Emaitzak: 8
2002 | ||
Teknikaren bigarren oinarrizko ideia da kontuan hartzea ezen metodorikegokiena lur azpia eta eraikina modu homogeneoan irakurtzea dela, muga gaindiezina lurrean jarri beharrean. Horrela baino ezin izango | dugu ulertu hiriaren konplexutasuna. Beraz, ondare eta aberastasun arkeologikoa lur azpian ez ezik, begienbistan ere bilatu behar da. | |
–Hain ilun hitz egiten duzunez, jakintsuak ezin du susmorik ere hartu: ez | dugu ulertzen, argi hitz egiten ez baduzu. | |
2003 | ||
Bushek daukan estrategiaberdina da. Biak dira bat, eta ahalmen analitiko bat eduki behar | dugu ulertzeko zergertatzen den. Euskal Herrian edo Euskal Autonomia Erkidegoan badaukagu ahalmen bat beste espazio batzuk lortzeko, bai Diputazioetatik, udaletxetik eta EuskoJaurlaritzatik, gutxienez gure ekonomia lokalerako, geure nekazaritza lokala etageure elikadura lokalerako defentsa bat; baina hori ez da betetzen, Bruselatik denaeginda datorrela izeneko aitzakiarekin. | |
2006 | ||
dakar: gertakari hau ez | dugu ulertu behar balio erlijiosoen ukatzea eragiten duen prozesu historiko gisa; balio erlijiosoak bereizi egingo dira gizarte ekintzaren bestelako eremuek dituzten berezko balioetatik. Politeismoaren garai berria dugu. | |
2007 | ||
Beraz, misioak elkartasunezko konpromisoan du oinarria. Partizipazioa diogunean, guk ez | dugu ulertzen partizipazio hori diru banaketari dagokionik soilik; propietatearen eta irabazien gaineko kudeaketaz ari gara. Eta kontzeptu hau hertsiki lotuta dago gizarte erantzukizunarekin. | |
Hel diezaiogun berriro ezagutza prozesuarekin bat datorren kulturaren azkendefinizioari: eraiki dezakeguna besterik ez | dugu ulertzen. Hortaz: | |
begietsi eta sentitzekoa dela (intuiziokoa, «estetikoa»), itzuli behar | dugu ulertzera Humboldt-ekin? 1616 | |
2008 | ||
Irakurtzea ez da hitzen esanahietara sartu eta esanahiak edozein modutan pilatzea. Testua ulertzeko, erlazioak sortu behar dira esanahien artean, eta hori egin ezin dugunean, ez | dugu ulertzen. Idaztea ere ez da oroimenean ditugun datuak eta ideiak bat bestearen atzetik jartzea; datu eta ideia horien artean erlazioak sortu behar dira; egitura, koherentzia eta hierarkia jakin bat eman behar zaie, idazleak dituen helburuen eta irakurlearen izaeraren arabera. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan ulertu | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ulertu Humboldt | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |