2004
|
|
Izan ere garai hartan Espainia ez zen nazio bat, Iberiar penintsula osoa izendatzeko erabiltzen zen izen geografiko soila baino (egun Eskandinavia edo Anatolia izan daitezkeen bezala: izena
|
dutelako
ez dugu deduzitzen eskandinaviar edo anatoliar nazioak daudenik). Eta Erdi Aroan ez zegoen espainolik, ez bada zentzu geografiko soil batean (egun eskandinaviarrak aipa ditzakegun bezala, horregatik lurralde hartan bizi diren norvegiar, suediar, finlandiar edo laponiarrak gauza bera direla pentsatu gabe).
|
2005
|
|
15). Bestalde egilearen ustez, iberieraz dauden testuak, testu metrikoak omen dira, erritmo fonetiko bat
|
dutelako
, eta berau ez hausteko eskribauek askotan bokalak desagertarazten zituztela dio: –... utiliza ritmos fonéticos para producir efectos semejantes a nuestra métrica eliminando algunos signos o enmascarándolos con el uso de letras solo consonánticas?
|
|
Euskoiberistentzat iberiera eta euskara hizkuntza berdinak dira, baina akitanierarik edo aitzineuskararik ez dute erabiltzen iberiera ikertzen dutenean. Ez dakigu horren arrazoia den ez
|
dutelako
akitaniera ezagutzen edota ezagututa ere ez duten aipatzen ondo ez datorkielako.
|
|
Hau da, bai euskarak bai iberierak, itxura batean behintzat, konposaketa sistema eta ordena berbera darabiltela. Atzizkien esanahiekin ordea ez du hainbeste asmatzen28, ezta lexiko mailan proposatutako etimologiekin ere, fantasia itxura
|
dutelako
.
|
|
Euskara antzekotasun tipologikoetan oinarrituz kaukasiar hizkuntza batzuekin edo guztiekin ahaidetzeko ahalegina azken mendeko joera da. Ustezko kidetasun horren inguruan egindako lanak beste ezein hizkuntza konparaketak baino hobeak dira, agian euskalari garrantzitsuenak eta hizkuntzalari ospetsuenak landu
|
dutelako
, esateko baterako H. Schuchardt, C.C. Uhlenbeck, R. Lafon, K. Bouda, A. Tovar,...
|
|
Paneuskaldentze honek hidronimian agertzen da, adib. Siberian euskal hidronimian. Era berean, Agirre euskoiberista ere bada, tartesiarrak iberiarrak direlako eta iberiarrak euskaldunak, hiru hitzok etimologia euskalduna
|
dutelako
. I. Agirreren liburua XXI. mendeko atarian kaleratzea zientzia fikzioa dirudi.
|
|
Euskoiberistek komunitate zientifikoan ez dute inolako oihartzunik, aipatutako auziaren inguruan ez
|
dutelako
inolako ekarpen zientifikorik egin. Hala ere Roman del Cerro eta Alonso salbuespen dira, biek egunkarietan beraien ikerkuntza eta ondorioen dibulgazioa egiteko aukera izan baitute.
|
|
Bestalde euskara eta iberieraren arteko harremana maila semantikoan bakarrik frogatzen dute. Baina hor ere huts eginez, euskararen linguistika historikoa ezagutzen ez
|
dutelako
eta latinezko, edo are txarragoa dena, erromantzetik euskarak mailegutan harturiko hitzak iberiera jatortzat hartzen dituztelako.
|
|
Eskubide bat da ala ez da. Euskaldunok esaten dugu, eskubide bat da, eskatu egiten dugulako; espainolek esaten dute, ez da eskubide bat, eman nahi ez
|
dutelako
; eta oso ondo ikusten da hor. Estatuaren ikuspegitik, noiz hasten da eskubide bat, eskubide bat izaten.
|
|
Hiru artikulu Manuel Iradier arabar esploratzaileari zor zaizkio. Interesgarriak dira garaiko mentalitate inperialista agertzen
|
dutelako
. Artikulu bitan Afrikan berari jazotako gertaerak kontatzen ditu, beltzekiko zuriek zuten superioritate posiziotik, baina aldi berean baliozko datu antropologikoak jasoz.
|
|
Urbina-rena (1986) metodoari dagokionez; Moreno-rena (1986) kuantifikazio auziez; Agirreazkuenaga (1986) eta García Sanz-ena (1986) lan eredu gisa; eta Guereña rena (1986), Revista ren antzeko aldizkari bat ikertuz; aipa daitezke. Baina artikulu gehiago ere erabilgarri gertatu zaizkigu, batzuk zuzenean Arabako prentsa ukitzen
|
dutelako
(Altabella 1986, Oz. de Mendivil 1986), beste batzuk aldizkarietan azter daitezkeen arloak seinalatu dizkigutelako.
|
2006
|
|
Ondorengo gutunean, Ausonio kexatu egiten da, Paulinori bidalitako hainbat eskutitzek ez
|
dutelako
oraindik erantzunik jaso, eta, itxura denez, geroz eta gehiago luzatzen ari delako Hispanian dagoen bere lagun Paulinoren itzulera. Honela dio aipatutako epistolak:
|
|
Jarraian ikusiko dugun testuan, frankoen eta nafarren arteko etsaitasuna islatzen da. Picaudek Nafarroako zenbait ibai eta erreka edateko egokiak ez direla kontatzen du, ur gazia
|
dutelako
. Era berean, nafarren asmo txarra azpimarratzen du.
|
2008
|
|
Baina arazoa ez da hor gelditzen, praktika horiek zerbait sistemiko eta endemiko bihurtu baitira errusiar gizartean. Gizartearen maila eta esparru guztietan praktikatzen da eta gobernutik kondenatu arren, aurre egiteko beharrezko baliabiderik ez da jartzen, hein handi batetan beraiek ere parte hartzen
|
dutelako
. Agian, horregatik planteatu genuke ea ustelkeria huts baten aurrean gauden edo ekonomia mota konkretu baten aurrean, zeinen barne araudian onarturik dauden eta zilegi diren horrelako tresnak.
|
2014
|
|
Nafarroako bilakaerak zer ikusi gutxi izan du EAEkoarekin, indar abertzaleek ez
|
dutelako
inoiz botoen %30 gainditu eta Alderdi Sozialista eta Unión del Pueblo Navarro izan direlako hango indar nagusiak. Aurreneko urteetan UCDren eskuetan egon zen Diputazioa, baina Foru Hobekuntza onartu ondoren, sozialistena izan zen alderdirik bozkatuena eta Gabriel Urralburu izan zen Nafarroako gobernuko buru 1984tik 1991ra bitartean.
|
|
Dena den, neurketa horiek beste errealitate bat ere erakutsi dute, ezagutza igo arren, erabilera murriztu egin dela, euskaldun askoren lehen hizkuntza gaztelania delako, gune erdaldunetan bizi direlako eta euskaraz jarduteko erraztasun urriagoa
|
dutelako
. Egoera horrek, globalizazioaren garaiak ekarri dituen biztanleriaren mugimenduek eta komunikabide sareek erronka berriak jarri dituzte euskararen iraupenarako.
|
2016
|
|
41 Haam ek ezinezko ikusten zuen munduko judu guztiak estatu batean batzea, gehienak diasporan bizitzea nahiago
|
dutelako
. Ostera sionismoaren helburua kolonizazioa bada, ez du ikusten irtenbide bezala Hibbat Tzionek kultura nazionala mantentzea du helburu, sionismoa ostera kolonialismoa ezartzeko propaganda da (Haam, 1998:
|
|
Bere esanetan historian izandako kolonizazio kasu guztietan bertakoek beti borrokatu dituzte kanpotik etorritakoak. Bere ustetan ez bertakoek lurra galtzeko beldur direlako, berezkoa
|
dutelako
kanpotik datorrena borrokatzea; Ameriketako kolonizazioa jarriz adibidetzat:
|
2017
|
|
9. Dos aldeas? esaten du, Munitibar bi hirigunek osatzen
|
dutelako
: Arbatzegi eta Gerrikaitz.
|