Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎Horrelako prestakinen adibide dira zezenak, papaia gozatuko postrea eta mahaspasak. Edaria, gustu guztietarako Guatemalan kontsumitzen diren edari asko egiteko orduan, frutek ematen dute jolas handiena. Horren ondorioz, zuku naturala, freskoa, kolore bakarrekoa eta zapore berezia.
2009
‎Zerbitzu komunitarioak: konplexu batzuek haurtzaindegia dute jolas jarduerak eta kirol jarduerak egiten dituzten haurrentzat, eta horrek balantza positiboa ekar dezake, familia eta lana uztartzeari dagokionez. Eraikuntzarako arazoak Higiezinen boomak bide eman zuen hipoteka kreditua eskuratzeko, etxebizitza eskaintza dibertsifikatzeko eta prezioak ezin pentsatuzko mailetan igotzeko.
2010
‎Familiek oinarrizko alderdi batzuk baino ez dituzte kontuan hartu behar haiek aukeratzeko. Alde batetik, kontuan hartu behar dute jolasa haurraren adinera eta haren mugimendu gaitasunetara egokitzen den, edozein arrisku egoera saihesteko, batez ere jarduera uretan egiten bada. Garrantzitsua da, halaber, haurraren zaletasunei eta gustuei kasu egitea; jolasa zenbat eta erakargarriagoa izan, orduan eta motibatuagoa egongo da parte hartzeko.
‎Kontuan hartu behar dute jolasa bat datorrela haurraren adinarekin eta haren mugimendu gaitasunekin. Udan jolasteko proposamenak ugariak dira.
‎Guraso askok zaintza eskatzen diete, haurtzaindegien ordez edo haien osagarri gisa, lanaldia bukatu arte. Batez ere oporretan, denbora gehiegi ematen dute jolasean eta zaintzan. Horregatik, ohikoa da aiton amonekiko harremana egokia izatea adin txikikoentzat.
2012
‎Aire zabaleko ibilaldiak proposamen erakargarriak dira ile zuri gehienentzat. Beste batzuek nahiago dute jolasa: berreskuratu bere panpina edo pilota, eta eskaini jolas jardueran parte hartzeko.
‎Aire zabaleko ibilaldiak proposamen erakargarriak dira ile zuri gehienentzat. Beste batzuek nahiago dute jolasa: berreskuratu bere panpina edo pilota, eta eskaini jolas jardueran parte hartzeko, erakargarriagoa egingo baitu bere maskota goibel horretarako.
2013
‎Ugaztun gazte guztiek, horien artean pertsonak eta txakurrak, beren adimena eta gizarte harremanetarako gaitasuna garatzeko behar dute jolasa. Ondoren, kumeek beren gaitasunak gara ditzaten eta osasuntsu hazi daitezen bost etxeko jolas proposatzen dira.
‎Eskolaz kanpoko jardueretatik adin txikikoak kendu eta haien betebehar eta jardueren agenda betetzea ez da egokiena sormena indartzeko. Haurrek denbora luzea behar izaten dute jolas librea egiteko, eta irudimenak gidatuko ditu jarduerak eta sormena bultzatuko du. Ingurune inspiratzailea eskaintzea.
‎Haur txiki bakoitza desberdina da, bere nortasuna osatzen du eta «bere erara maitemintzen ditu», azaldu du Anainés Cazador psikologoak. Batzuek maitemintzen dute «esan edo hurbildu egiten dute jolas egiteko eta esperientziak partekatzeko; beste batzuek, aldiz, ez dute adierazten eta lotsagabeago bizi dira», gaineratu du espezialistak. Haur batzuek diotenez, eskolako ikaskideren bat gustatzen zaie, eta, gainera, hainbat bikote edo bikote izaten dituzte.
2014
‎Horiek kontzeptuak ikasten eta beste berdinekin harremanak sortzen laguntzen dute. Nola aukeratu jostailu hezitzailea María Jesús Díaz Aguilar psikologoak eta Alfonsa Lore Espinosa pediatrak adierazi dute jolasek garrantzia hartzen dutela haurren garapen ebolutibo orokorrerako; izan ere, «haurren bidez pentsatzen, planifikatzen eta aurresaten dute zer gertatuko den beren erabilerekin». Jostailuek haurren pentsamendua garatzen laguntzen dutela ohartarazten dute biek, koloreak eta tamainak erakutsi, alderatu eta harremanak ezarri, paper figuratuak onartu ere egiten dituztela, eta, beraz, hautatzearekin asmatzea garrantzitsua dela gogorarazten dute.
2015
‎Jarraian, haurrek 12 hilabete eta 36 hilabete arteko etapan gehien gozatzen duten joko batzuen zerrenda bat eskaintzen da. 1 Ezkutatzea eta agertzea Haurrek urtebete bete aurretik gozatzen dute jolas hau, baina gero egiten dute. Kontua ez da gurasoek oihalaren atzean aurpegia ezkutatzea, eta gero berriro ikusgai jartzea; orain, erabat «desagertu» daitezke, lurrean eserita, izara baten azpian edo manta baten azpian.
2016
‎Ariel, 1998), «haur hiperinstituzionalizatuak» edo «presurpeko haurrak» dira, tentsioa, nekea eta etengabe eta gero eta estres handiagoa eragiten duten erritmo ia frenetikoa hazten baitute. Adin txikiko horiek ez dute jolas askerako denborarik, hau da, «haur batek bere gaitasun guztiak garatzeko modurik onena», amatasunean espezialista den Sabina del Río Ripoll psikologoak azaltzen duenez, eta Haurraren eta Nerabearen Espainiako Psikiatria eta Psikoterapiako Elkarteko (SPSYPNA) kidea. Hiperaitatasunaren ondorio negatiboak Jolas librerako denbora faltak «irudimena, fantasia eta sinbolizazioa murrizten ditu», dio Jordi Artiguek, psikologoak eta SETYPNAko kide ere bada.
2022
‎Lehen haurtzarotik haurren ikusmen eta entzumen oroimena sustatzen laguntzen dute jolasek
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia