Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Gidari hasberriek, beste aldetik, espaloi ertza igurzten duten bakoitzean aztertu lituzkete gurpilak: elementu horrek kolpea hartzearen ondorioz deformatu egin denez, isuna ezar dakieke horrela doazen ibilgailuei.
2003
‎Bideojokoek ere ez dute “adin gomendatuari buruzko etiketa bat dute”. Hala, adin txikikoek “jolas bortitz eta oldarkorretarako sarbide erraza dute, eta, horri esker, nahi duten bakoitzean, etsai bat torturatu, lurrean errematatu edo burua txikitu diezaiekete”. Azterlanean, hainbat hilabetez, lau aldizkari espezializaturen zenbakiak aztertu dira, eta haien orrialdeetan zenbait iruzkin egin dira, haien ustez “doako indarkeria, izaera sexista nabarmena duena eta gustu txarreko argazkiak” nabarmentzen dituztenak.
2006
‎Lege hauste larri edo oso larririk egitearren isuna jasoko duten bakoitzean punturen bat galduko du gidariak.
2007
‎Pintura bereziak, paperak, laminatu apaingarriak, aglomeratuak eta kortxozko xaflak irtenbide sortzaile eta ekonomikoak dira, haurrek horma zikintzen duten bakoitzean berriro pintatu behar ez izateko.
2008
‎Spanair en jk5022ren kasuan soinu alarmak zergatik huts egin zuen oraindik argi ez dagoen arren, EASAren zuzentarauak gaur egun martxan dauden familia horietako aparatu guztiei eragingo die. SAS taldearen airelineak, bere eskuliburuan, tripulazioak azterketa hirukoitza egin behar du aireratu aurretik, pilotuek hegazkina uzten duten bakoitzean sistema horiek egiaztatzeko. Beraz, hegaldi bakoitzean aireratzearen konfigurazioa eta abisu sistemak hiru aldiz egiaztatzen dira.
2010
‎Etxe azkar baten eta geldo baten arteko aldeak ez dira estiloaren, tamainaren, adinaren edo kostuaren araberakoak, azpiko diseinuaren kalitatearen araberakoak baizik. Funtsezko irizpidea da nola antolatu den bere eraikuntza bere ingurunean txertatzeko, zein eraginkortasun duten logelek eta nola erantzuten duten bakoitzak bere aldetik. Azken finean, diseinu horrek lehentasuna ematen dio etxebizitzetako biztanleei bizitza errazagoa eta erosoagoa egiteari eta ingurumen inpaktua murrizteari.
2011
‎Gida oso erabilgarria eta “solidarioa” “Bizimodu arrunta besterik ez dute egin nahi, lagunekin afaltzeari uko egin gabe edo familiarekin ibilaldi bat egiten duten bakoitzean pizti bat eraman beharrik gabe”. Horrela hasten da “Glutenik gabeko sukaldaritza” eskuliburu praktikoa, Fundació Alíciak eta Associació de Celíacs de Catalunyak egina.
2013
‎Seme alaben arreta hobetzeko beste aukera bat entzumen arreta sustatzea da. Nahikoa da ipuin bat irakurri eta hitz jakin bat entzuten duten bakoitzean adieraztea. Horrela, hitza garaiz detektatzeko esaten denari erreparatuko diote.
2015
‎Espainiako Pediatria Elkarteko Amagandiko Edoskitze Batzordeak adierazten du «haurtxoa modu egokian elikatzen dela, pozik dagoela ikusten duela, ordu bat edo bi jarraian lo egiten duela eta ez duela gaixotasunik ematen». Horretarako, pediatrek eskatzen duten bakoitzean bularra ematea gomendatzen dute, hau da, haurrari bularra ematea. Azpimarratu dute, gainera, garrantzitsua dela haurrak bular beretik nahi duen denbora guztia ematea, amaierako esneak gantz gehiago eta kaloria gehiago dituelako.
2016
‎Julie Lytcott Haiim ek azaldu zuen bezala, Stanford-eko Unibertsitateko (Estatu Batuak) dekanoa da, eta hiperaitatasunari buruzko TED hitzaldi batean aurkitu behar da. Haurren autosufizientzia da hori, «txalotzen duten bakoitzean jasotzen duten autoestimua baino askoz garrantzitsuagoa» baita. Haur horiek esan zuen hezkuntzan, «pentsatu, planifikatu, erabaki, egin, desiratu, gainditu, landu eta nahastu egin behar dute beren kabuz bizi eta esperimentatu».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia