Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎lorpenak eta erronkak). 1986ko Euskararen legeak eta zonaldekako banaketak izan duen eragina aztertzen da, A, G eta ereduek izan duten bilakaera eta azken hau hartzen ari den erreferentzialtasuna.
2009
‎Nire proiektua oinarritzen da nire blogean eta tailerrean egindako lanean, eta hiru ardatz izango ditu: Batetik, weblog ek azken urteotan izan duten bilakaera aurkeztuko dut; bestetik, weblog ek euskararen ikas irakaskuntzan duten erabilera eraginkorra azalduko dut; eta azkenik, informatikaz oso gutxi jakinda ere, blog bat sortzea ez dela beste munduko kontua frogatuko dut.
‎Blogger edo blogari bakoitzak argitaratzen duen guztiak orden kronologikoa du egunerokoan, hau da, Nire proiektua oinarritzen da nire blogean eta tailerrean egindako lanean, eta hiru ardatz izango ditu: Batetik, weblog ek azken urteotan izan duten bilakaera aurkeztuko dut; bestetik, weblog ek euskararen ikas irakaskuntzan duten erabilera eraginkorra azalduko dut; eta azkenik, informatikaz oso gutxi jakinda ere, blog bat sortzea ez dela beste munduko kontua frogatuko dut.
2010
‎Unibertsitate mailako euskarazko testuen ekoizpenak ez du izan ikasketen eskaera eta irakaskuntzaren eskaintza izan duten bilakaera. Jakintza arlo gehienetan gutxi dira euskaraz dauden material didaktikoak.
‎Unibertsitate mailako euskarazko testuen ekoizpenak ez du izan ikasketen eskaera eta irakaskuntzaren eskaintza izan duten bilakaera. Jakintza arlo gehienetan gutxi dira euskaraz dauden material didaktikoak.
2012
‎Azken hogeita bi urteetan buruturiko neurketetan bildutako datuek erakusten duten bilakaera, berriz, ondorengo irudian ikus daiteke.
2014
‎Arnasguneen irekitasunak, autonomiak eta auto antolaketak azken urteotan izan duten bilakaera aztertuta, logikak esaten digu, sistema horien ahultze bat gertatu dela. Kontuan hartu behar da gainera, urte hauetan guztietan, UEMAren sorreraz harago, ez dela sistema horiek indartzeko berariazko neurririk hartu.
2015
‎Badirudi jarduera euskaraz denez haurrek eta gazteek euskaraz egin luketela, eta horrela ez den kasuetan askotan errua parte hartzaileei botatzen zaie. Baina ez da kontuan hartzen agin talde horretako kideek izan duten bilakaeran (hizkuntza sozializazioan), normalena gaztelaniaz/ frantsesez egitea dela. Aurreiritzi hau oso ohiko izaten da hezitzaileen eta irakasleen artean.
‎1981ean euskaldunen dentsitatea %80tik gorakoa zuten udalerrien multzoan: dira garrantzirik gabeak hizkuntza baten egoera soziala aztertzeko, eta datuek deskribatzen duten bilakaerak irudi nahiko koherentea osatzen du: gainerako udalerrietan ez bezala, euskarak atzera egin du arnasguneetan 1991 urtetik eta, batez ere, 2001 urtetik aurrera.
‎UEMAk GAINDEGIARI (Euskal Herriko ekonomia eta gizarte garapenerako behategia, www.gaindegia.eus) udalerri euskaldunek azken hamarkadetan izan duten bilakaera sozio-ekonomikoaren azterketa egin zezan eskatu zion.
‎Iñigo Igartzabalek idatzi du" Jarreretatik portaerak; ulertu nahian" artikulua. Eta izenburuak dioen modura euskal hiztunen hizkuntza portaeren zergatiak azaltzeko saiakera bat da; Kezka nagusi batetik abiatzen da egitea, hau da ezagutza datuek erakusten duten bilakaera positiboak ez izatea espero zitekeen korrelazioa erabilerarenarekin. Bere hitzetan esanda, bada oso kontuan hartu beharreko fenomeno bat, alegia," euskaraz egin nahi izatea askotan ez dela aski izaten"
2016
‎Uste dut hiru adierazle horiek Aian izan duten bilakaeraren oso bestelakoa ez zela izango hemen neurtu dudan kale eta leku publikoetako erabilerarena; alegia, oso litekeena dela erabileran ere atzera egin izana. Lan honetatik, baina, ezin daiteke besterik gabe hori ondorioztatu, erabileraren aurreko daturik ez delako.
‎Adin talde bereko (edo bestelako) ET hiztunen portzentajeek 1991tik 2011ra izan duten bilakaera aztertuz ere argibide sendorik atera liteke. Hona 1991ko, 2001eko eta 2011ko datuen konparaziotik atera litezkeen emaitzak:
‎Panorama hau osatzeko, hiriaren errealitatea eta hiriburuek jokatzen duten rola ezin dira ukatu eta bizi izan duten bilakaera esanguratsua azpimarragarria da: Bilbok hirukoiztu egin ditu euskaldunak, Donostiak bikoiztu eta Gasteizek zortzi aldiz biderkatu.
‎4 Oso nabarmen ikus litezke prozesu hauek, 10.000 biztanletik gorako udalerri guztiak kontuan hartuta eta 1981etik 2011 artean ezagutza tasetan bizi izan duten bilakaera aztertuta (Ikusi 1 eranskina).
‎Hiriaren errealitatea eta hiriburuek jokatzen duten rola ezin dira ukatu eta bizi izan duten bilakaera esanguratsua azpimarragarria da: Bilbok hirukoiztu egin ditu euskaldunak, Donostiak bikoiztu eta Gasteizek zortzi aldiz biderkatu.
2018
‎Pello Jauregi eta Pablo Suberbiola – Eusle metodologia: gaztelanian finkatutako hizkuntza ohituretatik euskarazkoetara lan munduan erabilera neurtu dugun hiru uneetan irizpide horrekiko izan duten bilakaera (Erabilera 1, Erabilera 2 eta Erabilera 3 uneetan, hain zuzen).
‎Bikoteen abiapuntuko egoera. Bikoteak," euskarazko ohitura" lortzearen aldetik izan duten bilakaeraren arabera sailkatuta.
‎Eusleen presentzia bikoteetan. Bikoteak," euskarazko ohitura" lortzearen aldetik izan duten bilakaeraren arabera sailkatuta.
‎Bikotekideek norbaitekin" euskarazko ohitura" rik bazuten esperientziak abiatzean. Bikoteak," euskarazko ohitura" lortzearen aldetik izan duten bilakaeraren arabera sailkatuta.
‎Laburpena. Udalerri euskaldunetan euskararen gaitasunak eta erabilera sozialak azken urteotan izan duten bilakaera aztertzea beharrezkoa da, batez ere, bilakaera horretan beheranzko joera oso nabarmena duten herrietan. Kale neurketek eta azterlan soziolinguistikoek erakusten digute joera hori duten udalerrietako bat Bermeo dela.
2019
‎Laburpena. euskalgintza da euskara biziberritzearen aldeko ibilbidean kokatzen den dinamika, non gizarteko zein herri erakundetako eragileak biltzen diren. dinamika horren inguruko gogoeta egin da hemen. Batetik, euskalgintzak izan lezakeen kokapen edo definizio kontzeptuala aztertu da, hala nola hizkuntza politikak eta plangintzak gurean izan duten bilakaera; baita topa ditzakegun euskalgintza motak (berariazkoa eta bide batezkoa) ere. Bestetik, bere helburua betetze aldera, mundu globalizatu honetan zein den euskalgintzak aukeratu lukeen estrategia soziopolitiko emankorrenaz hausnartu da, betiere gizarte berrikuntzaren planteamendua oinarri hartuta.
2020
‎Edonola ere, ikus entzunezko paisaia gero eta gehiago eta atzera bueltarik gabe baldintzatzen duen prozesua da. Taula honetan ezin hobeto adierazita dago ohitura aldaketek denboran zehar izan duten bilakaera:
2021
‎Galdetegi hauetan, gorago esan bezala, euskararekiko jarrera, erabilera eta gaitasunei buruz galdetu zaie. Hain zuzen ere, galdera batzuetan espedizio aurreko beraien hizkuntza gaitasun, erabilera eta jarrerei buruz galdetu zaie, beste batzuetan espedizioan daukatenari buruz, beste batzuetan espedizio osteko hilabeteetan dutenetan eta, azkenik, kasu batzuetan, beraien euskara gaitasunak, erabilerak eta jarrerek eduki duten bilakaerari buruz galdetu zaie. Hau da, esaterako, 1, 8 nahiz 26 grafikoetan ikus dezakeguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia