2001
|
|
zailenak izaten dira konbentzitzen ikas estrategien irakaskuntzarenonuraz. Ikasle batzuek ez
|
dute
ulertzen zergatik egin behar duten horrelakogogoeta bat. Gramatika besterik ez dute landu nahi, eta eskatzen zaiena osoarrotz iruditzen zaie.
|
2006
|
|
Balio posizio oro erlatibizatzeko joera dutenak prest daude edozein balio inposaketa onartzeko, eta ez
|
dute
ulertzen arrazionaltasun formalizatuaren destinoa; izan ere, Weber-en ustean, indiferentzia morala ez da eratortzen objektibitate zientifikotik.
|
2007
|
|
Izan ere, haurrek askotan erabiltzen dute gerra kontzeptua (ikus XIV.kapitulua). Hala ere, ez
|
dute
ulertzen gatazka politikoen oinarria (jarrera politikoenarteko gatazka). Hori ulertzeak ahalbidetuko du alderdi politikoen eta haienzereginaren ulermenaren garapena (Delval, 1989).
|
|
Legearen ulermenari dagokionez, legeak parlamentuak ezartzen dituelaulertzea da adin horretan gertatzen den aurrerapauso nagusia. Hala ere, 10 11urteko haurrek oraindik jarraitzen dute legeak agindutzat eta debekutzat hartzen; uste dute haien funtzioa istiluak ekiditea dela; eta pentsatzen dute legeak ezbetetzeak isunak, kartzela eta antzeko zigorrak dakartzala (Berti et al., 1997). Oraindik ez
|
dute
ulertzen legeek pertsonen arteko harremanak, estatuarenfuntzionamendua eta zerbitzuak arautzen dituztela. Beraz, legearen ikusmoldemurrizgarria dute.
|
2010
|
|
Senideakgaixotasunaren ezaugarriekin bat datozen aldaketak gaixoarengan behatzean lasaiegon daitezke. Aldiz, gaixotasuna ez ezagutzean, aldaketaren aurrean urduri egondaitezke, eta ondorioz, ez
|
dute
ulertuko zeren ondorio diren gorabehera horiek.Gaixotasunari buruzko informazioa izateaz gain, horrelako kasu baten aurreanlaguntzen duten baliabideak (ikus 7.3 azpiatala) eskura izatea garrantzitsua da.Familiak laguntza handia behar izaten du eta zaintzailearen prozesua arintzekoadministrazioek eta elkarteek laguntza eskaintzen dutela jakitea garrantzitsua da.Beharrezkoa da baliabide horiek plan... Hori guztia ezagutzea ezinbestekoa da eta ikasi beharrekoa.
|
2011
|
|
Baina, ulertu behar da prestakuntza edo jarduera berezi horrek gehiago erantzuten diola ikus entzunezko bitarteko teknikoen erabilerari, sormenaren erabilerari baino. Dudarik gabe, kamerarekin edo ordenagailuaren saguarekin moldatzen jakiteak erabileraren inguruko trebetasunak garatzen ditu; baina, heziketa arautuak eta kultur prestakuntzak erreferentzia sinboliko, kultural eta sozialak lantzen ditu, eta horiek eragin handiagoa
|
dute
ulertzeko instituzio sozial eta kultural bereziak diren telebistaren, zinemaren eta Interneten edukiak.
|
|
Beraiek proiektatutakoa aurkitzen dute errealitatean. Besteek ez
|
dute
ulertzen nortasun paranoidearen haserrea eta haserrez erantzuten dute, horrela nortasun paranoidea duenaren usteak konfirmatuz.
|
2014
|
|
Gutxienez hiru urteak arte, ume gehienek ez dituzte era fidagarrian ulertzen irudien, mapen eta objektu handi edo txikien arteko erlazioak. Horrez gain, ez dakite marrazten dituzten objektuak espazioan kokatzen, eta, ondorioz, ez
|
dute
ulertzen objektuak espazioan koka daitezkeela. Eskolaurreko ume zaharrenak gai dira mapa errazak erabiltzeko, eta, irakasle edota gurasoen bidez egindako lanaren ondorioz, ulermen espaziala darabilte.
|
|
Piageten arabera, bost edo sei urteak arte, umeek ez
|
dute
ulertzen dirudienaren eta denaren arteko desberdintasuna. Ikertzaile kopuru handi batek sostengatzen du hori, nahiz eta ikerketa batzuek ondorioztatu ahalmen hori lau urteak baino lehen agertzen hasten dela (Friend eta Davis, 1993; Rice, Koinis, Sullivan, Targer Flusberg eta Winner, 1997).
|