Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2009
‎Ikerketa hau egiteko oinarrizko iturria hemerografikoa izan da, 1876 eta 1936 arteko egunkariak; baina oinarrizko iturri horretaz gain beste zenbait iturritatik ere edan dugu ikerlana osatzeko, fondo berezietako eta agiritegietako dokumentuak, ahozko iturriak edo obra klasikoak, esaterako?. Nola ez, bibliografia osagarriak paper oso garrantzitsua izan du jasotako informazio guztia testuinguru batean kokatzeko.
2014
‎oso bat zentzurik zabalenean. Euskal kulturaren unibertso sinbolikoan, txapelketaren prozesu errituala, euskaratik sortzen den mundu ikuskera baten oihartzunean ulertu dugu ikerlan osoan, kultura ekoizpenaren beregaintasuna (subjektibotasun era) aitortu diogu. Txapelketaren «egia» bat da gozamenerako hitzaren mundu oso bat eskaintzen duela izandakoaren oihartzunetik, gaur eta hemen, jendarte baten aitortza egiteko.
2015
‎Sarreran aipatu bezala, prozedura deduktiboa baliatu dugu ikerlanaren hastapenetan; hau da, orokorretik (egoera elebidunetan zer gertatzen den) partikularrerako (prentsa abertzale elebidunean zer gertatzen den) bidea egin dugula. Behin puntu honetara iritsita eta ikerketa burututa, ordea, alderantzizko bidea, bide induktiboa hobetsiko dugu, metodo zientifikoaren ordena logikoari jarraiki; alegia, fenomeno partikular baten azterketatik (sei kazeta elebidun abertzale hauen eta euren ingurumariaren azterketa) ondorio orokorrak atera behar ditugula.
2017
‎Erleen mundua aberatsa bezain misteriotsua gelditu bada luzaz, aspaldi ari dira gizonak hobeki konprenitu nahian, bereziki erleen artean nola antolatzen diren zilatu beharrez. Eta Argia ko Pello Zubiria-ri esker hartu dugu ikerlan batzuen berri.
2019
‎Merkataritza zentzu zabalean ulertzen dugu ikerlanean: komertzio txikiaz ari gara, hurbileko kontsumo guneez, familia negozioez, kooperatibez edo ekonomatoez.
2022
‎Zer ekintza egin litezkeen esaten dugu ikerlanean: zer egin dezaketen gobernuek, hedabideek, herritar taldeek, akademiak, hezkuntzak...
2023
‎Aurreko marko etikoa kontuan hartuta, metodologia indigenak baliatzea erabaki dugu, lana kulturalki errespetuzkoa izateaz gain, euren kultura eta mundu ikuskeratik sortutakoa izateko (Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Sinclair 2003; Absolon eta Willett 2005; King 2010; Kovach 2010). Indigenen ikerketa protokoloak eta beste lan akademiko batzuk aztertu ondoren (RCAP 1996; Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Henry et al. 2002; Creswell 2003; Strand et al. 2003; Brown eta Strega 2005; Dickson Swift et al. 2008; Mayan 2009; Finlay et al. 2013; King 2010; Etmanski et al. 2014; FATSIL 2014), elkarlaneko, partaidetzako eta komunitatean oinarritutako ikuspegia erabili dugu ikerlan honetan. Metodologia indigenen harreman eta kolektibitate printzipioen arabera (Tuhiwai Smith 1999; Kovach 2005, 28; Potts eta Brown 2005, 263; King 2010, 281; Walmark 2013, 217), beharrezkoa izan da ikerlariaren eta komunitatearen eta lurraren arteko benetako harremana garatzea, komunitatea bisitatuz eta elkarren istorioak partekatuz, baita lana egiteko motibazioa ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia