Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Zein izan behar da gure joera kasu honetan? Lehenengo eta behin honako hauhartu behar dugu kontuan: galdera bera testuinguru liskartsuaren lekukoa da; galderaidentitate arazoa bizi duen gizartean sortzen da; galdera hori ez zaio egiten estatunazio normalizatuetako herritar bati eta, berez, galderak berak gure izateari buruz gurebaitan zalantzak sortzea du helburu.
‎tartean izanik. Beharbada, Estatuaren funtzionamendura hurbiltzeak jarriko gaitu arazoa ulertzeko bidean (oraingoz Estaturik ez duten nazioen egoera ez dugu kontuan hartuko, baina, zer esanik ez, kasu hauetan ere Estatuak badu bere presentzia eta eragina, aldarrikapen gisa zein etsai moduan13). Estatuek eskuartean izan duten aparteko tresna dugu eskola, oinarrizko eskola?.
2001
‎Edozelan ere, erakunde bakoitzak irizpide batzuekin diseinatzen du bere programa. Honetarako, Bizkaiko AEKn erabili dugun estrategiankokatuko dugu kontu hau guztia.
2002
‎Iritzi publikoa ulertzeko bigarren irizpidearen arabera, iritzi publikoa kontrol sozialerako tresna moduan ulertzen dugunean, iritzi publiko horren azpian dagoen argumentazioaren kalitatea ez dugu kontuan hartzen. Kasu horretan, faktore erabakiorra ondokoa da:
‎Estereotipoak errealaren konplexutasuna estali eta errealitate sinplifikatua eraikitzen du. Estereotipoak gure begien aurrean azalpenik ez duena azaltzen laguntzen digu; besteak ulertezin ditugunean, «badakizu zelakoak diren eta» esanda konpontzen dugu kontua behin baino gehiagotan. Beste kulturetakoez, gainorokortzea dakar estereotipoak.
2003
‎Agintariek jarraitu beharreko norabidea mugatuko lukeen helburu orokor horibehin finkatuta dagoenean eta azpiegituren arlora itzuliz, erabili direnbaliabideak urriak direla izan behar dugu kontuan: alde batetik, finantzabideakmugatuak daude, eta, bestetik, lurraldeak eta ingurumenaren defentsak ere bestemuga garrantzitsua osatzen dute.
2005
‎Balorazio horren ondorioak aztertu ostean, koordinazioaren hobekuntza planteatuko da. Zer hartuko dugu kontuan ikastetxeko koordinazio prozesuan. Batezere elementu hauek baloratuko ditugu:
2006
‎Kasu honetan ere, argi dago behatzaileek zeru eremu desberdina ikusiko dutela, aldiune berean behintzat. Baina, orain, Lurraren errotazioa hartu behar dugu kontuan. Izan ere, behatzaile batek aldiune batean ikusten duena, mendebalderago dagoen beste batek beranduago ikusiko du.
2007
‎Orain, bat batean, kooperatiba baten barruan dagoen enpresabat da, guztiz desberdina dena. Kooperatiba hori SAren barruan egongo da, baina horrek Frantzian zer esan nahi duen izan behar dugu kontuan, ezinbaikara joan Espainiako Fagor Elektrotresnak garela esaten. Ez dauka inolakozentzurik, ez baitauka inolako baliorik.
‎Azterketa honen bidez ikusi ahal izan dugu kontuan hartu behar dela edozerenneurria gizakiaren onerako edo txarrerako izango ote den jakiteko. Elikagaietanbezala neurria funtsezkoa da, guztiz erabakigarria.
‎buruzko datuak ikustean), azken partean ebatziko dugu kontu hori, baina has gaitezen aitaturiko perpausa zuzentzen, lar luzea da-eta:
2008
‎Ikusi denez, Eibarren bertan gutxienez 50.000 errealen balioko lursailak saldu behar izan ziren udaletxea berreraikitzeko Bergarako udalerrietan saldu ziren ondasunen balioa 560.000 errealetik gorakoa zen. Eibarko kopurua barne hartu gabe, Gipuzkoa osoan saldutakoaren% 19,8 su314, eta kopuru hori Deba, Elgoibar eta Bergarakoa baino askoz txikiagoa izan arren, Eibarko udalerriaren azalera ere txikiagoa dela hartu behar dugu kontuan, ordura arte herritarrek erabilitako lurren pribatizazioak, beste leku batzuekin alderatuz, eduki zuen eragin erlatiboa balioesteko. Eibarko kasuan, lurron erosleen nortasunak ezagutzen ez baditugu ere, badirudi gerran zehar udalari dirua mailegatu ziotenak izan zirela onuradun nagusiak315.
‎Bazkideen motibazio edo pizgarri arrazoidunak aztertzeko, jakina, ondokoa hartu behar dugu kontuan:
‎Batzar Nagusiaren osagarriak diren beste tresnak aztertu eta diseinatu, bazkideengandik eta bazkideengana informazioa bideratzeko, bai eta iritzien sormen eta elkarri trukatze eraginkorra ere. Hori dela-eta, ondokoa hartu behar dugu kontuan:
2009
‎Mikroskopio fotonikoa (argi ikusgaikoa) erabiliz, gure intereseko eremua aukeratuko dugu erretxinan murgilduta ditugun ebakietan, etazatitxo hori moztuko dugu kontu haundiz, labana batekin. Zatitxoaerretxinazko kapsula baten puntan itsatsiko dugu loctite kola erabiliz.Behin horrela, ehunaren zati ultrafinak moztuko ditugu ultramikrotomoan.
‎Politika ekonomikoek, alde batetik, onartu behar dute gizarte eta ekonomia osoan enpresa jarduerak duen garrantzia, jakina. Baina, aldi berean, enpresaren bilakaeran bertan, haren ingurune sozial eta ekonomikoak duen garrantzia ere hartu behar dugu kontuan, batez ere politika mikroekonomikoak lantzeko orduan.
‎· Protokolo guztietako goiburukoen transmisio denbora oso txikia izango da informazioarenarekin alderatuz, eta, beraz, ez dugu kontuan hartuko.
2011
‎Gai honetan BJKNren osoko bilkuraren 1998ko abenduaren 2ko akordioa izan behar dugu kontuan, hain zuzen ere, epaitegi eta auzitegien funtzionamenduaren inguruko kexak eta salaketen izapidetzea arautzen dituen BJKNren 1/ 1998 erregelamendua onartzen duena83 Arau horrek herritarrei epaitegi eta auzitegien funtzionamenduaren inguruko kexak eta salaketak erraztea du helburu, haien kexa eta eskaerak jasotzeko bideak aurreikustea, betiere Botere Judizialaren funtzionamendua hobetzeko....
‎Lehenengo kasuan, zalantza gabe, falta honen aurrean gaude. Bigarrenean, xiringa erabilita dagoen edo erabili gabe dagoen izan behar dugu kontuan. Erabilita badago, hurrengoko kasuko tresna arriskutsu bat litzateke, beraz, zehagarria.
‎ZKren 620.2 artikuluak jasotzen duen derrigortze arina ulertzeko, ZKren 172 artikulua nahitaez izan behar dugu kontuan. Artikulu horrek derrigortze delitua defi nitzen du:
2015
‎Kanpoko ingurumena modelatzeko garaian haizea hartu dugu kontutan. Lehen aipatu bezala, hirukasurekin egin ditugu simulazioak.
‎Lehen kasua haizerik ez dagoenean izango da, hau da, adibidez drone aeraikuntza baten barruan dagoenean. Bestalde, beste bi kasuetan haize gutxi eta haize asko simulatu da.Haizea modelatzerako orduan, drone ak daukan altuera hartu dugu kontutan baita ere, hau da, zenbaiteta altuera gehiago, haize gehiago. 7, 8 eta 9 irudiek simulazioen emaitzak erakusten dituzte hiru haizemotentzako, hiru ardatzetan.
‎Bestalde, kanpo ingurumena modelatzearen garrantzia aipatu dugu. Kasu honetarako, kanpo ingurumenaren faktore bakarra haizea hartu dugu kontutan. Hala ere, simulazioa errealistagoa izan dadin, beste funtzio batzuk kontutan hartzea gomendagarria izango litzateke, adb:
‎Postposizio lokuzioetako aipamenak: Postposizio lokuzioen kasuan, postposizio beregainaren aurrekoizena hartuko dugu kontuan aipamentzat, izenaren lemari erantsirik ageri zaizkion atzizkiak barne. 6.adibidean Athleticen izango litzateke aipamena, ren aurka postposizioari lotuta doana.
2017
‎Haurra ondo sentitzeko espazio seguruaz hitz egin duzue. Ze beste alderdi edukiko dugu kontutan ikasleekin harreman sare positiboak eraikitzeko?)
2019
‎Corpusa 3.3 atalean azaldutako metodologiarekin aurreprozesatuko dugu, ondorioz hitz desberdinenkopurua berrehun milatik ehun milara jaitsiz. Normalean egiten den bezala, hitz horietako azpimultzo bat bainoez dugu kontuan hartuko saiakuntzetarako: maiztasun handieneko 15.000 hitzak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia