2008
|
|
2006ko inkestan ere zerbait konparagarria ateratu da: Iparraldean galdezkatuak izan direnen artean beren seme alabek jadanik euskara badakite %20, %48 k nahi lukete euskara jakin dezaten eta %7 k baizik ez
|
dute
nahi (Euskal nortasuna..., 2006: 69).
|
2010
|
|
Gainera, jakintza pasiboa izan behar dute gainerako bi hizkuntzetan, hau da, horiek erraz ulertzeko gai izan behar dute. Ondorioz, guztiek izan behar
|
dute
nahi duten hizkuntza erabiltzeko aukera eta beste bi hizkuntzak ulertzeko gaitasuna. Hala eta guztiz ere, hori betetzen ez bada, edo ez pertsona guztiei dagokienez behintzat, irakasle edo ikasle batek hizkuntza batean izan dezakeen urritasuna —hau da, hiru hizkuntza horietako bat ez jakitea edo behar bezala ez jakitea— inola ere ez da hartuko unibertsitatearen urritasuntzat.
|
2011
|
|
Beraz, garai bateko (dena gaztelaniaz egiten zeneko garaikoak) taldeak eredu dituztela, gaur egungo gazteak ez dira gauza izan, edo ez
|
dute
nahi izan, horri buelta eman eta euskarara aldatzerik.
|
|
Ez dute gaztelaniara jo beharrik gazte bezala beren espresio modu berezitua lortzeko. Euskaran bertan topatzen
|
dute
nahi dutena adierazteko tresna, herriko euskarak lagunduta. Horregatik esaten zidan gazte horrek Arrasaten euskalkia landu eta horren erabilera bultzatzea inportantea iruditzen zitzaiola, baldin eta gazteek
|
2013
|
|
Horren arrazoia izan daiteke hizkuntzaren transmisioarekin batera, informazio hori ere eten egin zela, horregatik ez da iritsi gaur egungo belaunaldietarai no. Izan ere, lan honen atal teorikoan azaltzen den bezala, hizkuntza minorizatu eta baztertuetako hiztunek ez
|
dute
nahi izaten euren oinordekoentzat haiek bizi izan dituzten egoerak.
|
|
Horren arrazoia izan daiteke hizkuntzaren transmisioarekin batera, informazio hori ere eten egin zela, horregatik ez da iritsi gaur egungo belaunaldietaraino. Izan ere, lan honen atal teorikoan azaltzen den bezala, hizkuntza minorizatu eta baztertuetako hiztunek ez
|
dute
nahi izaten euren oinordekoentzat haiek bizi izan dituzten egoerak.
|
2017
|
|
Argi dagoena da, eta Ozaitaren (2014) ondorioarekin bat nator honetan, hitanoak jarraitu behar baldin badu hau beronek funtzio bat betetzen duelako dela. Gazte askok dute gustuko eta ez
|
dute
nahi galtzea hala ere" hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasunagatik besteak beste" (Ozaita, 2014, 100 orr.). Batzuk hurbil daitezke erromantikoki berarengana eta askok gustuko dute bere soinua etab.baina hau seguru aski ez da nahikoa izango jarrai dezan.
|
|
Gazte askok dute gustuko eta ez
|
dute
nahi galtzea hala ere" hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasun agatik besteak beste" (Ozaita, 2014).
|
2018
|
|
8 Eusle metodologian, eusle gisa jardungo duten kideei eskatzen zaie euskaraz egiteko, gainerako kide guztiek askatasuna
|
dute
nahi duten hizkuntzan aritzeko. Eusle kopurua taldearen %20 izaten da.
|
2019
|
|
...eginkizun zaila da baliabide urriko hizkuntzentzat. tresna horiek eskatzen duten hizkuntzaren estandarizazioa da zailtasun horren gakoa, tresna horiek ez baitute kontuan hartzen aldaera dialektalak eta indibidualak. horrela, ingelesaren estandarizazioa ez zen iritsi XV. mendera arte, eta hemen aztertzen diren hizkuntza asko inoiz ez dira beharrak bultzatutako bide mingarri horretatik igaro, eta ez
|
dute
nahi kanpotik ezarritako eredu bat (mapuche indians to Bill gates 2018).
|
|
Baina hitanoak ere badu prestigioa —prestigio ezkutua edo covert prestige— eta gazteek hobeto baloratzen dute lagunartean hika erabiltzea zuka erabiltzea baino. Batetik, hitanoa erabiltzen ez duten partaide guztiek esan
|
dute
nahiko luketela hika egitea, inbidia sentitzen dutela. Bestetik, hitanoa erabiltzen dutenak harro sentitzen dira eta zera diote zukaren gainean:
|