2000
|
|
Bestalde, literaturzaleak liburuan zehar entzungo dituen behin eta berriko oihartzun edo erreferentzia literarioen atsegintasuna gozatuz batera, ate osteko oharren bidez osatu ahal izango du bere literatur intuizioa. Bestela esanda, arrazoi ez literarioek baliteke, baina bereziki arrazoi literarioek azaltzen
|
dute
beste gabe liburuaren argitalpen ugaritasuna eta irakurleen zaletasuna.
|
2004
|
|
Batzuek aurkitu dute falta izan zaien erdia. Edaria hartu
|
dute
beste batzuek erditzat. Bazter batean kantatzen ari den" Sanyo" ederrak ez du maitasun irritsik, baina maitasun giroa sortzen ari da.
|
2005
|
|
Hemen aurkezten ditugun egileen artean Josu Unzueta, Paddy Rekalde eta Patxi Iturregi dira ipuingintzaren bidetik beren lehenengo argitalpenak zabaldu zituztenak. Gaur egun ere Josu Unzuetak eta Patxi Iturregik ez
|
dute
beste generorik landu beren argitalpenetan.
|
2009
|
|
Mendian bizi zela entzun
|
dute
beste batzuek. Umetan, suete erdian zeudenean, eta nonbaiten erdi erdian, inori traba egiten, esaten ei zen:
|
|
Billelabaso auzoan ere, geroago ikusiko dugun bezala, uste bera jaso dugu. Mahastien ugaritasunetik eratorriko izena izan litekeela esaten
|
dute
beste batzuek. Mahats ereitea herriaren izena baino askoz berriagoa izan litekeen arren, lekuko batzuen iritziz.
|
2011
|
|
ZIO bildumak egungo ezagutza zientifikoa plazaratzen duten askotariko saiakera eder eta irakurgarriak eskaintzen ditu euskaraturik.(...) Goi mailako dibulgazio liburuek osatzen dute ZIO. Atseginak dira irakurtzeko; arrakasta eta miresmena berenganatu
|
dute
beste hizkuntzetako irakurleen artean, eta aditua ez den baina egungo ezagutza zientifikoaren berri jakin nahi duen irakurleari zuzenduta daude. Bi zuzendari ditu bildumak, Euskal Herriko Unibertsitateko Euskara Zerbitzukoak biak:
|
2021
|
|
Hezkuntza nahiz, oro har, gizartearen erronka dela uste
|
dute
beste hainbatek ere (GE2, IIR2, NE1) eskolaren esku soilik utziz gero, emaitza zein den argi geratu delako. Dena den, ikastetxeetan hobetzeko tarte zabala ikusten dio GE2 k, eta gizartean eragile desberdinen elkarlana behar den moduan, hezkuntzan ere klaustro osoaren inplikazioa funtsezkoa dela irizten dio, problematika transbertsala den heinean, zeharkako erantzuna behar duelako, eta ez Euskara eta Literatura irakaslearen engaiamendua.
|
|
" Nerabea sormenez altxor bat da" (AIR1). Sortzeko gaitasuna adin horretan handia dela diote askok, baina horretarako espaziorik zabaltzen ote den zalantzan jartzen
|
dute
beste batzuek (EIAE3, LIR1). Izan ere, hezkuntzak hori aprobetxatu, sustatu eta indartu beharrean, kamustera, mugatzera jotzen duela uste dute:
|
|
A, eta beste bi ohar garrantzitsu: lehena, ez ahaztu izenburua ere eman diozuela zuen sorkuntzari; eta, bigarrena, testu guztiek ondoko saiorako idatzita egon behar
|
dute
beste egun batean aurkeztea egokitu arren, ondoko egunetako zereginetarako ditugulako. Beno, hortxe, orduan, hasiera".
|
|
Analisi horretan, gazteak euskal literaturara ekartzeko ezintasunaz edo zailtasunaz ari da parte hartzailea eta nerabe euskaldunen literatur hizkuntza hautuak gaztelaniara jotzen duela argi adierazi dute hainbatek lehen ere, baita gazteek eurek ere. Nerabeek zein helduek hizkuntza gaitasuna nabarmendu
|
dute
beste arrazoi batzuen artean, baina LIR2 k beste iritzi bat azaltzen du eta konpromiso sozial, kultura eta politiko faltari jartzen dio azpimarra:
|
|
Eta helburu izan luke ere bai ulertzea euskal literatura ez dela ente isolatu bat non dauden olinpo batean 20, 30 edo 2 idazle ezinbesteko, baizik eta horko idazleek ere edaten dutela beste iturri askotatik. Edaten dute musikatik; edaten
|
dute
beste adierazpide batzuetatik; edaten dute esperientziatik... Esperientziak oso inportantea izan behar du.
|