2009
|
|
Ikerketa hau egiteko oinarrizko iturria hemerografikoa izan da, 1876 eta 1936 arteko egunkariak; baina oinarrizko iturri horretaz gain beste zenbait iturritatik ere edan
|
dugu
ikerlana osatzeko, fondo berezietako eta agiritegietako dokumentuak, ahozko iturriak edo obra klasikoak, esaterako?. Nola ez, bibliografia osagarriak paper oso garrantzitsua izan du jasotako informazio guztia testuinguru batean kokatzeko.
|
2014
|
|
oso bat zentzurik zabalenean. Euskal kulturaren unibertso sinbolikoan, txapelketaren prozesu errituala, euskaratik sortzen den mundu ikuskera baten oihartzunean ulertu
|
dugu
ikerlan osoan, kultura ekoizpenaren beregaintasuna (subjektibotasun era) aitortu diogu. Txapelketaren «egia» bat da gozamenerako hitzaren mundu oso bat eskaintzen duela izandakoaren oihartzunetik, gaur eta hemen, jendarte baten aitortza egiteko.
|
2015
|
|
Sarreran aipatu bezala, prozedura deduktiboa baliatu
|
dugu
ikerlanaren hastapenetan; hau da, orokorretik (egoera elebidunetan zer gertatzen den) partikularrerako (prentsa abertzale elebidunean zer gertatzen den) bidea egin dugula. Behin puntu honetara iritsita eta ikerketa burututa, ordea, alderantzizko bidea, bide induktiboa hobetsiko dugu, metodo zientifikoaren ordena logikoari jarraiki; alegia, fenomeno partikular baten azterketatik (sei kazeta elebidun abertzale hauen eta euren ingurumariaren azterketa) ondorio orokorrak atera behar ditugula.
|
2017
|
|
Erleen mundua aberatsa bezain misteriotsua gelditu bada luzaz, aspaldi ari dira gizonak hobeki konprenitu nahian, bereziki erleen artean nola antolatzen diren zilatu beharrez. Eta Argia ko Pello Zubiria-ri esker hartu
|
dugu
ikerlan batzuen berri.
|
2019
|
|
Merkataritza zentzu zabalean ulertzen
|
dugu
ikerlanean: komertzio txikiaz ari gara, hurbileko kontsumo guneez, familia negozioez, kooperatibez edo ekonomatoez.
|
2022
|
|
Zer ekintza egin litezkeen esaten
|
dugu
ikerlanean: zer egin dezaketen gobernuek, hedabideek, herritar taldeek, akademiak, hezkuntzak...
|
2023
|
|
Aurreko marko etikoa kontuan hartuta, metodologia indigenak baliatzea erabaki dugu, lana kulturalki errespetuzkoa izateaz gain, euren kultura eta mundu ikuskeratik sortutakoa izateko (Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Sinclair 2003; Absolon eta Willett 2005; King 2010; Kovach 2010). Indigenen ikerketa protokoloak eta beste lan akademiko batzuk aztertu ondoren (RCAP 1996; Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Henry et al. 2002; Creswell 2003; Strand et al. 2003; Brown eta Strega 2005; Dickson Swift et al. 2008; Mayan 2009; Finlay et al. 2013; King 2010; Etmanski et al. 2014; FATSIL 2014), elkarlaneko, partaidetzako eta komunitatean oinarritutako ikuspegia erabili
|
dugu
ikerlan honetan. Metodologia indigenen harreman eta kolektibitate printzipioen arabera (Tuhiwai Smith 1999; Kovach 2005, 28; Potts eta Brown 2005, 263; King 2010, 281; Walmark 2013, 217), beharrezkoa izan da ikerlariaren eta komunitatearen eta lurraren arteko benetako harremana garatzea, komunitatea bisitatuz eta elkarren istorioak partekatuz, baita lana egiteko motibazioa ere.
|