2000
|
|
Hitz baten esanahia finkatzeko modu bat definizioaren bitartekoa da, hots, esanahi ezaguna
|
duten
beste hitz batzuk erabiliz. Baina beste hitz hauek prozedura berbera jaso lukete, azkenean hitz definigaitzekin topo egin arte, hau da, bakarrik ostentsioaren bidez finka daitezkeen kontzeptu primitiboekin.
|
2003
|
|
(ii) Bestetik, filosofiak badu joera bat jendaurrean aurkezteko, batik bat auzi estetiko, etiko, sozial edo kulturalak ukitzen dituenean. Irekitze hori hala ‘kaleko’ jendeari —zientzia eta teknologiaren dibulgazioaren hausnarketan gertatu lez, adibidez— nola zientzi eginkizuna ere aztertzen
|
duten
beste esparruei —soziologia, historia, politologia, esaterako— zuzentzen zaie. Hemen dibulgazioa eta diziplinarteko lana jorratzen dira.
|
2004
|
|
Honela, bada, gai materialen ezaugarriak eta eurak existitzeko baldintzak aztertzean, lehen ideia, argia eta bereizia, adimenean ahitzen dena, sentimenekin zerikusirik ez duena, eta mundu fisikoarekin zerikusia
|
duten
beste ideia guztiak ulertzea baimenduko duena, hedadurarena izango da. Hedadurak ideia razional baten tratamendua jasoko du, eta, ikuspegi honetatik, bere bidez ordenatuko dira gai materialez burura dakizkigukeen ideia guztiak.
|
|
Hedadurak ideia razional baten tratamendua jasoko du, eta, ikuspegi honetatik, bere bidez ordenatuko dira gai materialez burura dakizkigukeen ideia guztiak. Horren arabera, hedaduraren ideiarik ez balego, ez legoke mundu fisikoarekin zerikusia
|
duten
beste ideia guztien artean ordena eta ulergarritasuna ezartzerik. Goia eta behea, ezkerra eta eskuma, espazioaren ideiaren barruan ulertuko dira, baina baita higidura ere (higidura gaiak espazioan lekuz aldatzen direnean emango da), kopurua (nola ulertu bi edo hiru elementu ezberdinen arteko ezberdintasuna ez badago hedadurarik euren artean), neurria, zabalera, irudi geometrikoak...
|
2005
|
|
Horregatik, ahal izan dudan neurrian, estilo zehatza eta tonu pedagogikoa erabili izan ditut, gai publikoetan dihardutenek, azaletik ikusi eta berehalakoan, kasuan kasuan sor daitezkeen arazoak eta arazo horiek konpontzeko printzipioak eskura ditzaten. Horrela, haien diskurtsoa kasu zehatzari egokitzea errazago egingo zaie, eta nahi
|
duten
beste luzatu ahal izango dira.
|
|
Horregatik, ahal izan dudan neurrian, estilo zehatza eta tonu pedagogikoa erabili izan ditut, gai publikoetan dihardutenek, azaletik ikusi eta berehalakoan, kasuan kasuan sor daitezkeen arazoak eta arazo horiek konpontzeko printzipioak eskura ditzaten. Horrela, haien diskurtsoa kasu zehatzari egokitzea errazago egingo zaie, eta nahi
|
duten
beste luzatu ahal izango dira. (De iure belli ac pacis, P., 53)
|
|
Gizabanako eta giza-talde bakoitza perspektiba indibidualizatzaile batetik, eta ahal bezainbeste aldetatik, ikertu behar da. " Kontua, hain zuzen, gauza bakoitza bere lurrean, objektu bakoitza aldi berean sostengatzen eta mugatzen
|
duten
besteekiko erlazioan, behatzea da" 21 Hemendik abiatuz bakarrik izango da posible pertsonari bere garapen prozesuan laguntzea, ze inork ezin du bere humanizazio prozesuan aurrera egin bere historia ahaztuz eta bere zirkunstantzia espazio tenporalei bizkarra emanez. Egia da, ordea, era honetan planteatutako ikerketa antropologikoak beti aurkituko duela giza-indibidualitateak dakarren muga.
|
2011
|
|
Ikuspegi horrek ezartzen du zer jasotzen dugun" izan baden" tzat eta zer pentsatzen eta esaten dugun izateaz, eragin truke horretan oinarrituta; beste era batera esanda: errealaren eraikuntzan sentipenak ere parte hartzen du, pentsatzearekin eta hautematea osatzen
|
duten
beste era" nahasgarri" batzuekin batera. Hautematearen paradigmatik, argiarenetik, fotoiek dakarte berekin forma emateko hautatuko dena.
|
2012
|
|
Heidegger, aldiz, filosofia politikan disolbatzearen aldekoa zen, hain zuzen nazionalsozialismoan. Badiouk eta Adornok bat egiten
|
duten
beste auzi bat arteak filosofian duen zeregina definitzerakoan ikus daiteke; ezen," Subjektuaren metafisikaren bariante musikala" irakurtzean (LM, 89), eta Badiouk aipatzen ez badu ere, aise sumatzen da hor hain nabaria den Adornoren oihartzuna. Eta, oro har, filosofiaren afiliazio estetikoak oso paraleloak dira.
|
2022
|
|
gaur bizitza onak edo ongi, terapeutika filosofiko oro gidatzen duenak, aurre egin behar dio bere bizi baldintzak suntsituta gizadia autosuntsitzeko aukerari. Horrek berekin dakar, ez soilik pentsamenduan konfiantza izatea gizadiaren oinarrizko galderen inguruko ikasketa komunitatea den aldetik (nola bizi?, nola pentsatu?, nola jokatu?), ezpada fidatzea Mendebaldeko tradizioaren parte izan ez diren eta globalizazio deitzen dugun munduaren nagusitasunezko espazio hori osatu ez
|
duten
beste pentsatzeko modu batzuetan. Europak jada ezin ditu erantzun gizadi guztiari planteatu dizkion arazoak, genioen hasieran, pentsamendu postkolonialaren planteamenduak jasota.
|