2000
|
|
Egile hauek 1905ean kokatzen
|
dute
talde psikoterapiaren hasiera. Garai hartanPratt (1905) ikastaro batzuk egiten hasi zen tuberkulosiak jotako gaixo taldeetan.Sugestioaren bidez pazienteek onera egingo zutelakoan, erregimena betetzea zenhelburua.
|
2001
|
|
Ikasle bakoitzak modu ezberdinean egingo du bidea, eta proposatzen zaizkionikas esperientziei atarramendu ezberdina aterako die. Are gehiago, eginkizunhoriek elkarreraginean burutuko diren heinean, ez
|
dute
talde guztietan balioedota erabilgarritasun berbera izango, eta ondorio/ emaitza ezberdinak (ez beti, ikusgarriak?) eragingo dituzte talde batean eta bestean, ikasle batengan etabeste batengan.
|
|
Hizkuntzaren eta kulturaren prestigioari dagokionez, ez bakarrik bere lurraldean duen prestigioa, baizik eta baita nazioartean duena ere.Hiztun komunitateak orduan eta status altuagoa izan, bizitasuna kolektibitatebezala jarrera hartzea ulertuko litzateke. Nahiz eta faktore demografiko eta laguntza instituzionalekoak bezain neurterraza ez izan, gertakari soziopsikologikoekadierazten
|
dute
talde estatus altuak taldeko kideentzat identitate sozial positiboagoaekar dezakeela, eta, aldiz, estatus baxuko kideentzat hori zailagoa dela (Sachdeveta Bourhis, 1987; Tajfel eta Turner, 1979).
|
|
izeneko azpikapituluan, bigarren hizkuntzen jabekuntza prozesua eta erabilera prozesua nola uler daitezkeen adierazten saiatzen dena. Bi lan horiek ondo laburtzen
|
dute
talde etnikoen arteko ukipen egoeran dauden hizkuntzen jabekuntza eta erabilera orain arte nola ulertu diren.Bi lan horien artean, ezberdintasun garrantzitsua dago: Gardner eta Clement (1990) ikerlarien lana hizkuntzen jabekuntza eremu teorikoan gehien zentratu denada; Clement eta Noels (1996), berriz, taldearteko komunikazio eremu eta taldearteko ukipen egoerako hizkuntzen jabekuntza eremu teorikoen arteko lotura egitensaiatu dira.
|
2002
|
|
Batzarra baino partaide gutxiagok osatzen dute irratiaren talde eragilea. Emisorako langileek, programazioaren zuzendariak, laguntzaile esatariak eta publizitate komertzialak?, diruzainak, arlo teknikoko arduradunak eta erakundeekiko harremanak garatzen dituzten pertsonek osatzen
|
dute
talde eragilea, bere zeregin nagusia Txolarre Irratiaren egunez eguneko jarraipena egitea baita.
|
2005
|
|
Belaki, ekinodermatu, tunikatu eta ketognatuen artean izan ezik, animaliatalde guztietan dago parasitikoa den espezieren bat edo beste, batzuetan asko. Izan ere, bizkarroiek ez
|
dute
talde homogeneoa osotzen, zeren parasitismoa ornogabeen eboluzioan zehar zenbait aldiz agerturiko eta maila desberdinetaraino garaturiko moldaera baita. Oro har, harrapakaritzatik eratorririko fenomenoa dela esan daiteke.
|
2007
|
|
– Haurrek ulertzen
|
dute
talde lokalen eta nazionalen kidetzaren artekoharremana tarteko haurtzaroan. Gaitasun horren garapena ez dago estukilotua ez adinarekin, ez eta ezagutzaren garapen mailarekin ere.
|
|
Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste
|
dute
talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute. Hori guztia kontuanhartuz, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso interesgarria da, batetik, estereotipo nazionalak nola garatzen diren aztertzea eta, bestetik, estereotipaziomaila eta horretan eragina izan dezaketen aldagaiak aztertzea.
|
2009
|
|
Generoen arteko harremanetakoeremura eramanda, emakumeen eta gizonen arteko harremanak egunerokoak diraeta, baldintza historikoei so eginez, talde estatusean ezberdintasun handiak etaegonkorrak izateagatik bereizten dira. Estatusean horrelako ezberdintasun egonkorrek, legitimotzat hartuta (Tajfel eta Turner, 1979), ez
|
dute
talde arteko jarreralehiakorrik sortzen (Glick eta Fiske, 1999). Beraz, sistema egonkorretan agertzendiren baldintza sozial hauek elkarren mendekotasun kooperatibo maila handikotalde arteko harremana bultzatzen dute, harreman esplotatzailea izan arren.
|
|
Gizonen eta emakumeen laginak konparatzen direnean, desberdintasunesanguratsuak ikus daitezke aldagai batzuetan, horietatik, nabarmenena jatorriaizanik. Ikusi dugun bezala, emakume gehienak Latinoamerikatik etortzen dira baina patroia aldatzen da gizonen lagina aztertzean; kasu horretan, Magrebekoekosatzen
|
dute
talde handiena(% 66,3), latinoamerikarrak atzetik datoz(% 24,5) etagainerako% 9,2 Ekialdeko Europatik. Magreben eta Ekialdeko Europan egoerazibila ez da berdina, oro har, emakumeak ezkonduak edota bananduak daude; gizonak, berriz, ezkongabeak dira.
|
|
Egunkari bateko informazio gehienak informazio iturriinstituzionalek sortzen dituztela esaten denean, modu kritikoan egiten da, nahiz etaedozein hedabiderentzat informazio iturri instituzionaletara heltzea beharrezkoaden. Edizio lokaletan, informazio iturrien hurbiltasunak eta informazioa komunitate zehatz bati zuzendua egoteak ahalbidetzen
|
dute
taldeak, kolektiboak eta norbanakoak informazio iturri gisa nabarmentzea eta toki berezia izatea, zeren informazio iturri horiek esateko dutena interesatzen baitzaio hedabidea zuzentzen denkomunitate horri, nahiz eta iturri instituzionalak saihestezinak diren (Cantalapiedra, 1996: 468).
|
2010
|
|
aldebatetik, diru sarrera ertain baxukoak (936 AEB dolar eta 3.705 AEB dolararteko errenta dutenak) eta, bestetik, diru sarrera ertain altukoak (3.706 AEBdolar eta 11.455 AEB dolar bitartean). 101 herrialdek osatzen
|
dute
taldea.
|
|
11.456 AEB dolar baino gehiagoko percapita NSG dutenak. 66 ekonomiek osatzen
|
dute
taldea.
|
2011
|
|
Hasieran Injineru ikasle talde batek sortu bazuen ELHUYAR, denboran zehar jende berriak indartu du hasierako talde hura eta honela gaur egun, injinerutzan Doktore eta lizentziatu askoren ondoan, Kimikari, Fisikari, Matematikari, Ekonomilari, Abogatu eta abar luze batek osatzen
|
dute
taldea. Hauekin ezin ahaztu ditugu, taldekoak izan gabe, laguntzaile gisa gurekin lan egiten duten hainbat pertsona (Elhuyar Taldea, 1982:
|
|
Espero genuen bezala, ikus entzunezko istorioekin erabat ohituta daude nerabeak: ikusten dituzten irudi eta istorioak deskribatzeko oinarrizko trebezia erakusten
|
dute
talde guztietako gaztetxoek, nahiz eta formazio berezirik ez jaso. Ikuspuntu narratibotik egiten dituzte deskribapenak, ikus entzunezko lengoaiari erreparatu gabe.
|
|
jende kopuru bat sartzen da areto batean, proiekzioa jarri eta galdeketa bat egiten zaie gero. (?) Horiek islatzen
|
dute
talde bat, beste hiri batean gauza bera egiten da, eta horrela taldeak sailkatzen dituzte, eta arduradunek esaten dute: hau lortu dugu, edo hau aldatu behar dugu edo begiratu behar dugu nori zuzendu publizitatea?
|
2012
|
|
Gastroenteritisaren birusak: nagusiki urdail eta hesteetan lotutako kalteak sortzen dituzten birusek osatzen
|
dute
talde hau. Garrantzitsuenak rotabirusak, kalizibirusak, astrobirusak eta biribil egiturako birus txikiak (SRSV, small round structured viruses) dira.
|
2014
|
|
Egoneanhotz dago. Harritu egiten zuen mutil hark, kosta egiten zitzaion bere bi aldeak batzea.Pertsona berbera izan al zitekeen bileretan hain gogor hitz egiten zuena, bankuguzti guztiek izan behar
|
dute
talde iraultzaile baten helburu, eta jertsea jartzekokontseilatzen ziona?
|
|
Kasualitatez, antzekotasun handia
|
dute
talde horrek eta Kristevak bere Women s Time (Kristeva, 1986) saiakeran aipatutako 1 kategoriak. Kristevak feministen hiru «belaunaldi» identifikatu zituen, eta nik goian aipatutako hori Kristevaren 1 belaunaldiarekin etorriko litzateke bat.
|
|
Bestalde, lehen aipatu dugun bezala, adimen kristaldua handitzen edo egonkor mantentzen da 70 urteak arte (adimen jariakorra, berriz, 30 urteetarako jaisten hasten da), eta, gero, gutxitzen da, baina jaitsiera hori erantzuteko denboraren behar handiagoaren ondorio izan daiteke, eta ez trebetasunen jaitsierarena. Azkenik, hainbat faktorek (heziketa formala, telebista, lana, eta abar) eragina
|
dute
taldeen arteko desberdintasunetan. Hala ere, zaharrenek ezagutza bidezko plastikotasun nabarmena (aldakortasuna) erakusten dute eginbehar intelektualean.
|
2015
|
|
Genozidio kanpainetan parte hartzen duten guztiek ezdute dolus specialisik. Behe mailako soldadu askok ez
|
dute
taldea suntsitzeko asmorik; aregehiago, kanpaina kriminalaren helburu genozidaren berri ez duenik ere izaten da. Kasuhorietan, honako galdera hau sortzen da:
|
|
Haurrek aktiboki hartu dute parte eta galderak egin dituzte. Gainera, nahiz eta haurrek irakaslerenganako konfiantza afektiboa behar izaten duten, naturaltasunez onartu
|
dute
taldetik kanpokoa den irakasle baten presentzia (DBHko matematikako irakaslea) eta berdin eskatu diote hari laguntza. Horixe ikastetxe txikien abantaila izan daiteke.
|
|
Alde batetik, lantzen dituzte unibertsitate mailako geometriako problemen ebazpena eta teoremen frogapena. Bestetik, Bigarren Hezkuntzako curriculuma oinarri hartuta, gai bat garatu behar dute idatziz, eta gai horren aurkezpena egin behar
|
dute
taldearen aurrean.
|