Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2003
‎Telecom, Daewoo, eta Overtech telefonoetan, berriz, komunikazioa eten egin zenez, aparatu horiek arautegia urratzen dutela ulertu behar da.
2005
‎Amuarrainen babesa “Minipisoen” inguruan eztabaida bizian, Gobernuko presidenteak Etxebizitza Ministerioaren kudeaketa babestu du, eta gizarteari pazientzia eskatu dio arlo horretako politikek denbora behar dutela kristalizatzeko. Hala, bere jarrera eskertu zuen, “Gobernuari konfiantza handia ematen dioten eta, bitxia bada ere, etxebizitza politikek zentzuzko denbora behar dutela ulertzen duten gazte askori”. Haiek, esan zuen, “etxebizitza eta enpleguan egonkortasuna dituztenak baino ulerkorragoak dira”.
‎PROMPT siglekin bataiatu eta sei herrialdetan (Espainia, Alemania, Herbehereak, Italia, Erresuma Batua eta Suedia) egindako azterlanak migraina duten pertsonen frustrazio egoera islatzen du. “Herritarren %92k uste du ez dutela ulertzen arazoaren larritasuna”, esan zuen Desafio Agostik, Hirslanden Zurich Zefalea zentroko zuzendariak. Baina okerrena da kaltetuaren ingurua ez ulertzeak atzeratu egiten duela medikuari kontsulta egitea eta sindromearen diagnostiko egokia egitea.
2006
‎Gainerako bizilagunek, berriz, bestelako ideiak proposa ditzakete, minusbaliatuaren eraikinerako irisgarritasuna bermatzeko. Ezarritako epea igaro eta komunitateak jakinarazpenik egiten ez badu, obra egitea onartzen dutela ulertuko da. Halaber, oposizioa epez kanpo jakinarazten bada, obra eginen da, eta behar diren baimen administratiboak lortu ondoren hasten da.
‎Badirudi web orri guztiek helburu komertziala dutela. Elkartetik ulertzen da gaiaren muina irudien hartzaileengan dagoela, edozein web bisitatu dezaketela internautek; beraz, irudi horiek erabilera publiko eta komertziala dutela ulertzen dute. Atomium Belgikako hiriburuaren kanpoaldean dago.
2007
‎Seme alabek prestakuntzaren premia dutela ulertu behar dute: bizitzan zehar bere burua prestatzeko gauza ez badira, ordea, ez dira behin ere lanik segurantziaz egiteko gai izango.
‎Horregatik, elementu naturalek ez ezik, kulturalek ere eraikuntzak, monumentuak, laborantzak osatzen dutela ulertzeak garrantzi handia du.
‎Hori dela eta, gehien parte hartzen duten mikroorganismo motak eta kutsatzen ahal diren elikagaiak ezagutu behar dira. Estatu Batuetako mugetatik haratago Estatu Batuetakoak bezala, kontsumitzaile britainiarrak ere ageri dira; horien% 67k ziurtatzen dute ematen zaien elikagaien segurtasunari buruzko informazioa ez dutela ulertzen. Datu hori patogenoek elikagaietan eragiten dituzten infekzioei buruzko azken zifretan islatuko litzateke.
2008
‎Kasu askotan, industriak jokatzen duena da haurrak ez direla gai marketineko estrategiak deszifratzeko; kontuan hartu behar da ez dutela aukerarik jostailu bati edo pertsonaia ezagun bati lotutako publizitate bat haiek produktu jakin hori aukeratzeko diseinatuta dagoela ulertzeko, eta ez beste bat. Publizitatea, kasu askotan, desleiala da, argi baitago txikiek ezin dutela ulertu iragarkiaren izaera limurtzailea. Martxan dauden ekimen osasungarriak Oraindik lan handia egin behar da' zabor janariaren' ekoizleek beren estrategiak alda ditzaten eta elikadura osasungarria sustatzen jardun dezaten, baina badira horretarako hainbat ekimen.
2011
‎Etxeko lana da lanean ari diren eta “inolako eskubiderik gabe” esklabo bihurtzeko arriskua duten 16 urtetik beherako neskatoen lehen lana. Txostenaren arabera, adin txikiko horiek abusurik ez dutela ulertzeko moduak, “enplegatzaileek karitate eta filantropia lan osoa egiten dutela sinesteak bultzatuta”, indarkeria ezkutuan eta alde batera utzi du. Ikerketak adierazten du haur batzuk egoera arriskutsuetan edo ustiapenekoetan lan egiten dutela, baina egoera horiek ikusezinak dira, kanpoko etxeen eremu pribatuan gertatzen baitira.
‎Herrialdeek ere suteen faktore sozial eta ekonomikoen ikerketan inbertitu behar dute, azpian dituzten kausei hobeto aurre egiteko. Nazioarteko Basogintzaren Ikerketarako Zentroak (CIFOR) egiten ari den ikerketak adierazten du suteen jatorriari eta arrazoiei buruzko aldez aurreko nozioak ez direla beti zuzenak, eta, kasurik onenean, kudeaketa agintariek egoeraren zati bat baino ez dutela ulertzen. FAOk dohaintza emaile askoren funts fiduziarioko programa batean lan egiten du, herrialde kideen eskaerei hobeto erantzuteko funtsak biltzeko.
‎Testuekin ohitzea: irakurtzen hasi baino lehen, idatzizko testuekin harremanetan jartzeko aukerak sor daitezke, testuak komunikatu eta informazioa transmititzeko balio dutela uler dezaten. Nota txikiak utzi eta gero irakur daitezke, edo joko edo jostailu baten jarraibideak irakurri.
2012
‎Horregatik, haurrek helduengandik hurbil jolastu behar dute, haiek ikusi ahal izateko. Pilotarekin jolasteko edo lagunekin korrika egiteko adina badute, adostutako mugen barruan egon behar dutela ulertzeko adina dute. Oso ideia baliagarria da erreferentziak eskaintzea eta jolas eremua irudimenezko lerroekin mugatzea, adibidez, “hemendik itzalkin urdin horretara”.
2013
‎anaia iristen ez denean Gizartearen ikuspegitik, bigarren mailako antzutasunik eza ez da lehen mailakoa bezain arazo garrantzitsutzat hartzen, seme edo alaba bat izateak kontsolamendua dirudi bikote horientzat. Hala ere, SEFeko Psikologiako interes taldeak dioenez, «dolu prozesua eta antzutasuna onartzea ez da errazagoa semerik ez dagoenean». Kasu batzuetan, egoera are handiagoa izan daiteke etsigarria gurasoentzat. estresa bikote horientzat ona izan daiteke, medikuek, senitartekoek eta lagunek ez dutela ulertzen senti baitezakete, arazo txikitzat jotzen baitute, adituek diotenez. Bigarren mailako antzutasuna, zergatik gertatzen da?
2015
‎Oraingoz, erreferentziazko dosia (dosi txikia eragin dezakeen dosia) 0,3 eta 8 mikrogramo artean finkatu da egunean gorputz pisuaren kilo bakoitzeko. Maila hori ez da maila segurua, «elikagaietako artseniko mailari buruzko zifrak ahalik eta txikienak izan behar dutela ulertzen laguntzen baitu».
2016
‎Aisialdi inklusiboa eta desgaitasunen bat duten pertsonek arte jardueretan parte hartzea oinarrizkoa da integratzeko eta gizartea sentsibilizatzeko. Pertsona desberdinak eta bitxiak ez diren pertsonek gaitasunik ez dutela ulertzen da. Hala ere, desgaitasunen bat duten pertsonak artista dira, eta beren sormena antzerkiaren, dantzaren, pinturaren, argazkiaren edo eskulturaren bidez erakusten dute.
2023
‎etxetik gutxiago irtetea eta lagunekiko harremana murriztea. Horri gehitu behar zaio inguruko pertsonek ez dutela ulertzen, “batez ere gaixotasunaren sintomak edo ondorioak inguruan ditugunei begi bistakoak ez zaizkienean”. Hau da, oro har, gaixotasun kronikoek eragin handia dute soziabilitatean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia