Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2001
‎Munduak bizi duen aro berri honetan euskarari leku bat aurkitu nahi badiogu, Mitxelenak eskatzen zuen benetako leku nahikoa, abiapuntua izan da euskararen kultur eta hizkuntz esparru osoan (guk zentzu kultural argi batez Euskal Herria deitzen dugun horretan, alegia) euskara herritar guztion kultur ondaretzat hartua izatea; herritar guztiona esan nahi dut: euskaraz jakin eta egiten dugunona, baina baita ere euskararik ez dakitenena ere.
2003
‎Euskal aldekotasunean lo lasaian uzten ditugun horiek aktibatu genituzke eta euskara ikastera bideratu, euskaldunentzat, euskaraz bizi nahi dutenentzat, oztopo izan ez daitezen. Beraz, irits gaitezkeen ingurune horretan, hurbil dugun horretan, eragin dugu, eta ez, behin eta berriz, arras kontra dagoen eta erraz aldatuko ez den Gobernu honen hizkuntz politika aldarazten gure indarrak eta denbora alferrik galdu. Euskararen erabilpena eta hiztunen kopurua handitzetik etorriko baita Gobernuaren hizkuntz politikaren aldaketa, ez bestela.
2004
‎Identitatearen kontzeptuak bizitza eratzeko sentiduen gaia ekartzen digu burura, bizi zentzuaren eraikuntza, eta ez dago asko pentsatu beharrik zentzuak ez direla eraikitzen norbera barrendurik daukan bizitza sozialaren barrutitik landa. Lander Etxebarriak ez dauka zalantza izpirik aitortu berri dugun horretan: –Euskararen balioa eta praktikotasuna ziurtatzen ez badugu, euskara erabiltzeak militantzia identitario soila izaten jarraitzen badu, gureak egin du, ez dugu aurrera egingo, atzerantz baizik, Irlandan bezala?. 636
2006
‎Psikiatra batek adierazi zuen bezala, erdi esklabu bihurtzen ari gara kontsumitzen dugun horretan, gure behar edo ezbeharrei kontsumitu beharrez erantzunez. Azken hau lortzeko, gure lan indarra saltzera prest gaude eta saltzeko behartasunean aurkituko gara, gurpil zoro batean eroriz, ondorioz, Karl Marxek esaten zuen bezala, kapital bati on eginez, zeinek gogoz ikusten gaituen lan eta lan, ezinbestekoak ez diren gauzak eros eta erosi ahal izateko.
2007
‎Eskuliburu honen lehen liburukia gaztelaniaz eta euskaraz sortu da aldi berean, eta ni egilea naizen arren, bi pertsonarekin elkarlanean aritu naiz, eta egindako lanarengatik modu berezian eskerrak eman nahi dizkiet: batetik, Arantza Etxebarria Iturrate gure terminologoa, testuaren euskarazko lehen bertsioan, elkarrekin zuzendu dugun horretan, modu zoragarrian lan egin duena, eta bestetik, Andrés M.ª Urrutia Badiola Deustuko Unibertsitatearen barruan eta kanpoan euskara juridikoarekin zerikusia duen guztiaren benetako suspertzailea, euskarazko testua gainbegiratu duena. Eskerrak eman nahi dizkiet era berean Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko eta Euskal Gaien Institutuko lankide eta lagunei, iruzkinak, iradokizunak eta, une zailetan, bultzada ere eman baitidate eta, nola ez, Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundeari, euskarazko terminologia juridikoaren inguruko lanaren babesaren barruan liburu hau egiteko diru-laguntza eman baitu.
2008
‎Egia da, jakina, aspaldiko immigrazio espainoleko asko eta asko ez direla gure herriarekin identifikatzen; ondotxo dakigu. Baina zergatik sinetsi lukete haiek geuk sinesten ez dugun horretan. Zergatik babestu lituzkete autoktonook babesten ez ditugun hizkuntza, kultura eta eskubideak?
2009
‎Krisia gogora ekarrita, fotovoltaikoari ondo etorri zaio krisia zeren kostuak ikusgarri ari dira jaisten. Hiru urte barru, kilowatt orduaren prezioarekin lehiakorra izango da zerbitzuen sektorean, ez industrian baizik eta etxean ordaintzen dugun horretan. Beste modu batera esanda:
‎edukiak bereizten, eta horietako bakoitzaren eboluzioa eta joan etorri historikoak, batzuetan politikoak, etorki profetiko edo herritarrekoak, edo instituzioen interesen influentziaz mamituak, etab., banatuki arakatzen irakatsi digute. Izan ere, Jainkoa esaten dugun horretan, Jainko diferente asko dago: prehistorikoa, biblikoa, grekoa, feudal ertarotarra, moderno kartesiarra; estetikoa, Naturaren ikuskizunetik; salbatzailea, esperientzia pertsonal edo historikotik; etikoa, ordena sozialetik, edo agian haren gabetik gehiago; mitologikoa, filosofikoa, dogmatikoa.
2010
‎Are ezin eztabaidatuzkoagoa, 2006ko eta 2007ko manifestazioekin alderatuz gero; milioi erdi pertsonak parte hartu zuten haietan. Hizpide dugun horretan, berriz, milioi bat manifestari baino gehiago izan ziren, Udal Poliziak emandako kopuruen arabera. Eta arrakastatsuak izan ziren beste herrialde batzuetan bizi diren katalanek haietako enbaxada espainiarren aurrean egin zituzten independentziaren aldeko manifestazioak ere; eskertzekoa da, halaber, egun berean Donostian egin zuten manifestazioa, Euskal Herriaren independentziaren alde eta Kataluniarekiko elkartasunez egindakoa.
2011
‎Zenbait ikertzailek argudiatzen dute Platon haren inteligentzia zela-eta hunkitua geratu zela eta Sinposioa izeneko obran agertzen den Diotima Aspasian oinarritua zegoela. Sinposioa K.a. 380 urtean sortutako obra, maitasunaz diharduen elkarrizketa platonikoa izateaz gain, bigarren koadroan, Mediciren jauregia dugun horretan, agertzen den bilera da. Platonen obra honekin, gainera, sortu zen maitasun platonikoaren ideia.
‎Hitzaldiaren osteko galdera erantzunen saioan entzuleek intsistitu egin zuten oraindik orain aipatu dugun horretan. Ayalak garbi utzi zuen ez dagoela espero izaterik eragin kultural huts batek eboluzio biologikoari eragingo dionik, beti ere, manipulazio genetikoak ireki ditzakeen ateak alde batera utzita.
2012
‎Horrelako gertaerak egon badaude, eta horrekin lotuta arte garaikidearen beraren gaineko gogoeta bat egitea komenigarria litzateke. Arte garaikidea deitzen dugun horretan, bai euskal arteari dagokionez bai mundu mailan ere, eztabaida bati irekia dago. Abangoardiako arteak tradizioaren herentziarekin talka egiten du, norabide guztietan eztanda egitea ez delarik hain harrigarria.
2013
‎Uste dut urrats bakoitzarekin zerbait irabazi dugula eta ez diogula utzi bilakaeran aurrera egiteari. Sorkuntza une onean gaude, eta konfiantza dugu egiten dugun horretan. Jendeak ematen digu konfiantza inolako galgarik jar ez diezaiogun egin nahi dugunari.
‎boelystiftung Plater mota hautatzeko aukerarik badago, zalantzarik gabe, egokiena da. Ba al du eraginik baxerak jaten dugun horretan? ‘Eroski Consumer en argitaratu da, eta zehazten du erabiltzen dugun baxerak eragin handia izan dezakeela eguneroko bizitzan kontsumitzen ditugun elikagai kopuruan.
‎Irakurketak gorabehera, esan liteke fluxu ariketa hori egiten asmatu duen komunitate bat izan dela euskararena. Guk zuzenean ezagutu dugun horretan, gure aitona amona ia aurremodernoei eta gure gurasoei eta guri geroni ere badirudi transmisioa ziurtatzeak zerbait ukitzen ziela eta digula barruan, zerbait dardaratzen digula, eta horretan gabiltzala oraindik ere.
2014
‎zer da falta oraingo kulturaren transmisioan? Guk hartu dugun horretan. Dantza garaikideak ikusten ditudalarik, Galtxetabururen edo Battita Lazgoitiren bozak falta zaizkit.
2015
‎Ondorio hori bat dator artikulu batean 2012ko azaroan zehaztutakoarekin: ‘ Eragiten al du baxerak jaten dugun horretan? ‘ «Don’t supersize me» (ez zaitez «supertamaina» bihurtu) ‘Super Size Me’ 2004an estreinatutako dokumentala da.
‎Nahiz eta bi jarrera mota horiek ez duten elkar baztertzen, integraziozko jarrerak nagusitu egiten dira ‘lehen diskurtsoa’ deitu dugun horretan, eta jarrera instrumentalak bistakoagoak dira bigarrenean. Partizipaziozko motibazioak dauzkaten akademikoen hizkuntza praktikek euskal hiztunen komunitatean integratzea dute helburu, bai kulturalki bai sozialki, eta komunitate horren egoera hobetu nahi dute goi mailako hezkuntzan.
‎Aurreneko kasuan, historia egin genuke, azkenekoan, unean bertan, elkarrekintzan bertan, indusketa edo azterketa egin genuke. Baina bada atzealdea pentsatzeko beste aukera bat, haren arabera atzealdea beti dago gurekin, egiten dugun horretan, edo hobe esan, eragiten digun atzealde hori uneko elkarrekintzan dago, ez kanpoan, ez iraganaldian, eta ez dago azpiko izari sakon batean praktikaren azalean baizik. Baina atzealdea da ez diogulako arreta jartzen, ez dugulako ikusi nahi, azken finean, esan barik doazen egituretan bizi garelako; anomaliak, beraz, horiek esaten ditu.
2016
‎gorputza. Egiten dugun horretan (performancean) alegia gorpuztasuna funtsezko alderdia da, ekintzari zuzenean lotuta baitago. Merezi du Estebanen hitzak berriro ekartzeak.
2017
‎Ekainetik irail erdira arteko tarte horretan goza daitekeen aukera bat. Mediterraneoaren ekialdeko bazterrean, Ekialde Hurbila deitzen dugun horretan, duela 2.000 urte inguru ziren landareen bilduma bat ezagutzeko aukera.
‎Horri esker hobeto ulertzen dugu zer dela-eta izan zuten halako arrakasta Keynesen teoriek sasoi honen amaieran, izan ere, arlo ekonomikoa eta soziala lotzeko aukera ematen baitzuten. Esku hartzeko modua non topatuko eta hemeretzigarren mendearen bukaeran, estatistikaren hizkuntza homogeneoa deitu dugun horretan: segurantza teknikek gizarte arazoei aplikatu zieten hizkuntza hori.
‎jakintza, liburuetan adina (akademian, boterean), gorputzetan dago (bizipenetan). Alegia, bizitzen dugun horretan, sufritzen dugun horretan eta antolatzen ditugun erresistentzia horietan ere badago jakintza, geure autoetnografietan. Hain zuzen, hori jakintza denik ukatzen zaigun eremu horretan.
2018
‎Badirudi, euskarak egin beharreko bideari dagokionez, euskaltzale jendearen artean kezka handia dagoela nondik jo behar ote dugun horretan. Euskaltzale mordoska bat gara euskararen berreskuratzeak ondorengo urte hamarkadetan egin beharreko ziklo luzearen nondik norakoak kezkatuta gaudenak eta uste dugunak oraintxe dela unea eztabaida hori hauspotzeko eta gizarteratzeko.
‎makina saltzaileak, janari dendak, gasolindegiak… Kontzertuak eta kirol lehiaketak babesten dituzte. Energia gehigarria dutelako sentsazioa transmititzen dute, eta, edatean, gure errendimendua eta lana hobetuko ditugula egin nahi izan dugun horretan, festatik irtetetik kirola egitera edo azterketa bat egitera. Edari energetiko deritzenak edozein ekoizleren ametsa dira:
‎Baina non dagoen aurrera egite hori, utopia elikatu eta mamiz jantziko duten iruditeriek esango digute. Hau da, zer garen eta zer izan nahi dugun bihar baino lehen gaur bertan, egiten dugun horretan, bizi dugun eta bizi gaituen bizitza horretan. Iruditeriak nora bat dira eta baita nola bat ere, eta oroz gain zer konpartitu bat, taldetasun ekintza bat, komunitate sare baten eraikuntza, herri baten osasuntza.
‎Epistemologia horren arabera, pertsonek zientzialariek ere bai errealitatearen ezagutza partzial bat besterik ezin dugu atxiki, eta gure aldez aurreko esperientziek, gizarte posizioak eta abarrek markatuko dute ezagutza hori. Beharrezkoa da, beraz, ekoizpen partzialen askotarikotasunaren aldeko apustua egitea eta kontuan hartzea gure ikuspegiak nola eragiten duen ezagutzen dugun horretan.
2020
‎Aldaketa dator Libanora. Eta Sham en, Mendebaldetik Ekialde Hurbila deitzen dugun horretan, kate erreakzio handia eragin handia izan dezake, zentzu askotan geroz eta agerikoagoa den interdependentzia dela medio. Hasan Diab ek esan bezala, ustelkeria estatua baino handiagoa da, edozein estatu baino handiago, ustelkeriak subiranotasun propioa dauka, merkatuarena, eta kapitalaren balioa etengabe handitzea du xede, muga eta aberririk gabe.
‎Osasun krisiak ere nabarmen aldatu du erosteko modua. Aldaketa handienak ez daude saskira botatzen dugun horretan, baizik eta non eta nola egiten dugun. Hilabete hauetan merkataritza elektronikoaren onurak aurkitu ditugu, kreditu txartelarekin batera, etxean geratu eta denetik (ia) izateko aukera eman digun tandema.
‎Beheiti jo dugu kedarrez belzturiko jendetzari segika. Eta herri barrenean sartu den jende saldoak eraginiko buxadura dela-eta egon behar izan dugun horretan, bere bi besoez besarkatu dit Aliciak lepoa. Praktika dezagun, esan zidan atzo.
‎Non kokatu orduan kultura eta kasu honetan antzerkia? Halabeharrez, denbora librea edo aisialdia deitzen dugun horretan. Eta hor ikuskizunen kontzeptuan sailkatzen dugu gehienbat antzerkia, arte plastikoak museoetan kokatzen ditugun antzean.
2021
‎Bada zerbait liburu bat hasi eta bukatzea, eta geure barruan sortu duguna besteekin konpartitzea. Kontatzen dugun horretan, geure intimitateari buruz ezer esaten ez dugunean ere, intimitate bat konpartitzen dugu, idazketa prozesua intimoa izan delako, hor dagoen guztia geure intimitatean sortu dugulako. Badaude hor bertigo batzuk, idazten duzunean kudeatzen ikasi behar dituzunak, zaurgarritasun ariketa bat, zeure burua zainduz eta zeure burua adoretuz egin behar duzuna.
‎Euskaldunok galdu egiten gara" identitatea" deitzen dugun horretan. Eta historikoki ikusten duzu nola ibili garen euskaldun ona eta txarra zer den seinalatzen, izateko modu jakin batean egon zitekeen" euskaltasun" hori mantentzeko ahaleginetan.
‎Baina beti ikusten dugu geure burua ezagutu dugun horretan...
2022
‎Agian, epaile lanak egiten ditugun horretan une batez gu geu bizi garen pentsatzen jarri ginateke, zenbaitetan besteei begira zergaitik ote gauden ahazten dugulako. Eta bitartean, iraganean so, eta etorkizuna oinarri dugun horretan, denborak hegan egiten du, atzera bueltarik izan gabe.
‎Memoria kolektiboari eutsi behar zaio; horregatik gara euskaldun. Baina literatura guztia oinarritzen da guk bizi izan dugun horretan. Bizitzak ematen dizun bigarren aukera bat da literatura.
2023
‎Izan ere, merezimendu osoz irabazi dute zelaian Konferentzia ligan egoteko eskubidea. Uste osoa dugu egiten dugun horretan, eta gauzak egiteko dugun moduan». Gainera, salatu du kaltea egin dela Espainiako futbol erakunde nagusien «isiltasunarekin».«Horien artean Espainiako Futbol Federazioa.
‎Baina, bai, subjektuak guk uste baino lotura handiagoa du harremanekin zein inguruaren beraren nortasunarekin, eta, beraz, adikzioak, askotan, kausa baino ondorio izaera du. Gure testuinguruak eta harremanek, neurri handi batean, eragiten dute garen horretan eta egiten dugun horretan, eta, beraz, harreman horien berbideratzea gure egoera aldatzeko bide izango da kasu askotan, baita adikzioen munduan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia