2002
|
|
Halaber, egunetik egunera produktu gehiago batuz doaz birziklapenaren unibertso horretara, jendearen ohiturak aldatuz joan direlarik. Sukaldetako olioaren birziklatzea ohitura bihurtzen joan dadin, olio zikina nola eta non jasoko den aztertuko
|
dugu
ondorengo lerroetan.
|
2003
|
|
Bestalde, data hori baino lehenagoko Euskal Herriko historiografia, oro har mitikoa eta prekritikoa zen, hein handiz Antzinako Erregimeneko mentalitateari lotua. Eta horregatik ere bereizi
|
dugu
ondorengo historia produkziotik. Zeren XIX. mendearen amaieratik, ezaugarri berriak zituen historiografia bat hasi zen (positibista, etab.) 9.
|
2004
|
|
Inoren uste eta iritziak kolokan jartzen hasiak garenez, sustrai sendoagoen bila abiatu dugu. Bila hasita, berriz, nekez aurkituko
|
dugu
ondorengo argudio andana hau baino arrazoimen tinkoagorik auzi hau garbitze aldera. Emilio Lopez Adan jarri nahi dut hizketan, eta gehienetan bezala, egia antzeko ustekizunak larrutuz arazoaren barrenak argitzeko gaitasuna erakusten duten aholkuak emango dizkigu:
|
|
587 Joseba Arregi: Deseos para el 96, El Diario Vasco, 1996/1/6 Soka bereko sasi arrazoia
|
dugu
ondorengoa ere. Manuel Agud Querol:
|
2005
|
|
Beraz, hizkuntzak gizakiari behin eta berriz esperientzia berriak eskaintzen dizkion heinean, paper garrantzitsua, edo" garrantzitsuena", jokatzen du giza-formazioaren prozesua osatzen duten dimentsio denetan, bai bere handitze kognoszitiboan bai bere hobetze etiko moralean. Hemen" hizkuntzaren izaera formatiboaz" esandakoa, hala ere, gure autoreak honi buruz ulertzen duenaren laburpen bat baino ez da, baina aztergai hau —gure interesgunetik hain gertu dagoena— zehatzago jorratuko
|
dugu
ondorengo orrialdeetan.
|
|
Hizkuntzen irakaskuntzak gizakiaren hezkuntzari dakarkiona, beti ere, modu zehatzago batean aztertuko
|
dugu
ondorengo orrialdeetan. Honekin amaitzeko zera esango dugu bakarrik:
|
|
Egia da, bestela, Humboldtek ez duela inoiz euskal monografia hori hasieran irudikatutako forman bukatu baina, gorago aipatutako ikerketek erakusten duten bezala, ukaezina da ere horretarako pentsatuak zituen atal guztiak, gehiago edo gutxiago, landu dituela. Idazlan honen helburua, beti ere, ez da autore honek euskal herriari eta euskal hizkuntzari buruz esandakoa aztertzea8 eta, honengatik, gai hau behin edo behin eta zeharka bakarrik aipatuko
|
dugu
ondorengo orrialdeetan.
|
2006
|
|
Laburbilduz, bikote homosexual eta gurasotasunari buruz zenbait ondorioeskaini nahi
|
dugu
ondorengo lerrotan:
|
|
Giddens en sintesia baliatuko
|
dugu
ondorengo azalpenetarako.
|
2008
|
|
Euria, hotza eta elurra izango
|
dugu
ondorengo egunetan
|
2009
|
|
We are golden abestian, Andrae Crouchen (Madonnaren Like Prayer abestian hartu zuen parte) gospel abesbatza eta haurrez osatutako abesbatza bat entzun ahal izango
|
dugu
ondorengoa abesten:
|
|
Hain zuzen ere, Euskal Meteorologia Agentziatik eitb.com i azaldu diotenez, gaueko hozteak eragindako lainoekin esnatu gara bai asteartean baita asteazkenean ere. Aste honetan zehar, gurean egon da egunen lehen orduetan, eta horrela jarraituko
|
dugu
ondorengo egunetan ere.
|
|
Ikuspuntu psikosozialetik, bestalde, emakumeek eta gizonek bikote funtzionamenduari ematen dioten garrantzia desberdina da; bereziki, bikotekideek emozioak adierazteko era eta komunikazioa, zein gatazkaren maneiua da bereiztendituena. Bikote asetasunean azken bi elementu horiek duten eragina ikusita, bikote harremanetan duten eragina zelakoa den erakutsiko
|
dugu
ondorengo azpiataletan. Horrez gain, bikote harremanetan asetasunaren aurresale gisara ageridiren beste bi faktore ere azalduko ditugu:
|
2010
|
|
BIDEO KLIPA osatuko
|
dugu
ondorengo sekuentzien amaierekin;
|
|
Alde eta bilakaera politikoez gain, ekimen kultural hainbat eta 1960ko hamarkadaz geroztik, erbestean elkartu zirenbelaunaldien arteko harremanez eta kontuez aritu ginen, dozena ikasle jator etafinen aurrean. Hor esandakoa eta zerbait gehiago bilduta
|
dugu
ondorengo orriotan, baina den dena jarritako gaiarekin erabat lotuta. Agian jendea, liburu honekingosez geldituko da gaiak, horrelako ikastaroek eskaini ditzaketen baino askoz ertzeta esparru gehiago dituelako.
|
2011
|
|
Eremu batean logika bat eta bestean beste bat erabili behar baita ondo jokatzeko, batzuetan menderatzaile diren baliabideak (kodeak) erabiliz eta besteetan menderatuak direnak. Anbibalentzia norainokoa izan daitekeen aztertu nahi
|
dugu
ondorengoan. Euskal identitatea, esan bezala, anbibalentea izaki, noiz den nagusi eta noiz subordinatua ikusi nahi dugu, zein modutan den bata ala bestea eta, azkenik, antagonismo sozialak eta identitarioak begi bistakoak diren ala ostendu egiten diren.
|
2012
|
|
Tipo bakoitzaren barneko parentetiko mota ezberdinak zein puntuazio markarekin agertzen diren ikusiko
|
dugu
ondorengo taula honetan:
|
2013
|
|
Oro har, bi hilean behin izango dira solasaldiak. Dena dela, gonbidatuen agendak markatuko du hitzordua eta apirilean izango
|
dugu
ondorengo solasaldia.
|
2014
|
|
Hizkuntzen erabilera eta kulturen praktika azaltzeko ikerketarako proposatzen dugun eredua deskribatuko
|
dugu
ondorengo lerroetan. Proposatzen dugun ereduak (Berasategi, 2014), eskola testuinguruan dauden ikasleen (autoktonoen eta etorkinen) euskararen erabilera eta euskal kultur praktika azaltzea du helburu.
|
|
Beraz, hiru kasuetarik lehen bien nondik norakoa nahiko garbi egonik, kasugehienetan ageri ohi den i horren balioa eztabaidatua izan da literaturan; horrenerakusle Rebuschi (1984) eta Alberdi (1995) lanak. Interesa du, beraz, horretazjarduteak eta horixe landuko
|
dugu
ondorengo lerrootan, tradiziozko ikuspegiaazalduz, hark sortzen dituen arazoak nabarmenduz eta zenbait ondorio atereaz.
|
|
Eragina dauka, bai, eta zaila da estropada txarra egin eta ordu beteko bidaia egin ostean, hurrengo egunean berriz ere entrenatzera joatea. Baina lortu
|
dugu
ondorengo estropada ilusioarekin eta konfiantzarekin joatea, gogotsu. Hori entrenatzaileak lortu du.
|
2016
|
|
Eztabaida taldeetan nahiz sakoneko elkarrizketetan parte hartu duten gurasoak non bizi diren jakiteko osatu
|
dugu
ondorengo taula, unibertsoaren lagin gisa.
|
|
• Azkenik, udalerri bana
|
dugu
ondorengo banaketetan: " Haurhaur/ Nagusi nagusi/ Haur nagusi" eta" Nagusi nagusi/ Haur nagusi/ Haur haur".
|
2017
|
|
EHn badira Zepadi, Zepamendi, Zepain, Zepasolo... zilar, zidar. Metal horren izena ikusi uste
|
dugu
ondorengoetan. Sidaro (Bonorva).
|
2018
|
|
Euskaldun berriak euskaldun herria bihurtu behar ditugu. Euskararen belaunez belauneko iraupen bidean euskara etxetik kanpo ikasi dutenek euskara etxeko bihur dezaten izango
|
dugu
ondorengo 50 urteetako jomugetako bat. Beste jomuga bat, eta ez apalagoa, erdaraz euskaraz baino erraztasun handiagoz moldatzen diren euskaldunak euskarazko jokabidea gailentzen den bizibidera ekarri behar ditugu.
|
2019
|
|
80ko hamarkadan ezaguna egin zen mapa bat hartuko
|
dugu
ondorengo azalpenen abiapuntutzat.
|
|
Hori guztia kontuan izanda, zer esan dezakegu Lazarragaren poemari buruz? Buruaren eredu gisa gaztelaniazko B, C eta D poemetako burua erabili zuela ontzat eman dugunez, lehen bertso lerroa haien itzulpena da (aitak ezkondu ez banagi= si mi padre no me casa)?, gaztelaniazko buru hori aztertuko
|
dugu
ondorengo lerroetan, eta garaiko errefrauekin alderatuko. B, C eta D lekukotasunez gain (multzo horretan sartu dugu A), E ere ikusiko dugu; ez da Lazarragak erabilitako eredu zuzena, baina gaia bera da, eta tradizio beraren emaitza, gure ustez (formalki, bilantziko baten burua da, eta bada harekin lot genezakeen errefraurik).
|
|
Nahiz eta askorentzat ezaguna den Mikel Laboa, berari buruzko errebisio bibliografiko bat egingo den honetan, ezinbestekoa iruditu zaigu protagonistaren aurkezpen txiki batekin hastea. Lan hau osatzeko erabili ditugun testu guztietatik abiatuta sortu
|
dugu
ondorengo soslaia eta batik bat bere musikagintzan erabakigarriak izan diren gertaerak biltzera mugatu gara.
|
2021
|
|
Berez eta berariaz aurkaritza adierazten duen baina bezalako juntagailu batek eta beste molde hauek duten desberdintasuna argi ikusiko
|
dugu
ondorengo adibideekin. Aldera ditzagun ondoko bi perpausak:
|
|
Administrazioko postuetarako borrokatzen gara, baina amiritarrek nahiago gaituzte, fidelagoak garelako. Ez
|
dugu
ondorengorik boterea pasatzeko eta gure etorkizuna gure nagusien esku dago. Hala ere, zuek sanhayarrak ere bazarete etsai handiak.
|
|
Aurtengo Sail Ofizialean bigarren opera prima
|
dugu
ondorengoa. Alina Grigore aktoreak zuzendaritzara egin du bidea estreinakoz, modu aski txukunean.
|
|
Etxarri Aranazkoa
|
dugu
ondorengo esaldia:
|
|
Etxarri Aranazkoa
|
dugu
ondorengo esaldia:
|
|
Besteendako lanetan ibili, morroitako baino ez balio. Etxarri Aranatzen jasoa
|
dugu
ondorengo esaldia, Mikaela Mauleon gure ama zenari.
|
|
Etxarri Aranazkoa
|
dugu
ondorengo esaldia:
|
|
Orotariko Euskal Hiztegian (OEH hemendik aurrera) ez da agertzen. Urdiaingoa
|
dugu
ondorengo adibidea:
|
|
Ospe ona edo txarra izan. Etxarri Aranazkoa
|
dugu
ondorengo esaldia:
|
|
Guztien ahotan ibili, berdin pertsona, nola gauza edo gertaera. Etxarri Aranazkoa
|
dugu
ondorengo esaldia:
|
|
Etxarri Aranazkoa
|
dugu
ondorengo adibidea:
|
|
Espabilatu, espabilarazi, zerbaitek edo norbaitek.. Arbizuko adibidea
|
dugu
ondorengoa:
|
2023
|
|
«Messnerrek urratu zuen bidea, hark apurtu zituen muga fisiko eta psikologiko guztiak. Hark egindako urratsetan jarraitu ahal izan
|
dugu
ondorengook. Niretzat, hamalau zortzimilakoen orain arteko zerrenda da balio duena».
|
|
Izan ere, besteak beste, jaietan zabalik izaten den Caritasen tonbolaren antolakuntzaz beraiek arduratzen dira. " Normalean, gainera, Kuadrillen Eguneko eguerdian ixten dugu tonbola, eta ospakizun gisa hartzen
|
dugu
ondorengo herri bazkaria. Asko gustatzen zaigu Azkoitian antolatzen eta egiten diren ekintzetan parte hartzea; ahal dugun guztietan edo gehienetan parte hartzen saiatzen gara, baina adinean aurrera goaz, eta horrek zenbait ekintzatan parte hartzea mugatzen digu.
|