Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2006
‎banantzearen erabakia luze hausnartu ondoren hartu delaeta hori dela erabakirik egokiena familiako kide guztiek sufritu ez dezaten. Haurrek ikusi behar dute gurasoak ez direla seme alabekiko banantzen, nahiz eta euren artean banandu.
2010
‎Esanen nuke hirugarren aukera dela gaur egun leitzar gazteek gehien baliatzen dutena. Euskaraz egiten dute, oro har, baina erdaratik jaten dute gurasoek ez bezala hitz egiteko eta beren hizkera eta estetika linguistiko propioa taxutzeko. Hor aurkitzen dute, euskarari uko egin gabe, hizkerak eman behar dien estetika.
2011
‎Gurasoek seme alabak zaindu ezin izatea edo behar bezala ez zaintzea, bai oinarrizko premiei dagokienez, bai premia afektibo eta emozionalei dagokienez. Horrek egokitzapen arazoak eragiten dizkie haurrei; izan ere, sarritan, sentitzen dute gurasoek ez dituztela maite eta ez dituztela baloratzen. Gainera, askotan, erabili edo baztertu egiten dituzte.
‎Hanketako mina, nahastea, garondoaren zurruntasuna eta haurren argiarekiko sentikortasuna dira meningitisaren alarma seinale nagusiak. Adituek jakinarazi dutenez, azterketa onuragarria izango da mediku orokorrentzat, baina ohartarazi dute gurasoek ez dietela kasurik egin behar beste sintoma garrantzitsu batzuei. Ziurtatu dute ezinbestekoa dela gurasoek beren senetan konfiantza izatea eta laguntza medikoa bilatzea, baita haurra bisitatu badute ere, baina sintomak okertu egiten dira.
2014
‎Haur Hezkuntzako etapan askotan irakasleek sentitzen dute gurasoek ez dutelahaien lana baloratzen eta gurasoek beren ardura hezitzailea eskolarengan uztendutela. Baina kontuan hartzen badugu 0 urte arteko garaian egunerokotasunaketa esperientziek ikasketa eta garapenean duten garrantzia, ezinbestekoa da eskolaeta familiaren arteko lankidetza eta ikas komunitatearen kontzeptua.
2016
‎35,46). Herrietan kopurua handitzen bada ere, datuek agerian uzten dute gurasoek ez dutela euren umeen joan etorrietan segurtasuna bermatzeko prest ikusten; hiria eta bertako biztanleak arriskutsuegitzat dituzte.
2019
‎Antzekoa gertatzen da etxean ere. urteetan zehar finkatu diren arau sozialen arabera, seme alabek ezin diete hika egin gurasoei, osaba izebei eta aitona amonei eta badirudi, kalean baino pisu handiagoa duela arau horrek etxean (Alberdi, 1994, 984 or.). Izan ere, nahiz eta kalean beharbada helduagoei hika egin, partaideen artean inork ez dio hala egiten ez gurasoei ezta gainerako ahaide zaharragoei ere. Gehienek esan dute gurasoek ez dietela uzten haiei hika zuzentzen errespetu falta iruditzen zaielako eta ez zaielako gustatzen. hori dela eta, hitanoaren baitan" oraindik beste hizkuntzek garai batean zuten botere semantika izozturik geratu" da (Ozaita, 2014, 92 or.). hala ere, badira salbuespenak, guraso gutxi batzuk debekatu beharrean animatu egiten baitituzte seme alabak eurei hika egitera (ez gure par... Joxerra Garzia kazetari, irakasle eta idazleak (2016) zentzugabekeriatzat du joera hori, seme alabek gurasoei hika eginez gero, hitanoak duen funtzio nagusia galduko baitu:
2021
‎Baina, maiz errepikatzen badira, garrantzitsua da horiek ahalik eta hobekien kudeatzeko jarraibideak izatea: Noizean behin esku hartzea Anai arreben arteko borroka edo gatazka baten aurrean, guraso batzuk beren artean esku hartzea eta bitartekaritza egitea hobe den edo beren kabuz arazoa konpontzen uztea. Zenbait espezialistak gomendatzen dute gurasoak ez inplikatzea eta haurrei aukera ematea beren desberdintasunak erabiltzen ikas dezaten eta etorkizunean baliagarriak izango zaizkien trebetasunak gara ditzaten. Beste batzuek, ordea, esan dute gurasoek oso zeregin garrantzitsua dutela seme alaben arteko gatazken bitartekari gisa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia