Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2004
‎Zergatik gertatzen da? “Giza gorputza modu automatikoan eta inkontzientean bertikalki mantentzen da, garuneko oreka bertikala koordinatzen duten zentroei esker”, azaldu dute azterlanaren arduradunek. “Oreka erregulatzen duten organoek (ikusmena, barne entzumena eta gorputzeko muskuluen posizio hartzaileak) bidaltzen duten informazioaren artean desoreka sortzen denean, gonbitoaren zentroa deritzona aktibatzen da, bizkarrezur erraboilan kokatua”, gehitu dute.
2009
‎Aztertutako 36 piezen artean bederatzi bakarrik daude egoera onean. Hiriko erdigunean eta San Martin, Txagorritxu, Aranbizkarra eta Lakuabizkarra auzoetan egin dute azterlana. Kontuan izan behar da hirian kalean guztira 90 artelan baino gehiago daudela eta, beraz, herenak baino ez dituztela aztertu.
2010
‎Bederatzi ordu baino gehiago lo egitearen ondorioen berri ere eman dute azterlanaren egileek
2011
‎70 kilo inguruko pertsona eta 40 mililitroko kafe kikara hartzen dira erreferentzia gisa. Kapsuletako kafe prestakinek gainerakoek baino furano kontzentrazio handiagoa dute Azterlanaren arduradunek Bartzelonan kafea kontsumitzeagatik kontsumitzen den furano kantitatea zenbatetsi zuten, eta gorputz pisuaren 0,03 eta 0,038 mikrogramo/ kg bitarteko balioak lortu zituzten, gorputz pisuaren 2 mikrogramo/ kg tik (balio onargarririk handiena) oso urrun. Bestalde, kafeetako furano mailekiko desberdintasunak ere zehazten ditu ikerketak, txigortze prozesuaren arabera.
‎Badakite espainiarrek eguzkitik babesten? Eguzkitik babesteko zenbait neurri hobeto ezagutzen eta gauzatzen direla erakusten dute azterlanaren emaitzek, baina, horrez gain, hutsune handiak ere erakusten ditu, eta horiek oso kaltegarriak izan daitezke larruazalaren oraingo eta etorkizuneko osasunerako. Izan ere, oroimena duen organoa da, eta, beraz, etorkizunean arazoak eta afekzioak ager ditzake, atzerako zaintza eta babes faltagatik.
2012
‎etorkinek gizarte laguntza «gehiegi» jasotzen dituztela. Euskal Autonomia Erkidegoko Arartekoaren beka batekin egin dute azterlana, eta abenduan kaleratu dute emaitza. «Gizartean barneratua dago etorkinek prestazio gehiegi jasotzen dituztela.
‎Gizarte zerbitzuetako profesionalekin eta etorkinekin hitz egin dute, estatistikak ustiatu dituzte, eta immigrazioari buruzko legeria aztertu dute. SOS Arrazakeriako eta Mugak ikerketa zentroko sei kidek egin dute azterlana: Ainara Arnoso, Maitane Arnoso, Silvana Luciani, Mikel Mazkiaran, Aizpea Otaegi eta Adriana Villalonek.
2013
‎Bulegoak ez dute azterlan hau jaso beren prentsa oharrean.
2016
‎Munduko bi pertsonatik batek ez du kontrol sistema kontrolatuetarako sarbiderik. Zaborraren kudeaketa desegokia arazo global handia da osasunarentzat, ekonomiarentzat eta ingurumenarentzat, Nazio Batuen Ingurumen Programak (UNEP) eta Hondakin Solidoen Nazioarteko Elkarteak (ISWA) aztertzen dute azterlan batean. Arduradunek nabarmendu dutenez, arazo hori konpontzeko sistemak daude, eta bizi kalitatea eta ingurumena hobetzen dituzte, eta negozio ona dira, hainbat populaziok arrakastaz ezarri duten bezala.
2018
‎75 eta 80 urteko herritarren beharrak ezagutzeko ikerketa egingo dute datozen asteetan hasita. Estitxu Elduaien Gizarte Zerbitzuetako batzordeburuak azaldu duenez, adinekoen bizi baldintzak eta babes soziala bermatu nahi dituzte, Azpeitiko biztanleen %30 direlako urtetik gorakoak, eta horretarako egingo dute azterlana.
2020
‎Esperimentu horietan, hainbat kategoriatako produktuak kalifikatu zituzten, Nutr Score rekin edo gabe, osasungarritasunari eta erosteko asmoei dagokienez. Nutrizio scorearen presentziari esker, inkestatuek hobeto ebaluatu ahal izan zuten produktuen osasungarritasuna”, adierazi dute azterlanaren arduradunek. Irudia:
2021
‎«Frogatuta geratu da zigilatzearen ezaugarriek eragin erabakigarria izan zutela zabortegiaren erresistentzia ahalmenean». Kantabriako Unibertsitateko Jorge Cañizal eta Cesar Sagasetak egin dute azterlan hori. Bi ikerketa horiek argitu behar zuten zergatik amildu zen Zaldibarko zabortegia 2020ko otsailaren 6an.
‎Bullenek adierazi zuenez, ikerketaren helburua izan da Arabako, Gipuzkoako eta Bizkaiko herrietako jai giroan emakumeek eta gizonek berdintasunez parte hartzea sustatzeko prozesu eta estrategiak biltzea. Hainbat eragilerekin hitz egin dute azterlana egiteko. «Uste dugu txostena erabilgarria izango dela prozesu parte hartzailea eta berdinzalea bultzatzeko, bai Hondarribian, bai Irunen, baita gure herriko beste hainbat festatan ere».
2022
‎Adin horretan, ostera, nerabezarorako dituzten konpetentziak lantzeko aukera izaten dute gurasoek, oro har, ez delako garai zaila edo gatazkatsua izaten", azaldu du Ainhoa Allende psikopedagogo eta BBK Familyko koordinatzaileak (Barakaldo, 1976). Ume eta nerabeak zaintzen lan egiten duten eragileekin landuko dute azterlanean bildutako informazioa.
‎Zehazki, NUP Nafarroako Unibertsitate Publikoko ikerlari talde batek ondu du txostena, eta sexu abusuen biktima izandakoen salaketak hartu dituzte oinarri horretarako. EHU Euskal Herriko Unibertsitateko Unesco katedrako zuzendari Jon Mirena Landak eta NUPeko aditu Amaia Alvarezek eta Roldan Jimenok ere parte hartu dute azterlanean.
‎Gainera, Foro Sozialak gogora ekarri duenez, Nafarroako Gobernuaren Bake eta Bizikidetza zuzendaritzak 1979tik gaurdainoko torturak ikertzeko eskatu dio EHUko Euskal Kriminologiaren Euskal Institutuari, eta trantsiziotik gaurdaino torturaren argazki osoa landuko dute azterlan horretan. Azkenik, Foro Sozialak bereziki azpimarratu du gizarte zibileko eragileek eta bereziki Torturatuak sareak egin duten «lan garrantzitsua».
2023
‎Kontua da, eskolaren eta familien artean parte hartzeko eta komunikatzeko bideak sustatzea, eta hori ereduaren bereizgarria izan zen, hasieratik eredu irekiagoa eta parte hartzaileagoa izan baitzen. Gurasoen inplikazioak ikasleen hezkuntzan ikaskuntza errazten duela erakutsi dute azterlan batzuek. Euskaraz ez dakiten familietan ere, ikasleak egiten duen lanarekiko interesak onarpena eta balorazio positiboa sortzen ditu, eta horrek ikasteko motibazioa sustatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia