Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎zailenak izaten dira konbentzitzen ikas estrategien irakaskuntzarenonuraz. Ikasle batzuek ez dute ulertzen zergatik egin behar duten horrelakogogoeta bat. Gramatika besterik ez dute landu nahi, eta eskatzen zaiena osoarrotz iruditzen zaie.
2006
‎Balio posizio oro erlatibizatzeko joera dutenak prest daude edozein balio inposaketa onartzeko, eta ez dute ulertzen arrazionaltasun formalizatuaren destinoa; izan ere, Weber-en ustean, indiferentzia morala ez da eratortzen objektibitate zientifikotik.
2007
‎Izan ere, haurrek askotan erabiltzen dute gerra kontzeptua (ikus XIV.kapitulua). Hala ere, ez dute ulertzen gatazka politikoen oinarria (jarrera politikoenarteko gatazka). Hori ulertzeak ahalbidetuko du alderdi politikoen eta haienzereginaren ulermenaren garapena (Delval, 1989).
‎Legearen ulermenari dagokionez, legeak parlamentuak ezartzen dituelaulertzea da adin horretan gertatzen den aurrerapauso nagusia. Hala ere, 10 11urteko haurrek oraindik jarraitzen dute legeak agindutzat eta debekutzat hartzen; uste dute haien funtzioa istiluak ekiditea dela; eta pentsatzen dute legeak ezbetetzeak isunak, kartzela eta antzeko zigorrak dakartzala (Berti et al., 1997). Oraindik ez dute ulertzen legeek pertsonen arteko harremanak, estatuarenfuntzionamendua eta zerbitzuak arautzen dituztela. Beraz, legearen ikusmoldemurrizgarria dute.
2010
‎Senideakgaixotasunaren ezaugarriekin bat datozen aldaketak gaixoarengan behatzean lasaiegon daitezke. Aldiz, gaixotasuna ez ezagutzean, aldaketaren aurrean urduri egondaitezke, eta ondorioz, ez dute ulertuko zeren ondorio diren gorabehera horiek.Gaixotasunari buruzko informazioa izateaz gain, horrelako kasu baten aurreanlaguntzen duten baliabideak (ikus 7.3 azpiatala) eskura izatea garrantzitsua da.Familiak laguntza handia behar izaten du eta zaintzailearen prozesua arintzekoadministrazioek eta elkarteek laguntza eskaintzen dutela jakitea garrantzitsua da.Beharrezkoa da baliabide horiek plan... Hori guztia ezagutzea ezinbestekoa da eta ikasi beharrekoa.
2011
‎Baina, ulertu behar da prestakuntza edo jarduera berezi horrek gehiago erantzuten diola ikus entzunezko bitarteko teknikoen erabilerari, sormenaren erabilerari baino. Dudarik gabe, kamerarekin edo ordenagailuaren saguarekin moldatzen jakiteak erabileraren inguruko trebetasunak garatzen ditu; baina, heziketa arautuak eta kultur prestakuntzak erreferentzia sinboliko, kultural eta sozialak lantzen ditu, eta horiek eragin handiagoa dute ulertzeko instituzio sozial eta kultural bereziak diren telebistaren, zinemaren eta Interneten edukiak.
‎Beraiek proiektatutakoa aurkitzen dute errealitatean. Besteek ez dute ulertzen nortasun paranoidearen haserrea eta haserrez erantzuten dute, horrela nortasun paranoidea duenaren usteak konfirmatuz.
2014
‎Gutxienez hiru urteak arte, ume gehienek ez dituzte era fidagarrian ulertzen irudien, mapen eta objektu handi edo txikien arteko erlazioak. Horrez gain, ez dakite marrazten dituzten objektuak espazioan kokatzen, eta, ondorioz, ez dute ulertzen objektuak espazioan koka daitezkeela. Eskolaurreko ume zaharrenak gai dira mapa errazak erabiltzeko, eta, irakasle edota gurasoen bidez egindako lanaren ondorioz, ulermen espaziala darabilte.
‎Piageten arabera, bost edo sei urteak arte, umeek ez dute ulertzen dirudienaren eta denaren arteko desberdintasuna. Ikertzaile kopuru handi batek sostengatzen du hori, nahiz eta ikerketa batzuek ondorioztatu ahalmen hori lau urteak baino lehen agertzen hasten dela (Friend eta Davis, 1993; Rice, Koinis, Sullivan, Targer Flusberg eta Winner, 1997).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia