Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2007
‎Ingurune eta jarduera jakinetan zeregin (ataza) batzuk bete behar baititu. Baina bere eragile izate horretan elementu askok hartzen dute parte, denak ere elkarri lotuta: hizketa ekintzak hizkuntzaren jardueretan gauzatzen dira.
2008
‎Esperimentazio fasean, ikastola bakoitzeko eta maila bakoitzeko gela banatan aplikatuko da sistema. Hala, lehenengo fasean, gutxi gorabehera, ikastola bakoitzeko 75 ikaslek hartuko dute parte, eta guztira, beraz, 225 ikasle inguru arituko dira.
2009
‎A) Batzuetan, blog egile guztiek hartzen dute parte. Horrelakoetan, nork bere bloga plazaratzen du eta, normalean, besteenak komentatzen dituzte.
2010
‎Arau horrekin bat egiten ez duenak, akaso, bere burua nahikoa mugatua ikusiko du parte hartzeko garaian. " Nik nahi ez dudan arren, euskaraz antolatu eta egin ditut gauzak." Horren aurrean, eta deseroso sentitzeko arriskuaren aurrean, agian batzuek nahiagoko dute parte ez hartzea. Parte hartzen dutenek, oro har, idatzi gabeko arau hori ontzat jotzen dutenak izanen dira.
‎Graduondoko titulu berrietan: a) Duela hiru urte ezarri ziren UPFn Bologna prozesuko masterrak. b) Nazioartekotze estrategiari jarraiki, horietako batzuk ingelesez irakasten dira, gutxi batzuk gaztelaniaz, eta are gutxiago katalanez. c) Hizkuntza eskakizunak sistematizatzeko asmoa dago laneko hizkuntzei dagokienez; izan ere, nazioarteko gero eta ikasle gehiagok hartu nahi dute parte programan. Eskakizunak desberdinak dira ingelesari dagokionez. d)" Hizkuntza segurtasunarekiko" kezka ere badago; masterrak iragartzen dituzten liburuxketan adierazten da zein izango den masterikastaroko hizkuntza nagusia.
2011
‎Beraz, orain artekoa laburtuz, nerabeak bigarren sozializazio prozesua hasiko du eta bertan faktore berriek hartuko dute parte. Honek aldaketa eta gatazka bortitzak eragingo dizkio gazteari.
‎Bi espezie lehian daudenean, zenbat elementuk hartzen dute parte, gaingiroki aztertuz gero, bi elementuk parte hartzen dutela esango dugu.
2012
‎Poolek (1986) joko baten berri eman zuen: informazio perfektua duten jokalari elebidunek bakarrik hartzen dute parte jokoan, eta jokalari baten ama hizkuntza bestearen bigarren hizkuntza da. Bada, Poolek ondorioztatu zuenez, bi jokalariek nahiago dute beren ama hizkuntza erabili.
2014
‎Ikerketa hau, zehazki, Urola Ikastolako Azpeitiko eraikinean egin da. ikasturteko batxilergoko 1.mailako ikasleak hartu dute parte. Guztira 16 urte bitarteko 40 ikaslek bete dituzte galdetegiak.
‎Izaerari dagokionez, esan beharra dago, aisialdi taldeak asanblada bidez funtzionatzen duela. Bertan hezitzaileek hartzen dute parte, gehiengoan elgoibartarrak direnak. Asanblada hauetan zenbait gai lantzen dira, hala nola:
‎Ikus genezakeen moduan, %31ak Atxutxiamaikak antokaturiko ia ekintza guztietan hartzen dute parte eta gainontzekoek datuei erreparatuta, esan genezake, haur guztiak hartzen dutela parte udalekuetan; hauetarik %17ak hortan baino ez, baina gainontzekoak beste ekintza batzuetan ere aritzen dira.
‎Irteera turistikoei dagokienez, duela 4 urtetik aurrez erabakitako jarduera batzuetan euskarazko eskaintza bermatzen da. Olarro egunean itsas kulturarekin lotutako jarduerak antolatzen dira eta herriko elkarteek zuzenean hartzen dute parte: panelak, estropadak, batelen eta antzinako ontzien erakustaldiak, erakusketak...
2015
‎570 pertsonek hartu dute parte atal honetan. 305ek inkesta erantzun dute 25 egoitzatan eta 265ek galdetegia internetez bete dute.
‎Hamahiru talde fokal antolatu dira, 1 departamentu bakoitzeko. Zuzenean 89 pertsonek hartu dute parte, eta beste 20k, proposatutako hitzordura joaterik ez zutenez, galdera berei erantzun diete, baina idatziz. Guztira 109 erakundetako ordezkariek hartu dute parte.
‎Zuzenean 89 pertsonek hartu dute parte, eta beste 20k, proposatutako hitzordura joaterik ez zutenez, galdera berei erantzun diete, baina idatziz. Guztira 109 erakundetako ordezkariek hartu dute parte.
‎Horrela dio: " Euskara lehenengo hizkuntza dutenek gehiago hartzen dute parte eta monopolizatzeko arriskua dagoenez, bakoitzak erabili behar duen denbora ondo neurtu behar da. Gutxi hitz egiten dutenekin...","... bigarren hizkuntza dutenekin estrategia gehiago erabili ditut, adibidez, gaizki esan duena zuzendu, erantzunak osatu, informazio gehiago eskatu...".
2016
‎Ikerketa, ekologiaren metafora jaso eta hizkuntzen prozesu sozialak bere ingurunearekin lotuz garatutako marko kontzeptualaren baitan kokatzen da, Haugen (1972), Fill (2001), Resinger (2006), Bastardas (2005, 2009), Couto (2007, 2009), Lechevrel (2008,) Steffensen & Fill (2014), edota beste hainbatek landutakoaren ildotik. Fase pilotoaren esku hartzeak Oñati, Errenteria, Zumaia eta Bermeo herrietan burutu dira, eta balioztatze saioak egin dira GFAko, Ikastolen Elkarteko eta UEMAko teknikariekin, guztira 22 mahai osatu dira eta 153 pertsonak hartu dute parte saioetan. DiKomA Proiektuaren emaitza nagusia EkoLingua Solas jokoa izena hartu duen mahai jokoa izan da.
‎Aldatzen doana, eta asko, ikasleen egokitzegaitasuna da: moldatzetik, erreaktantziara; edo, bestela esan, ikasleek gero eta joko estrategiko finago eta konplexuagoetan hartuko dute parte. Ezarian joango dira kapitala metatzen, alegia, gaitasunak eta ahalmenak bere egiten:
2017
‎4.4 Laugarren ikerketa galderari dagozkion emaitzak: euskararen gaineko diskurtsoak eta identitatea eztabaida taldean, gure sailkapenaren arabera, identitate definiturik ez daukaten ikasleek hartu dute parte eta, diskurtsoen azterketan, joera garbirik ere ez dute azaldu. euskararekiko sentimenduei begira, atxikimendua adierazi badute ere, gaztelerak euren bizitzan toki handia dauka, bai ama hizkuntza delako batzuen kasuan edo bai lagunen artean hizkuntza hori nagusi delako. beraz, bi hizkuntzen artean hautaketa egitea kosta egiten zaie. gainera, familiak duen papera garrantzizkoa dela ikusi da;...
‎...dagaietan batez bestekoaren azpitik puntuatu badu gaztelera eta identitate espainiarra ardatz dituen profilean sailkatu dugu. azkenik, euskaraz gaztelaniaz bezain eroso sentitzen diren ikasleak hautatu ditugu eta aurreko aldagaietan batez bestekoaren inguruan puntuatu badu, identitate definiturik ez duten ardatzaren profilean sailkatu ditugu. lan honetan, azken taldean sailkatutako 7 ikaslek hartu dute parte.
2018
‎• Whatsappeko talde kopurua: gehienek (85ek) 5 taldetan hartzen dute parte.
‎Izan ere, zumaiarrak etengabe elkartu dira interes komun batzuen inguruan eta helburu batzuk lortu nahian, eta gero eta talde gehiago daude, gainera. Zumaiar askok hartzen dute parte talderen batean, beste zumaiarrekin aritzen dira elkarlanean, eta euskara biziberritzeko eta indartzeko prozesuan, garrantzitsua da taldeok aintzat hartzea, hobetzeko aukerak identifikatzea eta euskararen gaia elkarrekin lantzea.
2019
‎Lehenik eta behin, muga administratiboek duten eragina aitortzea besterik ez dago. euskara ez da hizkuntza ofiziala Ipar euskal herrian; Nafarroan eremu batean soilik erdietsi du ofizialtasuna, eta ez da antzematen lurralde osoan lortuko duenik epe labur batean. euskal autonomia erkidegoan (eae), ordea, osasun zerbitzuak euskaraz emateak teorian babes osoa dauka. eaen kokaturiko edozein erakunderekin edo entitatearekin harremanak euskaraz izateko eskubidea aitortzen zaie herritar guztiei, ahoz eta idatziz. arreta soziosanitarioari dagokionez, eusko Jaurlaritzaren osasun Sailak zerbitzu publikoak eta neurri batean pribatuak kontratatzen ditu; publikoak osakidetza euskal osasun zerbitzuaren esku daude. osakidetza 13 erakunde Sanitario Integratuetan (eSI) antolatzen da. gizarte zerbitzuak, aldiz, maila handi batean araba, Bizkaia eta gipuzkoako aldundiei dagozkie. hartara, arreta soziosanitarioaren esparruan, eaen ere, egundoko zatiketa dagoela begitandu daiteke. osakidetzan, euskararen erabilera 67/ 2003 dekretuak arautzen du, eta legetik eratorriak dira erabilera normalizatzeko euskara planak. ...horrezaz gain, zerbitzu erakunde guztiek beren burua aurkeztu behar dute Bikain ziurtagirira, eusko Jaurlaritzako hizkuntza politikarako Sailburuordetzak eta euskalit fundazioak kudeatzen dutena. ez dago, egun, hizkuntzaren arloan nazioarteko kalitate aitortzarik edo ziurtagiririk. euskara planetan arlo klinikoa kanpoan geratzen da, bai sorkuntza prozesuan zein ebaluazioetan; erabiltzaileek ere ez dute parte hartzen. osakidetzako euskara planak osasun zerbitzuen
‎Euskara planetan arlo klinikoa kanpoan geratzen da, bai sorkuntzaprozesuan zein ebaluazioetan; erabiltzaileek ere ez dute parte hartzen.
‎Gaur egun euskalgintza esaten diogun mugimenduko eragileek ere hartzen dute parte HPP delako horretan. Horren ondorioz, euskara biziberritzeko ahaleginak, euskalgintza sozialekoak izan zein instituzionalekoakizan, HPPtzat har daitezke.
‎...eragileak behetik goranzko politika egiletzat hartzearekin batera, hppren adierak interpretazio malguagorako aukera eskuratu zuen. definizio berritu horren arabera, hppak politikarien eta adituen ekarpenean ez ezik, irakasleen, ikasleen eta hizkuntza komunitateko kideen eguneroko jardunean ere gauzatzen dira. horrela ulertuta, gaur egun euskalgintza esaten diogun mugimenduko eragileek ere hartzen dute parte hpp delako horretan. horren ondorioz, euskara biziberritzeko ahaleginak, euskalgintza sozialekoak izan zein instituzionalekoakizan, hpptzat har daitezke.
‎Jon Fernandez San Martin – Ondarroako nerabeen hizkuntza ohiturak sare sozialetan dira. Ideia bat egiteko, eustaten arabera 2001ean eta 2002an Ondarroan bizirik jaiotako 134 pertsonen %47, 7k hartu dute parte lagin osoan; horiez gain, 19 urteko beste ikasle ondarroar bat ere badago laginean, eta Markina Xemeingo beste zazpi ikasle —16 urteko bat, 17 urteko bost, eta 18 urteko bat—.
‎Ikasleek euren borondatez hartu dute parte ikerketa soziolinguistikoan, eta euren datuen anonimotasuna eta segurtasuna bermatzeko, baimen bat sinatu zuten, 2016ko dBeO datuak Babesteko erregelamendu Orokorrean oinarritutakoa5 Gainera, anonimotasuna ziurtatzeko, elkarrizketetako izen abizen guztiak ezabatu ditut, eta horien ordez izen berberak erabili dut kasu guztietarako: Maite eta Mikel.
‎Ñabardura batzuk galdu ditugu lagin osotik hautatura, whatsappen erabiltzen duten hizkuntzari dagokionez: gaztelera hutsa (pertsona bakarra) eta euskara+ portugesa (pertsona bakarra) darabiltenek ez dute parte hartu lagin hautatuan.
2020
‎Orotara 9 pertsonek hartu dute parte ikerketan eta beren nortasuna konfidentzialtasun arrazoiak tarteko ez da ikerketa honetan argitara emango, ez eta izaera loteslerik izango ikerketaren testuinguruan parte hartzaileek egindako adierazpenak.
2021
‎Hizkuntzarekin zerikusia duten ekitaldien deia iristen zaie, badute horien berri oro har, baina ez dute parte hartzen, non eta ez den jai itxurako ekimenen bat. Euskalgintza arrotz zaie gazteei, eta mugimendu horrek gazteen indarra behar du, baina gazteen hutsunea nabari du.
‎Guztira 55 lagunek hartu dute parte informazioa jasotzeko ariketetan, 32 emakume eta 20 gizon. Pertsona erreferentzialen adin tartea 18 urte bitartekoa izan da, eta gazteek 18 arteko adina dute.1
‎Batzar Nagusia da erakundearen aginte organo nagusia. Bertan ELENeko kide guztiek hartzen dute parte, baina bazkide osoek besterik ez dute bozkarako eskubidea. Bazkide laguntzaileei aukera eman ahal zaie iritzia partekatzeko.
2022
‎" Hizkuntza politikaren eta hizkuntza plangintzaren inguruan espreski galdetuta, ez dute erantzunik. Oro har, herrian hizkuntzarekin lotuta antolatzen diren ekimenen berri badute, baina ez dute parte hartzen: edo bai, baina" kontsumitzaile" gisa eta, gehienbat, ekimenek jai edo ospakizun itxura hartzen badute" (Hernández, 2020: 105).
‎Gero eta eleaniztunagoak garen neurrian, komunikazio egoera ezberdinetan hizkuntza hautua egiteko beharra gero eta maizago gertatzen den zerbait da, aurrean dugun pertsona edo pertsonekin hizkuntza bat baino gehiago partekatzen baitugu. Hizkuntza hautu horretan askotariko faktoreek hartuko dute parte, batzuk norbere ezaugarri pertsonalei lotutakoak (hizkuntza gaitasuna eta motibazioak), beste batzuk testuinguruari lotutakoak (ohitura, lurralde horretako hizkuntza nagusia zein den...) baina badira baita ere hizkuntza bakoitzaren ospe eta erakargarritasunari lotutako arrazoiak. Hizkuntzek balio sinbolikoa hartzen dute, metaforikoki azalduta, hizkuntza bakoitza soineko jakin bat bihurtzen da, ezaugarri sinbolikoz jositako soineko.
‎Hain zuzen ere, euskal hiztun berrien euskararen erabilerari dagokionez, egunerokoan euskara asko erabiltzen dutenak testuinguru euskaldunetan bizi dira eta sare euskaldun trinko eta esanguratsu askotan hartzen dute parte (Amorrortu eta beste, 2017). Gainera, hauek, kasu gehienetan, euskararen erabileraren aldeko jarrera proaktiboa daukate.
‎3 kontraste saio egunerokotasunean euskaraz hitz egiten duten gazteekin, eta beste 2 beraien egunerokotasunean euskara erabiltzen ez dutenekin eta jatorri anitzekoak diren gazteekin. Kontraste saio bakoitzean 3 eta 6 lagun inguruk hartu dute parte. Gazteen kontraste saio horietaz gain, aditu talde batekin kontraste saio bat egin da.
2023
‎Alde batetik, galdetegia erantzun zuten 138 gazte daude. ...ira, 84 3 mailakoak eta 54 4.ekoak; hala ere, gazte guztiak ez datoz bat lehen aipatutako ezaugarriekin, izan ere, zenbait kasutan herria zehaztea zaila izan denez3, eta aparte gelditzen zen gazterik ez egoteko, lehenengo lagin honetan ikasturteren bat errepikatzeagatik 17 urte beteak dituzten bi gaztek eta beste udalerri batzuetan (6 Aian, 3 Usurbilen eta 1 Zarautzen) bizi diren 10 gehiagok hartu dute parte. Bestalde, ez dute ikerketan parte hartu 14 urte beteta izan arren 3 edo 4 mailan ez dauden gazteek4, udalerritik kanpo dauden beste ikastetxe batzuetan ikasten dutenek eta, baldintzak bete arren, galdetegiak pasa ziren egunean klasean ez zeuden 15 ikaslek.
‎Herrialdean hitz egiten diren 13 hizkuntza indigenak daude era batean edo bestean zapalduta (Haboud); hala ere, eta kontraesankorra dirudien arren, hizkuntza ordezkapenari eta haren ondorioei buruzko kontzientzia hazi egin da; ildo horretatik proposatu dute haiek biziberritzeko lan egitea, izan espazio publiko zein pribatuek, indibidualek zein kolektiboek. Zoritxarrez, egiten diren ekintza asko testuinguru sozialetik isolatuta izaten dira eta mugak izaten dituzte; horrez gain, askotan ez dute parte hartzen hizkuntza horien hiztunek.
‎Artikuluan azalduko dugun bezala, ikerlana komunitatean oinarritutako egitasmoa izan da eta, Hizkuntza Batzarraren gidaritzapean, komunitateko hainbat taldek hartu dute parte fase guztietan. Proiektuaren antolaketan, artikulu honen egileak, Yuneŝit’in eko nits’ilʔin (chief a) eta hizkuntza koordinatzailea elkarlanean aritu dira.
‎Horiez gain, hainbat hizkuntza aditu, irakasle, gobernuko langile eta komunitateko Chief and Council eko (gobernuko) kide batzuk aipatu ziren, euren lana ikerketa arloarekin zuzeneko lotura eta eragina dituelako. Guztira, 59 lagunek hartu dute parte. Dokumentuei dagokienez, hizkuntza proiektuekin lotutako 13 dokumentu gehi 186 material linguistiko aztertu ditugu.
‎Labur labur, hauek izan dira HIGA topaketako zenbakiak: 75 partaideetatik, erdia baino gehiago emakumeak izan dira eta 3 lagun ez bitarrek hartu dute parte. Partaideen batez besteko adina, bestalde, 28 urtetan kokatu da aurten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia