Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Kontzentrazioaren bitartez, enpresek konpetentzia zigortu gura dute, lehiakideak baztertu nahi dituzte, merkatutik ezabatu nahi lituzkete. Kontzentrazio basatiaren aldekoek ozenki diotenez, kontzentrazioa beharrezkoa dute ekoizpena arrazionalizatzeko eta produktuetan espezializioa bermatzeko. Garapen teknologikoa dela eta, kontzentrazio horrek makroenpresa erraldoien sorrera laguntzen du.
2008
‎Gramatika marka horien garapena adierazteko osatu da 4.14 irudia, atal honetan haurrek hilabeteka lortutako puntuazio osoen batez bestekoen bidez. Emaitzek morfologiaren garapen mailakatua eta etengabea erakusten dute. Lehenengo markak 19 hilabetetik aurrera agertzen dira; 23 hilabetetik aurrerako haurrek batez beste zerrendako 2 atzizki baino gehiago ekoizten dituzte, eta 26 hilabetetik aurrerakoek bikoiztu egiten dute ekoizpena, lau atzizkitara iritsita. Morfologiaren ekoizpenaren estatistiko deskribatzaileak 4.25 taulan jaso dira.
‎Nekazaritza ekoizleen kooperatiben antza, kooperatibok ere joera nabaria dute ekoizpen homogeneotasunaren arabera antolatzeko, bai eta esparru geografiko mugatua edo lokalaren arabera ere (geroxeago, zabalagoak diren esparruetan bilduz edo federatuz).
2011
‎Ez dute ekoizpen etxeen izenetan arreta jartzen, ezta pelikulen inguruko enpresa esparruan ere. Baina, guztientzat erabat ezaguna den Disney faktoria itzal handiko markatzat hartzen da.
2012
‎Motordun ibilgailuei lotutako mugikortasun beharrek hazkunde esponentzialaizan dute ekoizpen esparruan, produktu landuen merkatuak erdigunean egonik, industriako sektore jakin batzuk edo fase zehatz batzuk periferiako herrialdeetaradeszentralizatu izanaren ondorioz. «Fabrika zehaztugabe edo lausoak» eta justin time metodoan oinarritutako ekoizpen teknika berriek stockak murriztu nahidituzte eskariaren gaineko ezagutzari esker, horrela biltegiratze kostuak etakapital ibilgetuaren kostuak murrizteko helburuz.
2015
‎Lan horretan, esaterako, bideo propioak ekoizten hasi dira erredakzioetan eta esperimentazio fasean bada ere, Dickinsonek eta Masipek «marka» egiteko errekurtsotzat jotzen dute ekoizpen propioko ikus entzunezko edukia. Euskarazko komunikabideak ere ari dira, bideoaren erabileraren balio erantsiarekin esperimentatzen.
‎Audientzien engaiatze edo konprometitze horretan sakondu du Jenkinsek Spreadable Media lanean (Jenkins et al., 2013), hedatu eta gara daitezkeen istorioak sustatzen dituzten transmedia ekoizpenen ahalmenetan hain zuzen ere. Blogak, Youtube, Vimeo, Twitter, Facebook eta Instagram bezalako komunikazio sareen erabilera sustatzen dute ekoizpen horiek audientziaren engaiatzea suspertzeko, eta lortzen dute audientziari edukiaren parte izateko aukera emanez, adibidez informazioaren jarioan edo ekoizpenaren erabakietan eragiteko. Besteak beste, Robert Greenwald ek zuzentzen duen Brave New Films media ekoiztetxearen engaiatze estrategia azaltzen digute Jenkins eta kolaboratzaileek (2013, 2015) eta parekatzen dute Greenwalden dokumentalen engaiatze hori fikzioan jarraitzaile komunitateen kasuan sortzen den audientzien engaiatze motarekin:
‎Gure aro mediatiko honetan, konbergentziara, hibridaziora, sinbiosira eta egokitzapenera jo dute ekoizpen eta formatuek, eta gero eta lausoagoa da komunikabideen arteko muga. Horrek, jakina, desafio handiak ekarri ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia