioa duten hortzazalak, osagarri kutsakorrak dauzkaten katabutak erretzen dira. Ez dakit zenbaterainoko pozoia sortzen
|
duten
elementu hauek sutara botata, baliteke handia izatea. Baina nik bestelako argudioak dauzkat gorpuak erraustearen aurka egoteko, argudio poetikoak, hots, argudiorik zientifikoenak.
|
2019
|
|
egilearen biografia, argazkiak, adierazpenak, jarrera... Egile nozioa gakoa izango da testu baten funtzionamendua, zentzu zabalenean, aztertzerakoan, testua historikoki eta sozialki kokatutako esanahi baten eraikuntzan parte hartzen
|
duten
elementu guztiek osatzen duten neurrian.
|
|
Urretabizkaiak, Mintegik, Jaiok eta Alberdik presente daukate honek haien postura literarioari eta, azken buruan, testuari eragiten diola, testu baten funtzionamendua aztertzerakoan, testua historikoki eta sozialki kokatutako esanahi baten eraikuntzan parte hartzen
|
duten
elementu bat gehiago baita. Agian horregatik du nahiago Arantxa Urretabizkaiak kanpora begiratu, bere bizitza ez interesgarria lehengai gisa erabili baino; agian horregatik ematen dio pudorea nia erabiltzeak edo oroitzapen pertsonalez hitz egiteak; agian horregatik haserretzen da kazetariak lorategiekiko bere pasioari iseka egiten dionean; agian horregatik jartzen du Laura Mintegik hainbesteko kontua idazten ari den bitartean gorputzean gertatu zaiona nabaritu ez dadin, gertatutakoa katarroa edo haurdunaldia izan; agian horregatik zaintzen du hainbeste ematen duen itxura; agian horregatik iritsi da gorputza ukatzeraino; agian horregatik kokatzen du Karmele Jaiok bere burua emakumezko idazleen artean, bere burua euskal literaturaren historiaren barruan kokatzeko eskatutakoan; agian horregatik ardura zaio gero eta gehiago hurrengo prentsaurrekora nola jantzita joan; agian horregatik saiatu da orekatzen Uxue Alberdi nobela samurrek berari buruz eman lezaketen irudi gozoa ipuin bilduma lehor eta ilunago batekin edota karga sozio-politiko handiagoko nobelarekin; agian horregatik idazten du Meabek gorputzetik, gorputzarekin eta gorputzaz, ezabatu ezin den marka aldarri bilakatzeraino.
|
2022
|
|
Itzala hain handia izateko, zeintzuk dira argia eragozten
|
duten
elementuak. Emakumeen partaidetza ardatz harturik, eskala ezberdinetako hurreratzea planteatzen da, jakinik ez direla konpartimentu estankoak, horien arteko mintzak iragazkorrak direla eta aspektu asko transbertsalak:
|
|
zenbakiei erreparatuta ez dira denak ageri, eta ageri diren denak ez dakigu diren. Honezkero badakigu ordea analisiek geruza ugari dituztela, eta elkarrekin lotura
|
duten
elementu anitz. Horregatik, emakume hauen parte hartzearen inguruan egindako lan eta ikerlanetan behin eta berriz gurutzatzen dira sektorearen egoera; izoztutako salmenta prezioak eta etengabe hazten doazen gastuak; errelebo falta; sektorea osatzen duen egitura tekniko eta administratiboa; ordezkariak; beraien jardunarekiko eta baldintzekiko ezezagutza, bai egitura ustez laguntzaileetan, bai jendartean, oro har; beraien produktuen balio eta estimu galera.
|
2023
|
|
Adierazpen askatasuna emango digun antzerki lengoaia propio baten bila gabiltza geroztik, formula dramatiko jakinen ezarpenari uko eginez. Gure lengoaian parte hartzen
|
duten
elementu guztiek Antzerkiolaren imajinario kolektiboan dute jatorria. Antzerkiolak aldibereko lan prozesu batean gauzatzen ditu bere proposamen eszenikoak, lantaldean gauzatuz dramatika eszeniko ezberdinak, hala nola, musika, espazioa, argiztapena, testua, objektuak eta aktore dantzarien lanak.
|