2002
|
|
Kontzentrazioaren bitartez, enpresek konpetentzia zigortu gura dute, lehiakideak baztertu nahi dituzte, merkatutik ezabatu nahi lituzkete. Kontzentrazio basatiaren aldekoek ozenki diotenez, kontzentrazioa beharrezkoa
|
dute
ekoizpena arrazionalizatzeko eta produktuetan espezializioa bermatzeko. Garapen teknologikoa dela eta, kontzentrazio horrek makroenpresa erraldoien sorrera laguntzen du.
|
2008
|
|
Gramatika marka horien garapena adierazteko osatu da 4.14 irudia, atal honetan haurrek hilabeteka lortutako puntuazio osoen batez bestekoen bidez. Emaitzek morfologiaren garapen mailakatua eta etengabea erakusten dute. Lehenengo markak 19 hilabetetik aurrera agertzen dira; 23 hilabetetik aurrerako haurrek batez beste zerrendako 2 atzizki baino gehiago ekoizten dituzte, eta 26 hilabetetik aurrerakoek bikoiztu egiten
|
dute
ekoizpena, lau atzizkitara iritsita. Morfologiaren ekoizpenaren estatistiko deskribatzaileak 4.25 taulan jaso dira.
|
|
Nekazaritza ekoizleen kooperatiben antza, kooperatibok ere joera nabaria
|
dute
ekoizpen homogeneotasunaren arabera antolatzeko, bai eta esparru geografiko mugatua edo lokalaren arabera ere (geroxeago, zabalagoak diren esparruetan bilduz edo federatuz).
|
2011
|
|
Ez
|
dute
ekoizpen etxeen izenetan arreta jartzen, ezta pelikulen inguruko enpresa esparruan ere. Baina, guztientzat erabat ezaguna den Disney faktoria itzal handiko markatzat hartzen da.
|
2012
|
|
Motordun ibilgailuei lotutako mugikortasun beharrek hazkunde esponentzialaizan
|
dute
ekoizpen esparruan, produktu landuen merkatuak erdigunean egonik, industriako sektore jakin batzuk edo fase zehatz batzuk periferiako herrialdeetaradeszentralizatu izanaren ondorioz. «Fabrika zehaztugabe edo lausoak» eta justin time metodoan oinarritutako ekoizpen teknika berriek stockak murriztu nahidituzte eskariaren gaineko ezagutzari esker, horrela biltegiratze kostuak etakapital ibilgetuaren kostuak murrizteko helburuz.
|
2015
|
|
Lan horretan, esaterako, bideo propioak ekoizten hasi dira erredakzioetan eta esperimentazio fasean bada ere, Dickinsonek eta Masipek «marka» egiteko errekurtsotzat jotzen
|
dute
ekoizpen propioko ikus entzunezko edukia. Euskarazko komunikabideak ere ari dira, bideoaren erabileraren balio erantsiarekin esperimentatzen.
|
|
Audientzien engaiatze edo konprometitze horretan sakondu du Jenkinsek Spreadable Media lanean (Jenkins et al., 2013), hedatu eta gara daitezkeen istorioak sustatzen dituzten transmedia ekoizpenen ahalmenetan hain zuzen ere. Blogak, Youtube, Vimeo, Twitter, Facebook eta Instagram bezalako komunikazio sareen erabilera sustatzen
|
dute
ekoizpen horiek audientziaren engaiatzea suspertzeko, eta lortzen dute audientziari edukiaren parte izateko aukera emanez, adibidez informazioaren jarioan edo ekoizpenaren erabakietan eragiteko. Besteak beste, Robert Greenwald ek zuzentzen duen Brave New Films media ekoiztetxearen engaiatze estrategia azaltzen digute Jenkins eta kolaboratzaileek (2013, 2015) eta parekatzen dute Greenwalden dokumentalen engaiatze hori fikzioan jarraitzaile komunitateen kasuan sortzen den audientzien engaiatze motarekin:
|
|
Gure aro mediatiko honetan, konbergentziara, hibridaziora, sinbiosira eta egokitzapenera jo
|
dute
ekoizpen eta formatuek, eta gero eta lausoagoa da komunikabideen arteko muga. Horrek, jakina, desafio handiak ekarri ditu.
|