Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2001
‎(kopetilun) Zaborrontzira doaz zuzen zuzenean. Amore eman dut, ez dut azterketarik egingo.
‎Batez ere, bere osotasuneanheldu eta aztertzeko. Hori gabe, geure kurrikulu proiekturako lehenetsi dugunikuspegi komunikatiboaren esparrura mugatuko dut azterketa, bestetarako erebaliagarria delakoan.
‎Printzipioen analitika Estetikan autua espazioaren eta denboraren begiespenak baziren, orain Logikan autua adimena edo, berezikiago, adimenaren adigaiak izango dira. Kantek bere analisia atalka egiten badu ere, berriro azpimarratu behar dut azterketa guztia ezagutzaren prozesu bateratu baten atal ezberdinen azalpen gisa ulertu behar dela. Begiespen soila abstrakzio bat da; arrunki duguna begietsia den zerbaiten pentsamendua da, eta hori judizioetan gauzatzen da.
2002
‎Aurrean izan dugun bigarren arazoa, kronologia zehatzarena da. Historialarion artean zalantzak daude garai horren hasiera eta bukaera zehazteko orduan; baina II. Gerra Karlistaren amaiera eta Primo de Rivera-ren diktadura azterketatikkanpo utzita, 1876 eta 1923 urteen tartera mugatu dut azterketa. Lanetik kanpo geratzen da, era berean, Ipar Euskal Herriko produkzio bibliografikoa, III. Errepublikaren garaia() Hego Euskal Herriko epe bereko historiarekin parekatzeatentagarria izan arren.
2004
‎Bi zatitan egingo dut azterketa:
2005
‎Errealizatzailea gizona izan balitz, ez zenioten aurka egingo. Zergatik egin behar izan dut azterketa zuekin. Nire nagusiekin etsamina egina nuen jada dokumental hau zuzendu ahal izateko eta errealizatzailea izateko...».
2007
‎Hala jazotzen da ba aurrizkia ageri delako hasiera perpaus guztietan, bitan izan ezik, eta berak eragiten du aditz atzean paratzea galdegaia. Gauzak horrela, alegia, ikusita dagoeneko eman ditudala emaitzak zelan erabiltzen duten galdegaia iparraldeko hiztun askok hasiera perpausetan, erabaki dut azterketa zabaltzea lehenengo perpausetara ez eze baita bigarrenetara eta hirugarrenetara ere, gutxienez.
‎6 Hogei urte baino gehiago daramat idazkari lanean eta funtzionarioa naiz, eszedentzian, hori bai. Beraz, Lesakara edo beste edozein herritara joateko ez dut azterketarik egin behar, lekualdaketa lehiaketan parte hartu besterik ez.
2009
‎Zure aurrean daukazun artikuluak eskaera horri erantzun nahi dio. Hala ere, idazki honetan ez dut azterketa tekniko hutsa egin nahi eta, asmo horrekin bat, zuen begietara istorio bat ekarriko dizuet, edo hobe esanda, hiru istorio ezberdin; hirurak beste hainbat nafarren istorioak. Eta istorio horien bitartez Nafarroan, azken 25 urtean, euskararen inguruan azpimarratzeko izan diren joan etorriak ezagutuko ditugu.
‎Hori dela-eta, fideismoak dirudi fede jarrerarik zentzuzkoena: onartzen dut azterketa kritiko baten aurrean kristautasuna guztiz hauskorra eta makala dela, baina hala ere sinesten dut. Horra fedearen arriskuetako bat:
2010
‎Aurreko pasartean jada zertxobait aipatu dugu. Tipologia jakin batekin jokatu ohi dut azterketa honetan. Tipologia editorialetan ohikoa da izaera edo jardunmoldez bereiztea etxeak, hala nola, argitaletxe komertzialak, argitaletxe publikoak edo administrazioaren baitakoak, argitaratzaile koiunturalak edo albokoak (unibertsitate, fundazio, elkarte, talde, etc.). Nik ezaugarri berri bat erantsi ohi dut, egokitasunagatik, jatorriari dagokiona.
2011
‎Ez dut egin; ez dut azterketa hori egin, baina inoiz egingo dut, eta badakit zein izango den emaitza. Munduko estatuetako gardentasun indizearen eta zientzia ekoizpenaren datuak jarriko bagenitu koordenatu sistema batean, berehala ikusiko genuke estuki loturik daudela bi ezaugarri edo aldagai horiek.
2012
‎Irurita Baztan (Nafarroa Garaia) udalerriko hamabortz herrietako bat da, elizondorekin batera XX. mendean euskararen gizarte galerarik handiena izan duena. Iruritan azken berrogei urteotan hizkuntza sozializazioan zer aldaketa gertatu diren ikertzeko familia hartu dut azterketa unitatetzat. Familien lagina osatzeko irizpideak homogeneotasuna eta egokiera estrategikoa izan dira. homogeneotasunaren arabera, familiek baldintza hau bete dute:
2013
‎Askotan Eskiula aldean bikoteak badira, adibidez geroaldiaren azaltzeko eginen edo egineko erran daiteke, baina guztiak dira azaleko desberdintasunak. Baliteke biarnesa sartuagoa izatea Eskiulako euskaran baina nik ez dut azterketa zuzenik egin. Auzi horrek azterketa osoa merezi luke.
2014
‎Ez dut azterketarik behar.
2015
‎" Etxera joan eta zerbait buruz ikasi behar genuenean, erdaraz ikasten genuen. Gero, uste dut azterketak egiteko bi hizkuntzetan egiteko aukera geneukala".
‎Baliteke sakonagoko arrazoi ezkutu batean egotea jokaera horretarako arrazoia, misogino xamarra ere izan ninteke, baina gaurdaino ez dut azterketa horretan denborarik alferrik galdu. Niretzat gona eta bihotzeko kontuak eguraldia bezalakoak baitira:
2016
‎Abiapuntua, beraz, aski pertsonala da, nire bizipenetatik hasten baita gogoeta. Halaber, ez dut azterketa kuantitatiborik aurkeztuko. Kasuan oso interesgarriak eta esanguratsuak dira hainbat datu, adibidez, ikasle horien inguruen eta esperientzia linguistikoei buruzkoak edo euskaraz ikasten dutenen kopuruen bilakaerari buruzkoak.
‎10 Nik ez dut azterketa gainditu, baina nire klasekideek ere ez.
‎Hasieratik esan gura dut azterketa honetan erabili ditudan atsotitzak ez ditudala nik neuk bildu. Aurretiaz batuta dauden atsotitz bildumetan oinarritu naiz.
‎Uste dut azterketa sakonagoa egiteko aukera emateaz gain, juduek eta batez ere sionistek izandako prozesua, orokorrean gizartean ezezaguna den ikuspegi batetik aztertzeko baliagarria izango zela. Herri juduaren historia lantzen hasi nintzenean, ohartu bainintzen zeinen mugatua den juduak Palestinan ezartzera bultzatu zituzten faktoreen ezagutza.
‎10 Nik ez dut azterketa gainditu, baina nire klasekideek ere ez.
2017
‎Atal honetan, lehenik, ahalegina egingo dut azterketa global labur bat egiteko gaur egungo egoeraren eta XXI. mendean etor daitezkeen jokalekuen inguruan, eta esplikatzen saiatuko naiz zergatik gauden orain gauden lekuan, azpimarratuz, bereziki, zer egoeratara ekarri gaituen 2015ean klimari buruz Parisen eginiko itunak. Testuinguru hori kontuan hartzea nahitaezkoa da zehazteko zertan datzan aipagai dugun fenomenoa, bai eta azaltzeko ere nolatan hartu zuten AEBetako herritarrek 2016ko azaroan erabaki, esan dezagun argi eta garbi?
2018
‎Lehen esaten nuena: Thiyya ez da neska politizatua, baina uste dut azterketan jarri dituen esaldi horiek norabide zuzenean jartzen gaituztela. Thiyya Naomiren lagunik onena da, eta badirudi Naomi ahalegina egiten ari dela lagunaren buruan ideia aldrebesak sartzeko.
‎Ama, bihar ez dut azterketarik. Ondo doa dena.
‎Ez, tia. ... Ez dut azterketak egiteko gogorik. Baina hona
‎Espero dut azterketa zehatza egingo duzula.
2019
‎Baina berriro aztertu behar dut azterketa genetikoa.
2020
‎500) dio a eta ote partikulak bateragarriak direla, baldin eta ote k parentetikoen moduan jokatzen badu. Artikulu honetan frogatuko dut azterketa hori ez dela zuzena, (9) adibidean dagoen ote k ez baitu parentetikoen ezaugarririk, ezta ekialdeko hainbat hizkeratako jokabide ezohikorik ere.
‎Ez dut azterketetan sinesten.
‎Laguntzen badidazu, aita konbentzituko dut azterketa egiten uzteko eta Vienako kontserbatoriora joan zaitezen.
2021
‎Belarra hazi eta loreak agertu ahala, abandonatu itxura hartzen omen dute belardiek; berde kolorea galtzean gu geu berdetzen gara, itxuraz. Ez dut azterketa zientifikorik egin, eta ez dakit nondik datorren belardiak horrela kudeatzeko obsesio hori. Inork esan izan dit lorezainek euren soldatak justifikatu behar dituztela.
‎Geure buruari begiratzeari diogun beldurraren pareko herra diogu autolaguntzari, nire ustez beldur horren iturri beretik edaten duelako gure gorrotoak. Uste hori konfirmatzeko ez dut azterketarik egin, eta beharbada ekibokatuta nago.
2023
‎Ez dut azterketarik egin, intuizio hutsa baino ez da, baina esango nuke lotsagabea, gurean, umea izan dela, alde batetik, eta batez ere botereari edo ezarritako arauei aurre egin diena, men egin ez dien disidentea. Indar bereziz jendartearen jokalekuko arrastoa gainditzera ausartu den emakumezkoa.
‎Beste neskak ez daude batere kezkatuta: ikusiko dut azterketen ondoren, zuzenbidea beharbada, dena buruz ikasi eta listo, propedeutika, hizkuntzak, berdin dio, baina unibertsitatea nolanahi ere. Badaude seguru dakitenak, dena den:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia