Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Bakardade handiegia eta presio handiegia. Haurrak, berriz, ez dira errugabeak, eta helduek ez dute ulertzen nola ulertzen duten etapa bakoitzak bere arauak dituela eta txikienetakoak oraindik idazteke daudela. Victoría del Barrio, Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionaleko (UNED) Psikologia Fakultateko irakasle titularra eta Espainiako Psikologiako Elkarteko kidea da, eta horrek dioenez, «datuak kezkagarriak dira, batez ere, haurrek gehien behar duten etapan aurkezten zaien arazo emozionala delako».
2004
‎Jakinarazpen ofizial batean, erakundeak uste du SAFa saihestu daitekeela prebentzio neurri eraginkorragoak hartzen badira. Salatzaileek eta haien alde daudenek ez dute ulertzen nola produktu berean dagoen arrisku batek produktua ekoizten, banatzen eta merkaturatzen dutenentzat eta produktu hori kontrolatzen dutenentzat– irizpide bikoitza izan dezakeen, produktuaren azken helburuaren (barne merkatua edo AEB) araberakoa izango den, eta, era berean, arau administratibo horrek dioenari bakarrik eta hertsiki erantzungo zaion, nahiz eta hirugarrenentzat izan dit... Oraingoz, esan bezala, botere betearazle eta legegileak izan du erreakziorik sendoena.
2005
‎New Yorkeko Columbia Unibertsitateko (AEB) ikertzaileek folikuluen hormona estimulatzailearen (FSH) funtzionamenduari buruz berriki egindako aurkikuntza erabakigarria izan daiteke ernalezintasunaren aurkako ahozko medikamentuen belaunaldi berria lortzeko. Ikertzaileek lortu dute ulertzea nola hormona giltzarri hori obuluen ekoizpenean emakumeengan eta espermatozoideen ekoizpenean gizonengan zelularen gainazalean lotzen zaion hartzaileari. Aurkikuntza giltzarri bihur daiteke antisorgailu berrietarako eta ulertzen lagunduko duten botika berrietarako.
2009
‎Horretan beste mentalitate bat dute. Ez dute ulertzen nola pertsona bat laneko jai-egunak hartu, eta ehundaka kilometrora dagoen erromeri batera joaten den laguntzera." Gainera, erromerirako espresuki kontratatutako mediku eta erizainek ondo kobratzen dute, eta horregatik are eta gehiago harritzen ziren. Hala ere, krisia sumatu omen da, eta aurten mediku gutxiago kontratatu dituzte.
‎Lan azafata da eta astero Ho Chi Minheko aireportura heltzen da eta beti hotel berean hartzen du ostatu. Hoteleko langileek ez dute ulertzen nola egon daitekeen bera moduko emakume eder bat bakarrik. Langileek ez dakite ordea, konpainia bereko pilotu batekin dabilela.
‎  Horretaz gain, ez dute ulertzen nola har daiteke normaltzat anormaltasun argia den zerbait. Inork ulertuko luke Sevillako Ferian Marta Del Castilloren hiltzailearen argazki bat erakustea, ala?.
‎“Horrek esan nahi du, gainera, TAS2R38 genearen aldaera ez zela gustukoa neanderthaletan, eta, beraz, gizaki modernoekin gertatzen den bezala, batzuek ez zutela zapore mikatzik izango, ezta kopuru handietan ere”. Ikertzaileak harrituta daude aurkikuntzarekin.' Ez dute ulertzen nola eboluzionatu ahal izan zuten neandertaleek zapore mingotsa nabaritzeko gaitasunik gabe, landare askotan dauden konposatuek eraginda, hala nola brokolia, aza, Bruselako azak, endibiak edo fruta batzuk. Konposatu horiek toxikoak izan daitezke kantitate handietan hartuz gero.
2010
‎...ldu erdaldunek, eta batez ere bi munduko egoeran bizi direnek, eta horrexegatik hain zuzen, elebitasun egoeraren irakurketa sinplista eta naïve egiten dute sarri askotan, gazte denak euskaldunak direla, hau da, euskaraz normaltasun eta naturaltasunez berba egiteko gaitasun nahikoa dutela, onartuz. irakurketa sinplista horren ondorioz, gazteen erabilera urria dela-eta, harridura erakusten dute, ez dute ulertzen nola euskaraz primeran(" perfectamente") jakinda ez duten askotan hizkuntza horretan hitz egiten. harridura erakusten dutenen artean euskaraz ikasi ez izanagatik frustrazio sentimenduak egoten dira eta frustrazio hori haien pertzepzioetan proiektatzen dute: haiek euskara ikasten saiatu dira eta ez dute arrakastaz lortu; hori dela eta, frustrazioa sentitzen dute; gazteek, berriz, aukera denak izan omen dituzte, ikasi dute baina ez dute erabiltzen. beste alde batetik, heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. inguru elebidunetan (hau da, nahikoa euskaldunak direnetan) ere gazteek euskara erabiltzeari uzten omen diote eta aro hori euskararentzat oso txarra dela baieztatu da. hauexek dira heldu euskaldunek gazteek beti euskaraz ez egiteko aipatu dituzten arrazoiak:
‎Batzuek nahiago dituzte giro lasaiak, Totem edo Zezenaren Taldearen estilo basatia baino. Bestetik, rock zaleek ez dute ulertzen nola plazer hartzen ahal dutan, adibidez asteburu berean, giro handiko kontzertu bat joz eta biharamunean mutxikoak emanez. Pentsatzen dut musikak eta kulturak aniztasuna behar dutela.
2013
‎Gainontzekoek haiei buruz esaten duenari garrantzia ematen diotenez, hortik kanpoko guztia ezin dute ulertu. Blancak eta Alexek ez dute ulertzen nola Gorka emakume pottola batekin maitemindu den. Sekulako basakeriak esaten dizkiote".
‎" Atomoan datza gure etorkizuna. Denek nahi dute ulertu nola funtzionatzen duen".
‎EBk sistemaren eraginkortasuna eta koherentzia hobetu nahi ditu, eta epe luzera haren jasangarritasuna zaindu. . Etengabeko ebaluazio ildo horretan, aurreikuspenen arabera, 2015erako informazioaren beste ebaluazio bat egingo da, Gomendio honen arabera, eta lortutako zaintza datuek lagunduko dute ulertzen nola aldatzen diren urte batetik bestera, eta T eta HT toxinak zereal bidezko produktu sorta zabalean egoteak, zer faktorek eragiten duten maila altuagoetara, eta zer neurri har daitezkeen nekazaritza toxikinak saihesteko edo mugatzeko
2015
‎Ahalmenen loa da, baina ez dira haiek galtzen guztiz, ezta ez dute ulertzen nola lan egiten duten ere. Gozamen, leuntasun eta atsegina, igarotakoan baino handiagoa da, ez dago konparatzerik ere; eman ere, graziaren urak arimaren eztarrira ematen du; honezkero ezin du aurrera egin, ez daki nola egin, ezta ezin da atzera itzuli ere.
‎biziaz baliatu behar dela bururik hautsi gabe, aisialdia ez dela horretarako, gaizki antolatua edota burutik joana naizela. Beste anitzek ez dute ulertuko nola posible den gainditua izatea hainbesteraino non, tarte bat libratu orduko, etxeko lanei heltzen natzaien. Badira eta gauza inportanteagoak:
2017
‎–Erabat konbentzituta daude, gaia sakon aztertu dutelako eta ez dutelako beste biderik ikusten. Ez dute ulertzen nola egon daitekeen halako erresistentzia gai honekin?.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia