Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Alderaezinak ere bai. A prioriez dute ezer komunik. Neoklasikoek diotenez, eta haiekin batera ekonomialarigehienek, elkartrukea da alderaketa ahalbidetzen duen eragiketa, lan pribatuak lansozial bihurtzen dituena, banakako produktu ezberdinak homogeneizatzen dituena.Stricto sensu, produkzioa elkartrukea ez denez (produktu berrien produkzioa da, etaez jadanik existitzen ziren produktuen jabetzaren aldaketa), pribatu izaten jarraitzendu.
‎Irratitik ematen den komunikazioa, pertsonen arteko komunikazioarekin antzik handiena daukana da. Emisore eta hartzailearen arteko bitartekoek ia ia ez dute ezer aldatzen mezuen aurkezpena: hitza, mintzatzen dena, irrati aparatua dagoen tokian balego bezala heltzen da irrati entzulearen belarrietara.
2001
‎Zehazki mintzatuz, transferra fluxu unilaterala da; berorren onuradunak ordainketa positiboa bereganatzen du, baina ez du berak inolako ordainketarik egiten. Preseskiago, transferra hartzekodunen ordainketa errealak definitzen du, hartzekodunek ez dute ezer ematen trukean, ez merkataritza ondasunik edo finantza ondasunik, ezta banku gordailurik ere.
2002
‎Oraingoz, guk dakigula behintzat? ez dute ezer antolatu espresuki gaihorren inguruan. Euskal Herrian dauden beste unibertsitate guztiek eskaintzendituzten programak aztertu ditugu, eta ez dugu ezer aipagarririk aurkitu12.
‎XIX. eta XX. mendeei buruzko historiografiak azken bi mende hauetan EuskalHerrian hezkuntzak izan dituen ezaugarri nagusiak ezagutzea ahalbidetzen badiguere, ezin da esan gauza bera Aro Berriari dagokionez, edo, ikuspegi historiografikotik behintzat, egoera askoz ere pobreagoa dela aitortu beharrean gaude?; aregutxiago, Erdi Aroari buruz ari baldin bagara. Aurkitzen ditugun lanak oso sakabanatuak dira, eta askok ez dute ezer berezirik eskaintzen, edota oso ikuspegi mugatua dute.
‎Zertaz informatzen dute albiste agentzia handienek? Eta, esklusioz, zertaz ez dute ezer esaten. Zer nolako mundua marrazten da gure buruan, albiste agentzia transnazionalek igortzen diguten informazioaren arabera?
2004
‎edo, zer ordu da?? bezalako adierazpcnek ez dute ezer deskribatzeko inolako asmorik, Wittgenstein berri honentzat hizkuntza egitura sozial bat da, etaharreman sozialen sarean interpretatu bcharradago hobeto ulertzeko. Tractatusean ezartzendiren crregeia zurrunen ordez, erregelen multiplizitatea defendatuko du Ikerkuntzeten, hizkuntza joko askoz osatutako joko bat dela esango du.
2006
‎Ikerketa diseinuei dagokienez, garrantzitsu deritzogu bi ikuspegi hauekikerketan aurkitutako gabeziekin bat etortzeari, hori bai, zeharo desberdinak dirainterpretazio eta ondorioak ateratzeko orduan. Gurasotasun homoparentalarenaurka daudenen arabera, ikerketa hauek ez dute ezer erakusten: alde batetik, laginaren tamainari dagokionez oso txikiak dira, eta bestetik, kontrol taldeak (aukeraturiko familia heteroparentalak) gaizki hautatuta daude.
‎Demografiak emandako erantzunen muinean badago hasierako postulatu bat: esplikatu behar dugun gauza bakarra ugalketa eza baldin bada, ugalketa berezkozerbait delako da. Ugalketa gertatzen denean, gizarte zientziek ez dute ezer esateko, gauza naturaltzat ematen dutelako, baina ugalketa ezarekin topo egiten dugunean, ordea, azaldu behar dugu zergatik gertatzen den hori. Ugalketari uko egiten zaionean, beti gizarte jatorrizko arrazoiak argudiatzen dira:
‎Laborantzaren errotazioa urte sasoien erritmoan doa; lanak bizitza osoa betetzen du, behin ere ez dago amaitua. Soldataren, lanaren iraupenaren edota oporraldien nozioek ez dute ezertarako balio (Jones, 1983: 82) 18.
2007
‎Horrekin, ordea, ez dute ezer aurreratu, europarren kultura nolakoa nahidugun argitzeke baitago. Gainera, Europako estaturik gabeko herrien kulturakglobalizazioaren mehatxupean sentitzen dira.
‎Ondorioz, ez dute erronkei aurre egiteko beharrezkoa denautokonfiantzarik eta segurtasunik eta mesfidantzan oinarritutako erlazioakgaratzeko joera izaten dute. Helduarora iristean, harremanetatik ez dute ezer onikespero izaten, eta ez dakite beste pertsonekin nola erlazionatu. Hala, harremanakekiditen saiatzen dira (Shaffer, 2002).
‎Jokabide konkretu baten aurrean honako galderahau bururatzen zaie: . Zer gertatuko litzateke guztiok horrela jokatuko bagenu??. Norberaren jarduera esparruari ote dagokio jokabide hori, eta, hortaz, besteek ezote dute ezer esatekorik, ala arriskugarria izango litzateke hori sistemarentzat. Eragin ote lezake jarrera horrek sistemaren hondamena, mugarik jarri ezean?
‎Diskurtso mingarriak, min hutsa bilatzen dutenak, uneren batean edo bestean etikoak izan daitezkeen arren, oro har, ez dute ezer balio. Zailtasunak eta egoera konplexuak desblokeatzen eta gainditzen laguntzen duten diskurtso adostasunbiltzaileak dira beharrezkoak.
2009
‎Tresna bakoitzaren instalazio eta erabilera argibideak 2 kapituluan ematen dira zehatz mehatz. Linux erabiltzaileek, ordea, ez dute ezer instalatu beharrik izango, Linux banaketa gehientsuenek berekin baitaramatzate Perl interpretatzailea eta test editore hauetako bat: Emacs, gedit, kedit, Vi edo Pico.
‎Gure ordenagailuak Perl lengoaian idatzitako programak ulertuko baditu, ezinbestekoa da aurrez Perl interpretatzailea deituriko programa instalatua izatea. Linux erabiltzaileek ez dute ezer instalatu beharrik izango, banaketa gehientsuenek berekin baitaramate Perl interpretatzailea. Dena den, erraza da gure sisteman Perl daukagun ala ez konprobatzea.
‎Sarritan, zerbitzari guztiak accept() batean blokeatuta egongo dira, bezeroen eskaeren zain. Ez dute ezer egiten egoera horretan, baina sistemari lana ematen diote eta CPU denbora kontsumitzen dute.
2010
‎Estatuko Administrazioak beste aldera begiratu du, Itsasertzei buruzko Legeak ezartzen dituen zortasunak eta mugak errespetatzea exijitu gabe. Administrazioautonomikoek hirigintza garapenak kontrolatzeko tresneria dute, eta ez dute ezer egin.Baina, azkenean, udalei eraso zaie batez ere. Beraiei egotzi zaizkie kalte guztiak.
2011
‎suedieraz Finlandian, frantsesez Kanadan, galesez Galesen, frisieraz Frisian eta abar. Eta hala egitean, ez dute ezer berezirik egiten. Hizkuntza handietako gurasoek egiten duten bezalaxe, haurra etxeko hizkuntzan eskolatzea aukeratzen dute.
‎Oso gizartekoiak dira. Ez dute ezer serioski hartzen eta lagun asko dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia