2006
|
|
Helburu horri begira ikusle ideal baten kokapenean jarri behar dugu gure burua: artelanari buruzko ahalik eta informazio gehien lortu behar dugu eta, halaber, gure gustua edo sentiberatasun estetikoa findu behar
|
dugu
praktikaren bitartez. Hau da, filmen gaineko judizio egoki batera irits gaitezen, filmak ikusi behar ditugu, zenbat eta gehiago orduan eta hobeto, filmen arteko erkaketak egin behar ditugu eta film horiei buruzko informazioa ere gure esku izan behar dugu.
|
2012
|
|
Gustora nabil unibertsitatean, jendea gehiago inplikatzen delako gauzetan. Ez dugu teoria bakarrik ikasten, ikasten duguna kalean ipintzen
|
dugu
praktikan hurrengo egunean.
|
2014
|
|
Berdin digu, hasieran behintzat, ekintza horiek kontzienteak edoinkontzienteak diren, baina ezinbestekotzat jotzen dugu giza ekintzaren baitandagoen gogoetarako joera, erreflexibitatea, aintzakotzat hartzea. Eta existentziarenbaldintza materialak (generoa, klasea, etnia, adina.) gorputzean islatuak dauden eraberean,
|
uste
dugu praktikak (praktika erreflexibo korporal gisa) ez direla barrukoakedo banakakoak, baizik eta besteekiko harremanean sortzen direla, mundu sozialaeratuz (Connell, 1995).
|
2015
|
|
Gehiago egiten dugu euskaraz egin nahi dugulako, komunikabide derrigorrezko dugulako baino. Guk euskara bizi dadilako, Euskal Herria bizi dadilako eskubidea (eta beharra) jartzen
|
dugu
praktikan euskaraz dugunean. Eskubide bat praktikan jartzea ez da, ordea, faxista izatea.
|
|
Berriro esango dut: praktikarekin batera, bere baitan bertan behar
|
dugu
praktika definitu eta zentzuz eta balioz betetzen duen metapraktika. Beste kontu bat da, zein zentzu eta balio duen asmatutako sorkari hark, artikulatutako figurazio hark.
|
|
44. Munduko gauzak eta gertaerak praktika sozialen gaiak izaten dira, praktiketan gauzatzen eta eratzen dira, eta praktika direla esan genezake. Praktikak ez dira soil soilik jardunak, praktiketan kontuan hartu behar
|
dugu
praktiken inguru osoa: eszenatokia edo praktika gunea, gauzak, sinboloak, marko instituzionalak, egiturak, pertsonak, tresnak... Kasu guztietan praktika barik ez dugu ezer:
|
|
Kontuan hartu behar
|
dugu
praktika" mitiko" askoren indar soziala ez dela ahultzen azaleratzen eta agerrarazten delako praktika hark ez zuela zuztarrik, ez funtsik," egiazko tradizio" batean. Batez ere, praktika horiek beste hainbatekin artikulatuak izan direnean eta horrela beste signifikatze eragile horien intersekzio nodoak bilakatu direnean.
|
|
Esan bezala, pornoak Identitatearen mendeko morroi subalternoa izatera kondenatzen du anomalo zaion guztia, baina horrela aukera bat ematen dio zuzen zuzenean talka egin barik normaltasun amiñi bat erdiesteko. Kontuan hartu behar
|
dugu
praktika anomaloetako arizaleek nekez eramango dituztela soinean anomaliak dakartzan harreman deserosoak, gatazka sozialak, tira-bira kognitiboak eta abar. Hitz batez, oso eramangaitza da korronte kontra joatea.
|
2017
|
|
Eduardo Apodaka eta Jordi Morales – Hiztun kategorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila
|
dugu
praktika minorizatuek bere burua legitimatzen dutela ikusgarri egiten diren neurrian, batez ere, espazio publiko eta zabaletan. twitter, alde horretatik, begirada makro eta mikroa nahasten dituen teknologia da; baina zaila da erabiltzaile batentzat berak ehuntzen dituen sareei buruzko begirada makroskopikoa lortzea. uMapen arrastoan, beraz, honelako ikerketek sustatze politikak antolatzeko baliab...
|
|
Emozioarekin dator, beraz, jakin mina; eta, jakin minarekin prestakuntza integrala. Integrala esaterakoan, noski, ez
|
dugu
praktika eta teoria batzen dituen heziketa eredu tradizionala aldarrikatzen (ez bakarrik), ezta heziketa akademikoa eta lan mundua batzen dituen hori (ez bakarrik), Schudolskiren hitzak baizik; hots, ume eta gazteak modu polibalentean trebatzea. Lehenik, prestakuntza akademikoa eskaini behar zaie, behar beste eduki; alabaina, teorizazio hutsean erori barik, edukiek esperimentazioa eta praktikarekin batera joan behar baitute.
|
2018
|
|
Ehun urte geroago, berriz, 1887an, etxekotalde bakoitzean 0,34 zerbitzari topatzen ditugu, eta zerbitzariak biztanleen %8, 31 dira.122 Bestalde, 1786an etxekotaldeen %44, 7k bazuen etxean zerbitzaririk, eta 1887an, berriz, %22, 4k baino ez. Honekin batera, hau da, zerbitzarien beherakadarekin batera, kontuan hartu behar
|
dugu
praktika hau feminizatu egiten dela XVIII. mendetik aurrera.
|
2020
|
|
Ekonomian antzematen dugun beste gabezia bat da ezin dugula lanaren mundua bere osotasunean aztertu. Hau da, teorian asko landu dena ezin
|
dugu
praktikara eraman, ez dugulako horretarako tresnarik. Honek esan nahi du praktikan ordaindutako lanak eta ordaintzen ez direnak aparteko munduak bezala aztertzen jarraitzen dugula.
|
|
Baina badu arriskurik? Artikulu honetan azaltzen
|
dugu
praktika segurua dela, profesional eta teknologia egokiekin egiten bada. Gainera, zure gorputzeko zati horretatik ilea kendu aurretik hartu beharreko neurriak adieraziko ditugu.
|
2021
|
|
Mugatzen gaituen oro errefusatu beharrean aurkitzen gara. Horixe
|
dugu
praktika hauen guztien zioa, goi eta apal abiaduran, akrobazia hauen...
|
2022
|
|
Zergatik lotsatzen gara geure buruaz, besteaz? Zer ulertzen
|
dugu
praktika on bezala, eta praktika itsusi edo txar bezala. Bikote mota, desleialtasuna, masturbazioa, sexurako maiztasuna landuko dira.
|
|
Hamabi haur ditu bere kargura, urte eta erdiko hamabi haur: “Ikasten duguna ezin
|
dugu
praktikan jarri, ez garelako iristen. Bi esku, bi begi eta bi belarri ez dira nahikoa hamabi haur hezteko”.
|
2023
|
|
Arestian aipatu
|
dugu
praktika komunitate bakoitzak ezagutza eraikitzeko eta partekatzeko lanean egiteko modu desberdinak dituela. Beraz, aintzat hartu da, praktika komunitate horiek nola baliatzen dituzten Bronckarten testuen barne arkitekturari dagozkion geruzetako alderdiak.
|
|
Urtetan teoria (akademia) eta praktika filosofikoa bereizita egon dira, eta duela 40 bat urtetik praktika filosofikoaren baitan ugaritzen joan dira tailer filosofikoak, kafe filosofikoak, aholkularitza filosofikoa (psikologora joan ordez norbera autoezagutzeko prozesua egin dezakegu filosofo baten kontsultan) eta baita haur filosofia ere. Gaur egun, oro har hobesten
|
dugu
praktika eta teoria bereiziko ez dituen kultura filosofikoa, dualismo faltsua delako, gizaki guztiok baitugu dimentsio filosofikoa, kontzienteago edo inkontzienteago, denok dugu mundu ikuskera bat, eta haurrak garenetik landu daiteke dimentsio hori, txikitatik espazioak sor daitezke hori lantzeko. Zein ezberdintasun dagoen haur eta helduen arteko filosofia praktikan?
|
|
Torrealdai: Guretzat euskara bada zentrala den zerbait, eta euskaratik eta euskaraz egiten
|
dugu
praktika eta teorizazioa. Euskarak harrera hizkuntza izan behar du, eta hori gure ardura ere bada.
|
|
TORREALDAI: Guretzat euskara bada zentrala den zerbait, eta euskaratik eta euskaraz egiten
|
dugu
praktika eta teorizazioa. Euskarak harrera hizkuntza izan behar du, eta hori gure ardura ere bada.
|