Emaitzak: 5
2008 | ||
Erramun Baxoki eskainitako omenezko zenbaki monografikoan gai horretaz aritzea erabaki dugu, zenbait arrazoi tarteko: 1) Baxoken ibilbide eta ikerketekin ondo lotzen delako —egia esan, bere biografia ezin | dugu ulertu euskal identitate sakonik gabe; adibidez, 2006 urtean Baxok eta besteek (Baxok, 2006) argitaratu zuten ikerketa, ez al zen ba nortasunari buruzkoa? —, eta 2) baita, gure gustukoa delako ere, euskal testuingurua nahiko ondo azaltzeko baliagarria dela uste dugulako, jadanik identitatearen gaian nahiko adituak garelako, eta unibertsitatean — batzuen artean— aztergai izan dugula... | |
• IELan tradizionalki bereizten diren alderdiak kontuan hartuz, Baxoken biografia ezin | dugu ulertu euskal identitate sakonik gabe. | |
2011 | ||
hizkuntza zehatz bat edo kultura zehatz bat unibertsalitatean sartzean, unibertsaltasunaren monopoliora darama legitimoa bihurtu dena eta gainontzeko guztiak ezduin izatera daramatza (okzitanoarekin ikertu zuen bezala). Zergatik ez | dugu ulertuko BEC, Alhóndiga, La Paloma edo Jet Lag Bio izenak erabiltzerakoan, legitimoa den begirada puruaren jabe izanda, eta izendapenaren monopolioaren bitartez, unibertsaltasunetik at uzten dela euskara. Eta zergatik ez pentsatu, habitusak (sozialtasuna indibiduoari txertatzen zaion bidea den heinean, diskurtsotik kanpo aritu eta subjektua bere posizio sozialaren arabera akziora eta pertzepziora eramanez) hizkuntza bat edo beste erabiltzera edo ez erabiltzera eramaten duela bilbotarra? | |
Arrastoak arrasto, hau idazterakoan diglosiaren azken aztarnak desagerturik izan zitekeen. diglosiarena utzita, bada, gurea elebitasun partzialeko egoera mugikorra da. diglosiarik ez badago, berriz, ulertu behar dugu elebitasun partziala esaten duenean, biztanleria osoa baino biztanleriaren zati bat besterik ez dela elebiduna eta beste zatia, oro har, elebakarra, erdalduna. Partziala adjektiboa, beraz, ez | dugu ulertzen elebidunen ezaugarri psikolinguistikoa denik. Egoera mugikorra esaterakoan, ordea, ulertzen dugu egoera aldagarria eta egongaitza dela, beste barik. edozein kasutan, gure eztabaidagaia hizkuntza egoera baino hiztun elkartearen egoera dela zehaztu genuke. | |
2019 | ||
Eraldaketa prozesu honekin lotzen ez den faktore oso garrantzitsua, euskaren biziberritze prozesua da. Normalean ez | dugu ulertzen gure eraldaketa prozesua sistema konplexu bat bezala. kontu ekonomikoak, politikoak eta gizartearekin lotuta daudenak isolatuta jarraitzen dugu aztertzen. Baina, gure ustez, akats estrategikoa da hori. une historiko batean, hainbeste erantzun ez-ohikoak ematen direnean, beraien arteko lotura bat dago. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan ulertu | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ulertu euskal | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |