Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Oro har, gure artean saltzen diren egunkari elebidunek2 ez dute kontuan hartuegoera hori. Euskal Herriko egunkari elebidun askok, zein bere tokian, jakina, trufa etairri egiten diote euskarari.
‎Internet baliatzen duen %35ek diote telebista ikusteari kentzen diotela denbora Sarean nabigatzeko, %16k prentsari eta %10ek irratia entzuteko denbora murrizten dutela. Ikersaio horiek ez dute kontuan hartzen sarean zeharko bidaiatzearen eta irratia entzutearen arteko osagarritasun maila garaia, horretarako irrati aparatu konbentzionala edo Interneten bidez Real Audio bezalako sistema erabiliz.
2001
‎Hau da, eredu honetan oinarritutako ikas esperientzia guztiek ez diote autonomiari hein bereko mesedea egingo. Izan ere, horien ezaugarriek zeresan handia izango dute kontu honetan.
‎Komunikazio egoeraren ezaugarriak identifikatu eta garrantziaz jabetzea.Ikasleek maila honetan ez dute kontuan izaten zein den egoera komunikatiboa, eta, ondorioz, ez dute hizkera egokitzen. Bloke hauen bidez hizkeraformalaren eta informalaren ezaugarriak ezagutu, kontrastatu eta aplikatzeko aukera izango dute, hizkuntza beren inguruan topa ditzaketen egoeretan nola egokituko luketen hausnartuz.
‎Garapen bidean dauden herrialdeei dagozkien datuek, Mundu Bankuak emanak, ez dute kontuan eduki barne aurrezkia. Hortaz, nazioarteko interesen biderkatzailea 1,5 baliokoa baino ez da.
2005
‎egunkarietan oinarritzen dira telebistako CBS telebista kateko kazetariak,? 60 Minutes, ekoak. Hori dela eta, testua eta narrazioaren erretorika hartzen dute kontuan eta ahaztu egiten dute irudiek beren aldetik duten indar pertsuasiboa. Askotan, autorearen iritziz, irudiaren eta esanaren arteko kontradikzioak sortzen ditu irudia kontuan ez izateak, testua alde batetik eta irudiak bestetik erabiltzen direlako.
‎Puntu horretan badago desberdintasun garrantzitsu bat kladismo eta taxonomia klasikoaren artean: kladogramaren dikotomia bakoitzak pare bi taxon deribatu berri sortzen ditu (talde haurrideak), hau da, espeziaziorako eredu bat besterik ez dute kontuan hartzen kladistek, nahiz eta beste batzuk existitu:
2007
‎Bi dimentsioak dira zilegi, baina biak aintzat hartu behar dira. Horregatik, nireustez, aukera egiterakoan, lehenik eta behin, herritarren informazio eskubideaizan behar dute kontuan. Gero, alde instrumental bat ere badute, zentzumaltzurrean ulertu behar ez dena.
‎Sozializazioari buruzko ikerketei egindako kritikarik garrantzitsuenarenarabera, ikerketa horiek faktore soziokulturalei gehiegizko garrantzia ematen diete, eta ia ez dute kontuan hartzen gizabanakoak ezagutza eskuratzeko egiten duenlana.
2008
‎Lehena. Zein gai hartu behar dute kontuan kooperatiben egiturak eta aginteak faktore ekoizleekiko jokabide eraginkorraren bidez lanean dauden kooperatiben garapena ziurtatzeko?
‎Izan ere, uste badugu Batzar Nagusiak zenbait erabaki eraginkorki hartzeko gai ez direla, irizpide honek ondorioak izan behar ditu arauetan. Aldi berean, kooperatiben bazkideek serioski hartu behar dute kontuan, askotan, benetako aurrerapausoa izan daitekeela bazkide askok osaturiko Batzar Nagusiei zenbait aginpide kentzea. Betiere, aginpide horiek operatiboak izanik, talde han
2009
‎Azkenik, politika ekonomiko neoklasikoetan ekonomiaren ibilbidean garrantzitsuak diren alderdi asko ahazten dira. Ez dute kontuan hartzen gure herrialdeetan eta erakunde publikoen jokabideetan dauden interes gatazkak, ekonomian instituzioek dituzten eraginak eta merkatuen akatsak (North, 1981). Beste modu batez esanda, informazioa eskuratzeko kostuak, ziurtasunik eza, eta transakzio kostuak existitzen ez diren mundu bat hartzen du oinarritzat politika ekonomiko neoklasikoak, zenbait adituren ustez (Roque Gonzalez, 2004).
2010
‎Bestaldetik, merkatu librearen alde esan da gobernuek ezin diezaiketela beren herritar eta enpresei ukatu aukeratu nahi dituzten produktuak erostea denbora luzez. Horrelako argumentuak errazegiak dira eta ez dute kontuan hartzen ekonomiaren errealitate osoa. Produktuak edo zerbitzuak aukeratzeko orduan, eragin nabaria du estatuaren jarduera osoak:
‎Alde batetik, batzuen ustez, lehia babesteko politikek ez dute kontuan hartzen globalizazio prozesua. Prozesu horren ondorioz, mundu mailakoak bihurtu dira hainbat sektore eta ikuspegi nazional, europar, etab. ez dira nahiko gertaera ekonomiko hauen funtsezko izaera ulertu ahal izateko.
2011
‎C) Gurasoek eta familiak oro har ardura hartu behar dute kontu horretan, eta paper aktiboa jokatu behar dute irizpide argiak ezarriz gazteen irudien hiria XXI. mendeko beharrizanetara egokitzeko. Etxean hasten da gizartea.
2014
‎Funtsean, bai Bonaparteren lana bai Zuazorena garaian garaiko ikuspegisinkronikotik egindako sailkapenak dira, eta oro har ez dute kontuan hartzen hizkerahauek historian zehar izandako bilakaera. Zuazok (2008) garbi azpimarratzen dubere ikerketan garrantzia berrikuntzei bakarrik emango diela; baina dialekto batenhistoria ezagutu nahi bada, berrikuntzez gain, hautuak eta arkaismoak bereizi behardira (ik.
‎Hainbat musika jaialdi egiten dira Euskal Herrian, horietako asko politikoak, bainaoso gutxik hartzen dute kontuan genero ikuspegia. Tailer honetan, ikuspegi feministaduen festibal bat zelakoa izango litzatekeen pentsatuko dugu elkarrekin:
‎Itxura hutsa ez dute kontuan hartzen, eta, arazoei irtenbidea aurkitzerakoan, hainbat alderdi hartzen dute kontuan.
2015
‎DocuMedia egitasmoak, bestalde, badu Facebook kontua (https:// www.facebook. com/ documedia.unr/). Egitasmo jakinetarako ez dute konturik sortu. Beraz, ez dute asmorik komunitatea sortzeko transmedia ekoizpen jakinen inguruan, baizik eta komunitatea DocuMedia egitasmoaren inguruan sortzea dute helburu.
2019
‎Hortaz gain, badirazenbait eredu ezaugarri/ berezitasun ezberdinak aztertu eta interesgarri egiten dituztenak (Alonsoet al., 2017; Chang, 2008). Orain arte izendatu diren modelo hauek guztiek baloiak berak, malguki laguntzaileak, tutuek, tangak, metagailuak, balbulak, konpresoreak, bogiak eta kotxeakduen eragina aztertzen dute, baina baloiaren beraren eraikitze parametroek edo geometriakduten eragina ez dute kontutan hartzen. Gainera, orokorrean modelo hauek guztiek zurruntasunbertikala besterik ez dute kontuan hartzen.
‎Hortaz gain, badirazenbait eredu ezaugarri/ berezitasun ezberdinak aztertu eta interesgarri egiten dituztenak (Alonsoet al., 2017; Chang, 2008). Orain arte izendatu diren modelo hauek guztiek baloiak berak, malguki laguntzaileak, tutuek, tangak, metagailuak, balbulak, konpresoreak, bogiak eta kotxeakduen eragina aztertzen dute, baina baloiaren beraren eraikitze parametroek edo geometriakduten eragina ez dute kontutan hartzen. Gainera, orokorrean modelo hauek guztiek zurruntasunbertikala besterik ez dute kontuan hartzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia