2002
|
|
Unibertsitatea
|
dugu
gaur egungo gizarteetan sortu den kultur produkziokoarloaren eszenatoki instituzional handienetakoa, agian, handiena?. Ezagutzarensortze eta transmisio zentro da, ikerkuntzara eta goi mailako hezkuntzara zuzendua, jardun intelektualaren eta zientifikoaren erreferentzia, eta arestian aipaturikokulturaren dimentsio guztiak gauzatu eta elkartzen dira bere barnean:
|
|
Pertsonen arteko harreman komunikazionala, giza taldeen arteko harreman komunikazionala, makinen arteko lotura zibernetiko komunikazionala... Ez
|
dugu
gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik: mundua ez litzateke mundu, pertsonen arteko harremanik ez balego, makina eta enpresen arteko loturarik ez balego, giza taldeek beren artean erlaziorik ez balute.
|
2005
|
|
Beharbada 80ko hamarkadako arrakasta sonaturik erdietsi gabe, argi dago euskal ipuingintza modernoak aurrera egin duena. Erabat onartuta
|
dugu
gaur egungo euskal literaturaren barruan urrats bat dela eta, kopuruz behintzat, hamarkadaren amaierarako ipuin bildumak ugaritu direla esan daiteke.
|
2006
|
|
Araba: Testu honetan Araba toponimoa azaltzean, ezin
|
dugu
gaur egungo Araba probintziako lurraldea buruan eduki. 1463 arte ez da probintziatzat hartuko, Arabako Ermandade Nagusia sortu zen urtera arte, hain zuzen ere (Díaz de Durana, 1988:
|
2007
|
|
Askotan entzuten
|
dugu
gaur egungo gizarteetan anomia handikoak direla, horrela da. Ez genuke orduan zoriontasunaren maila bajuagoak aurkitu behar?
|
|
Honetan guztian, gogoan izan behar
|
dugu
gaur egungo bizimoduak eragin diola familiaren barruko transmisioari, ez bakarrik hizkuntzaren eretzean, ezperen kultura eta balioen ikuspegitik. Horretara, bada, garbi dago, norberak bakarrik erakuts dezakeela berak bakarrik dakiena.
|
|
Segituan eman ziguten baiezkoa eta jai egitarauean sartuta dago”, dio antolatze lanetan dabilen Rufino Garmendiak. “Lagun taldean elkartzen garenean, askotan esaten
|
dugu
gaur egungo umeek ez dakitela jolasten. Telebista, ordenagailu eta bideojokoak oso gogoko dituzte.
|
2008
|
|
Hala ere jakin behar
|
dugu
gaur egungo egoera politikoan bi hizkuntzak maila berean jartzea utopikoa dela erabat. Aurrera ondo atera den hizkuntza politika bakarra Israelekoa izan da, estatu bat delako.
|
2009
|
|
Irudian, posta irakurle esaten diogu bezero horri, posta zerbitzariarekiko harremana ez delako sarearen bidez egiten. Gainera, A erabiltzaile honek zuzenean atzitzen du irakurlea eta zerbitzaria egikaritzen dituen konputagailua, eta ez sarearen bidez. Mota honetako erabiltzailea gutxitan aurkituko
|
dugu
gaur egungo sistemetan.
|
|
Horrexegatik uste
|
dugu
gaur egungo euskal gizartearen defizit larrienetako bat dela euskarazko munduaren eta gaztelania hutsezko munduaren arteko etena, inkomunikazioa eta ezjakintasuna. Defizit larria esan dut, bai, gure hizkuntz helburua, kontuan izanik bi hizkuntza ditugula?
|
2010
|
|
Baina lau urte luze dira, eta hasierako oztopoak eta errakuntzak gainditzeko astia ematen du. Alabaina, etorkizun politikoa airean
|
dugu
gaur egungo Euskal Herrian, eta nekez da asmatzen urtebete barru zein izango den balantzea. Denborak esan beza.
|
2011
|
|
Ikusten duzue ikusle maiteok. Jolastu ahal izateko ez
|
dugu
gaur egungo teknologiarik behar! La Ronda kalea utzi etaâ? ¦
|
2012
|
|
Hor jarri nahi ditugu eta hor jarriko ditugu gure indarrak. Inork ez dezala zalantzarik izan, bide horretatik lortuko
|
dugu
gaur egungo zabortegi ereduarekin, tartean Lapatx, behin betikoz amaitzea beste inori hain errelebo tristea pasa beharrik izan gabe, dela zabortegia, dela errauskailua.
|
2014
|
|
Bestalde, multinazionalei zergak ordainaraztea jarduera ekonomikoa garatzen duten herrialdeetan, epe laburrean bederen, ez da batere erraza izango. Begi aurrean
|
dugu
gaur egungo EBko buruzagi nagusiak, Jean Claude Juncker jaunak, egin zuena multinazionalek zerga gutxiago ordain zezaten. Hau da, EBen barnean jarduten zuten multinazionalei Luxenburgoko paradisu fiskala eskaini zien herrialde horretako gobernuburu zenean.
|
2015
|
|
" Humanismo sozialaren ikuspegitik, elkarbizitza baketsua sustatzen du kulturartekotasunak, aurreiritzi arrazistak ezabatu eta tolerantzian oinarritutako kultura partekatzea sustatuz", nabarmendu dute. " Kultura bakoitzak beste denak ulertzea eta haiengandik ikastea sustatu behar
|
dugu
gaur egungo gizartean, eta batez ere gure seme alabak hazterakoan". Era berean, bertaratutako guztiei eta antolatzaileei eskerrak eman zizkieten ekitaldian parte hartzeagatik.
|
|
Esan bezala, Kemen 3.ak ere garai hartan ikusi zuen argia, eta besteek baino askoz ere zehatzago azaltzen zituen nire ustez gauzak: . Oraindik ez
|
dugu
gaur egungo egoera aztertu, eta fronte militarraren egokitzapen taktikoa egin gabe dago. Lehenengo eta behin, ondokoak hartu behar dira kontuan:
|
2016
|
|
" 2001 urtean Nazio Batuen Batzar Orokorrak ekainaren 20a pertsona errefuxiatuen egun bezala izendatu zuen. Nahiz eta urtero kontuan hartu beharreko data den, uste
|
dugu
gaur egungo egoerak erreflexio sakonago bat egitea behartzen gaituela.
|
2018
|
|
Laburpena. azken berrogeita hamar urteotan, aurrerapauso nabarmenak eman dira euskara biziberritzeko prozesuan, hainbat elkarte, erakunde eta pertsonari esker; ibilbide horretako historia orokor nagusia jasota dago, baina ez tokian tokikoa, eta, gainera, sarritan ez da behar bezala ezagutzen eta baloratzen. Iragan hurbil hori aztertuta, eta bereziki dentsitateguneak, hobeto ulertuko
|
dugu
gaur egungo egoera, eta elkarteetatik edo taldeetatik eraginda, etorkizunera begirako hainbat helduleku aurkituko ditugu, euskara indartzen eta biziberritzen jarraitzeko. • Hitz gakoak:
|
2019
|
|
Salvadoseko pasarte horretan ikusgai
|
dugu
gaur egungo ezker jakin baten problema nagusia: jarrera eskuindarrei, are jarrera ez demokratikoei erantzuten saiatzen zaie aldez aurretik eskuinak ezarritako markoa eta erreferentziak onartuta.
|
|
Jendarte parekide bat erdiesteko, “lehenik eta behin kontzientzia hartu behar
|
dugu
gaur egungo jendarte ereduak genero eta sexualitate anitzen errealitateak non kokatzen dituen”. Ez hori bakarrik.
|
2020
|
|
Komunikazioaren arloan aitzindari izan den eraldaketa hori industrian ere islatu da: horren adibide
|
dugu
gaur egungo iraultza, 4.0 industria. Baina, zer dakarkigu lan egiteko modu berri honek?
|
|
Tarteka egitea proposatzen du Ongayk: “Kontuan izan behar
|
dugu
gaur egungo ikasleak ordenagailuarekin zerikusia duen guztiaren aurrean askoz motibatuago egoten direla”. Hala ere, “lan izugarria” prestatu behar dela esan du irakasleak, eta ikasturtea hasten denean eta egunerokotasunean sartzen direnean “ez dugu minutu bat bera ere beste gauza batzuetan pentsatzeko.
|
2021
|
|
kasurako, 1981ean itzultzaile izateko unibertsitate ikasketak behar zirela uste zuten inkestatuak% 15 ziren, eta 1986an, ostera,% 55,10 (Zabaleta, 1986). Ez
|
dugu
gaur egungo daturik; edonola ere, oro har Itzulpengintza Ikasketak edo Filologiakoak eskatzen zaizkie langintzan hasi nahi duten gazteei. Literatur itzulpenari dagokionez ere, ez dago datu zehatzik, baina literatur praktika berezitu horretarako sarbidea bestelakoa delakoan gaude; izan ere, literatur jakintza metatu izana, literatur erregistroak menderatzea eta kultura orokorra izatea nabarmendu ohi dira literatur itzultzaileek izan behar dituzten gaitasunen artean.
|
2022
|
|
Emakume langilea bigarren mailako subjektu izateak funtzio garrantzitsuak betetzen ditu sistema kapitalistan, besteak beste, lan indar merkea lortzea edota langile klasearen barruan erasoak eta zatiketak gauzatzea. Beraz, zapalkuntza estruktural hori gainditzeko beharrezkoa
|
dugu
gaur egungo sistema biolentoa gainditzea. Bide horretan, ordea, egunez egun gertatzen diren erasoen aurrean antolatu eta borrokatzea dagokigu, indarkeria matxista orori aurre egiteko bitartekoak sortuz.
|
2023
|
|
Zehaztu du lehendakariordeak Elkarrizketa Sozialaren mahaiaren agendan sartzeko proposamen bat besterik ez dela, eta aurka bozkatuko duela gaia jorratzeko lan talde berezi bat sortzea proposatzen badute. «Uste
|
dugu
gaur egungo krisiaren testuinguruan soilik arduratu behar dugu irtenbide eta konpromiso praktikoak bilatzeaz, guztien artean irteteko egoera zailetik».
|