Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 73

2000
‎eta albisteen gaineko gogoeta egin?, sintoniza gaitzazu, zure informazio egarria asetzeko gaude-eta?. Elipsiaren baliabidea publizitatearen alorrean ikusten dugu maiz: –Euskadi Irratia?
‎Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz, behar dugun informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri behar dugun informazio hori falta dugunean. Honen ondorioz gizakiok desorientazio egoera bati aurre egin behar izaten diogu behin baino gehiagotan.
‎Kantuan oso onak ez bagara ere, kantuan egiten dugu maiz bidea. Denetarik kantatzen dugu, baina badugu ereserki kutun bat:
2001
‎Artrosia hitzak hedapen handia hartu badu ere, oker erabiltzen dugu maiz, hezur eta junturetako era guztietako gaitzak adierazteko.
‎Egia da Internet en garaian gaudela; hori ukaezina da. Bertan informazio ikaragarri handia dagoela entzun ohi dugu maiz, eta esandakoa erabat egia biribila dela egiaztatu ahal izan dugu Jon Lejarretak eta biok liburu honen edukiak sarean arakatu ditugunean. Informazio metaketa hain handia denez, zer bilatu nahi den aldez aurretik zehatz mehatz adierazten ez bada, galdutako ordu kopurua oso altua izan daiteke eta, halaber, lorturiko informazioa oso urria.
‎Usaina nonahi presente dagoela entzuten dugu maiz. Nolabait esateagatik, gauza guztiek daukate usaina, berau gozoagoa, finagoa edota batzuetan kirasdunagoa izan arren.
2002
‎Barruko premia grinatsu bat izandakoa denbora pasa jantzi, ilustratu eta orekatu bilakatzen da(...). Irakurzaletasunaz hitz egitean, liburu arin eta ulerterrazen beharra azpimarratzen dugu maiz askotan. Baina ez da irakurle hasiberriari lehen amodioarenaren pareko zirrara sentiaraziko dion liburua bezalakorik irakurle hori zinez eta luzerako irakurzale dadin, eta horretarako, arintasuna eta ulerterraztasuna ez dira aski.
‎hizkuntza jarduera (birformulazioa, kode trukaketa, testugintza) itzultzailearenesku egongo da, eta gaiaren antolamentua, kontzeptuen azalpena eta terminologia espezializatua espezialistaren esku. Dena den, ez da erraza egoerahori bideratzen, eta onartu beharra dugu maiz hizkuntza formazio sendoaduen espezialista (horretarako planak egin behar izaten dira, baina), nahizespezialitate bateko jakintzan ongi jantzita dagoen itzultzailea (itzultzaileenespezializatzea eskatzen du horrek, eta merkatu arazoa plazaratzen du, hortaz) gerta daitezke une jakin batean itzultzailerik onenak.
‎Izan ere, izotz inkrustazio horien ondorioz, motorrak modu jarraituagoan lan egin behar du finkatutako tenperaturari eusteko. – Labea erabiltzen dugunean eta martxan dagoenean, ez dugu maiz ireki behar beroa galtzen duelako; beraz, gaur egun labe guztietan erabiltzen den barne argia erabiltzea gomendatzen dugu. – Beste etxetresna elektriko bat, plantxa aurrezteko.
‎Aniztasun bertsua topatzen dugu maiz bi hizkuntza horietako estatus soziolinguistikoak alderatzean. Oso maiz gertatzen baita hautagai den hizkuntzetako bat debekatuta egotea, edota kulturaren eta administrazioaren eginkizunetatik at luzaz egona izatea; eta horretaz" herdoild urik" edo" zaharkiturik" nolazpait.
2003
‎Naturari begiratzen gozatzen ez badugu ez da zentzuzkoa safari bat aukeratzea: goizaldeko ordu txikietan jaiki dugu maiz, lehoiak ikustera joateko.
‎Gure mendebaleko gizarte honetan, Bizimodu Onaren gizarteetan, Amorebieta Etxanon ikusten den paradoxa ikusiko dugu maiz: mobilizatzen dakien mikrogizarte bat, bere bizi mailan erasorik onartzen ez duen jendea, proiektuak, urrunago eta txikiago?
‎Izan ere, azken urteotako erasoaldiak ez lituzke lanbrotu behar euskarak eta euskaltzaletasunak Nafarroan egin dituzten aurrerapausoak. Karramarroen modura ibiltzera kondenatu gaituzten honetan etsipenerako joera izaten dugu maiz, eta, nahiz eta egoera batere samurra ez den, botere gunetik datozen erasoek ez lukete azterketa razionala behar baino gehiago ozpindu.
2004
‎Etsi egin dugu maiz
2006
‎«Aizu, entzun, utzi ezazu, Marbellara joango naiz arrantzara, nire ametsa hori zen eta hori egitera joango naiz lasai lasai». Pertsona bakoitza mundu bat da, eta horregatik esaten dugu maiz, medikuntzan, ez daudela gaixotasunak, gaixoak daudela. Gaixotasun bera oso ezberdina izan daiteke bi gaixoren larruan.
‎Gurean ohikoa izan da agian gerrigintza eskasiak eraginda irmotasuna nahastea zakarkeriarekin; erasokor jartzen gara aukera ematen diguten bakoitzean, armetara jo izan dugu maiz historian. Iduri luke ageriko irmotasuna erabiltzen dugula ezkutu gisa, eta beharrezko zaigula gatazka maila bat irmotasunari eusteko.
‎Horregatik entzuten dugu maiz bihotzeko, garuneko edo behe ataletako iskemi gaitza.
‎Zuzentasunaren aizkora gainean izaten dugu beti, gure lepoan haren itzala sumatzen dugu maiz. Hizketaren putzura jauzi egiten dugunean badakigu esaldi bakoitzak, xumeenak ere, zenbait arau hauts ditzakeela, eta, normalean, hausten dituela.
2008
‎Adierazpen zentzuzkoen erreserbak agortzen ari zaizkigu, eta geure burua eskailera zulotik botatzea pentsatzen dugu maiz. Beherantz hegan egin, eta geure barreneko munstroa akabatu.
‎Neurri han dian, euskaldun ororen gogoan bizirik dago ikusmolde edo' sentimendu' hori. Batzuek gutxiago edo beste batzuek gehiago, denok sentitzen dugu maiz erabiltzen ditugun hitz asko eta asko ez direla' onargarriak'. Euskaldun batek' halakoa euskaraz nola esaten da?' galdetzen duenean (egia esanda,' nola esan behar da?' litzateke galdera zehatza, eta hainbatek halaxe galdetzen du, normalean, euskaraz bizi den pertsona bada behintzat, ederki jakiten duelako nola esaten den), erantzuleak normalean erabiltzen den halako mailegu gordina dela esaten badio,' baina hori erdaraz da!' esango du seguru aski; ereduan onargarri izan litekeen hitz berria aipatuz gero, berriz,' hori ez du inork esaten eta!' izan daiteke haren erreakzioa.
‎Jaietako testuinguruan, kale giroa nola ikusten duzue. J.Z.: Beste herri batzuk Urnietak baino askoz giro gehiago dutela komentatu izan dugu maiz. Oinez ibiltzeko erraza den inguru herrikoi bat falta zaio Urnietari.
‎Eguna eta gaua. Esana dugu maiz zenbateko aldea dagoen egunaren eta gauaren artekoaren adinakoa alegia, Boulevard eta Ganbara irratsaioetako tertulien artean. Goizekoan, benetako ika mika ukatzen zaigu hainbat gai bizi biziren inguruan, gogoko ez diren argudioak ez aditzeagatik edo auskalo zergatik.
2009
‎Paisaia hitza entzutean, paisaia bukoliko eta erakargarri bat irudikatzen dugu maiz. Mendiak, itsasoa... dituen argazkia egiten dugu geure buruan.
‎I, igo Urkulluk esan duen moduan, uste dugu maiz terrorismoaren gaia erabili dela alderdikeriak egiteko. Guk nahi dugu politikakeriatik at jartzea arlo hori, eta Mallorcan eta Burgosen gertatutakoa ikusita, gustatuko litzaiguke alderdi demokratikoen artean, guztiekin, jarrera komun bat jartzea, ez dakit zein formarekin, adierazpen baten bidez edo neurri batzuekin.
‎Nola bere basoan kontenplazioan galdua zen berriro, alferrik ziren nere kolera muestrak. Pilarek (bai, Pilar zuen izena nere lagunak), zuetaz aipatu nau. Ez dugu maiz elkar ikusten. Ez da etxetik ateratzen eta ni gabezko mariposa naiz.
2010
‎Tokian tokiko borrokek begirada zabala (eta luzea) daukate. Gure gizartemendebalekoan, Bizimodu Onaren gizarteetan, Euskal Herriko hainbat lekutanikusten den paradoxa kausituko dugu maiz: mobilizatzen dakien mikrogizarte bat, bere identitatean erasorik onartzen ez duen jendea, honako proiektuak «zertarakodira?» galdetzen duen giza taldea.
2011
‎Datozen asteetan euskarazko hedabide ez publikoek kanpaina bati ekingo diote honako leloagaz: \' Duten garrantziaz jabetzeko, faltan izan arte itxoiten dugu maiz; Euskarazko hedabideak denon beharra\'.
‎–Publikoari interesatzen zitzaion ikustea nola mundu horretan, tradizionala baina egunerokoa eta umila, heroitasuna ere eman daitekeen. Egunkarietako lehen orrialdeetan jende arrakastatsua ikusten dugu maiz, fama eta dirua lortu dutelako, eta pelikulak islatu nahi du geure buruarekin famatuak eta aberatsak garela nahi duguna lortzen badugu, egunkarietakoak bezain zoriontsu edo zoriontsuago izateraino?.
‎Osagaiak behe ‘beherekoa’ ren superlatiboa den behen, leku genitiboaren hondarkia eta artikulua dira. Berez ‘behereneko etxea’ edo zen, baina guk susmoa dugu maiz Bekoetxea, Beitikoetxea ugarien baliokidea zela. Ez gaude horretaz seguru, hala ere.
2012
‎Gure kolektiboa nahiko ezegonkorra dela esaten dugu maiz. Denbora ez dugu soberan eta ahal dena ahal denean egiten saiatzen gara, poliki poliki, baina ilusio handiz.
2013
‎Bestetik, atzera begira jartzen garenean, idealizatzeko joera dugu maiz. Orain, zazpi urte beranduago, uste dut Non dira diskoa sortzerakoan ere hala izan zela.
‎Komunikazioan iraultzaz hitz egiten dugu maiz, baina oso gutxitan hurbiltzen dira horiek fenomeno erreal izatera. Pasa den astean, aldiz, komunikazioan gertatu diren aldaketak garbi ikusi ditugu gurean ere.Alde batetik, behin eta berriz hitz egin izan dugun Interneteko sare sozialen indarra asko nabaritu da.
‎Elikagaiekin bezalaxe, energiarekin ere ardura handirik gabe jokatzen dugu maiz, eta neurrigabe xahutzen dugu, batez ere Eguberrietan: kalkuluek diotenez, garai horretan %20 gehiago kontsumitzen da, batez ere berogailutan eta argitan.
2014
‎Gertatzen dena da ez dutela aukerarik egiten dutena ezagutarazteko. Kuban kalitate handiko musika hezkuntza dagoela entzun dugu maiz. Horrela da. Nire kasuan ez da horrela izan, 20 urtetik aurrera ez daukazulako eskoletan sartzeko aukerarik.
‎Hortaz, euskal hedabideen eskari bati erantzun nahi dio proiektuak. " Herri komunikabideetan gogoa badago joera aldatzeko, baina tresnak behar dira kazetariei laguntzeko", gehitu du tolosarrak." Egungo kazetaritzaren azkartasuna medio, hausnarketarako tarte txikia dago eta bide errazenera jotzen dugu maiz, betiko diskurtsoetan eroriz".
‎Gizakiok gatza hartu behar dugu maiz samar, ezinbestekoa zaigu-eta hainbat funtzio fisiologiko egiteko: gorputzeko likidoei eusten laguntzen du, nerbio bulkadak transmititzen, giharrak jardunean edukitzen eta potasioa xurgatzen; erraztu egiten du digestioa, eta orekatu egiten ditu izerdi gehiegiak eta goitika egiteak edo beherakoak eragiten dituzten galerak.
‎Ez zure amarekin, ez inorekin; ez, kasik ez du bisitarik jasotzen, bere sendikoak urrun bizi dira. Zure amaren gaitz bera dauka, baina okerrago dago, ia ez da ingurukoekin komunikatzen; baina atsegin ditu egongela horretako bistak, bertatik mendiak ikusten dira eta; horregatik eseri ohi dugu maiz leku horretan. Eta, bide batez esanda, Martinez jauna, gogorarazten dizut egoitzan ezin dela erre, ezta balkoietan ere.
‎badirudi hizkuntzaren bizi kemena indartze aldera hiztun erkidego trinkoak behar ditugula, baina aldi berean, hiztun kopurua eta batez ere praktika kopurua zabaldu eta hedatu beharrean gaude. Gaurko baldintzetan trinkotzeari ekiten diogunean neokomunitate horretako bat sortzen dugu maiz. Hiriburuetan (Donostia salbuespena izan daiteke) agerikoa da fenomeno hori:
2015
‎c) Sistema bitarra teknologia berriekin lotzen dugu maiz. Baina, hala al da benetan?
‎" Egia gure aurka erabil dezaketen beldurrez, disimuluan jarduten dugu maiz. Egiaren jabe besteak direla pentsatzen dugu sarritan, eta Historiatik ezabatuko gaituzten beldurrez, geuk puztu eta itxuratzen dugu Historia.
2016
‎Biologikoa garestiagoa dela entzuten dugu maiz, baina hori da biologikora pasatzean gure elikadura ohiturak aldatzen ez ditugulako. Gure kontsumo logikak errotik aldatu behar ditugu, sukaldean denbora gehiago pasa...
‎" Euskararen erabilera" esaten dugunean, euskaraz asko ala gutxi egiten den zehaztu nahi izaten dugu maiz: aldiune eta leku jakinean" euskaraz zenbat egiten den".
‎Hona, labur labur, kontuan hartzekoak iruditzen zaizkigun oharrak a) Mintzajarduna, hizkuntza erabilera, continuum batean mugitzen da maiz kopuru aldetik, eta aldakortasun traza nabariak ditu dibertsifikazio aldetik. Berez continuum batean eta dibertsifikaturik mugitzen den maiztasun kopurua neurri tarte jakinetara ekarri behar izaten dugu maiz, datuak operatibizatu eta ondorio sendo samarretara ahal izateko. Hots, maiztasun eskala diskretuekin59 jokatu behar izaten dugu eta, horrek ere, nolabaiteko distortsioa ekar dezake. b) Alde handia, zenbaitetan oso handia, dago goiko sei aldakortasuniturrien informazio egituratua berekin lukeen informazio multzoaren eta erabilera indize sintetikoen bidezko maiztasun datu diskretuen artean.
‎c) Sistema bitarra teknologia berriekin lotzen dugu maiz. Baina, hala al da benetan?
‎•Halloween euskal ohituraAzken urteotan gero eta ezagunagoa bihurtu da Halloween jaia gure artean. Ameriketatik" inposatzen" ari diren ospakizuna ere badela entzun izan dugu maiz, guztiok sinetsi arte. Baina kontrakoa dirudien arren, Arimen Gaua ospatzeko ohitura ondo errotutako tradizioa da Euskal Herrian, eta oinarri oinarrian, film amerikarretan ikusten ditugun irudietatik ez oso urruti.
2018
‎Eredu hau nolakoa izan litzatekeen pentsatzen jardun dugu maiz, eta gero eta argiago ikusten dut nik jabetza kolektiboaren formara eramanen gaituela. Horri buruz galde egin nahiko nizuke, Aitor.
‎Taldearen nolabaiteko guda garrasia edo motibazio oihua da. " Askotan erabiltzen ditugu gure arteko hitzak, gure harrikadak, eta bai esateko, adibidez, ye erabiltzen dugu maiz". Hitza beraien egiteaz gain," indarra" zuela ikusita, zortzikoak halaxe izendatu du estudioko hirugarren diskoa.
‎guretzat ohorea litzateke gurera etortzea. Moscomben ez dugu maiz izaten zu bezalako jendea hartzeko zorterik. Eta, egia esatea nahi baduzu, jauna, ez dakit zer besterik egin zenezakeen ordu honetan.
‎Kezka izaten dugu maiz, zertan ari gara, zertarako da hau, zeinentzat da, zeini egiten dio mesede, balio dio inori. Sormenak zer ahal du, zertarako izan behar du?
2019
‎Aipatu dugu maiz pornografia dela gazteen sexu hezitzaile nagusia. Ikasgelan landu al litzateke pornoa?
‎Txepetx en [Jose Maria Sanchez Carrion] hirukia marrazten dugu maiz; zoritxarrez, irakurketa okerrez (ote), ardura kokatzen dugu norbanakoaren gain: zuri doakizu ikastea, zuri erabiltzea, zuri irudikatzea onura.
‎" ditugun datuak ditugu" ordea, maizenik, gure mundu honetan: ez txuri gorrizko ametsetan plantea litezkeen hoberenak, hedaduraz partzialak eta edukiz mugatuak baizik. hori dela-eta, behar eta nahi genukeenetik dezakegunera" jaitsi" behar izaten dugu maiz. eguneroko jardun arruntaren azterketa, horregatik, hoberena den jardungune multzo zabaletik egingarri den etxegirora mugatu behar izan du Iñakik nagusiki22 dituen eta ditugun datu partzial eta mugatuekin jardun du lanean: hegoaldeko Biztanleria zentsuaz baliatu da etxeko jardun arrunta analizatzeko, eta (oraingoz era tentatiboan) kale erabileraren Neurketatik abiatu da jardun hori herri giroan nolakoa den aztertzeko. eguneroko jardun arruntaren esparru, harreman sare, rol harreman eta situazio guztiak arakatu ahal izatetik urrun gelditu da, hori dela medio.
‎bertso bakoitzean, ideia bat; garatzeko ere ez duzu tarterik. Zurruntasun hori dago alde batetik; bestetik, erritmo jakin batzuk errespetatu behar dira, eta gure aldartea ere horietara mugatzen dugu maiz: zortziko handian, serio; txikian, umoretsu; hamarreko txikian, berriro seriotik… Zuzentasun politikoaren eta autozentsuraren afera dago bestetik.
‎Testuinguru arras ezberdinean Gyorgy Lukacsek marxismo ortodoxoa (2013 [1919]) saiakeran j asotako kezkak gure eginez, marxismoa" fede ekintza" bihurtzea arriskutsua da oso. Kategoria marxista zurrunetara jotzen dugu maiz, euren egokitasuna zalantzan jarri gabe; ustezko" esentziak" bilatzen ditugu (Marxen marxismoa formarik puruenean eta estatikoenean ulertuta), han eta hemengo belaunaldi marxisten ekarpenak tokian tokiko esperientzietatik garatu, hobetu, kuestionatu edo gainditu ezin diren lege sakratuak bailiran; ez dira falta tentaldi positibistak edo dialektika natur zientzietan aplikatzeko saia... Marxismora bueltatzeko tendentzia guzti hauek dialektika iraultzailetik urrun kokatzen direla uste dugu; marxismoaren baitan ez legoke osotasun konplexuari heltzen ez dion ekinbide akritiko bat garatzerik.
2020
‎Irudiaren munduan formak ikusteko talentua soberan dugu maiz, baina edukiez ez gara aise jabetzen.Ez dugu imajinatu, harreman bati iraupena nola eman edo bukaera nola moztu ez jakinez goititu duela batek mendia. Munduko ur ederrenetan, uretara joan denarekin haserreturik zegoela bertzea.
‎Antza denez, era jakin batez egin behar da, praxi (eraldatzaile) aren bidez afektu eta jardun koordinatuetara bideratuz, hain zuzen. Euskaltzale masa animatu, eragin eta bideratu beharra dagoela entzun dugu maiz, gutxi asko: zonbien isolamendu eta inertzia praxi koordinatuetan gainditu behar eta ahal dela.
‎Eskatu zaien aldaketa (geo beharrean, ge [r] o)" errazegia" dela pentsatu bide dute," nabariegia" balitz bezala erantzun dute, galdetzen ari ginenak zentzu handiegirik ez balu bezala. Galdera bat erantzuteko errazegia denean, ezkutuan beste zerbait(" tranpa" bat) dagoela uste izateko joera izan ohi dugu maiz; horixe izan bide da hiztunek sentitu dutena geo irakurri eta zerbait aldatuko luketen galdetu zaienean. Honela, bada, nahiko argi dute maila zainduan bokalarteko, d, g, r> kontsonanteak ahoskatzearen alde egingo luketela.
2021
‎Zazpiak bat garela esan ohi dugu maiz, eta, hitzak imajinario kolektiborako beharrezkoak izan arren, ezin gara errealitatetik aldendu. Segur aski bide luzeagoa egiten ariko da orain buruan duzun hori, aipaturiko muga artifizial horiek fisikoak ere bilakatu dituztelako Frantziak eta Espainiak.
‎literaturan ‘behin bederen’ eta ‘behinik behin’ ere ageri dira esanahi berarekin inoiz. Azkenekoz, bederen kontzesio kutsuarekin erabiltzen dugu maiz.
‎A. Irazusta); Nahiko xelebrea zen, erdi eroa (Anduaga); Nahikoa aldakorra dugu (Mitxelena); Bart nahiko ederrak ikusi nitian (M. A. Mintegi); Gela nahiko txikia zen bertan hiru ohe edukitzeko (Iturralde). Izena konplementatzen duen adjektibo batekin ageri bada, tartean ikusiko dugu maiz: gizon nahiko handia.
‎Urteen joanean gure ikuspegian izan da bilakaerarik. Hizkuntza integrazioaz ari garela, etorri berri diren herritarrek egin beharreko ibilbidean pausatu dugu maiz begirada, harreragileok dugun ardura eta egitekoari behar adinako arretarik paratu gabe. Bertzalde, immigrazioaren gaiaz harago ere landu nahi izan dugu hizkuntza harrera, arnasgune garen edo horretarako bokazioa dugun aldetik, eta Bortzirietara kanpotik heldu den herritar orori hizkuntzaren inguruko mezu eta baliabide jakinak helarazi nahi izan dizkiegu; izan euskaldun, izan erdaldun, izan Euskal Herrian sortua, izan kanpoan sortua.
‎Baina sektore publikoan, antzera. Telefono bidez eskatu behar dugu maiz ordua, gehienetan okupatuta dagoen telefono batera deituz, hain zuzen. Ez dago eskubiderik ordua eskatzeko hainbat aldiz deitu behar izana.
‎Hemen jaio dira istorio horiek eta hemen jakin dugu horiek kontatzen, baina hemengoa izatea ez da muga bat. Errealitatearekin lotura estua izatea bilatzen dugu maiz, nahiz eta fikziozko lanak diren.
2022
‎Tradizio idatzira bagoaz, hotz gogorra irakurriko dugu maiz gure klasikoen artean. Eta ildo horretan hotzak gogortu esapidea:
‎Arestian aipatu ditugun nerabe horiek ere zintzotasuna erabiliko dute Euskararen Nazioarteko Egunean, urtean zehar erabiltzen duten hizkuntzan hizketan jarraitzeko. Baina helduon kasuan kontzientzia ate joka ikusiko dugu maiz: sare sozialetan gure hizkuntzaren aldeko esaldi ugari ikusiko ditugu, bihotzaren erdian apenas erabiltzen duten erdi herdoildutako horrek zimiko txikia egingo dielako.
‎Idazle askok, gutxi ala asko bidaiatu, inspirazioa topatu dugu gure jaiolekuetan. Idazten dugunean barrura eta ingurura begiratzen dugu maiz: barrura egiten dugunean haurtzaroarekin topatzen gara; ingurura egitean, nor bere paisaiarekin.
‎Ez dago biharko egunaren santurik. Lotako santua dago (hala entzun dugu maiz). Herriaren lokarrarazlea den santu lo potoloa dago.
‎Herri jende xeheak beti jakin izan du bat esaten ez duenaren jabe gelditzen dela, eta esaten duenaren esklabo edo mirabe. Hala aditu izan dugu maiz.
‎Momentu bakoitzeko egoerari aurre egiteko protokoloak izan ditugu. Lanean ezagutu ditugu batzuk, baina lana prentsa irakurriz hasi behar izan dugu maiz, protokolo edo prozedura berrien bila, prentsara iritsi baitira guregana baina lehenago. Osasun karpeta edo ziurtagiri digitala honen adibide izan dira.
‎Momentu bakoitzeko egoerari aurre egiteko protokoloak izan ditugu. Lanean ezagutu ditugu batzuk, baina lana prentsa irakurriz hasi behar izan dugu maiz, protokolo edo prozedura berrien bila, prentsara iritsi baitira guregana baina lehenago. Osasun karpeta edo ziurtagiri digitala honen adibide izan dira.
2023
‎Horiek ohituraz BERRIA hauta dezaten lanean dihardugu. Dabilen BERRIA esaten dugu maiz, horixe baita gakoa: segida.
‎Hainbeste erabili eta gero, higatu samar iritsi zaigu" zaintza" hitza, definizio argirik gabe. Felixek ongi dioen bezala, berezko doinu goxoarekin lotzen dugu maiz, baina, garai bateko binilozko diskoek bezalaxe, B aldea ere badu, eta hori ez da hain gustagarria gertatzen. Adinekoen eta pertsona zaurgarrien zaintzaren 360 graduko bidaia egiten da ondoko orrietan, eta irakurleak askotan ikusiko du bere burua bertan islatuta, aurpegi desberdinetako edozeinetan:
‎Gaur egun, gehiegizko informazioa dugun garai honetan, guraso ona izateko presioa inoiz baino latzagoa da gizartean. Baina guraso gisa jasotako presio hori gailendu behar dugu, eta ez dugu pentsatu behar seme alabek egiten dituzten gauza guztien erantzule garenik, erantzukizun osoa gurasoena balitz bezala joka  tzen dugu maiz. Lehen, agian, gehiegi egiten zen paso, baina orain gure seme alabei gertatzen zaien gauza ororen errudun sentitzen gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia