Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎termoegonkorra (ST) eta termolahila (LT), eta “E” deitzen zaie. koli” enterotoxigenikoa (ECET). Mikroorganismo horiek ez dira oso ohikoak gure ingurunean, baina beherakoa eragiten dute bidaiarien artean herrialde exotikoetara. Talde horiei beste bat gehitzen zaie:
2002
‎Ia guztiek lau izarreko puntuazioa lortu dute bidaiariak babesteko atalean
‎Espainiako lantegietan fabrikatutako auto ereduak Europako seguruenetakoak dira, EuroNCAP Europako partzuergo independenteak egindako talka proben emaitzen arabera. Hala, Espainian muntatzen diren eta EuroNCAPren “crash test” ak gainditu dituzten ia modelo guztiek lau izarreko puntuazioa lortzen dute bidaiariak babesteko atalean, eta Rénault Mégane berriak ere —Palentzian ekoitzia— puntuazio gorena lortzen du (bost izar). Renaultek Espainian ekoizten duen beste modeloak, Valladolideko instalazioetan ekoizten den Clioak, lau izar lortu ditu talka probetan, Bartzelonan fabrikatutako Nissan Almera Tino monobolumenak lortutako puntuazio bera.
2004
‎Zazpi eguneko epean, ordaindutako bidaiaren prezioa itzul dakien eskatu ahal izango dute bidaiariek, atzerapen horrek bidaiariaren hasierako bidai plana galarazi duela frogatzen bada.
2005
‎Azterturiko hirietako autobusentzako berariazko karrilen taxuera ere ez da goresteko modukoa: A Coruña, Cadiz eta Santanderrek ez dute bidaiarien hiri garraiorako berariaz utzitako tarte bakar bat ere.
‎Aire konpainiek 14 eta 23 euro artean kobratzen dute bidaiariari txartela emateagatik; kopuru hori hiru euro inguru murrizten da bezeroak Internet bidez edo prozedura elektronikoen bidez tramitatzen badu. Tarifa horren legezkotasunari buruzko eztabaida indartsu piztu da, eta FACUAk Iberia, Spanair eta Air Europa salatu ditu Kontsumoko Institutu Nazionalean.
‎Iturri diplomatikoek emandako informazioaren arabera, Hogeita bost Urteetako Garraio ministroek oso seguruak ez diren airelineen zerrenda beltza sortzea erabaki dute, eta, horrez gain, hegaldia egiten duen hegazkin konpainiaren informazioa jasotzeko eskubidea sustatu dute bidaiariek. Akordio honen helburua 2004ko urtarrilean Sharm El Sheikhn (Egipto) bezalako istripuak saihestea da.
2006
‎Besteak beste, irratia isiltzeko aukera, telefono zenbakiak ahots bidez markatzeko aukera eta hamar metrorainoko irismena ditu. Gainera, tamaina oso txikia dute bidaiariak ez trabatzeko, eta gero eta estetikoagoak dira. Esku libreko modelo bat dago mugikorren modelo bakoitzerako.
‎Lehiakideen erantzuna laster iritsi zen, eta orain OnAir (Airbus ekin elkartuta) eta Sky Way Aircraft Securityrekin batera hegan egin eta nabiga daiteke, nahiz eta azken horrek, oraingoz, bezero gutxiago dituen bere teknologian sartzen diren hegazkin motei dagokienez. Boeing aren bidezko konexioa Boeing fabrikatzaileak garatutako Connexion sistemari esker, posta elektronikoko hegaldian, sarerako eta konpainiaren intraneterako sarbidea dute bidaiariek. Connexion duten hegazkinek kable bidezko sare bat dute, eserlekuetan konektoreak dituena, edo, horrez gain, kabinaren barruan WiFi haririk gabeko sare bat.
‎Lufthansako hegaldiko lehen zerbitzutik, beste konpainia batzuk gehitu dira, kontinentearteko hegaldi batzuetan sarbidea eskaintzen dutenak, hala nola Japan Airlines, SAS, Korean Air, Singapore Airlines, Etihad, Asiana Airlines eta ANA. Connexion sistemari esker, posta elektronikoaren hegaldian, sarerako eta konpainiako intraneterako sarbidea dute bidaiariek. Connexionekin, 9,95 dolar balio du ordubeteko, eta 26,95 dolar 24 orduko tarifa finko baliagarri batengatik.
‎Zehazki, 2005ean 208.357 txerto eman ziren. “Jardunaldi hauek erreferentea izan nahi dute bidaiariarentzako aholkuetan; helburua bidaiariei beharrezko prebentzio neurriak har ditzaten harrapatze eta deitze programa bat egitea da”, esan zuen Rogelio López Vélez doktoreak, eta hauxe adierazi zuen: “patologia zehatz asko daude, eta ezberdinak, joaten den herrialdearen arabera”.
2007
‎Muga hori aireontziaren tamainaren eta bidaiariak eskatzen duen zerbitzu mailaren arabera finkatzen da. Hori dela eta, hainbat minusbaliatu elkartek eta aireko erakundek gomendatzen dute bidaiari horien eskubideak babesteko neurririk onena erreserba garaiz egitea dela; horrela, pertsona horiek ez dira lehorrean geratuko, eta helmugara iristeko behar diren baliabideak izango dituzte. Aenak (Espainiako Aireportuak eta Aireko Nabigazioa) gomendatzen du erreserba egitea, ahal denean, zazpi egun lehenago eta bidaia hasi baino 48 ordu lehenago gutxienez.
‎Hala ere, datuak kezkagarriak dira eta, batez ere, errebelatzaileak. Hori dela eta, arreta handia jarri behar dute bidaiariek, eta konpainiako langileek ematen dizkieten gomendio guztiak bete behar dituzte. Hala, ekipajea aire konpainiari esleitutako mostradorean fakturatuko da, eta bidaiariari hegazkin txartela eta ekipaje taloia emango zaizkio (ekipajea muga jakin bateraino garraiatzea txartelaren prezioan sartuta dago).
2008
‎Azpiegitura horiez aparte, autopista bertako hondamenek ere eragina dute bidaiarien segurtasunean.
‎AEBetan diharduten aire konpainia nagusiak. berretsi dute bidaiarien arnas arazoek urtero ehunka mila dolar galtzen dituztela larrialdietako lurreratzera behartuta daudenek. Europan, Londresko (Erresuma Batua) Hammersmith Ospitaleko ikertzaile talde batek, Robina Cokerrek koordinatuta, ‘European Respatory Journal’ aldizkariaren azken edizioan, hegazkinez bidaiatu nahi duten BGBK duten gaixoei aholku emateko irizpide batzuk argitaratu ditu, besteak beste, oxigenoterapia euskarriak.
‎Bidaia solidarioek kultura trukea dakarte bidaiarien eta harrera komunitateen artean. Bidaia batzuek, gainera, kultura trukea bilatzen dute bidaiarien eta harrera komunitateen artean, berdintasunean oinarritutako tratua, hausnarketa eta sentsibilizazioa sustatzen dituzten balioak bilatzea. Ana Ferrán Tierra, Agua y Sol elkartearen arduradunak dioenez," turismo solidarioa giza garapenari eta ingurumenaren kontserbazioari laguntzeko modu bat izan daiteke".
2009
‎Ziklomotor lizentzia AM izanen da aurrerantzean. Gainera, ziklomotorreko gidariek ez dute bidaiariak garraiatzeko baimenik izango 18 urte izan arte, 2008ko irailaren 1a baino lehen lizentzia lortu dutenak izan ezik, horiek garraiatu ahal izango baitituzte. Halaber, beste moto baimen bat sortu da, A2 izenekoa, gehienez ere 47 zaldiko motozikletak eta 500 zentimetro kubiko arteko motorra gidatzeko baimena ematen duena.
‎Hala ere, joan den urteko urrian aukera hori betebehar bihurtu zen. Ziklomotorreko gidariek ez dute bidaiariak garraiatzeko baimenik izango titularrak 18 urte bete arte. Gaur egun oraindik indarrean dauden bi aldaketa garrantzitsu sartu ziren:
2010
‎Metroak bezala, tranbiak gidatze automatizatua du. Erreserbatutako plataforma batean barna dabil, eta ez du bidea beste ibilgailuekin partekatzen; beraz, segurtasun handiena dute bidaiariek, oinezkoek eta gidariek. Talken, irismenen edo abiadura gainditzearen aurkako babes eta eroapen automatikoko sistemak dituzte, bai eta argiztapen baliabide bereziak ere, argia zirkulaziora egokitzeko, tunelaren azalean edo barruan egiten den moduan.
2012
‎Haurrekin bidaiatuz gero, funtsezkoa da ontziak haientzako zerbitzu eta jarduera bereziak dituela egiaztatzea. Gurutzaontzi batzuek murriztu egiten dute bidaiarien adina. Barneko edo kanpoko ganbara bat aukeratzean, hartan emango den denbora baloratu behar da.
2013
‎Hori dela eta, komeni da fakturatutako ekipajean baliozko objektuak ez garraiatzea eta ez garraiatzea, eta maletan ez sartzea objektu hauskorrak edo erraz hausten direnak. Konpainia guztiek ez dutenez berdin jokatzen, batzuek zenbateko jakin bat ordaintzen dute atzerapen egun bakoitzeko, eta beste batzuek itxaroten dute bidaiariak, fakturazioen bidez, jasandako gastuak egiaztatzea, ziurgabetasuna saihestea eta legezko mugak balio aitorpen berezia egitea, dagokion tarifa ordaintzearen truke. Igorpen Eskubide Berezien euroarekiko baliokidetasuna zein den jakiteko, Espainiako Bankuan kontsulta daiteke.
‎auto pribatua eta hegazkina. Hala ere, Espainiako tren lineek ez dute bidaiari potentzial guztia garraiatzen, eta, kasu batzuetan, zenbait linea eta maiztasun murrizten dira. Tren-bide horretan aditu diren hainbat adituk trena erabiltzeko zazpi arrazoi eskaintzen dituzte.
2014
‎Zerbitzu hau doakoa da kasu guztietan; izan ere, autobusetan plus gisa ordaintzen dena eserlekuen arteko tartea da, catering zerbitzua, bidaiari batentzat bakarrik eserlekua, etab. Lotura hori instalatu den autobusetan, hobekuntza horrek ez du eraginik izan txartelaren prezioan, tarifa berarekin eskaintzen baita, inolako errekargurik gabe. 4 Gurutzaontzi mugikorra Oporretan beren tresna teknologikoez baliatzen ezin direnak gurutzaontzietan ere erabili ahal izango dituzte; izan ere, ontzi gehienek bide librea dute bidaiariak nahi dutenean konektatzeko. Ordenagailu eramangarriak, tabletak, smartphoneak edo haririk gabeko konexiorako gaitutako beste edozein tresna erabili ahal izango dute, eta itsas bidaietan eraman ahal izango dituzte beren lagunekin eta munduarekin, garraiobide honetako eremu komun guztietan.
2015
‎Legezko merkataritza jarduera da, eta airelineek hegazkineko eserlekuak baino txartel gehiago igortzen dituzte. Horrela jokatzen dute bidaiarien zati txiki batek ez dituela erreserbak aurkezten edo bertan behera uzten. Gehiegizko salmenta gertatzen denean, baliteke hegazkin konpainiak hegazkinean ontziratzeari uko egitea kontratatutako hegaldi batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia