Emaitzak: 5
2009 | ||
Keinu horiek zenbat eta ulergarriagoak izan, orduan eta errazagoa izango da hitzezko aberastasuna lortzea, eta, ondorioz, haurrak arazo gutxiago izango ditu eskolatzen hasten denean. Gurasoek beren seme alabek komunikatzeko hitzik gabeko trebetasuna har dezaten | duten eginkizuna funtsezkoa da, eta trebetasun horrek familien maila sozioekonomiko handiagoa eragiten du. Chicagoko Unibertsitatearen azterlan batek dio, keinuen aberastasuna hurrengo hiztegiarekin lotzen duen lehena. | |
2010 | ||
Etapa honetan, elikatze portaera ona ezarri behar da etorkizunari begira, eta hori gurasoek egin behar dute. Gurasoek seme alaben elikadura hezkuntzan | duten eginkizuna funtsezkoa da. Haren eragina, neurri handi batean, honako hauen mende egongo da: | |
Gainera, mendekotasuna duten pertsonek legez kanpoko substantziak kontsumitzen dituztenean, laneko errendimendua handitzeko eta nekea eta lo egiteko beharra gainditzeko, koadroa larriagotu egiten da. Enpresen eginkizuna Enpresek jarrera horiek hautemateko | duten eginkizuna funtsezkoa eta nahitaezkoa da, laneko arrisku faktoretzat hartzen baitira. Horregatik, ez dira lan gehiegikeriak saritu behar; hala ere, Espainiako enpresen %80k erabiltzen dute neurri hori, Prestakuntza Aurreratuko Institutuak (Infova) emandako datuen arabera. | |
FADEMURek gaineratu du klima aldaketaren ondorio batzuei aurre egiten dietela, nekazaritza praktika iraunkorrei eta arintze estrategiei esker, “hala nola, zuhaitzak landatzea eta basoak modu iraunkorrean erabiltzea”. Landa ekonomietan | duten eginkizuna funtsezkotzat jotzen da, laboreen ekoizpenean parte hartzen dutelako, baina ganadua zaintzen dutelako eta eskulangintzaren arloan lan handia egiten dutelako, seme alabak eta etxea zaintzeaz arduratzeaz gain. NBEk aurten plazaratu duen mezuak dioenez, “garapen bidean dauden herrialdeetako nekazaritza lan gehienak egiten dituzte, baina lan baldintza txarrenak dituzte”. | |
2019 | ||
VadimPP 2015 urtean mundu osoko 2.258 medikuk egindako inkesta batean, ia %70ek haurren obesitatearen erantzule ziren batez ere. Hala ere, familia askorentzat, pediatrak seme alaben osasun egoera jakiteko orduan kontsulta egin duten lehen osasun langileak dira; beraz, haurren obesitateari aurrea hartzeko | duten eginkizuna funtsezkoa da. Azken 20 urteetako emaitzak ikusita, argi dago zerbait hobea egin zitekeela, lan hau Oinarrizko Osasun Laguntzako Espainiako Pediatria Elkarteak argitaratua. Osasun langileek, oro har, gurasoak eredu osasungarriak izatera gonbidatzea Hala ere, badakite zein diren bizi ohituretako jarrerak eta zer elikagai saihestu behar diren, eta, gainera, motibazioan bultzatuz, aldaketara gonbidatzen dituzte. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
duten | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan eginkizun | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan eginkizun funtsezko | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |