Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2005
‎– Inguruak aztertzera irten gara, basurdeak dabiltza... Erne ibili behar dugu txikienekin, leku arriskutsua da hau.
2006
‎Lege berrianaipatu den moduan, familia homoparentalen kontrakoek zein aldekoek onartzendute txikiaren interesa nagusitu behar dela adoptatzaileen nahiaren gainetik. Ildohorretatik, gogora ekarri nahi dugu txikiak adoptatua izateko eskubidea daukala etahori aukera bat baino ez dela guraso adoptatzaileentzat ere. Gaur egungo eztabaidari jarraituz, kontua da bereiztea guraso homoparental adoptatzaileek (heterosexualekin erkatuz) adopzioari modu berean heldu diezaioketela, jakinda ere, gaitasunpsikologikoaren ziurtagiria, alegia, adoptatzeko egokitasun ziurtagiria?
‎Noski, denok nahi dugu tipiaren inguruan argazkiak atera. Horretan jardun ostean, berriz, muinoko maldetako batean dagoen hilerria egin zait deigarri.
2007
‎guk ez dugu ezer ikasten; haiek bai. Txiki gara, baina ez dakigu txiki garela, ez dugu txiki bezala jokatzen. Eta txiki bezala jokatzen ikasi behar dugu.
2009
‎Afganistango bost umetik batek ez ditu gaur egun bost urte betetzen, batez ere erraz prebenitu edo sendatzen ahal diren gaixotasunengatik, besteak beste, beherakoa eta pneumonia. “Txosten hau ematea urrats garrantzitsua da afganistango haurren babesa eta ongizatea ziurtatzeko, baina Gobernuarekin lanean jarraitu behar dugu txikien eskubideak betetzen direla ziurtatzeko”, adierazi zuen Charlotte Petri Gornitzkak, Save the Children Nazioarteko Aliantzako idazkari nagusiak. Duela 10 urte Haurren Eskubideei buruzko Konbentzioa berretsi zuen Afganistanek, baina ez zuen haurren eskubideen egoerari buruzko txostenik bidali hura kontrolatzen duen batzordera, eta hori nahitaezkoa da konbentzio horren arabera, azaldu zuen GKEak.
‎Eta bizi gara handik goitik baloratu behar direlakoan hemengo behekoak. Jakina, tontor ideal (izatu) horretatik guztia ikusten dugu txiki, eta zenbat eta goialde urrunagoetara eroan norbere desioa, orduan eta handiagoak txikitasunak. Eta are mingarriagoa erortzea.
2012
‎Zortzi txiki eta bi federazio handi: AEB= 50 estatu x 6,21 milioibiztanle batez beste, eta Alemania= 16 lander x 5,09 milioi biztanle batez beste.BPGrenarekin alderatuz, lau errepikatu zaizkigu eta horietatik bat dugu txikia (Norvegia), bi ertain (Australia eta Herbehereak) eta bat handia (AEB).
‎Gerta dakiguke zutabe ziztrinenean, normalki txepelkeria biografikoak kontatzen dituen horietako batean, ezkutuko erasoren bat egotea. Ez dugu Txikien Defentsarako Sailik sortu behar izan. Txikiek handiak bai, baina handiek ez dute txikia kolpatzeko joerarik.
‎Ekialdeko mehatxua azpimarratzen da. Oro har, gaitz ikaragarri guztien artean, Mendebaleko demokrazia dugu txikiena, eta defendatzekoa da. o Politikan aritzeko sena: ideologia handitik urruntzea. o Gizarte mugimenduen porrota:
2013
‎Hala ere, guk beti gure burua ikusten dugu txiki. Zergatik?
2014
‎Emakumearen gorputzaren historia anakroniaz eta anomaliaz osaturikoparadoxa zerrenda da eta, horrekintxe, hain zuzen, jantzi behar dugu gure ikaslea, horrekintxe gorpuzten hasiko dugu txiki txikitatik euren identitate gatazkatsuarennorabidea. Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da.
2016
‎nola eraiki ingurune benetan inklusiboak, non estandarrak eta besteak ez dauden, non denak komunitatearen parte diren.Neska/ mutil binarismoa beste bortizkeria sinboliko bat da: jaio baino lehen bizitza desberdin bat diseinatu dugu txikientzat, hankartean daukaten organoaren sailkapenaren arabera (gelaren dekorazioa, arropa, zapatak, belarritakoak, orrazkera, konplementoak, jostailuak, komunikatzeko moduak, espektatibak, rolak?). Eta horrekin lotuta heteroaraua dator.
‎Kontrajarria dugu txikien aldetik ohorea, handitasuna, zuzentasuna. Ahulena prest da heriotza onartzeko balio horiek babesten baditu horrela.
2019
‎Aniztasunetik hitz egin behar dugu sexualitateez, gorputzez, harremanez… eta aniztasuna dago genitaletatik hasita. Aluak anitzak dira eta hori errepikatu behar dugu txikitatik nagusiak diren arte. Badago jendea aluko barruko ezpainak simetrikoak izateko ebakuntza estetikoak egiten dituena, edo txikitzen dituena, edo uzkia zuritzen duena… Eta ez naiz ez dakit zein herrialdez ari, Euskal Herrian ere egiten dira halakoak.
‎Hala ere, zenbateraino barneratuta daukagun erakusteko, aipatu baino ez, zenbat aldiz erran behar diogun haur bati bota.>, umeak laster hasten baitira gauzak hartzen eta botatzen eta gurasoek ez hartu., utzi.. Horrekin erran nahi dugu txikitan hitz horien esanahia harrapatzeko nahiko aukera izan ohi dugula.
‎Horrela, gaur egun, eta etorkizunean ere bai, Durangoko Azokako bisitari izan daitezen", azaldu du Itsaso Gangoitia Saguganbarako arduradunak. " Oroitzapen on bat sortu gura dugu txikiengan, eta Durangoko Azoka eurentzat ere badela sentiaraztea. Aintzat hartzen ditugula ikustea gura dugu, eta erakutsi eurei ere zabalik dagoen plaza dela Azoka", gaineratu du.
2020
‎Eskurik esku dabilen umea baztertu egiten dugu txikiago bat datorrenean. Grazia egiten digulako, polita delako, izter bete beteak dituelako edo nik ulertu ezin ditudan arrazoi askorengatik.
2022
‎Era berean, herrigintzan dabiltzan guztien lana aipatu du Agirretxek: «Barrura begira elkarlana sustatu dugu, eta kanpora begira, sinistu dugu txikiak izanda ere elkartu egin behar dugula eta indarrak batu behar ditugula; hortaz, guk bezala herrigintzan eta auzolanean diharduten denentzat da aitortza». Korrikak egindako omenaldiak «sekulako ilusioa» egin diela kontatu du Zulaikak, eta opari gisa hartu dute:
2023
‎Baina gizarte kohesionatua eraiki nahi badugu, erronka horri aurre egin behar diogu. Harrera plan sendoa behar dugu txikitatik ereduan eskolatzen diren ikasle eleaniztun horiendako, non beraien jatorrizko hizkuntzei balioespena eta begirunea eman behar baitizkiegu. Haien hizkuntzak eta kulturak kontuan hartu eta curriculumean sartu behar dira.
‎Orokorki gogoan atxikiko dugu tipien alde aritu zen langile apeza. Euskaldunen alde, noski, baina baztertuak ziren guztien alde ere
‎Orokorki gogoan atxikiko dugu tipien alde aritu zen langile apeza. Euskaldunen alde, noski, baina baztertuak ziren guztien alde ere.
‎Badaude limite edo muga eraikitzaile batzuk, bestelako azalpenik gabe onartu behar direnak. " Ez" hitzaren esanahia osotasunean egoki barneratu behar dugu txikitatik; ondoren, bestelako testuinguru zehatz batzuetan ez hori errespetatu dezan, azalpen gehiagorik gabe, hartu eman sexual bat edukitzeko saiakeran adibidez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia