Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2008
‎Baina, errealitatea, bestelakoa da: emakume etorkinek parte hartzen duten laneta formazio espazioetan, nagusiki, etorkinak diren emakumeek baino ez dute parte hartzen. Ondorioz, dinamika horrek harremanak sustatzen ditu jatorri desberdineko etorkinen artean, etorkinen eta autoktonoen artean baino gehiago.
2011
‎Historikoki gizonek baino ez dute parte hartu errituan, baina 70eko hamarkadatik aurrera lehenengo emakumeak eta, aldi berean, ikasleak gehitzen dira; beraz, parte hartzaileen adina nabarmenki jaisten da. Horrela, gaur egun gauero osatzen den taldean sarritan aurkitzen dugu emakumeen kopurua erdia baino gehiago izaten dela.
‎Ikastetxe horretan ikasten ari diren Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleak hartu dira lagin modura. Ikerketaren alderdi kuantitatiboari dagokionez, DBHko ikasle denek hartu dute parte; 208 ikaslek, hain zuzen. Alderdi kualitatiboari dagokionez, 10 ikasleko focus group a sortu da.
‎Survey research metodologiari jarraituz, ikerketa kuantitatiboan atera diren zenbait emaitzetan sakondu gura izan da, eta horretarako 10 ikaslez osatutako eztabaida taldea antolatu da: DBH 1 mailako hiru ikaslek, 2 mailako lauk, 3 mailako batek eta 4 mailako bik hartu dute parte eztabaidan. Guztira, beraz, ikasturte desberdinetako 5 neska eta 5 mutil izan dira eztabaida taldeko parte hartzaileak.
2012
‎Interpretazio arloan, zera ohartarazi zuten polizia iturriek: «1939tik nehoiz ez dute parte hartu Espainiako geografian zehar 500.000 lagunek baino gehiagok legez kanpoko erakundeek hain denbora gutian eginiko deialdian». Alta, ikuspegi politikotik, «gobernua, borroka egunaren helburua zena, indarturik atera» zela ondorioztatu zuten, ondokoa argudiaturik:
‎Horretarako, delphy erako galdeketak egin zaizkie hogeita hamalau euskal idazle eta kritikariri, ezagutzeko zein den beren ikuspegia sistemaren inguruan, eta galdeketa horren emaitzak eskaintzen dira hemen. Ondoren, Hego Euskal Herriko hogeita bat ikastetxetan jasotako elkarrizketen eta inkesten datuak aztertzen dira; horietan hemeretzi irakaslek eta zortziehundik gora ikaslek hartu dute parte.
‎prestigioari dagokion hierarkia (kualitatiboa), eta sozialki onartuak diren idazleena (kuantitatiboa edo komertziala). Bi mailaketa horietako bakoitzaren eraketan literatur agente batzuek hartzen dute parte; hierarkizazio kualitatiboaren eragile nagusiak lanaren kalitatea, kritikak eta idazleak dira (Espainiako Kritika Saria ere aipatu da eragileen artean). Hierarkizazio komertzialarenak, berriz, salmentak, sari handiak (Espainiako Sari Nazionala eta Euskadi Saria), hedabideak, eskola, literatur generoa eta publizitatea zein promozioa.
‎Diseinu horren arabera, gehiegizko esku hartze instituzionala nagusi izan da erabaki hartze deszentralizatuan, bai presentziari lotutako alderdi kuantitatiboetan bai gai agendari lotutako alderdi kualitatiboetan. Horrenbestez, aldez aurretik definituriko politiken informaziorako eta legitimaziorako gunetzat hartu dituzte lurralde organoak agintari politikoek eta ez dute parte hartzerako bokazioa lotu, ez erabaki hartze prozesuen hobekuntzarekin ezta giza kapitalaren sorrerarekin ere. Hartara, jarrera horrek frustrazioa eta txeragabetasuna sortu ditu elkarteen barnean1.
‎Parte hartzen duen unibertsoaren egitura soziodemografikoa aztertzean, honako ezaugarri hauek atzeman dira: talde heldua osatzen dute parte hartzen duten emakumeek (batez besteko adina 50 urtekoa da). Emakume ezkongabe, alargun eta banatutako gehiago dago egoera berean dauden gizonezkoak baino, nahiz eta gehienak ezkonduta edo bikotekidearekin bizi diren.
‎Prestakuntzari dagokionez, gizonek baino emakume gehiagok dauzkate unibertsitate ikasketak (Amurrio, Larrinaga, Mateos, 2007a). Datu horiek guztiek argi erakusten dute parte hartzeak kostu bereizgarriak dituela emakumeentzat eta azkenean partaidetza praktiken protagonista izatea lortzen dutenek baliabide erantsiak eduki behar izaten dituztela, parte hartzen duten elkarteen barnean nahiz elkarte horien bitartez atzemandako tokiko instituzio parte hartzaileen barnean.
2014
‎– Parte hartzaileek nahi izan dute parte hartzea eta inplikazioa bereiztea. Jendeak sarritan arazoak izaten ditu askatasun osoz inplikatzeko.
2015
‎Bilboko Uriola plataforma sortzerakoan, komunikabideek onartu dute parte hartzea, bermatu zaielako ez ziela lan karga handiagorik eskatuko. Lur Malleak argi dauka, dena den, hastapenean lan karga bat eskatu duela proiektuak, ikasi behar delako eta jendeari azaldu behar zaiolako.
2017
‎1 Haur Liburu Mintegian, biblioteka eta irakasle ugarik hartzen dute parte. ikasturtean, hauek izan dira partaideak:
2019
‎arriskuak eta nortasun digitala formazio ekintzaren protagonistak Gasteizko eskola publiko bateko 4, 5, eta 6 mailako ikasleak izan dira. Parte hartzaileek momentu oro interesa erakutsi dute eta modu aktiboan hartu dute parte: galderak egin eta erantzun, proposatutako programazioaren jolasetan (ikas jarduerak) aritu, iritzia eman, eztabaidatu, hausnartu, etab.
2020
‎Programaren fase bakoitzean mentoreek txosten bat igortzen dute; bertan, balorazioa positiboa edo negatiboa izan den adieraziz. Fase guztietan balorazio positiboa jasoz gero, 8 ECTS kredituko ziurtagiria jasotzen dute parte hartzaileek.
‎Hurrengo atalean, bertso eskolari jarduera komunitate gisa begiratuz, gazteok bertsolaritzaren jiran sortzen eta garatzen dituzten diskurtso eta praktikak aztertzen dira. Izan ere, bertso eskolan, gazteok bertsotan trebatzeaz gain, elkarrekiko konfiantza giro bat sortzen dute, lotsari aurre egiten diote, besteen aurrean hitza hartzen dute, elkarrekin gogoetatzen dute, eta, maiz, elkarrekin hartzen dute parte, euskararen aldeko zein gazteen problematikaren inguruko aktibismoan ere. Eta hain zuzen ere, elementuok guztiok haien gazte identitatearen eraikuntzarako elementu gisa ulertzen dituzte.
‎Galde sortako itemeko erantzun itxien artean emandako aukera bat" nokaren prestigio txarra" izan zen eta parte hartzaileen% 13,6k aukeratu zuen erantzun hori, baina galdera irekietan ere beste 36 erantzunetan esaten da nokaren prestigio txarra dela bere beherakadaren arrazoia. Noka hitz egitea errespetu faltarekin lotu izan dela aipatu dute parte hartzaile batzuek, esate baterako erantzun honetan:
‎Noka hitz egitea zakartzat edo itsusitzat hartu izan dela esan dute parte hartzaile batzuek:
2021
‎Artearen, adierazpen kulturalaren eta dimentsio politikoaren arteko harremanaz hausnartu dute parte hartzaileek. Beren sormen lanetan, modu zuzenagoan edo zeharkakoagoan, edo esplizituago edo inplizituago, egiten dituzten adierazpen kulturalak (bizitzan eta egunerokotasunean hartzen dituzten beste hainbat erabaki bezala) dimentsio politikoek eta ideologikoek zeharkatzen dituzte (posizionamendu politikoa, n= 13;% 100).
‎Hitz egiten dugunean sortzen diren soinuetan hainbat organok hartzen dute parte, hala ere, horien lehen funtzioa ez dago zuzenean hizkuntzarekin lotuta. Horren adibide ditugu haginak eta birikak.
‎Egia da, batzuetan aldaerek ez dutela eremu geografiko jakin bat osatzen herri bakar batean baino ez direlako jaso. Herri bakarreko aldaera horiek ez dute parte hartzen eremu geografikoak osatzean.
2022
‎Hala ere, mundu osoko boluntarioek hartzen dute parte Wikipedia osatzen, eta haren funtzio nagusia ezagutza lankidetzan eraikitzea eta partekatzea denez, ikasleek ere izan lukete eduki sortzaile (Kim et al. in Santacruz et al., 2019). Izan ere, ikasleek berek elika dezakete eurentzat informazio iturri den gunea bera, irakasleen begirada pean, betiere, eta edukia sortzen duten bitartean, ikasi ere egiten baitute, informazio iturrien erabilera kritikoa egiten dutelako, eta testuinguru errealean eragiten dutelako.
2023
‎Proiektu honetako parte hartzaileak UPV/EHUko eta UBko irakasleak, ikasleak eta Euskadi eta Akitaniako eragile sozialak dira. Bi unibertsitateetako hainbat diziplinak hartzen dute parte, hala nola zuzenbideak, pedagogiak, kriminologiak, biologiak, komunikazioak, administrazioa eta enpresak, ingeniaritzak eta frantses filologiak. Gehienbat graduetako ikasleak eta irakasleak dauden arren, badira graduondoko ikasleak edo doktorego programan dauden pertsonak ere, nahiz eta horiek gutxiago izan.
‎Gizarte eragileei dagokienez, Euskadi Akitaniako kostarekin harremana duten sektore pribatuko, sektore publikoko eta gizarte zibileko hainbat eragilek hartzen dute parte. Horiek guztiek mikroplastikoen kutsadurarekin eta mugaz gaindiko itsasertzeko ekonomia urdinarekin zuzenean daude lotuta.
‎Ikasle bakoitzak erronka erreal bati erantzun behar izan baitio profesional bat izango bailitzan, gainera, batzuek gizarte eragileekin praktikak egiteko aukera izan dute eta baita soldatapeko lana egiteko ere. Honenbestez, esperientzia profesionalean eragina izan duela uste dute parte hartzaileek.
‎Emaitzetan ikus daitekeenez, Ocean I3 proiektuan testuinguru errealak ahalbidetzeari esker, arazo errealei erantzuna emateko saiakera egiten da benetako gizarte eragileekin lan eginez eta, horrela, konpetentziak garatuz, testuinguru eleaniztun eta diziplinartekoan. Honenbestez, Jelonek eta Urbaniec (2019) autoreek azpimarratzen dituzten lan merkatuan jarduteko beharrezkoak diren jasangarritasunerako zehar konpetentziak garatzen direla pentsatzen dute parte hartzaileek, hala nola konpetentzia sistemikoa, konpetentzia normatiboa, konpetentzia estrategikoa, pertsonen arteko konpetentzia, aniztasuna eta dizipli nartekotasunaren konpetentzia eta aurrea hartzeko konpetentzia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia