Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎2006ko inkestan ere zerbait konparagarria ateratu da: Iparraldean galdezkatuak izan direnen artean beren seme alabek jadanik euskara badakite %20, %48 k nahi lukete euskara jakin dezaten eta %7 k baizik ez dute nahi (Euskal nortasuna..., 2006: 69).
2010
‎Gainera, jakintza pasiboa izan behar dute gainerako bi hizkuntzetan, hau da, horiek erraz ulertzeko gai izan behar dute. Ondorioz, guztiek izan behar dute nahi duten hizkuntza erabiltzeko aukera eta beste bi hizkuntzak ulertzeko gaitasuna. Hala eta guztiz ere, hori betetzen ez bada, edo ez pertsona guztiei dagokienez behintzat, irakasle edo ikasle batek hizkuntza batean izan dezakeen urritasuna —hau da, hiru hizkuntza horietako bat ez jakitea edo behar bezala ez jakitea— inola ere ez da hartuko unibertsitatearen urritasuntzat.
2011
‎Beraz, garai bateko (dena gaztelaniaz egiten zeneko garaikoak) taldeak eredu dituztela, gaur egungo gazteak ez dira gauza izan, edo ez dute nahi izan, horri buelta eman eta euskarara aldatzerik.
‎Ez dute gaztelaniara jo beharrik gazte bezala beren espresio modu berezitua lortzeko. Euskaran bertan topatzen dute nahi dutena adierazteko tresna, herriko euskarak lagunduta. Horregatik esaten zidan gazte horrek Arrasaten euskalkia landu eta horren erabilera bultzatzea inportantea iruditzen zitzaiola, baldin eta gazteek
2013
‎Horren arrazoia izan daiteke hizkuntzaren transmisioarekin batera, informazio hori ere eten egin zela, horregatik ez da iritsi gaur egungo belaunaldietarai no. Izan ere, lan honen atal teorikoan azaltzen den bezala, hizkuntza minorizatu eta baztertuetako hiztunek ez dute nahi izaten euren oinordekoentzat haiek bizi izan dituzten egoerak.
‎Horren arrazoia izan daiteke hizkuntzaren transmisioarekin batera, informazio hori ere eten egin zela, horregatik ez da iritsi gaur egungo belaunaldietaraino. Izan ere, lan honen atal teorikoan azaltzen den bezala, hizkuntza minorizatu eta baztertuetako hiztunek ez dute nahi izaten euren oinordekoentzat haiek bizi izan dituzten egoerak.
2017
‎Argi dagoena da, eta Ozaitaren (2014) ondorioarekin bat nator honetan, hitanoak jarraitu behar baldin badu hau beronek funtzio bat betetzen duelako dela. Gazte askok dute gustuko eta ez dute nahi galtzea hala ere" hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasunagatik besteak beste" (Ozaita, 2014, 100 orr.). Batzuk hurbil daitezke erromantikoki berarengana eta askok gustuko dute bere soinua etab.baina hau seguru aski ez da nahikoa izango jarrai dezan.
‎Gazte askok dute gustuko eta ez dute nahi galtzea hala ere" hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasun agatik besteak beste" (Ozaita, 2014).
2018
‎8 Eusle metodologian, eusle gisa jardungo duten kideei eskatzen zaie euskaraz egiteko, gainerako kide guztiek askatasuna dute nahi duten hizkuntzan aritzeko. Eusle kopurua taldearen %20 izaten da.
2019
‎...eginkizun zaila da baliabide urriko hizkuntzentzat. tresna horiek eskatzen duten hizkuntzaren estandarizazioa da zailtasun horren gakoa, tresna horiek ez baitute kontuan hartzen aldaera dialektalak eta indibidualak. horrela, ingelesaren estandarizazioa ez zen iritsi XV. mendera arte, eta hemen aztertzen diren hizkuntza asko inoiz ez dira beharrak bultzatutako bide mingarri horretatik igaro, eta ez dute nahi kanpotik ezarritako eredu bat (mapuche indians to Bill gates 2018).
‎Baina hitanoak ere badu prestigioa —prestigio ezkutua edo covert prestige— eta gazteek hobeto baloratzen dute lagunartean hika erabiltzea zuka erabiltzea baino. Batetik, hitanoa erabiltzen ez duten partaide guztiek esan dute nahiko luketela hika egitea, inbidia sentitzen dutela. Bestetik, hitanoa erabiltzen dutenak harro sentitzen dira eta zera diote zukaren gainean:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia