Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2007
‎Oroimenari dagokionez, frogatu da egon badagoela garapenarenlehen asteetatik. Egozentrismoari dagokionez, berriz, ikusi da haurrek oso txikitatik dutela besteen ikuspegia hartzeko gaitasuna. Azkenik, metodologia berriekfrogatu dute objektuen iraunkortasunaren kontzeptua, gutxi gorabehera, laugarrenhilabeterako garaturik dagoela.
‎Beste pertsonen ezagutzaren beste alderdia, berriz, nahiak, usteak eta antzekoegoera mentalak eta jokabideak iragartzeko gaitasunari dagokio. Lehenhaurtzaroan agertzen diren zenbait jokabidek adierazten dute haurrek nolabaitulertzen dutela beste pertsonek, haiek bezala, gogamena dutela. Jokabide horietakobatzuk elkarren arteko arreta (joint attention) izeneko gaitasuna osatzen dute.Elkarren arteko arreta norberaren arreta beste pertsonenarekin koordinatzekogaitasuna da (Moore eta Dunham, 1995 in Carpendale eta Lewis, 2006), eta, zenbait autoreren arabera, ezagutzaren oinarrietako bat da (Carpendale eta Lewis, 2006).
‎Lotsaren kulturetan jokabidea kanpoko zigorren bidezerregulatzen da; aldiz, erruaren kulturetan jokabidea barneko zigorrez erregulatzenda; gizabanakoak berak ezarriko lizkioke zigor horiek bere buruari, arau sozialakbarneratu ostean. Ikuspegi hori kontuan hartuz, uste da zenbait kulturak errusentimenduak izateko joera nabarmenagoa edukiko dutela beste zenbait kulturakbaino.
2009
‎Azkeneko pausoa primer hauek gure genearekin bat egingoduten egiaztatzea izango da, ziur egoteko akatsik ez dugula egin eta aukerazko primer guztien artean egokienak selekzionatu ditugula. Hau da, gureprimer ek ez dutela beste erlazionatutako generik anplifikatuko. Horretarako, adibidez, www.NCBI.nlm.nih.gov/BLAST/ helbide elektronikora jodezakegu.
2010
‎Beraz herrialde batek finantzazioa eskuratuahal izateko NDFrekin austeritate programa bat adostu du eta hasieranmaileguaren zati bat bakarrik eskuratzen duenez, mailegu guztia lortu aurretik politikak benetan aplikatzen dituen ala ez begiratzen da. Horrek azaltzen du herrieknormalean NDFra jotzen dutela beste finantzazio iturririk ez dutenean, eta horregatik, adibidez 1980tik gaurko krisia arte, herrialde garatu batek ere ez duelaNDFren finantza zerbitzurik eskatu eta, beraz, hauen politika ekonomikoa ezin izandu baldintzatu, aholkuak eman bai baina aholkuak ematea, esaten den moduan, debaldekoa da. Gaurko atzeraldian eta konkretuki 2008an, aspaldiko partez, herriaberats bati, Islandiari, 2.100 milioi dolarreko mailegua emango ziola iragarri zueneta horretarako bi baldintza jarri zizkion:
2011
‎Horregatik, inbidia sentitzen dute besteen arrakastagatik. Merezi ez dutena lortu dutela besteek iruditzen zaie. Besteengandik laudoriorik ez jasotzearen arrazoiak eldarniozko ideia paranoideen bidez azaltzen dituzte.
‎Txikia zenean bere eskaera guztiak ase zituzten gurasoek, eta handitzean, nahi duen guztia jasotzen jarraituko duela pentsatzen du, merezi duela iruditzen baitzaio. Familia normaletan, haurrak handitzen doazen neurrian, diziplina arauak jartzen dituzte gurasoek, eta diziplinaren bidez haurrak konturatzen dira beren ekintzek eragina dutela besteengan eta beste pertsonek ere beren premiak eta interesak dituztela. Baina, nartzisistaren gurasoek ez dute mugarik jartzen, eta ez diote haurrari ematen bere jokabideak gurasoengan duen eraginaren berri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia