Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Helburu horri begira ikusle ideal baten kokapenean jarri behar dugu gure burua: artelanari buruzko ahalik eta informazio gehien lortu behar dugu eta, halaber, gure gustua edo sentiberatasun estetikoa findu behar dugu praktikaren bitartez. Hau da, filmen gaineko judizio egoki batera irits gaitezen, filmak ikusi behar ditugu, zenbat eta gehiago orduan eta hobeto, filmen arteko erkaketak egin behar ditugu eta film horiei buruzko informazioa ere gure esku izan behar dugu.
2012
‎Gustora nabil unibertsitatean, jendea gehiago inplikatzen delako gauzetan. Ez dugu teoria bakarrik ikasten, ikasten duguna kalean ipintzen dugu praktikan hurrengo egunean.
2014
‎Berdin digu, hasieran behintzat, ekintza horiek kontzienteak edoinkontzienteak diren, baina ezinbestekotzat jotzen dugu giza ekintzaren baitandagoen gogoetarako joera, erreflexibitatea, aintzakotzat hartzea. Eta existentziarenbaldintza materialak (generoa, klasea, etnia, adina.) gorputzean islatuak dauden eraberean, uste dugu praktikak (praktika erreflexibo korporal gisa) ez direla barrukoakedo banakakoak, baizik eta besteekiko harremanean sortzen direla, mundu sozialaeratuz (Connell, 1995).
2015
‎Gehiago egiten dugu euskaraz egin nahi dugulako, komunikabide derrigorrezko dugulako baino. Guk euskara bizi dadilako, Euskal Herria bizi dadilako eskubidea (eta beharra) jartzen dugu praktikan euskaraz dugunean. Eskubide bat praktikan jartzea ez da, ordea, faxista izatea.
‎Berriro esango dut: praktikarekin batera, bere baitan bertan behar dugu praktika definitu eta zentzuz eta balioz betetzen duen metapraktika. Beste kontu bat da, zein zentzu eta balio duen asmatutako sorkari hark, artikulatutako figurazio hark.
‎44. Munduko gauzak eta gertaerak praktika sozialen gaiak izaten dira, praktiketan gauzatzen eta eratzen dira, eta praktika direla esan genezake. Praktikak ez dira soil soilik jardunak, praktiketan kontuan hartu behar dugu praktiken inguru osoa: eszenatokia edo praktika gunea, gauzak, sinboloak, marko instituzionalak, egiturak, pertsonak, tresnak... Kasu guztietan praktika barik ez dugu ezer:
‎Kontuan hartu behar dugu praktika" mitiko" askoren indar soziala ez dela ahultzen azaleratzen eta agerrarazten delako praktika hark ez zuela zuztarrik, ez funtsik," egiazko tradizio" batean. Batez ere, praktika horiek beste hainbatekin artikulatuak izan direnean eta horrela beste signifikatze eragile horien intersekzio nodoak bilakatu direnean.
‎Esan bezala, pornoak Identitatearen mendeko morroi subalternoa izatera kondenatzen du anomalo zaion guztia, baina horrela aukera bat ematen dio zuzen zuzenean talka egin barik normaltasun amiñi bat erdiesteko. Kontuan hartu behar dugu praktika anomaloetako arizaleek nekez eramango dituztela soinean anomaliak dakartzan harreman deserosoak, gatazka sozialak, tira-bira kognitiboak eta abar. Hitz batez, oso eramangaitza da korronte kontra joatea.
2017
‎Eduardo Apodaka eta Jordi Morales – Hiztun kategorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila dugu praktika minorizatuek bere burua legitimatzen dutela ikusgarri egiten diren neurrian, batez ere, espazio publiko eta zabaletan. twitter, alde horretatik, begirada makro eta mikroa nahasten dituen teknologia da; baina zaila da erabiltzaile batentzat berak ehuntzen dituen sareei buruzko begirada makroskopikoa lortzea. uMapen arrastoan, beraz, honelako ikerketek sustatze politikak antolatzeko baliab...
‎Emozioarekin dator, beraz, jakin mina; eta, jakin minarekin prestakuntza integrala. Integrala esaterakoan, noski, ez dugu praktika eta teoria batzen dituen heziketa eredu tradizionala aldarrikatzen (ez bakarrik), ezta heziketa akademikoa eta lan mundua batzen dituen hori (ez bakarrik), Schudolskiren hitzak baizik; hots, ume eta gazteak modu polibalentean trebatzea. Lehenik, prestakuntza akademikoa eskaini behar zaie, behar beste eduki; alabaina, teorizazio hutsean erori barik, edukiek esperimentazioa eta praktikarekin batera joan behar baitute.
2018
‎Ehun urte geroago, berriz, 1887an, etxekotalde bakoitzean 0,34 zerbitzari topatzen ditugu, eta zerbitzariak biztanleen %8, 31 dira.122 Bestalde, 1786an etxekotaldeen %44, 7k bazuen etxean zerbitzaririk, eta 1887an, berriz, %22, 4k baino ez. Honekin batera, hau da, zerbitzarien beherakadarekin batera, kontuan hartu behar dugu praktika hau feminizatu egiten dela XVIII. mendetik aurrera.
2020
‎Ekonomian antzematen dugun beste gabezia bat da ezin dugula lanaren mundua bere osotasunean aztertu. Hau da, teorian asko landu dena ezin dugu praktikara eraman, ez dugulako horretarako tresnarik. Honek esan nahi du praktikan ordaindutako lanak eta ordaintzen ez direnak aparteko munduak bezala aztertzen jarraitzen dugula.
‎Baina badu arriskurik? Artikulu honetan azaltzen dugu praktika segurua dela, profesional eta teknologia egokiekin egiten bada. Gainera, zure gorputzeko zati horretatik ilea kendu aurretik hartu beharreko neurriak adieraziko ditugu.
2021
‎Mugatzen gaituen oro errefusatu beharrean aurkitzen gara. Horixe dugu praktika hauen guztien zioa, goi eta apal abiaduran, akrobazia hauen...
2022
‎Zergatik lotsatzen gara geure buruaz, besteaz? Zer ulertzen dugu praktika on bezala, eta praktika itsusi edo txar bezala. Bikote mota, desleialtasuna, masturbazioa, sexurako maiztasuna landuko dira.
‎Hamabi haur ditu bere kargura, urte eta erdiko hamabi haur: “Ikasten duguna ezin dugu praktikan jarri, ez garelako iristen. Bi esku, bi begi eta bi belarri ez dira nahikoa hamabi haur hezteko”.
2023
‎Arestian aipatu dugu praktika komunitate bakoitzak ezagutza eraikitzeko eta partekatzeko lanean egiteko modu desberdinak dituela. Beraz, aintzat hartu da, praktika komunitate horiek nola baliatzen dituzten Bronckarten testuen barne arkitekturari dagozkion geruzetako alderdiak.
‎Urtetan teoria (akademia) eta praktika filosofikoa bereizita egon dira, eta duela 40 bat urtetik praktika filosofikoaren baitan ugaritzen joan dira tailer filosofikoak, kafe filosofikoak, aholkularitza filosofikoa (psikologora joan ordez norbera autoezagutzeko prozesua egin dezakegu filosofo baten kontsultan) eta baita haur filosofia ere. Gaur egun, oro har hobesten dugu praktika eta teoria bereiziko ez dituen kultura filosofikoa, dualismo faltsua delako, gizaki guztiok baitugu dimentsio filosofikoa, kontzienteago edo inkontzienteago, denok dugu mundu ikuskera bat, eta haurrak garenetik landu daiteke dimentsio hori, txikitatik espazioak sor daitezke hori lantzeko. Zein ezberdintasun dagoen haur eta helduen arteko filosofia praktikan?
‎Torrealdai: Guretzat euskara bada zentrala den zerbait, eta euskaratik eta euskaraz egiten dugu praktika eta teorizazioa. Euskarak harrera hizkuntza izan behar du, eta hori gure ardura ere bada.
‎TORREALDAI: Guretzat euskara bada zentrala den zerbait, eta euskaratik eta euskaraz egiten dugu praktika eta teorizazioa. Euskarak harrera hizkuntza izan behar du, eta hori gure ardura ere bada.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia