2006
|
|
banantzearen erabakia luze hausnartu ondoren hartu delaeta hori dela erabakirik egokiena familiako kide guztiek sufritu ez dezaten. Haurrek ikusi behar
|
dute
gurasoak ez direla seme alabekiko banantzen, nahiz eta euren artean banandu.
|
2010
|
|
Esanen nuke hirugarren aukera dela gaur egun leitzar gazteek gehien baliatzen dutena. Euskaraz egiten dute, oro har, baina erdaratik jaten
|
dute
gurasoek ez bezala hitz egiteko eta beren hizkera eta estetika linguistiko propioa taxutzeko. Hor aurkitzen dute, euskarari uko egin gabe, hizkerak eman behar dien estetika.
|
2011
|
|
Gurasoek seme alabak zaindu ezin izatea edo behar bezala ez zaintzea, bai oinarrizko premiei dagokienez, bai premia afektibo eta emozionalei dagokienez. Horrek egokitzapen arazoak eragiten dizkie haurrei; izan ere, sarritan, sentitzen
|
dute
gurasoek ez dituztela maite eta ez dituztela baloratzen. Gainera, askotan, erabili edo baztertu egiten dituzte.
|
|
Hanketako mina, nahastea, garondoaren zurruntasuna eta haurren argiarekiko sentikortasuna dira meningitisaren alarma seinale nagusiak. Adituek jakinarazi dutenez, azterketa onuragarria izango da mediku orokorrentzat, baina ohartarazi
|
dute
gurasoek ez dietela kasurik egin behar beste sintoma garrantzitsu batzuei. Ziurtatu dute ezinbestekoa dela gurasoek beren senetan konfiantza izatea eta laguntza medikoa bilatzea, baita haurra bisitatu badute ere, baina sintomak okertu egiten dira.
|
2014
|
|
Haur Hezkuntzako etapan askotan irakasleek sentitzen
|
dute
gurasoek ez dutelahaien lana baloratzen eta gurasoek beren ardura hezitzailea eskolarengan uztendutela. Baina kontuan hartzen badugu 0 urte arteko garaian egunerokotasunaketa esperientziek ikasketa eta garapenean duten garrantzia, ezinbestekoa da eskolaeta familiaren arteko lankidetza eta ikas komunitatearen kontzeptua.
|
2016
|
|
35,46). Herrietan kopurua handitzen bada ere, datuek agerian uzten
|
dute
gurasoek ez dutela euren umeen joan etorrietan segurtasuna bermatzeko prest ikusten; hiria eta bertako biztanleak arriskutsuegitzat dituzte.
|
2019
|
|
Antzekoa gertatzen da etxean ere. urteetan zehar finkatu diren arau sozialen arabera, seme alabek ezin diete hika egin gurasoei, osaba izebei eta aitona amonei eta badirudi, kalean baino pisu handiagoa duela arau horrek etxean (Alberdi, 1994, 984 or.). Izan ere, nahiz eta kalean beharbada helduagoei hika egin, partaideen artean inork ez dio hala egiten ez gurasoei ezta gainerako ahaide zaharragoei ere. Gehienek esan
|
dute
gurasoek ez dietela uzten haiei hika zuzentzen errespetu falta iruditzen zaielako eta ez zaielako gustatzen. hori dela eta, hitanoaren baitan" oraindik beste hizkuntzek garai batean zuten botere semantika izozturik geratu" da (Ozaita, 2014, 92 or.). hala ere, badira salbuespenak, guraso gutxi batzuk debekatu beharrean animatu egiten baitituzte seme alabak eurei hika egitera (ez gure par... Joxerra Garzia kazetari, irakasle eta idazleak (2016) zentzugabekeriatzat du joera hori, seme alabek gurasoei hika eginez gero, hitanoak duen funtzio nagusia galduko baitu:
|
2021
|
|
Baina, maiz errepikatzen badira, garrantzitsua da horiek ahalik eta hobekien kudeatzeko jarraibideak izatea: Noizean behin esku hartzea Anai arreben arteko borroka edo gatazka baten aurrean, guraso batzuk beren artean esku hartzea eta bitartekaritza egitea hobe den edo beren kabuz arazoa konpontzen uztea. Zenbait espezialistak gomendatzen
|
dute
gurasoak ez inplikatzea eta haurrei aukera ematea beren desberdintasunak erabiltzen ikas dezaten eta etorkizunean baliagarriak izango zaizkien trebetasunak gara ditzaten. Beste batzuek, ordea, esan dute gurasoek oso zeregin garrantzitsua dutela seme alaben arteko gatazken bitartekari gisa.
|