Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Alta, hainbat gaietan gune komun baikorrak erdietsi ditugu eta horiek nagusitzen dira ABren proiektuan. Testuinguru politiko berezi batean gaude eta Batasunakoek ezin dugu testuinguru horren abstrakziorik egin.
2002
‎Hedabide komunikazioaren esparru barruko nazioarteko harremanak ditu helburu nazioarteko komunikazioaren ikerketak. Hedabideek garapen kulturalean duten eraginaren inguruko ardura aurkitzen dugu testuinguru honetako ikertzaleengan. Hedabideek hezkuntzaren, zientziaren eta kulturaren nazioarteko hedapenean duten eragin baikorraz dihardute batzuek; beste batzuek, ostera, hedabideek zabaltzen duten inperialismo kulturala salatzen dute.
2006
‎Arte munduan oso gutxitan landu izan den gai bat, minbizia, modurik zuzen eta gordinenean agertzen diguten erretratuak, hain zuzen. Orain jada ez dugu testuinguru historikoaren laguntza behar parean duguna ulertzeko, ikusiko duguna unibertsala da, ulertzeko eta sentitzeko ez garairik, ez lekurik behar ez duena.
2008
‎Interneten zabalkundeak asko handitu du hizkuntza prozesatzeko premia, informazioa bilatzeko, laburbiltzeko, itzultzeko eta sailkatzeko. Gaur egun ezagutzen dugun bilaketak egiteko modua, Google estilokoa, Gogoan izan behar dugu testuinguru honetan oinarrizko zenbait baldintza:
‎Gogoan izan behar dugu testuinguru honetan oinarrizko zenbait baldintza:
2011
‎Euskal Herriari hitza eta erabakia ukatu izan zaion une beretik hasi ginen demokrazia eskatzen. Beraz, esan behar dugu testuinguru berezi batean heltzen dela M deituriko mugimendua Euskal Herrira. Demokrazia boterea herritarren esku izatea bada, argi dugu hemen ez dagoela demokrazia errealik.
2014
‎Tentsio horiek bertsolaritzaren esparruan gauzatuta ikus baditzakegu ere, kontuan hartu behar dugu testuinguruko elementuekin elikatzen direla. Azkenfinean, ezin dugu ahaztu bertsolaritza ez dela gertakari isolatua.
2015
‎Errealitate soziolinguistikoak hizkuntza aurrerapen adierazleekin zein lotura duen aztertu nahi izan dugu soziolinguistikaren agertokitik. Ikusi nahi izan dugu testuinguru soziolinguistiko ezberdinetako ikastetxeetan ateratako emaitzak berdinak ote diren ala ez, eta abiapuntu soziolinguistikoak eraginik ote lukeen ikasleen garapenean. Horrez gain, ikerketarako diseinatutako SDetatik bik eskatzen zutenez testuinguru informaletako komunikazio ekintzak eraikitzea, begiratu nahi izan dugu gisa horretako SDen prozesuetan zer gertatu den.
‎Antzekotasun distribuzionaleko tekniken bidez egin dugu testuinguruen konparazioa (Gurrutxaga etaAlegria, 2012). Lehenik, bektore espazioaren ereduan (VSM Vector Space Model) ohikoak diren neurribatzuk esperimentatu ditugu [Jaccard koefizientea, kosinua eta Jensen Shannon dibergentzia; Berry Roggheren (1974) R balioa eta Wulffek (2008) egindako bi hedapenak].
2020
‎Bestalde, egia da ezen sektore batzuetatik testuinguru hau baliatuko dutela hizkuntzaren gaia are atzerago eramanarazteko, edukiz husteko edota ideia marko desegokiak elikatzeko. Hartara, aukera bezala hartu behar dugu testuinguru berrian diskurtso berriak eraikitzea.
‎Thierry, ezin dugu testuingurua ukatu.
2021
‎Ontzat eman behar dugu testuingurua, betiere, hilgarria den edo sufrimendu izugarria dakarren gaitz sendaezina dela?
‎Horrelako eskaintza bat egin aurretik exijitzen dugu testuingurua aztertzea, materialak aukeratzea, profesionalekin hitz egitea eta oinarrietatik hastea, teilatutik izan beharrean. Hezkuntza Departamentuaren eta Nafarroako Gobernuaren ardura da modulu elebidun horiek sustatzeko duen gaitasuna aztertzea, Lanbide Heziketan eskuratzen diren edukien eskurapena eta gaitasunen garapena oztopatu gabe.
‎Lurdes Errastik, Denon Eskolako presidenteak, etorkizunerako prest egoteko beharra ere nabarmendu du. " Egoerak normaltzera joko du, eta argi izan behar dugu testuinguru berri horretan zer gauza aldatu diren". Arabako Ikasleen Gurasoen Elkarteko Federazioko presidenteak bi ardatzetan jarri du arreta, nagusiki.
2022
‎Hala ere, esan daiteke unibertsitatea bera baino aipagarriagoa direla bertan eraikitako harreman sareak, horixe bera azpimarratu baitigute parte hartzaile proaktiboek. Honela, baieztatu ahal izan dugu testuinguru orokorra baino —Leioa edo Gasteiz—, harreman sare zehatzak direla benetan lagungarri/ oztopatzaile gaztelaniatik euskararako muda egiterako orduan (Ortega eta beste, 2016; Amorrortu eta beste, 2017). Bestalde, herriko betiko lagunekin badirudi zailagoa dela muda egitea, batez ere talde handian; izan ere, gazte proaktiboak euskaraz egiten saiatzen dira eta lagunei esplizituki eskatzen diete, baina oztopoak handiegiak direnez, ez dute lortzen.
‎Horrelako esaldiak formulatzen ditugunean interpretazio okerretarako bidea ematen du, eta ezkortasunerako bide bat ere ekartzen digu horrek. Erabileraren auziari dagokionez, kontuan izan behar dugu testuingurua zein den. Alegia, ezagutza gora doa.
2023
‎«Guzti horiek museoa birpentsatzera behartu gaituzte, ezinbestean. Izan ere, gure kultur eta arte instalazioez pentsatu behar badugu, derrigorrez egin dugu testuinguruaz eta bizitzea tokatu zaien garaiaz».
‎Hala ere, Peirok esan du kontuz ibili behar dela horrelako tresnekin, oraindik ez daudelako prest «testuinguruaren» berri izateko, pertsonek egiten duten bezala: «Kazetariok ondo ezagutzen dugu testuingurua, geure buruari galderak egiten dizkiogu, eta erantzunak bilatzen ditugu; adimen artifizialak agian datu asko izango ditu, baina ez da perfektua».
‎Ezin dira itsu itsuan onartu. Esaterako, TxatGPT bezalako esperientziak eskaintzen dituen emaitzengatik iraultza egiten ari dira; iritzi kronika bat edo artikulu bat eska diezaiokezu eta emaitzak ematen dizkizu, baina emaitza hori aztertzen bada ikusiko dugu testuingurua falta zaiola, akatsak egiten dituela. Kontuz ibili behar dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia