2010
|
|
Entzun izan balio bezala, Teresak agur bat bidali zigun bidetik. " Ez
|
dut
esan nahi Martin gustatzen ez zaidanik —zehaztu zuen Lubisek—, baina Teresak beste dotorezia bat du. Anaiak aitaren aldera bezala, berak amaren aldera jo du." Ordu laurden bat geroago, Teresak zeraman trajea izpi hori bat zen gaztainadian.
|
|
Nik ez nion ezer erantzun Robertori, antza ez baitzen konturatzen bere hitzetan niganako zegoen umiliazio garbiaz. Kontuz, honekin ez
|
dut
esan nahi lagunak arrazoirik ez zeukanik, nire baitan onartzen dudalako" eterno femeninoak" edozer jar dezakeela hankaz gora.
|
|
Labur azal daiteke zer gertatzen den Magrebeko kolonia ohietan. Ez
|
dut
esan nahi gure herri zuri, arrumi, zaharra beste neokolonia bat denik, baina agian gure hizkuntza eta literatura subordinazio egoeran mugitzen dira.
|
2011
|
|
bera da lehena jakintzaren eta esperientziaren subjektuen arteko harmoniaren hausturaren zoruan sustraitu dena. Honekin ez
|
dut
esan nahi harmoniarik gabeko musika bateaz ari garenik, maila teknikoan, musikalean, baizik eta ezagutza eta esperientziaren arteko armoniaren bukaera zenbait modutan bizi duen aro baten musika bilakatu dela[...]. Rockean beti dago zerbait, fenomenoaren erdia apika, esan ezin dena beste erdiarekin batera.
|
2013
|
|
Ez
|
dut
esan nahi elkar gurutzatzen duten trenak direla, horrelakoan adio esateko paradarik genukeelako bederen, are gutxiago elkarren talka egiten duten trenak, hori ohikoa izan arren ohikoena ez baita.
|
2014
|
|
Xamuio denboraz haratago zegoen Axurarekin nolabait komunikatzen zela esaten dudanean, ez
|
dut
esan nahi komunikazio semantikoa zenik. Komunikazio hori akustikoa ote zen?
|
2015
|
|
Eta kasu horretan ere, zentzu koordenatuetan integratu genuke, izan ere, eragiten digun guztia interpretatzen dugu. Ez
|
dut
esan nahi eragiten digun guztia ezagutzen dugunik, inolaz ere ez, bai, ordea, eragina gure bizitzan esanguratsua izan dadin interpretatu behar dugula. Herentzia genetikoa deritzonak nire bizitza bideratu ahal du, jakina.
|
|
Ez dakigu bihar memoriatzat zer hartuko dugun. Ez
|
dut
esan nahi nolako gertaerak gordeko diren edo ez, baizik eta zeri deituko diogun memoria, zehazki. Esperokoa eta desiratzekoa da etorkizuneko gizakiek memoria eta oroimena edukitzen jarraitzea.
|
|
Gehiago AEKren aurka, euskararen alde baino. Ez
|
dut
esan nahi euskararen kontra sortu zenik HABE, euskararen alde itzelezko lana egin baitu. Esan nahi dudana da AEKren atzean ikusten zuten alderdiaren kontrako estrategia baten arabera mugitu zirela HABE sortu zutenak.
|
2016
|
|
—Bai, izpiriturik gabeko jendea dira gehienak, ez gaitezen engaina jarraitu zuen Danutak begiak putzuaren urari buruz jarriz. Ez
|
dut
esan nahi sozialismoa sentitzen ez dutenik, edo hori bakarrik ez dut behintzat esan nahi. Esan nahi dut, zehatz eta mehatz, ez dutela izpiriturik, ez dutela hegorik aldian behin hegan egiteko, baizik eta lurrari erantsita ibiltzen direla beti.
|
2019
|
|
Bakar bakarrik esan Aztieta hori dokumentu zaharragoetan Aiztieta ikusia nagoela, baina ez diedala libertsiorik batere kendu nahi, azti, sorgin eta holako engainamunduen kontu ergel gurean nazkatzeraino errepikatuak maite dituztenei; eta Sorobarren horrek, berriz, Euskal Herriko usarioan hagitz ugaria den beste leku askotako Sorogain antitesia ekartzen didala beti gogora Zugarrain horren ordez, baina, oraindik ez dudala inoren ahotan hala aditu eta are gutxiago dokumentuetan hala idatzia ikusi, nahiz esperantzarik ez dudan galdu oraindik. Honekin ez
|
dut
esan nahi Zugarrian izenari zentzurik bilatzen ez diodanik eta gutxiagorik ere. Leitzan bertako Arrain, edo Aresoko Urdinarrain, edo Hernaniko Zubiarrain gogoan, ba baitakit baduela arrain horrek oraindik inork ongi azaldu ez didan esanahiren bat.
|
2020
|
|
—Ez ditut kantinerak aguantatzen. Hori besterik ez
|
dut
esan nahi! —hots egin zuen zakar samar.
|
|
Jakina da gaixotu aurretik ere poeta zela Lete, eta beraz, ez
|
dut
esan nahi, inondik inora ere, gaixotasunak bultzatu zuenik idaztera. Ebidentzia ukatzea litzateke.
|
2021
|
|
Gogoan dut lagunek denbora bat (ez
|
dut
esan nahi gutxi, ez asko, baina denbora bat) irauten didatela.
|
|
Antzua zitzaien euskalduna zer zen galdetzeak, beraientzako ezin baitzen beste ezer izan. Haatik, horrekin ez
|
dut
esan nahi kultura edo herri purua zenik, eragin kulturalak etengabekoak izan baitira historian. Levi Strauss-ek aspaldi esan bezala, kultura oro nahasketa baten ondorio da; edo, bestela, kultura ororen historia mailegu kultural baten historia da, Edward Said en hitzetan.
|
|
Irakasleari autoritatea itzuli behar zaiola esatean ez naiz bezaketaren apologiarik egiten ari, bezaketak potestatea baitzuen oinarri —potestateak agintzen du eta autoritateak informatu eta aholkatu— Autoritatea izan behar duela esatean —den kasuetan, noski—, ondo heztea publikoki aitortu behar zaiola baino ez
|
dut
esan nahi, hots, asko dakiela, primeran transmititzen duela eta ikaslea laguntzeko gaitasuna duela. Zehazkiago esanda, irakasleak jakin luke ikasleak zaintzen, formatzen, elikatzen, garatzen eta gainditzen laguntzen, besteak beste.
|
|
Horrekin guztiarekin ez
|
dut
esan nahi datuak bildu behar ez direnik, edo ume eta nerabeak ahalik eta hoberen ezagutu behar ez ditugunik, eskolek Martin Lindstrom ek aipatu Small Data erabili zezaketela baizik, behaketa eta anotazio gizatiar eta ez mekanizatua, Sonia Dfezek esan bezala, benetan garrantzitsua dena eskolarentzat ume eta nerabeekin denbora errealean gertatzen dena ezagutzea baita.... Gizatasuna, ordea, ez da eskola hipermodernoaren ezaugarri nabarmena egun, publikoki horren aldeko aldarri ozena egin arren.
|
|
Nire ustean ere, Riberarekin, pedagogia hutsean oinarrituriko heziketa oro antzu, absurdu eta arriskutsua da, alkimiaren estatusa lortuko bailuke. Horrekin ez
|
dut
esan nahi pedagogo guztiak edo pedagogia bera antzua edo arriskutsua denik, baina bai, batetik, gaur egungo ildoeta guru pedagogiko asko eta asko badirela eta, bestetik, pedagogiak modu transbertsalean eta diziplinartekoan egin lukeela lan, gainontzeko diziplinekin harremanetan, elkarlanean sekula ez gainetik. Bestela esanda, eta muturrera joan barik, arazoa ez dago pedagogian, horren erabilera axolagabean, ankerrean eta, batzuetan, interesatuanedo gehiegizkoan baizik.
|
|
Zoritxarrez, aspalditik irentsi dugu egia interesatu bat, logika ekonomikoari obeditzen dion egia gaizto bat, alegia, eskolak unean uneko testuingurura egokitu eta moldatu behar duela etengabe. Horrekin ez
|
dut
esan nahi eskolak beti berdin jarraitu behar duenik, lelokeria baita, eskolak egokitzeko behar beste malgutasun eta bizkortasun behar baititu, noski. Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak behar duen langile mota jakin bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean.
|
|
Prousten aita da, eta haren esaldi labirintiko bihurgunez eta zokoz beteena; Faulknerrena eta bere bakarrizketa nahasgarri eta maiz lokatuena; eta Joycerena, ematen baitu Finnegan’s Wak idazterakoan aldi berean hizkuntza bat baino gehiago darabiltzala, haietako batzuk berak asmatuak. Ez
|
dut
esan nahi haien artean ahaidetasunik dagoenik edo elkarren antza dutenik estiloan. Egia esan, Heraklitoren maxima labur, bitxi eta sendo batzuk besterik ez zaigu iritsi.
|
|
Erasoa, azkenean, gauza arrunta zen, ohikoa, ez oso deigarria. Ez
|
dut
esan nahi egunero egunero gertatu zenik. Batzuetan, zergatik jakin gabe, barealdi bitxiak izaten ziren, trumoien kutxa zenbait astez itxia egoten zen, jostaldian baloien jomuga ez nintzen ni, baloiak ez zidan niri apuntatzen.
|