Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2000
‎Euskal Herriko jende askori, batez ere gaur egun bere buruaabertzaletzat ez daukanari, politika arazoak baino ardura handiagoa diotela zenbaitekonomia arazok, bere bizi maila hobetzeko aukerak, eta abarrek. Autodeterminatzeko unean planteatzen dugun galderan, abertzaleok politikoa bakarrik ez den plan
2001
‎Heldu da ekin zion berriro ere arestian zin tzilik eta erantzunik gabe utzi dugun galderari erantzuteko momentua. Beraz, esaidazu, arreta ase ezineko gizona, zertarako behar nauzu zuk orduan?
2004
‎Idazlanaren hasieran proposatu dugun galdera nagusia (Zertan datza hizkuntzaren berebiziko ekina eta zeregina den errealitatearen irudikatzea?) galdera ontologiko izateaz gainera etikoa ere badela aurreratzen genuen. Argi dezagun orain zer esan nahi dugun horrekin.
2006
‎Hortaz, zer literatura klasek ematen ahal dio zentzua, egun, gure esperientzia kolektiboari? edo gure esperientzia kolektiboei idatzi nuke. Hori jakiteko ez da erantzun dugun galdera bakarra, baina bai galderetako bat, noski, honako hau: zer larru aire harrapatzen diogu bestari?
‎Ezta prozesua abiatu dutenek berek ere. Hartaz, ezer gutxi dakigunok egiten dugun galdera hauxe duzu: ba al dago prozesurik?
‎Bigarren ekoizpena da egitasmo osoaren azken helburua, hau da, bizitzarako oinarrizkotzat edo ezinbestekotzat hartzen ditugunak eta hizkuntza eta kultura bereko komunitate kide modura partekatzen ditugun elementu komunak adostea eta adostutakoa indarrean jartzea eta ebaluatzea. Azken batean, Euskal Curriculumaren bidez erantzun nahi dugun galdera hauxe da: nahiz eta bi estatutan eta hiru administraziotan bizi, zer daukagu eta, batez ere, zer eduki nahi dugu elkarrekin Euskal Herrian bizi garenok?
2008
‎Hortaz, tradizioan zer dugun galdera ahaztu gabe ere, eguneroko bizitzan zer behar dugun galderari erantzun behar zaio. Euskaldunek eguneroko bizitzan behar dituzten hitzak detektatu egin behar dira, eta kontuan hartu behar da, gainera, kon tzeptu horiek adierazteko zerbait erabiltzen dutela jadanik euskaldunek.
‎Hortaz, tradizioan zer dugun galdera ahaztu gabe ere, eguneroko bizitzan zer behar dugun galderari erantzun behar zaio. Euskaldunek eguneroko bizitzan behar dituzten hitzak detektatu egin behar dira, eta kontuan hartu behar da, gainera, kon tzeptu horiek adierazteko zerbait erabiltzen dutela jadanik euskaldunek.
‎Erantzun diezaiogun, bada, hasieran egin dugun galderari: zer esan nahi du Alaitz izenak?
‎Gure bizitza geuk gidatzen dugun galderarekin dator Juanjo Olasagarreren bigarren eleberria
2009
‎Ezpal askoko enborra da hori, ezbairik gabe; horrexegatik ezin erantzun bakarra eman galdera horri, ertz asko dituen auzia baita hogeita bost urteko euskararen bilakaera soziala. Halere, eta bilakaeraz aurrerago jardungo dugun arren, egin berri dugun galderari neurri batean erantzun nahirik, hiru komentario egingo ditugu.
‎Sentsibilitate ekologikoa behar dugu hizkuntza aniztasunaren kontuetan ere. Merezi du lehenago egin dugun galdera bat gogora ekartzea puntu honetan: politika, ekonomia eta ingurune kontuetan, guztiok hain positibotzat jotzen dugun aniztasuna, zergatik ez onartu neurri berean hizkuntza kontuetan ere?
2011
‎Eta errazagoa da tresna horiek futbol arlorako asmatzea, kulturarako baino. Oraintxe, egiten dugun galdera da: " Nola aitzinatu indarrean dugun antzerki eredua krisi garai honetan, nola estutu ikuslearekiko harremana, entitate publikoen eta pribatuen arteko elkarlanaz?", ez baikara antagonista, bata bestearen osagarri baizik.
‎Igel batzuen arteko elkarrizketatik abiatuta, hizkuntza bat zer den eta ea guztiok hizkuntza berdina hitz egiten dugun galderei erantzuten zaie. Beste ipuin batekin, amharera hizkuntza afrikarrean hitz eta zenbaki batzuk ikasten dira; koreeraz buru hausgarri bat egitea proposatzen da; gorputzeko atalak maputxeraz ikasten dira eta tehueltxe hizkuntzan pintatzen da.
2012
‎Herritarrek borroka politikoa garatzeko benetako bideak eta bermeak ezarriko balira ez legoke borroka armatuaren beharrik. Kolonbian denok egiten dugun galdera hauxe da: oligarkiak izanen al du borondaterik 50 urteren ondoren Kolonbiak behar dituen aldaketak errazteko eta oposizio politikoari bermeak eskaintzeko?
‎Laburbilduz, beraz, baiezkoaz erantzun diezaiokegu atal honen izenburutzat proposatu dugun galderari, eta Sarrionandia itzultzaile postmodernoa dela argi eta garbi adierazi. Dena den, gaizki ulerturik egon ez dadin, berriro gogoraraziko dugu lan honetan proposatu ditugun postmodernismoaren eta itzulpenaren definizioen arabera egiten dugula baieztapen hori, eta ez printzipio modernoen azpian ezkutatzen den sasi postmodernismoan oinarrituta.
‎Goiko adibideak ikusi ondoren, hel diezaiogun, bada, atal honetan abiapuntu izan dugun galderari: esan ote dezakegu, beraz, enuntziatu parentetikoan agertzen den ikusmoldea esatariarena ez denik?
‎Zertan okertu naiz? Orain, ordea, eguneroko presa eta estresarekin egiten dugun galdera bakarra hauxe da: non utzi ditut nik aspirinak?
2013
‎Goraxeago egin dugun galdera bera da, eta ‘garapenerako lankidetza’ ohikoaren flotazio marra jotzen du. Erantzuna garatu ahala, GKE espezializatu profesionalizatuak baino gehiago, bestelako erakundeak deitzen ditu munduko herriekiko lankidetzara:
2015
‎Gustatuko zaizkizu edo ez, baina ikusi egiten da. Izan dugun galdera handiena da: «Zer demontre da Tabakalera?».
‎Aurreko atalean airean utzi dugun galderari helduta, Salcesen ikerketatik ondoriozta daiteke hutsune bat dagoela euskarazko hedabideen eskaintzan:
2016
‎jarduera batean erantzunik gabe utzi dugun galderak airean jarraitzen du: nola mugitzen dira
‎Antzinatean, Grezian, hastapen batean teatroa gogoetarako gai inportanteentzat baliatzen zuten, «Gizatasuna errespetatzen ez dituzten aginduak onartu behar al dira?» zioen Antigonek, gaur egun egiten dugun galdera bera, torturatzen jarraitzen baita. Garai haietan pobreak ordaintzen ziren, baita ere ikusgarri amateur horien ikusteko.
‎Galdetzen dugun galderaren erantzuna dakigunean erantzuna pentsatzen dugu galdera egitean.
2017
‎68). ikerketa horrek hiru logika agertzen ditu ikastolen aldeko hautua egiteko, euskal nazioaren eraikuntza, identitate erreparazioa eta lurraldean integratzea euskarazko hizkuntza sozializazioaren bidez (lacroix, 2014: 70). ikerketa honetan, gure helburua da mahai gainean paratu dugun galderari erantzuteko hipotesi multzoa gurasoen kontakizunetatik eraikitzea, hain zuzen ere hipotesi baliagarri sorta proposatzea ikergai dugun gertaeraren arrazoiak argitzen lagunduko diguna. nolanahi ere, guraso horien hautuak hainbat gertaerarekin zerikusia duelakoan gaude, eta jarraian aipatuko ditugu.
‎Estatuaren egitura eta botereak nola eraldatu diren, horri erreparatzen diote ia esklusiboki; nazioa nola eraldatu ote den, berriz, ez dute berariaz lantzen. Erantzun behar dugun galdera hauxe da: ea, nazio estatuaren bertaxutze hala ekonomiko nola politiko instituzionalaz gainera, identitate nazionala ere bertaxutu ote den (Antonsich, 2014).
‎2 Erabili aurreko prozedura jarduera hasieran egin dugun galdera nagusiaren inguruko ondorioak
‎Aurreko jardueretan, Lurrak zer egitura duen ikasi duzu eta egitura horrek kontinenteen jitoarekin duen erlazioa ikertu duzu, Lurrean gertatzen diren aldaketak hobeto ulertzeko. Baina aurreko jarduera batean erantzunik gabe utzi dugun galderak airean jarraitzen du: nola mugitzen dira kontinenteak?
‎2 Erabili aurreko prozedura jarduera hasieran egin dugun galdera nagusiaren inguruko ondorioak ateratzeko.
2018
‎Gorago erran dugu ei diptongoaren e bokalara pasatzen zela a bokalaren gibelean delarik9 Molde bereko fenomeno bat ikusten da oi diptongoarekin, o bokal bihurtzen baita Izturitzeko etxe izen batean, Ameztoia> Ameztoa, edo lekuko hiztegi arruntean, doia> doa (Duguine, 2005). Diptongoaren bokal aurreko posizioak hipotesi fonologikoaren alde jokatzen du, lotura egiteko gorago aipatuko dugun galderarekin.
2019
‎Adierazpen esaldien sorreran sartzeko hoberena, galde esaldietan sartu aitzin planteatu dugun galderarekin hastea da: zein da esaldi hauen intonazioa?
‎Baina, ez dugu ahazten gaurko pertsona izenordain, erakusle eta adberbioen formak direla maneiatzen ari garenak. Horrek kapituluaren hasieran planteatu dugun galdera honetara eraman gaitu: " Posible ote da, gaurko adberbioen formak abiapuntu, jakitea zer forma zuten asmatu zituzten garaian?"
2020
‎Guk ez dugu uste aurrekoa normala zenik eta hau parentesi bat denik. Edozein kasutan guk egiten dugun galdera da: Norbaitek uste al du ez dela logikoa herri hau nola berreraiki eta zer nolako etorkizun marrazten hasten garen partekatzea?
2021
‎Beste akusazio handi batzuk egiten dira, non dagoen ETAri buruzko literatura, nola adierazi den, baina non egon dira euskal idazleak 70eko baina bereziki 80ko hamarkadatik hona, horrekiko? Egin behar dugun galdera da ea zergatik erabaki duten hegemonia guztiz hori ez dela literaturak landuko duen pasarte bat. Ez naiz esaten ari 1940an euskal idazleak horretan aritu behar zirenik, baina 80an ez egotea?
‎Airean utzi dugun galdera horretan badira hainbat uste eta aurreiritzi. Esaterako, zergatik lotzen ditugu beti indar entrenamenduak pertsona gihartsuekin edo pisu eta muskulazio makinekin?
‎Gorago egin dugun galderari erantzunez, gutunaren amaierak diosku egun hartarako erabakita zegoela noiz ezkonduko ziren:
2022
‎Ikusi daitekeen moduan, egiten den proposamena ulerkera zabal baten aldekoa da. Dena dela, goazen atalaren hasieran planteatu dugun galderara: testuinguruaren eredu hau nola itzuli daiteke hizkuntzaren biziberritzera?
‎Nor arduratuko da horietaz? Gizarte bezala erantzuteke dugun galdera bat, eta hartzeke dugun ardura bat da. Horretaz hitz egin nahi dugu guk:
2023
‎Hor ezin du argudiatu Espainiako Gobernuak ez diola uzten galdeketa bat egiten, edo epaileek esaten dutela zezen plaza badago, zezenketak egin, egin daitezkeela. Beraz, planteatu dugun galderari ematen zaion erantzuna baiezkoa bada, udala, herritarrei bizkarra emateaz gain, zezenketak berriz ere denon diruaz finantzatzen arituko litzateke. Gauzak horrela, akabo Goiarentzat Don Tancredoren mozorroa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia