Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
‎Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar bat kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen. Ondorioz, ikasleari zaila egiten zaio bere burua euskaraz normaltasunez aritzen irudikatzea eta, beraz, nekezago egingo zaio ikastea.
‎Haur Hezkuntzakoak alkateari makina bat gutun idatziko dizkio, baina ez du ipuin bakar bat kontatuko. Ez dugu kontuan hartzen ikasleak hizkuntza zein testuingurutan eta zertarako erabiliko duen, baizik eta zein ariketa mota menperatu behar dituen.
‎Gune bakoitzeko erabilera eta euskaldunen dentsitatearen arteko indizea kalkulatu dugu. Gune bakoitza definitzeko erabili dugun mugarik handiena –euskaldunak %0 diren gunean, %25, esate baterako– hartu dugu kontuan indizea kalkulatzeko. Taulako datuak, oro har, bat datoz goian aipatutako ikerketako emaitzekin.
2011
‎Itziar Idiazabal – Eleaniztasuna hezkuntzaren derrigorrezko beste utopia bat? hizkuntza bat mantentzeko elebakarra izan behar denaren hipotesia ez da frogatu, eta alderantzizkoa berriz, bai. gurean esate baterako, euskaldun elebidun eta eleanitzak izan dira euskararen bizindarra mantentzeko ahalegin gehien egin dutenak, behar bada arriskuaren jakitun izan direlako. eleaniztasuna gaitasuna baldin bada (gero aztertuko dugu kontu hau) gehien garatu dutenak, derrigortuta garatu badute ere, hizkuntza gutxituetako hiztun elebi/ eleanitzak direla ere esan daiteke.
2012
‎Hala ere, orduan, interakzioa A hizkuntzan jazotzen da, eta, horrenbestez, B hizkuntzaren erabilera (hizkuntzak bizirik irautea ziurtatzeko bide bakarra) txikiagoa da, jokalariek koordinazioan huts egiten dutelako informazio perfektua izanik egindako aukerengatik. Bestela esanda, erregimena 1.a edo 2.a denean, c frustrazioaren kostua ordaintzera kondenatuta daude agente elebidunak4 Gu, ordea, B erabiltzeko bide ematen duen erregimen orekatu batean interesatuta gaude eta, hortaz, 3 erregimena hartuko dugu kontuan azterketa egiteko.
‎1 Ikergaiaren inguruan ez dugu kontuan hartzeko moduko alderik edo ezberdintasunik sumatu pertsuasioaren alor ezberdinen artean. Beraz, jarraian azaltzera goazen hurrengo ondorioak alor ezberdin guztietan gertatzen dira modu oso antzekoan:
‎Euskararen kasua EAEn barmena iruditzen zaigulako euskarak nekez pertzibiarazi dezakeela pertsuasio iturri bat boteretsuago, euskara erabiltze hutsagatik behintzat. Hori bai, sinesgarritasuna bere osotasunean beharrean, haren osagai bat hartu dugu kontuan –fidagarritasuna–, alde batera utzirik besteak –esperientzia eta aditutasuna–, irudipena dugulako konfiantzaren eremuan eragiten duela euskarak, eta fidagarritasuna delako nolabait haren sinonimo teknikoa. Iturri pertsuaditzaile baten sinesgarritasunaren alderdirik funtsezkoena da fidagarritasuna (Eagly eta beste, 1978).
2015
‎Horretaz gain, beste zehaztapen falta nabari bat dago: faktore horiek behatzerakoan, gizarte osoa hartzen dugu kontutan edo hiztunkomunitate jakin bat. Izan ere, eta sardinieraren egoera adibidetzat hartuz, sardu hizkuntzaren transmisioa eten egin da Cagliari bezalako hirietan (Sardiniako Eskualde Autonomoa, 2006), nekazal herrietan nola edo hala mantendu den bitartean.
2016
‎Ondorioa, beraz, argia da: euskarazko eta frantsesezko hizkuntza gaitasuna hartu dugu kontuan Iparraldeko errealitatea aztertzeko8, eta euskarazkoa eta gaztelaniazkoa Hegoaldeko errealitatea aztertzeko.9 Ardatz bakarreko B irudia motz geldituko zaigu hortaz. Eta bi hizkuntza pareak kontuan hartuta, bi koordenatu ardatzetan kokatu ditugu hiztunak, euskaraz duten ezagutza eta gaztelaniaz/ frantsesez dutena aintzat hartuta, C grafikoan irudikatzen dugun bezala.
‎Hizkuntza kultura, praktikak eta emozioak. hitz egin da, eta hitz egiten da, euskal kulturari buruz —euskarari buruz hitz egiterako garaian ere—, baina gutxi edo batere ez da aipatu izan hizkuntzek eta, hizkuntzen bitartez sortzen eta garatzen dugun kulturari buruz. Euskarari buruz hausnartzeko garaian adiera antropologikoa ez dugu kontuan hartu eta, hor aukera bat galdu da hausnarketetan eta azterketetan hizkuntzarekin loturiko hainbat elementu oinarrizkoak txertatzeko.
‎Alde nabarmenak egon litezke, bestetik, aurrerago ikusiko ditugun aldakortasun iturrien arabera. Hori guztia hartu behar dugu kontuan, hortaz," euskaraz egitea" zer den argi adierazteko.
‎Ez da hau lekua, urrunagoko formulazioen analisian jarduteko. Bestalde, azken azken orduan eskuratu dugunez ez dugu kontuan hartuko beste neurpide hau: ELDIA EuLaViBar Toolkit.
‎Ikuspegi sozio estrukturala ezin dugu ahaztu, beraz. Baina, hizkuntza jarduna (eta haren aldaketa) habitusetik aztertzeko, beste alderdi bat ere hartu behar dugu kontuan. Nire ustez erabateko garrantzia duen alderdi bat:
2017
‎" Kutsadura" ez da beraz berez ematen den fenomenoa; funtsean behar bat dagoelako ematen da. Noski hau, hala ere, bere muga guztiekin ematen dela eduki behar dugu kontutan: hitanoaren jakintza mailaren muga gure kasuan kontutan eduki beharreko elementua da, ezagutza ez delako oso handia.
2019
‎Andras Kornai – Hizkuntzen Heriotza digitala ospe txikiko zyryan aldaera atzean uztea ekarriko du seguruena. gainera, komierarako azaldutako jokalekua optimista dela hartu behar dugu kontuan; ehunka mila hiztun ditu, oraindik populazioaren laurdena, eta unibertsitatea ere badago. horrez gain, eskualdea garatzeko pizgarri ekonomikoak ere badira (petrolioa, zura). Baina munduko hizkuntzen %95ean ez dute aldeko faktore horietako bat edo gehiago, eta eten digitala saihesteko esperantza txikia da.
2022
‎Behin adituek diotena azalduta, gure lana, eta batez ere material bilketa egin dugunean, arestian azaldutako Amonarrizen (2019) ideia izan dugu buruan, hau da, terminoaren adiera hertsiak eta hizkuntzaren soziologiak barne hartzen dituen arloak, baita adiera zabalagokoak ere. Izan ere, kontuan harturik materiala biltzea izan dugula helburu, edozein zantzu soziolinguistiko duen materiala bildu nahi izan dugu, beraz, ahalik eta adiera zabalena hartu dugu kontuan bilketa egiterako unean, bai bariazio linguistikoez arduratzen dena, baita hiztunen jarrerez, historia sozialaz, etab. arduratzen dena.
2023
‎Laginari dagokienez, kasu honetan, ez ausazko laginketa egin da (Mayan 2009); zorizkoa ez izatea erabaki dugu, eta aintzat hartu ditugu parte hartzaileen gaiarekin lotutako berezitasunak eta zein ekarpen berezi edo baliagarri dituzten analisi tematikorako eta ikerketa galderei erantzuteko (Mejia Navarrete 2000, 166). Bestalde, laginketa estratifikatu ez proportzionala egin dugu, hau da, populazioa estratu edo multzoetan banatuta, multzo bakoitzak duen tamaina ez dugu kontuan hartu, ez eta multzo bakoitzetik pertsona kopuru bera hartu ere. Lagina mugatzeko, saturazio printzipioa erabili dugu, informazio berririk ateratzen ez zenean, lagina bukatutzat jo genuen (Marshall 1996).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia