Emaitzak: 6
2013 | ||
1) bai kuantitatiboki, populazioarekiko, 2) baita kualitatiboki ere, modu erakargarriak erabiliz. Adibidez, aipatu | dugu zein garrantzitsua den Euskararekiko artekotasuna bultzatzea: (1) bai Euskararen aldekotasun aktiboa indartzeko, (2) baita Euskararen presentzia, ikuspena eta entzumena ere, gerturatzeko. | |
2015 | ||
Egoeraren eta joeren gaineko kontzientzia hartzea da, gure ustez, bigarren zeregin nagusia. Bereziki, jabetu egin behar | dugu zein garrantzitsuak diren eremu euskaldun horiek euskararentzat eta horiek babesteak lehentasuna izan behar duela. Izan ere, irudipen argia dugu, duela 30 edo 50 urte euskararen berreskurapenean lehentasunak finkatu zirenean, gehientsuenok uste izan genuela euskara ahulago zegoen lurraldeetan indartzea zela lehentasuna. | |
2018 | ||
Sortzaile berri askok euren lehenengo lana aurkeztu dituzte, bai literaturan bai musikan. Unai Pelayo arduradunak azaldu duenez," sortzaileak pozik daude, askok esker oneko hitzak bota dizkigute egunotan, eta guk geroz etaargiago ikusten | dugu zeinen garrantzitsua den honelako plaza bat eskaintzea azokak irauten duen egunetan". | |
2019 | ||
Adibidez, geuk lortu dugu lorezaintzarako azpikontratatutako langileek lan baldintza hobeak izatea, eta, bizikidetzari dagokionez, Udalak aitortu du Loiuko familia batek, erakundeen aldetik inolako babesik jaso gabe, luzaro jasan duen sufrimendua. Bestalde, dinamizaziorako hainbat proposamenetan hartu dugu parte, eta ikasi | dugu zein garrantzitsua den erakundeen lana. Baina batez ere loiutarren gertutasuna balioesten dut: | |
2021 | ||
Eusko Jaurlaritzako ordezkaria den Bingen Zupiriak adierazi du: " Lau urte hauetan ikusi | dugu zein garrantzitsua den bakoitzaren aukera eta erritmoak errespetatuz lan egitea. Guziok ez ditugu aukera eta baliabide berak, baina sare beretan, helburu berari egiteko modu partekatuak bilatuz lortu dugu euskararen lurraldeen arteko lankidetza sendotzea". | |
2023 | ||
Azkenik, arreta handia jarri behar diogu haurtzarotik eskain  tzen dugun hezkuntzari. Alde batetik, kontuan izan behar | dugu zein garrantzitsua den pertsona ororen hezkuntzan etapa bakoitzerako egokiak diren esperientzia positiboak eta negatiboak ezagutzea eta integratzea, arau, muga eta jokabide ondorio argiak izatea eta diziplinaren kultura eta gauzak lortzeko ahaleginaren premia barneratzea. Interesgarria da ahaleginaren garrantzia azpimarratzea, helburua bera baino gehiago. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
goiena.eus | 1 (0,01) |
aikor.eus | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan zein | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan zein garrantzitsu | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |