Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Egile hauek 1905ean kokatzen dute talde psikoterapiaren hasiera. Garai hartanPratt (1905) ikastaro batzuk egiten hasi zen tuberkulosiak jotako gaixo taldeetan.Sugestioaren bidez pazienteek onera egingo zutelakoan, erregimena betetzea zenhelburua.
2001
‎Ikasle bakoitzak modu ezberdinean egingo du bidea, eta proposatzen zaizkionikas esperientziei atarramendu ezberdina aterako die. Are gehiago, eginkizunhoriek elkarreraginean burutuko diren heinean, ez dute talde guztietan balioedota erabilgarritasun berbera izango, eta ondorio/ emaitza ezberdinak (ez beti, ikusgarriak?) eragingo dituzte talde batean eta bestean, ikasle batengan etabeste batengan.
‎Hizkuntzaren eta kulturaren prestigioari dagokionez, ez bakarrik bere lurraldean duen prestigioa, baizik eta baita nazioartean duena ere.Hiztun komunitateak orduan eta status altuagoa izan, bizitasuna kolektibitatebezala jarrera hartzea ulertuko litzateke. Nahiz eta faktore demografiko eta laguntza instituzionalekoak bezain neurterraza ez izan, gertakari soziopsikologikoekadierazten dute talde estatus altuak taldeko kideentzat identitate sozial positiboagoaekar dezakeela, eta, aldiz, estatus baxuko kideentzat hori zailagoa dela (Sachdeveta Bourhis, 1987; Tajfel eta Turner, 1979).
‎izeneko azpikapituluan, bigarren hizkuntzen jabekuntza prozesua eta erabilera prozesua nola uler daitezkeen adierazten saiatzen dena. Bi lan horiek ondo laburtzen dute talde etnikoen arteko ukipen egoeran dauden hizkuntzen jabekuntza eta erabilera orain arte nola ulertu diren.Bi lan horien artean, ezberdintasun garrantzitsua dago: Gardner eta Clement (1990) ikerlarien lana hizkuntzen jabekuntza eremu teorikoan gehien zentratu denada; Clement eta Noels (1996), berriz, taldearteko komunikazio eremu eta taldearteko ukipen egoerako hizkuntzen jabekuntza eremu teorikoen arteko lotura egitensaiatu dira.
2002
‎Batzarra baino partaide gutxiagok osatzen dute irratiaren talde eragilea. Emisorako langileek, programazioaren zuzendariak, laguntzaile esatariak eta publizitate komertzialak?, diruzainak, arlo teknikoko arduradunak eta erakundeekiko harremanak garatzen dituzten pertsonek osatzen dute talde eragilea, bere zeregin nagusia Txolarre Irratiaren egunez eguneko jarraipena egitea baita.
2005
‎Belaki, ekinodermatu, tunikatu eta ketognatuen artean izan ezik, animaliatalde guztietan dago parasitikoa den espezieren bat edo beste, batzuetan asko. Izan ere, bizkarroiek ez dute talde homogeneoa osotzen, zeren parasitismoa ornogabeen eboluzioan zehar zenbait aldiz agerturiko eta maila desberdinetaraino garaturiko moldaera baita. Oro har, harrapakaritzatik eratorririko fenomenoa dela esan daiteke.
2007
‎– Haurrek ulertzen dute talde lokalen eta nazionalen kidetzaren artekoharremana tarteko haurtzaroan. Gaitasun horren garapena ez dago estukilotua ez adinarekin, ez eta ezagutzaren garapen mailarekin ere.
‎Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste dute talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute. Hori guztia kontuanhartuz, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso interesgarria da, batetik, estereotipo nazionalak nola garatzen diren aztertzea eta, bestetik, estereotipaziomaila eta horretan eragina izan dezaketen aldagaiak aztertzea.
2009
‎Generoen arteko harremanetakoeremura eramanda, emakumeen eta gizonen arteko harremanak egunerokoak diraeta, baldintza historikoei so eginez, talde estatusean ezberdintasun handiak etaegonkorrak izateagatik bereizten dira. Estatusean horrelako ezberdintasun egonkorrek, legitimotzat hartuta (Tajfel eta Turner, 1979), ez dute talde arteko jarreralehiakorrik sortzen (Glick eta Fiske, 1999). Beraz, sistema egonkorretan agertzendiren baldintza sozial hauek elkarren mendekotasun kooperatibo maila handikotalde arteko harremana bultzatzen dute, harreman esplotatzailea izan arren.
‎Gizonen eta emakumeen laginak konparatzen direnean, desberdintasunesanguratsuak ikus daitezke aldagai batzuetan, horietatik, nabarmenena jatorriaizanik. Ikusi dugun bezala, emakume gehienak Latinoamerikatik etortzen dira baina patroia aldatzen da gizonen lagina aztertzean; kasu horretan, Magrebekoekosatzen dute talde handiena(% 66,3), latinoamerikarrak atzetik datoz(% 24,5) etagainerako% 9,2 Ekialdeko Europatik. Magreben eta Ekialdeko Europan egoerazibila ez da berdina, oro har, emakumeak ezkonduak edota bananduak daude; gizonak, berriz, ezkongabeak dira.
‎Egunkari bateko informazio gehienak informazio iturriinstituzionalek sortzen dituztela esaten denean, modu kritikoan egiten da, nahiz etaedozein hedabiderentzat informazio iturri instituzionaletara heltzea beharrezkoaden. Edizio lokaletan, informazio iturrien hurbiltasunak eta informazioa komunitate zehatz bati zuzendua egoteak ahalbidetzen dute taldeak, kolektiboak eta norbanakoak informazio iturri gisa nabarmentzea eta toki berezia izatea, zeren informazio iturri horiek esateko dutena interesatzen baitzaio hedabidea zuzentzen denkomunitate horri, nahiz eta iturri instituzionalak saihestezinak diren (Cantalapiedra, 1996: 468).
2010
‎aldebatetik, diru sarrera ertain baxukoak (936 AEB dolar eta 3.705 AEB dolararteko errenta dutenak) eta, bestetik, diru sarrera ertain altukoak (3.706 AEBdolar eta 11.455 AEB dolar bitartean). 101 herrialdek osatzen dute taldea.
‎11.456 AEB dolar baino gehiagoko percapita NSG dutenak. 66 ekonomiek osatzen dute taldea.
2011
‎Hasieran Injineru ikasle talde batek sortu bazuen ELHUYAR, denboran zehar jende berriak indartu du hasierako talde hura eta honela gaur egun, injinerutzan Doktore eta lizentziatu askoren ondoan, Kimikari, Fisikari, Matematikari, Ekonomilari, Abogatu eta abar luze batek osatzen dute taldea. Hauekin ezin ahaztu ditugu, taldekoak izan gabe, laguntzaile gisa gurekin lan egiten duten hainbat pertsona (Elhuyar Taldea, 1982:
‎Espero genuen bezala, ikus entzunezko istorioekin erabat ohituta daude nerabeak: ikusten dituzten irudi eta istorioak deskribatzeko oinarrizko trebezia erakusten dute talde guztietako gaztetxoek, nahiz eta formazio berezirik ez jaso. Ikuspuntu narratibotik egiten dituzte deskribapenak, ikus entzunezko lengoaiari erreparatu gabe.
‎jende kopuru bat sartzen da areto batean, proiekzioa jarri eta galdeketa bat egiten zaie gero. (?) Horiek islatzen dute talde bat, beste hiri batean gauza bera egiten da, eta horrela taldeak sailkatzen dituzte, eta arduradunek esaten dute: hau lortu dugu, edo hau aldatu behar dugu edo begiratu behar dugu nori zuzendu publizitatea?
2012
‎Gastroenteritisaren birusak: nagusiki urdail eta hesteetan lotutako kalteak sortzen dituzten birusek osatzen dute talde hau. Garrantzitsuenak rotabirusak, kalizibirusak, astrobirusak eta biribil egiturako birus txikiak (SRSV, small round structured viruses) dira.
2014
‎Egoneanhotz dago. Harritu egiten zuen mutil hark, kosta egiten zitzaion bere bi aldeak batzea.Pertsona berbera izan al zitekeen bileretan hain gogor hitz egiten zuena, bankuguzti guztiek izan behar dute talde iraultzaile baten helburu, eta jertsea jartzekokontseilatzen ziona?
‎Kasualitatez, antzekotasun handia dute talde horrek eta Kristevak bere Women s Time (Kristeva, 1986) saiakeran aipatutako 1 kategoriak. Kristevak feministen hiru «belaunaldi» identifikatu zituen, eta nik goian aipatutako hori Kristevaren 1 belaunaldiarekin etorriko litzateke bat.
‎Bestalde, lehen aipatu dugun bezala, adimen kristaldua handitzen edo egonkor mantentzen da 70 urteak arte (adimen jariakorra, berriz, 30 urteetarako jaisten hasten da), eta, gero, gutxitzen da, baina jaitsiera hori erantzuteko denboraren behar handiagoaren ondorio izan daiteke, eta ez trebetasunen jaitsierarena. Azkenik, hainbat faktorek (heziketa formala, telebista, lana, eta abar) eragina dute taldeen arteko desberdintasunetan. Hala ere, zaharrenek ezagutza bidezko plastikotasun nabarmena (aldakortasuna) erakusten dute eginbehar intelektualean.
2015
‎Genozidio kanpainetan parte hartzen duten guztiek ezdute dolus specialisik. Behe mailako soldadu askok ez dute taldea suntsitzeko asmorik; aregehiago, kanpaina kriminalaren helburu genozidaren berri ez duenik ere izaten da. Kasuhorietan, honako galdera hau sortzen da:
‎Haurrek aktiboki hartu dute parte eta galderak egin dituzte. Gainera, nahiz eta haurrek irakaslerenganako konfiantza afektiboa behar izaten duten, naturaltasunez onartu dute taldetik kanpokoa den irakasle baten presentzia (DBHko matematikako irakaslea) eta berdin eskatu diote hari laguntza. Horixe ikastetxe txikien abantaila izan daiteke.
‎Alde batetik, lantzen dituzte unibertsitate mailako geometriako problemen ebazpena eta teoremen frogapena. Bestetik, Bigarren Hezkuntzako curriculuma oinarri hartuta, gai bat garatu behar dute idatziz, eta gai horren aurkezpena egin behar dute taldearen aurrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia