Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Horretarako, ezinbesteko baldintza da, ez soilik unibertsitarioek, baizik eta gizarte osoak ere ekimen honen berri izatea. Alegia, gizarteaeragile bihurtu behar dugu prozesu horretan. Horretarako, egokia litzatekebarruti nazionalaren planteamendua unibertsitateko eta gizarteko eragileezberdinei (alderdi politikoak, enpresak, sindikatuak, herri mugimenduak...) iritsaraztea eta horrekiko posizionamendu bat lortzea; helburuaahalik eta babes gehien jasotzea izanik, betiere.
2007
‎Uretakoa ez den pintura erabiliko dugu, azkar lehortzen dena, eta pintzel fin bat pintatzeko. Kontu handiz egin behar dugu prozesu hori, gainerako altzaria ez urratzeko. Kolore zuria aukera ona litzateke kasu honetan, baina ateen tonalitate argia marroi ilun batekin ere konbina genezake.
2008
‎Elkarlanean arituz eta erantzukizunak denon artean banatuz garatu nahi dugu prozesu hori. Zer nahi dugun izan eta helburu hori nola lortu, hori da gizartean ireki nahi dugun eztabaida sakona eta, horretarako, eskualde eta udalekin batera lan egin behar dugu lurraldea eratzen eta egituratzen jarraitzeko, azken finean, Gipuzkoa sarean edukitzeko.
‎Guk argi ikusten dugu Europako Goi Hezkuntzako Unibertsitate Esparrua aukera paregabea dela gure unibertsitateek aurreranzko jauzia eman dezaten. Aukeratzat hartzen dugu prozesu hori. Prozesuaren aurka daudenek, berriz, mehatxuak baino ez dituzte ikusten.
2009
‎Zalantzarik gabe oraintxe bizi dugu prozesu horretako unerik garrantzitsuenetariko bat; martxan jarriko diren eta ken daitezkeen titulazioak erabaki behar dira, eta horrekin batera titulazio horiek nola gauzatuko diren. Bi erabaki dira, beraz, une honetan datozen bizpahiru hilabeteetan hartu beharrekoak, eta horien arabera Bolognako prozesu hori onuragarria edo kaltegarria izan daiteke gure gizartearentzat.
‎bere kultura nazio bihurtzen du (eta horrekin haren biziraupena ziurtatzen du), baina aldi berean nazio jaio berri hori, bere zerbitzura eta bere helburuen mendean jarriz, kateatzen eta, azkenean, irensten du. Gure larruan ezagutzen dugu prozesu hori. Euskaldunon salbatzaileak azkenean menderatu, ito, irensten gaituzte, bukatu zuen indarrez.
2012
‎Prozesu bat da, denboraren iragaite bat, non bizi funtzioak pixkanaka itzaltzen joaten diren, egoera itzulezina bihurtzen den arte. Transplanteak direla eta, denboran atzera egin behar izan dugu prozesu horretan, heriotza fisiologikoa artean gertatu ez den arren funtzioak itzulezinak diren unera arte.
‎PORTUGALETE (Bizkaia) Gasteiz, 20XXko martxoaren 1a Jaun andre horiek: Gure enpresak eguneratzeko, modernizatzeko eta irudia aldatzeko bideari ekin dio, eta enpresa osatzen dugun guztiok ilusio handia dugu prozesu horretan. Lehenik eta behin, lehengo logotipoaren ordez, egungo diseinu joerara gehiago egokitzen den beste bat jarri dugu.
2014
‎Eta, egiaz, jolasten ari da, esperimentatzen. Familiek eta eskolak lagundu egin behar dugu prozesu horretan, eta ez epaitu, diagnostikatu, finkatu. Ume batek eskolan beste modu batera dei dezaten nahi badu, hori lortu behar da.
2015
‎Eta Kutxa Fundazioarekin bi proiektuen arteko osagarritasuna bilatzen ari gara.Oso ildo jakina duten erakundeak dira. Nola eragin sinergia horiek. Pixkanaka egingo dugu prozesu hori. Lehena izango da bakoitza eraikinera iristea eta kokatzea.
2016
‎Hausnarketa ariketa bat egiteko ere ongi etor dakiguke; batez ere, gauza batzuk hobetzeko, egia baita gauza batzuetan erantzun hobeak eman ditzakegula. Jende askorekin hitz egin behar dugu prozesu horretan, asko entzun, eta, ahal den heinean, gaizki egindako gauzak hobetu, zuzendu, eta gizartearentzat lan egin.
‎Nekez uka liteke, ordea, euskaldunok oso ondo entenditzen dugula hor esaten zaiguna: begien aurrean ikusia dugu prozesu hori, behin eta berriro, eta bide beretik doaz orain ere urak, hein batez, gure artean. Ezin dugu, hortaz, prozesu hori gure gurea ere badenik ukatu.
2018
‎Arrazoi du, ikusleek guk uste baino askoz hobeto dakite irudiak irakurtzen. Geuk uste baino askoz hobeto dakigu irudiak irakurtzen, baina ez dugu prozesu hori hitzetara ekartzen, ez dugu astirik hartzen deskodetze hori kontziente egiteko, ez eta konpartitzeko ere. Ez dago irudiaren eraikitzeaz mintzatzeko lekurik; badaude irakurle taldeak, ez ordea ikusle talderik.
‎Mugarri den bilera bat aurkitzen ahal dugu prozesu horretan: urte hartan bertan Diputazioko Hezkuntza eta zortzi ikastoletako ordezkarien artean egindako bilera.299
2019
‎Bi filmak toki berean editatu ditugu, metro gutxira eta garai berean. Bizipen polita izan dugu prozesu horretan.
2022
‎«Irakasle gisa, ohartzen gara, noski, erdaldun ainitzen arribatzeak hiztunetan euskararen presentzia ahultzen duela, baina, aldi berean, integratzeko manera gisa ikusia da gure hizkuntza. Desafio handia dugu prozesu hori sendotzea eta azkartzea».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia