Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2000
‎Gugan onartzen ez duguna besteei egozten diegu. Proiekzioa, norbereerantzukizuna, norberegandik sorturikoa munduari egozteko edo leporatzeko joerada; hau bortizki kanporatzen da.
2001
‎Alegia. idazleakbai, baina emakumeak. Guk desberdin idatziko bagenu bezala... emakumeizateagatik, edo guk egiten duguna beste genero bat balitz bezala, emakumeona, noski... edota liburu dendatan gure liburuak sailkatzerakoan, saiakerak, antzerkiak, eleberriak eta emakumeenak jarri behar balira bezala...
2006
‎Atzean hori badago, aurrera begira behar duguna beste jarrera bat da: altzairuzko eskua, zetazko eskularruan.
‎Ez dezadan epaitu. Geugan ulertzen ez duguna besteengan ere ez omen dugu ulertzen esaten dit Aingeruk.
2007
‎Pertsona eta ekintzaren artekoaz lehenago esan duguna beste era batera ikustera goaz orain. Zenbait kasutan, ez datoz bat guk pertsona bati buruz ditugun sentipenak eta haren ekintzei buruz ditugunak.
2009
‎Gure helburua irratia kalera ateratzea da. Uste dugu garrantzitsua dela irratiko egoitzan egin ohi duguna beste leku batera eramatea. Beste helburua egiten ditugun saioak jendaurrean aurkeztea da, azaldu du Iñigo Muñozek, Tas Taseko kideak.
‎Etxean aurkitu ez duguna beste herri batzuetako erakunde eta lagun solidarioek eskaini digute, alferrik ez baitago internazionalista adjektiboa jarrita ekimen hau ezaugarritzeko. II ren manifestuan zehar honako aleak aurkitu daitezke:
2010
‎Gertatzen dena zera da: kopuruari dagokionez, alde batetik irabazten duguna bestetik galdu egiten dugula eta, oro har, aurreratu bezainbat atzeratzen ari garela azken 25 urteotan.13
‎Garraioa dugu, gure gizartearen jarduera guztietarako (lana, eskola, erosketak, aisialdia, kirola...) ezinbesteko ezaugarri modernoa eta atal berezi hauduela urte gutxitik hona unibertsaltzat jo nahi dute. Abiaduraren azelerazioa gurebizitzaren aspektu berria da oso baina, nahiz eta mugimenduaren askatasunazliluraturik egon, balantzan jarri genituzke alde positiboak zein negatiboak, batzuek irabazten duguna beste askok galtzen dute eta. Arazo oso konplexua dugu.Munduko enpresa transnazional nagusiek, automobila petrolioa zementua hirukianmugitzen direnek, etekinak sortzeaz gain, eguneroko bizitzaren dinamikahazkorrarekin, kaltetu asko uzten dituzte bazterrean.
‎– Esan nahi dudana duk, guk txartzat duguna beste batek ontzat jo dezakeela. Maiz gertatzen duk hori, eta horrek erakusten dik musika ezin dela horren modu sinplean sailkatu, atun laten moduan.
2012
‎Hau laugarren muntaketa da, jendeak ezagutzen gaitu, badaki zer egiten dugun, eta gustatzen zaio. Jendeak oso ondo pasatu zuen, Soraluzeko publikoa soslai mota jakin batekoa zen; ziur aski, Kafe Antzokian izango duguna beste adin eta kultura batekoa izango da, eta beste une batzuetan egingo dute barre. Horrela ikusiko dugu hainbat motatako publiko euskaldunarentzat barregarria dela.
‎Arnasgune izatearen beste betebehar bat, gainera, hauxe da: gure ikastetxeetan eta ikastetxeetatik kanpo egiten duguna beste guztien eskueran jarri, elkarlan, eredu, adibide edo laguntza modura. hurrengo lau ikasturteei begira, eta aurreko erronkan aipatu den luze zabaleko hedapena egun ohikoak diren informazio eta komunikaziorako teknologiak erabiliz egitea komeni dela jakinik (euskararen Aholku Batzordea; 2009), apurka apurka ari gara horretan ere; Begitu aldizkariak badauka bertsio digitala www.begitu.org eta ...
2013
‎Ana Basabe eta Irene Egialde Durangoko Jesuitak ikastetxeko ikasleak, \' Eskertzak, jaso duguna besteei itzultzera eroaten gaitu\' izeneko boluntariotza egitasmoko parte hartzaile bi dira. Eta Gorabide, adimen urritasuna duten pertsonentzako aisialdi zerbitzua bideratzen duen Bizkaiko elkartea aukeratu dute gazte bi horiek boluntario lanak egiteko
‎Ana Basabe eta Irene Egialde Durangoko Jesuitak ikastetxeko ikasleak, Eskertzak, jaso duguna besteei itzultzera eroaten gaitu izeneko boluntariotza egitasmoko parte hartzaile bi dira. Eta Gorabide, adimen urritasuna duten pertsonentzako aisialdi zerbitzua bideratzen duen Bizkaiko elkartea aukeratu dute gazte bi horiek boluntario lanak egiteko.
‎Horregatik sentitzen dut Eduardo Gil Berak, esate baterako, ja euskaraz ez idaztea. Ez gara kultura heldu normal batean bizi, eta arduraz baizik ezin dugu euskaldun izan, geuk egiten ez duguna beste inork ez duelako egingo.
‎Komunikazio eraginkorrerako estrategiak eta teknikakAsertibitatea (igorle gisa) Gure iritziak eta desioak modu atseginean, argi eta egoki adierazi, esan nahi duguna besteen aurka aritu gabe esanez.Abantailak: nork bere buruan konfiantza izaten laguntzen du, eta besteek gu errespetuz eta begirunez tratatzea eragin dezake.Teknikak: Disko akastuna:
2015
‎Garena eta babesten duguna beste inork baino hobeto adierazten duzue.
2017
‎Oso garrantzitsua da, bestalde, emozioak ahalik eta ondoen nabarmentzea. Batzuetan gertatzen da, idatzi duguna besteek gaizki ulertzea edota justu lortu nahi dugunaren kontrakoa lortzea. Beraz, ongi pentsatu idatzi nahi dena, baita nola idatzi ere.
‎Abesti, film, liburu, horma edo solasaldiren batean agertzen zaizkigu espero gabe, eta berehala ohartzen gara erraietan isilpean dugunaren ispiluak direla. Noizbait sentitu duguna beste norbaitek bildu duela hitz zehatzekin, eta entzun edo irakurri duguna nekez ahaztuko dugula aurrerantzean.
‎Gurekin dugu beti gure soma, gogoetak xuxen eremateko eta nehork uste baino gehiago elkar kurutzatzen gara ere erabakiak ongi hartzeko eta ez bakarka buru kolpean. Ikusten duguna beste jende kabala hoik (arima salbu ta!) laster galtzen direla, giderrak ezin atxikian. Besteak oro debru zaharraren adarren puntara igorriz... alfer batzu direla, gaizki ikasiak, ezagutza gabeak eta beste hainbeste girgilleria polliten izenean!
2018
‎Baita nahi barik ere. Hizkuntza batez esaten duguna beste hizkuntza batera pasatu bezain pronto, beste zentzu bat hartzen baitu berez.
2019
‎Hizkuntza da, bere zentzu zabalenean hartuta, eboluzioak sortu duen tresnarik harrigarriena, eta era bakarra guk pentsatu duguna beste norbaiti adierazi ahal izateko. Oraingoz, ezin pentsamendutik pentsamendura beste modu batez egin.
‎Ezezkoan nago ni. Estatikoa zein norabide bakarrekoa den hezkuntza sistemak ezagutzen duguna beste modu batean errepikatzera kondenatzen gaitu eta, hori nahi ez badugu behintzat, hezkuntza sistemaren oinarriak aldatu genituzkeela uste dut.
‎Eta, aldi berean, harremanak sendotzea. Azken batean, itsasoa harreman bide na gusia izan delako hogeigarren mendera arte, eta hori da alda rrikatu nahi duguna beste erakundeekin. Bai hemen bertan ditugun erakundeekin, bai hemendik kanpo gure itsas historiarekin eta ondarearekin harremana izan duten lurralde eta erakundeekin harreman horiek sendotu eta garatu nahi ditugu.Izena ere aldatu du museoak.Bai.
2021
‎23.5.3.2f Adierari dagokionez, beste norbaiten esanari egiten diete erreferentzia omen eta ei morfemek. Esaten duguna beste norbaiti entzuna dela ematen dugu aditzera kategoria funtzional horien bidez. Omen, beraz, ebidentzialitatearen barnean kokatu behar da; zehazki, baieztapen bat bermatzen duen informazio iturria (ebidentzia) esanezkoa dela nabarmendu nahi denean erabil daitezkeen marken artean (Etxepare 2010; Jendraschek 2007; Zubeldia 2011, 2013; Korta & Zubeldia 2014). Baina ez gaude behartuak omen erabiltzera inori entzuna errepikatzen dugun bakoitzean.
‎«Espazioak sortu behar dira jendeak harremanak eraiki ditzan. Gakoa da bakarrik egin ezin duguna besteen laguntzarekin egin ahal izatea».
‎Liburu bat bukatzeak ez du zertan izan idazleok gure banitateetan galtzen garenean pentsaraz dezakegun balentria homerikoa, baina ez da edozer. Bada zerbait liburu bat hasi eta bukatzea, eta geure barruan sortu duguna besteekin konpartitzea. Kontatzen dugun horretan, geure intimitateari buruz ezer esaten ez dugunean ere, intimitate bat konpartitzen dugu, idazketa prozesua intimoa izan delako, hor dagoen guztia geure intimitatean sortu dugulako.
‎Baina sukaldari guztiok izugarri harro gaude Basque Culinary Center eta Euskadiko Ostalaritza Eskolak egiten ari diren lanaz, zeren eta gu guztion lana hedatzen ari dira. BCCren lanak hemen egiten duguna besteekin partekatzea suposatzen du, eta partekatze hori oso aberasgarria da, bai gure berri jasotzen dutenentzat, baina baita guretzat ere. Ezin dugu itxita gelditu, beldurrak hartuta.
‎Baina etorkizunari begira ere jartzen gara argitalpen honetan, eta aurrerantzean dialektologia ikerketak nola planteatu behar diren aztertzen da bertan”. “Hizkuntzen, eta berariaz euskararen aniztasuna, islatu nahi du liburu honek, baina ahalegin handia egin dugu Euskal Herrian egiten duguna beste lurralde batzuetan egiten diren lanekin erkatzeko”, gaineratu du Arejitak.
2022
‎Agian, egiaz esan nahi duguna beste zerbait da: adibidez, osasungintza berriz toki fidagarri bat izatea nahi dugula, gaixoak eta langileak berdin zaintzen dituena.
‎«Gure liburua ere jendearen eskura dago orain. Bertigo pixka bat ematen du guk orain arte egin duguna beste bikote batek egiteak, baina poz handia du».
‎Geureak izan ziren hasierako ideia zoroak tren geltokiko banku eta erloju biribila barne, geuk bete genituen hasieran gidoilari eta beranduago zuzendari lanak, geu arduratu ginen arropaz, eszenografiaz… Geuk egin dugu, lagun askoren laguntzarekin, baina geuk; eta ederra da prozesu osoaren jabe izan garela sentitzea. Erabakiak gure esku izan ditugu hasieratik bukaerara eta, ondorioz, elkarrekin sortu duguna beste ezer baino gureago sentitzen dugu. Hala sentituko dugu beti.
2023
‎zaletzen zara pilotari batekin, Irribarriarekin adibidez, eta hortik hilabete batera aldatu behar duzu faboritoz, erretiroa hartu duelako. Azkartasun horrek islatzen du besteok bizitzen duguna beste arlo batzuetan.
‎Baina horrek ez du beti balio izaten. Aurkariak gu bezainbeste entrenatzen dira, gu bezain indartsuak dira, eta guk egin duguna beste edozeinek egin dezake beste estropada batean. Hondarribiak edo Zierbenak erakutsi dute horretarako gai direla.
‎–Aldizka, erdi lotan hautematen duguna beste zerbaiten tradukzioa izaten da. Niri ere Antyak hala eman zidan abisua ibilbidea aldatzeko.
‎Hau da, baldintza soziopolitiko eta kultural jakinen eraginpean eta baldintzapean sortzen eta garatzen dela ezagutza oro, eta, beraz, objektibotasuna bere horretan ez dela modu absolutuan inon existitzen, beti dela subjektibitate objektibizatu bat, eta, kasu batzuetan, gainontzekoei indarrez inposatu eta unibertsal bihurtzen dela. Pentsamendu unibertsal kontsideratzen duguna beste edozein pentsamendu partiPentsatzearen, ezagutzaren, jakintzaren metafora berriak behar ditugu. Zer den pentsatzea, nola egiten den, nork jartzen dizkion pentsamenduari itxiturak, nori aitortzen diogun pentsatzeko zilegitasuna eta nori ez kular eta partzial kontsideratu bezain etnozentrikoa dela.
‎Azken honek, gainera, Lapurdiko kostaldeak eskaintzen dituen surferako aukerak azpimarratzen zituen bere eskaintza promozionatzerakoan, arestian aipatu ditugun beste hainbatek bezalatsu. Dena dela, bestelako paradigma baten erreferentzia gisa aztertuko duguna beste jaialdi entzutetsu bat izango da: Euskal Herria Zuzenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia