Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2002
‎Halaber, egunetik egunera produktu gehiago batuz doaz birziklapenaren unibertso horretara, jendearen ohiturak aldatuz joan direlarik. Sukaldetako olioaren birziklatzea ohitura bihurtzen joan dadin, olio zikina nola eta non jasoko den aztertuko dugu ondorengo lerroetan.
2003
‎Bestalde, data hori baino lehenagoko Euskal Herriko historiografia, oro har mitikoa eta prekritikoa zen, hein handiz Antzinako Erregimeneko mentalitateari lotua. Eta horregatik ere bereizi dugu ondorengo historia produkziotik. Zeren XIX. mendearen amaieratik, ezaugarri berriak zituen historiografia bat hasi zen (positibista, etab.) 9.
2004
‎Inoren uste eta iritziak kolokan jartzen hasiak garenez, sustrai sendoagoen bila abiatu dugu. Bila hasita, berriz, nekez aurkituko dugu ondorengo argudio andana hau baino arrazoimen tinkoagorik auzi hau garbitze aldera. Emilio Lopez Adan jarri nahi dut hizketan, eta gehienetan bezala, egia antzeko ustekizunak larrutuz arazoaren barrenak argitzeko gaitasuna erakusten duten aholkuak emango dizkigu:
‎587 Joseba Arregi: Deseos para el 96, El Diario Vasco, 1996/1/6 Soka bereko sasi arrazoia dugu ondorengoa ere. Manuel Agud Querol:
2005
‎Beraz, hizkuntzak gizakiari behin eta berriz esperientzia berriak eskaintzen dizkion heinean, paper garrantzitsua, edo" garrantzitsuena", jokatzen du giza-formazioaren prozesua osatzen duten dimentsio denetan, bai bere handitze kognoszitiboan bai bere hobetze etiko moralean. Hemen" hizkuntzaren izaera formatiboaz" esandakoa, hala ere, gure autoreak honi buruz ulertzen duenaren laburpen bat baino ez da, baina aztergai hau —gure interesgunetik hain gertu dagoena— zehatzago jorratuko dugu ondorengo orrialdeetan.
‎Hizkuntzen irakaskuntzak gizakiaren hezkuntzari dakarkiona, beti ere, modu zehatzago batean aztertuko dugu ondorengo orrialdeetan. Honekin amaitzeko zera esango dugu bakarrik:
‎Egia da, bestela, Humboldtek ez duela inoiz euskal monografia hori hasieran irudikatutako forman bukatu baina, gorago aipatutako ikerketek erakusten duten bezala, ukaezina da ere horretarako pentsatuak zituen atal guztiak, gehiago edo gutxiago, landu dituela. Idazlan honen helburua, beti ere, ez da autore honek euskal herriari eta euskal hizkuntzari buruz esandakoa aztertzea8 eta, honengatik, gai hau behin edo behin eta zeharka bakarrik aipatuko dugu ondorengo orrialdeetan.
2006
‎Laburbilduz, bikote homosexual eta gurasotasunari buruz zenbait ondorioeskaini nahi dugu ondorengo lerrotan:
‎Giddens en sintesia baliatuko dugu ondorengo azalpenetarako.
2008
‎Euria, hotza eta elurra izango dugu ondorengo egunetan
2009
‎We are golden abestian, Andrae Crouchen (Madonnaren Like Prayer abestian hartu zuen parte)   gospel abesbatza eta haurrez osatutako abesbatza bat entzun ahal izango dugu ondorengoa abesten:
‎Hain zuzen ere, Euskal Meteorologia Agentziatik eitb.com i azaldu diotenez, gaueko hozteak eragindako lainoekin esnatu gara bai asteartean baita asteazkenean ere. Aste honetan zehar, gurean egon da egunen lehen orduetan, eta horrela jarraituko dugu ondorengo egunetan ere.
‎Ikuspuntu psikosozialetik, bestalde, emakumeek eta gizonek bikote funtzionamenduari ematen dioten garrantzia desberdina da; bereziki, bikotekideek emozioak adierazteko era eta komunikazioa, zein gatazkaren maneiua da bereiztendituena. Bikote asetasunean azken bi elementu horiek duten eragina ikusita, bikote harremanetan duten eragina zelakoa den erakutsiko dugu ondorengo azpiataletan. Horrez gain, bikote harremanetan asetasunaren aurresale gisara ageridiren beste bi faktore ere azalduko ditugu:
2010
‎BIDEO KLIPA osatuko dugu ondorengo sekuentzien amaierekin;
‎Alde eta bilakaera politikoez gain, ekimen kultural hainbat eta 1960ko hamarkadaz geroztik, erbestean elkartu zirenbelaunaldien arteko harremanez eta kontuez aritu ginen, dozena ikasle jator etafinen aurrean. Hor esandakoa eta zerbait gehiago bilduta dugu ondorengo orriotan, baina den dena jarritako gaiarekin erabat lotuta. Agian jendea, liburu honekingosez geldituko da gaiak, horrelako ikastaroek eskaini ditzaketen baino askoz ertzeta esparru gehiago dituelako.
2011
‎Eremu batean logika bat eta bestean beste bat erabili behar baita ondo jokatzeko, batzuetan menderatzaile diren baliabideak (kodeak) erabiliz eta besteetan menderatuak direnak. Anbibalentzia norainokoa izan daitekeen aztertu nahi dugu ondorengoan. Euskal identitatea, esan bezala, anbibalentea izaki, noiz den nagusi eta noiz subordinatua ikusi nahi dugu, zein modutan den bata ala bestea eta, azkenik, antagonismo sozialak eta identitarioak begi bistakoak diren ala ostendu egiten diren.
2012
‎Tipo bakoitzaren barneko parentetiko mota ezberdinak zein puntuazio markarekin agertzen diren ikusiko dugu ondorengo taula honetan:
2013
‎Oro har, bi hilean behin izango dira solasaldiak. Dena dela, gonbidatuen agendak markatuko du hitzordua eta apirilean izango dugu ondorengo solasaldia.
2014
‎Hizkuntzen erabilera eta kulturen praktika azaltzeko ikerketarako proposatzen dugun eredua deskribatuko dugu ondorengo lerroetan. Proposatzen dugun ereduak (Berasategi, 2014), eskola testuinguruan dauden ikasleen (autoktonoen eta etorkinen) euskararen erabilera eta euskal kultur praktika azaltzea du helburu.
‎Beraz, hiru kasuetarik lehen bien nondik norakoa nahiko garbi egonik, kasugehienetan ageri ohi den i horren balioa eztabaidatua izan da literaturan; horrenerakusle Rebuschi (1984) eta Alberdi (1995) lanak. Interesa du, beraz, horretazjarduteak eta horixe landuko dugu ondorengo lerrootan, tradiziozko ikuspegiaazalduz, hark sortzen dituen arazoak nabarmenduz eta zenbait ondorio atereaz.
‎Eragina dauka, bai, eta zaila da estropada txarra egin eta ordu beteko bidaia egin ostean, hurrengo egunean berriz ere entrenatzera joatea. Baina lortu dugu ondorengo estropada ilusioarekin eta konfiantzarekin joatea, gogotsu. Hori entrenatzaileak lortu du.
2016
‎Eztabaida taldeetan nahiz sakoneko elkarrizketetan parte hartu duten gurasoak non bizi diren jakiteko osatu dugu ondorengo taula, unibertsoaren lagin gisa.
‎• Azkenik, udalerri bana dugu ondorengo banaketetan: " Haurhaur/ Nagusi nagusi/ Haur nagusi" eta" Nagusi nagusi/ Haur nagusi/ Haur haur".
2017
‎EHn badira Zepadi, Zepamendi, Zepain, Zepasolo... zilar, zidar. Metal horren izena ikusi uste dugu ondorengoetan. Sidaro (Bonorva).
2018
‎Euskaldun berriak euskaldun herria bihurtu behar ditugu. Euskararen belaunez belauneko iraupen bidean euskara etxetik kanpo ikasi dutenek euskara etxeko bihur dezaten izango dugu ondorengo 50 urteetako jomugetako bat. Beste jomuga bat, eta ez apalagoa, erdaraz euskaraz baino erraztasun handiagoz moldatzen diren euskaldunak euskarazko jokabidea gailentzen den bizibidera ekarri behar ditugu.
2019
‎80ko hamarkadan ezaguna egin zen mapa bat hartuko dugu ondorengo azalpenen abiapuntutzat.
‎Hori guztia kontuan izanda, zer esan dezakegu Lazarragaren poemari buruz? Buruaren eredu gisa gaztelaniazko B, C eta D poemetako burua erabili zuela ontzat eman dugunez, lehen bertso lerroa haien itzulpena da (aitak ezkondu ez banagi= si mi padre no me casa)?, gaztelaniazko buru hori aztertuko dugu ondorengo lerroetan, eta garaiko errefrauekin alderatuko. B, C eta D lekukotasunez gain (multzo horretan sartu dugu A), E ere ikusiko dugu; ez da Lazarragak erabilitako eredu zuzena, baina gaia bera da, eta tradizio beraren emaitza, gure ustez (formalki, bilantziko baten burua da, eta bada harekin lot genezakeen errefraurik).
‎Nahiz eta askorentzat ezaguna den Mikel Laboa, berari buruzko errebisio bibliografiko bat egingo den honetan, ezinbestekoa iruditu zaigu protagonistaren aurkezpen txiki batekin hastea. Lan hau osatzeko erabili ditugun testu guztietatik abiatuta sortu dugu ondorengo soslaia eta batik bat bere musikagintzan erabakigarriak izan diren gertaerak biltzera mugatu gara.
2021
‎Berez eta berariaz aurkaritza adierazten duen baina bezalako juntagailu batek eta beste molde hauek duten desberdintasuna argi ikusiko dugu ondorengo adibideekin. Aldera ditzagun ondoko bi perpausak:
‎Administrazioko postuetarako borrokatzen gara, baina amiritarrek nahiago gaituzte, fidelagoak garelako. Ez dugu ondorengorik boterea pasatzeko eta gure etorkizuna gure nagusien esku dago. Hala ere, zuek sanhayarrak ere bazarete etsai handiak.
‎Aurtengo Sail Ofizialean bigarren opera prima dugu ondorengoa. Alina Grigore aktoreak zuzendaritzara egin du bidea estreinakoz, modu aski txukunean.
‎Etxarri Aranazkoa dugu ondorengo esaldia:
‎Etxarri Aranazkoa dugu ondorengo esaldia:
‎Besteendako lanetan ibili, morroitako baino ez balio. Etxarri Aranatzen jasoa dugu ondorengo esaldia, Mikaela Mauleon gure ama zenari.
‎Etxarri Aranazkoa dugu ondorengo esaldia:
‎Orotariko Euskal Hiztegian (OEH hemendik aurrera) ez da agertzen. Urdiaingoa dugu ondorengo adibidea:
‎Ospe ona edo txarra izan. Etxarri Aranazkoa dugu ondorengo esaldia:
‎Guztien ahotan ibili, berdin pertsona, nola gauza edo gertaera. Etxarri Aranazkoa dugu ondorengo esaldia:
‎Etxarri Aranazkoa dugu ondorengo adibidea:
‎Espabilatu, espabilarazi, zerbaitek edo norbaitek.. Arbizuko adibidea dugu ondorengoa:
2023
‎«Messnerrek urratu zuen bidea, hark apurtu zituen muga fisiko eta psikologiko guztiak. Hark egindako urratsetan jarraitu ahal izan dugu ondorengook. Niretzat, hamalau zortzimilakoen orain arteko zerrenda da balio duena».
‎Izan ere, besteak beste, jaietan zabalik izaten den Caritasen tonbolaren antolakuntzaz beraiek arduratzen dira. " Normalean, gainera, Kuadrillen Eguneko eguerdian ixten dugu tonbola, eta ospakizun gisa hartzen dugu ondorengo herri bazkaria. Asko gustatzen zaigu Azkoitian antolatzen eta egiten diren ekintzetan parte hartzea; ahal dugun guztietan edo gehienetan parte hartzen saiatzen gara, baina adinean aurrera goaz, eta horrek zenbait ekintzatan parte hartzea mugatzen digu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia