Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2002
‎GAITASUNA ETA TESTUINGURU SOZIOKULTURALA: Batzuekgaitasun komunikatiboa ikertu eta interpretatuko dute ikasgelaren testuinguruaren markoan; hauek saiatuko dira kurrikulu garapenean baliagarriakizango diren ereduak eta metodologiak garatzen. Beste batzuek esango digute hiztun baten gaitasuna ezin ikusi eta neurtu daitekeela ez bada ingurune errealetan jarduten ari denean eta, ondorioz, gaitasunaren garapenatestuinguruko baldintza pertsonal eta sozial errealak kontuan hartuta definitu eta ebaluatu behar dela esango dute.
2006
‎Programaren ordutegia ere ona da. Izan ere, ikasleek ordu asko pasatzen dute ikasgelan, beste hizkuntza batean eta ahalegin handia eskatzen zaie. Ikastordua, ordea, ludikoa da eta horrek haien parte hartzea bultzatzen du".
2008
‎Autore kontsakratuek presentzia galdu al dute ikasgelan?
‎Estatu Batuak aitzindari izan ziren haurren eta gazteen trebetasun sozialak eta emozionalak hobetzeko programak ikasgeletara eramaten, eta Europan, zehazki Espainian, Erresuma Batuan, Suedian, Herbehereetan eta Alemanian, lortzen ari dira. Ikerketaren arabera, esperientzia horietan parte hartzen duten haur eta gazteak ez dira hain gatazkatsuak, harreman hobea dute ingurukoekin, eskolako bizitzan gehiago parte hartzen dute eta bizikidetza ona dute ikasgeletan. Gainera, kalifikazio hobeak lortzen dituzte hezkuntza akademiko hutsa jasotzen dutenek baino.
2009
‎Zornotzako ikastola bateko irakasle bat kaleratu egin dute ikasgelan lan tresna bakartzat blogak erabiltzeagatik. Horixe da, hain zuzen, Lanbide Heziketako zentroak eman duen azalpena.
2010
‎Programa pedagogiko oso bat egiten dute irakasleek, hezkuntza etapa osoan (haur hezkuntzatik hasi eta batxilergora arte) behatzeko, interpretatzeko, aztertzeko eta sormena pizteko oinarrizko tresnak izan ditzaten. Programaren aplikazioa Ikasgelan lan eredu bat proposatzen dute, hainbat jardueraz josia, haurrak eta gazteak beren pentsamendua aztertzera bultzatzeko Haurrentzako Filosofiaren sortzaileek lanerako eredu bat proposatzen dute ikasgelan, hainbat jardueraz josia, haur eta gazteak beren pentsamendua aztertzera eta jakin minetik eta harriduratik abiatuta beren ikaskuntza prozesuari buruz gogoeta egitera gonbidatzen dituena. Programaren oinarri nagusia adinaren arabera sailkatutako eleberri eta kontakizun filosofikoen multzoa da, eta protagonistak ikasleen antzeko kezka eta arazoak dituzten haurrak dira.
‎Proiektuak ikasleen adinaren arabera sailkatuta daude, bakoitzaren beharretarako egokiena aurkitzea errazagoa izan dadin. 100 Mb-ko espazioa dute ikasgelen artean baliabide eta material digitalak (aplikazioak edo bideoak) trukatzeko. Elanguages ek loturak ezartzen ditu atzerriko eskolen artean, eta nazioarteko dimentsio bat ematen dio eskolako irakaskuntzari.
‎Hilabete osoan gizon eta emakumezkoen arteko berdintasuna landu dute ikasgeletan eta lan hori marrazkietan bildu
2011
‎Katedradun horren arabera, ikasleek ikasgeletan erabiltzen dituzten baliabide berak erabili lituzkete, sare sozialak barne, eta horrek ikaskuntza askoz erakargarriagoa izatea erraztuko luke. “Oso eskola parte hartzaileak lortu ditugu, ikasleek motibazio handiagoa izan dute ikasgelan lan egiteko, eta ikasleek eta irakasleek gehiago parte hartu dute proiektuaren garapenean”, azaldu du Mercedes Pozo Vicalvaroren (Madril) Villablanca Institutuko irakasleak. Hala ere, irakasleak nabarmendu du esperientzia horren alderdirik positiboena izan dela bai ikasleek bai irakasleek denetatik eta guztiengandik ikastean gozatu dutela.
‎Hori dela eta, komunitate unibertsitarioaren" hipokresia eta merkantilizazioa" salatzeko hainbat ekintza burutu ditu ikasle mugimenduak, Leioa eta Erandioko campusean. Gizarte eta Komunikazio Zientzietako Asanbladak zabaldu duenez, goizean goiz pankartak zabaldu dituzte, hautaproba egin behar zuten eraikina kartelez josi dute, esku-orriak banatu dizkiete etorkizuneko unibertsitarioei, eta antzerkia egin dute ikasgela zein korridoreetan barrena. Guzti horrekin," enpresen eta indar polizialen presentzia, 2015 Unibertsitate Estrategiak suposatzen duen hezkuntzaren merkantilizazioa (EHUren Gizarte Kontseiluko lehendakari berria Jose Manuel de la Sen Larrea da, Petronor enpresako buruetako bat), euskararen egoera tamalgarria, prekarietatea eta etorkizun iluna, jakintza kritikoaren kalte produktibitatea bilatu izana edota kontrol soziala" salatu nahi izan dituzte," selektibitatea bezalako ekimen elitista eta lehiakorra egiten den egun honetan".
2012
‎Bestalde, datuek egiaztatu egiten dute idazle nahiz kritikariek esandakoa; alegia, Kritika Sariak lagundu egiten duela hierarkia kualitatiboan erdiguneratzen. Izan ere, literaturaren historia irakastean leku berezia betetzen dute saria jasotako idazleek (horixe iradokitzen dute ikasgeletako aipu kopuruek).
‎Azken horrek baditu atazak, ikasleek aztertutako gaiari buruzko galdera batzuei erantzun ahal izateko. Unibertsitateko azterketak Unibertsitate ikasketetako ikasleek Sarea aprobetxatzen dute ikasgelako irakasgai bakoitzaren edukiak osatzeko, eta, horrez gain, ezagutzak handitzen dituzte, baina dagozkien probak prestatzeko azterketa ereduak ere badituzte. Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalaren (UHUN) azterketa gordailuak, Calatayudeko zentroan, aurreko urteko deialdietan egindako probak gordetzen ditu.
‎Ikastetxeek, elkarteek eta udalek txakurrak eta katuak zaindu eta errespetatzeko prestakuntza sartu dute ikasgeletan
2013
‎Irakasleak modu aktibo batean ekiten dio testuinguratzeari, jarrera baikorra izanik, ikasleen arreta bereganatzeko ikasgelan zehar mugituz (batez ere hasieran ikasgela aurrean kokatuz), ikasle guztiekin begi kontaktua izanik, eta ahots tonu lasaia agertuz. Estrategia hauek guztiek giro atsegina sustatzen dute ikasgelan eta, aztertu dugun bezala, ikasleen aldetik jasotzen den erantzuna parte hartzeko nahia izaten da. Jarrera komunikatibo hauen eta estrategia diskurtsiboen artean elkarren menpekotasuna eta osagarritasuna agertzeaz gain, errepikagarritasun bat ere agertzen da ikertutako bi saioen hasieran estrategia antzekoak identifikatu dira-eta.
‎2 Irakasleak estrategia diskurtsiboen erabilerarekin batera sustatzen dituen jarrera komunikatiboek zer giro emozional sortzen dute ikasgelan?
2016
‎Horrenbestez, asteburu honetan hasi eta ekaineko azken asteburura arte egongo da zabalik, 09:00etatik 13:00etara eta 15:30etik 19:00etara. Liburutegiko arduradunek gogorarazi dute ikasgelak ikasleentzat bakarrik egongo direla zabalik, eta ikerketa edo liburu eskaerak, astelehenetik ostiralera egin direla. Horrez gain, liburutegira sartzeko bertako txartela da, eta, ohi bezala, sarreran zenbakia idazteko eskatu dute.
2018
‎Urtarrilean eta otsailean, astero aldi batez," yoga" ko mugimendu batzuk ikasi dituzte beren gorputza deskubritzeko. Martxoan, lan hori segitu dute ikasgelan Maika andereñoarekin.
2019
‎Orokorrean zer egiten den? Gehienek ezer ez, eta borondate ona duten irakasleek sexualitatea esplizituki lantzen dute ikasgelan. Eskola askok, gero eta gehiagok, kanpoko sexologoak eramaten dituzte geletara, horretan aritzen gara gu, eta nagusiki ikasleei bideraturiko sexu heziketa egiten dugu, Lehen Hezkuntzan, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan edota Batxilergoan.
2020
‎Konfinatu ondoren eskolara itzultzean, ikastetxeek antolaketa planak egin behar izan dituzte, gizarte urruntasunari eusteko eta, hartara, koida kutsatzeko arriskua gutxitzeko. Eta, bestalde, familiek aparteko zeregin bat dute ikasgeletara itzultzeko prozesuan. Zer sartu behar lukete orain gurasoek motxilan seme alabena?
‎Lantxotegi Elkarteak kudeatu du adingabe horien prestakuntza, zortzi taldetan banatuta. Alfabetatzea elkarte horretako irakasleek eman dute, Asociación Navarra Nuevo Futuro, Asociación Navarra Sin Fronteras, Fundación Ilundain Haritz Berri eta ZAKAN elkarteetako hezitzaileekin elkarlanean, eta elkarrekin eratu dute ikasgelako hezkuntza taldea. Jarduera honen helburua da “jasotzen dituen gizartean garatzeko eta egokitzeko elementu bat gehiago izatea”.
2021
‎Astebeteren buruan ikasgeletan sartzeko prestatzen ariko dira, motxila, koadernoak eta maskara hartuta. Aurten, haietako zenbaitek besterik ere eramango dute ikasgelara, pandemiak antzaldatutako bigarren ikasturtean: txertoa.
‎Esklabo erresuminduak diren neurrian, beren mesprezu guztia adierazten diote irakasleari pedagogo mendekatiek. Izuzkizak dioen bezala, arreta pertsonalizatua sarrarazi dute ikasgeletan, telefonia enpresen logikari jarraituz, irakaslearenganako mesprezu gaizki disimulatua eta ezagutzatransmisioaren jaitsiera izugarria ondorio dituen kaosa sorraraziz. Nolanahi ere, Izuzkiza irakasleari jarraiki, pedagogoak irakaslearen figura behar ez duen metodoan fedea izaten jarraituko du, hor baitago bere herraren jatorria.
2022
‎Generoaren eta dantzaren inguruko ikastaroak ematen dituzte Karla Agirre Aranburu eta Amaia Marin Zabala ikerlari eta Gasteizko Indarra elkarteko dantzariek; saioetako parte hartzaileak emakumeak izaten dira nagusiki, baina lotu diren gizon eta mutil bakanek gisa horretako testigantzak eman izan dituzte, Agirrek gogoan duenez. «Gehienak txikitan hasten dira dantzatzen, eta aipatu izan dute ikasgelan edo lagunen artean irain egiten zietela».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia